Gereedschaps kistje

21 juni 2017 22:52 #61 door zeno
Beantwoord door zeno in topic Gereedschaps kistje
Wat doe je dat snel Pim! Knap hoor.

Ben benieuwd naar je oplossing voor het klepje  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2017 07:49 #62 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje
Mij duurt het allemaal altijd te lang maar goed dat ik dan de enige ben dan ;D

Voor de sluiting heb ik een rvs clip bedacht die over een nokje aan het deksel haakt. De veerkracht van de clip zorgt dat het deksel dicht blijft en om de boel te openen dien je de clip enkel een stukje omhoog te duwen. Dat ga ik even testen voor ik de delen laat snijden.

Op de motor maak ik er dan ook een palletje bij zodat het geheel afsluitbaar is met het helm slot.

Voor de montage aan een kofferframe komt er dan waarschijnlijk een andere ophangbeugel die ik mogelijk voorzie van een slotje en anders de mogelijkheid voor het gebruik van een klein hangslot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2017 19:29 #63 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje
Nog een paar plaatjes van de laatste details die ik toegevoegd heb.

Scharnier en sluitmechaniek ga ik eerst even testen en heb ik ook nog niet laten snijden. Dat lijkt me makkelijker in eerste instantie even zelf te maken en goed op de proef te stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2017 11:59 #64 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Gereedschaps kistje
Very nice  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2017 10:14 #65 door zenfox
Beantwoord door zenfox in topic Gereedschaps kistje
IK houd me aanbevolen voor een gereedschaps kistje, als ze klaar zijn  ;D

Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2017 11:48 #66 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Gereedschaps kistje
Ziet er echt goed uit zeg. Ben alvast aan het bedenken wat ik er allemaal ik wil gaan stoppen. Sowieso het standaard Honda setje, maar ook een dopsleutelsetje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2017 22:29 #67 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje
Na een hoop gepriegel om weer een nieuwe reeks buigopstellingen te bedenken heb ik vanavond toch het eerste prototype bakje in elkaar weten te zetten.

Scharnier en sluiting moet nog en de afwerking is nog niet je-van-het. Niet alles ging helemaal goed maar daar is het eerste exemplaar ook voor nietwaar  8)

Hij hangt nu mooi in lijn met de zijkap, maar wat meer naar achter. Ik kan hem iets laten zakken en naar voren brengen.

Hoor graag wat jullie mooier lijkt.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2017 01:39 #68 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Gereedschaps kistje
Ziet er goed uit zeg! Wat een ruimte!

Maakt dat de ophanging niet fragieler als ie lager en meer naar voren hangt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2017 09:14 #69 door scrambler
Beantwoord door scrambler in topic Gereedschaps kistje
Weer prima bezig Pim!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2017 11:07 #70 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje
Even los van de ophanging, want die maak ik gewoon sterk genoeg.

Ik heb het nu zo gemonteerd omdat de onderkant dan in de lijn van de zijkap ligt (aan de onderkant). Dus steekt de toolbox iets verder naar achteren uit.
Kan hem ook meer naar voren monteren maar dan volggt hij de schuine achterkant van de kap omlaag.

Wat betreft breedte loopt hij nu vlak aan de buitenzijde van de zijkap.

De sluiting maak ik nog, maar het idee is om een simpel scharnier aan de onderzijde te maken en een klem/clip aan de bovenkant. Het helmslotje dient dan nog ter afsluiting. Die onderdelen heb ik nog niet gemaakt omdat die afhangen van de uiteindelijke positie van de kist.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2017 21:44 #71 door Simz
Beantwoord door Simz in topic Gereedschaps kistje
Ben benieuwd Pim maar ziet er al tof uit !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2017 10:49 - 14 juli 2017 10:57 #72 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje
Ik heb wat pakkingmateriaal opgehaald en heb het scharnier gemaakt. Ik wil de bakje kunnne poedercoaten dus met de deksel afneembaar zijn.
Daarnaast ben ik geen fan van iele scharniertjes maken met een pennetje, want dat krijg ik er niet mooi aan gemaakt.

Het huidige dekseltje blijft helemaal niet hangen en is dus verplicht afneembaar bij het openen van het toolboxje. Ik wil dat nog iets aanpassen zodat hij in principe wel blijft hangen.

Vwbt het sluit mechaniek zit ik te denken aan een klemsysteem dmv een ''haakje'' aan het deksel en een flipper op de kist zelf. Wanneer je de deksel terug op zijn plaats drukt klikt de flipper als het ware over het palletje en door de stijfheid van de flipper blijft de deksel dicht. Leuk idee maar er zit nog wat werk aan om het prototype goed werkend te krijgen.

Het resultaat is dan wel een mooi laag mechaniek en een compleet kistje waar maar één gat in zit voor een schroefje (voor die flipper dus). Door die met wat kit te monteren is dat ook zo waterdicht natuurlijk.

Bijkomend voordeel is dat ik het zo kan vormgeven dat het bestaande Honda slot voorkomt dat je de kist kan openen en door de ophangbeugel aan te passen zou je ook een hangslot kunnen gebruiken mocht je de kist aan een kofferframe willen hangen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2017 12:10 #73 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Gereedschaps kistje
Oeh heel chique! Zo mooi, dat ik bijna bang wordt dat ze 'm eraf willen gaan jatten  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2017 20:19 #74 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje
Ondertussen niet veel verder gekomen, druk met leren enzo.

Omdat de seal gemaakt is van een cell-rubber en de afdichting werkt door voorspanning wilde ik kijken wat het effect van relaxatie (?) op de seal is. Dat wil zeggen in hoeverre de voorspanning afneemt als de deksel een tijdje dicht zit.
De sluiting zit momenteel asymmetrisch aan het deksel dus ik was benieuwd of dat over de gehele omtrek waterdicht zou zijn.

Door middel van een uiterst verfijnde opstelling (een bak water) een paar testjes gedaan en dat lijkt wel prima.

Voor het gemakkelijk openen en sluiten heb ik ook wel ideeen, maar moet daar nog even een uitwerking van maken. Hoop dat deze week nog te kunnen doen maar heb er naast een beetje tijd ook wat creatieve energie voor nodig en die ontbreekt een beetje ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2017 23:23 #75 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Gereedschaps kistje
Tijd voor vakantie Pimw, dan komt er vast wel een ingeving. Wij supporten je wel!

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2017 23:51 #76 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Gereedschaps kistje
Jep, doe vooral rustig aan. Het is al heel gaaf dat je er mee bezig wilt zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2017 07:30 #77 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje
Kan ook nog eens informeren naar antidiefstal schroeven, maar dat word al weer wat lastiger mocht je zelf een keer het kistje willen demonteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2017 08:50 #78 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Gereedschaps kistje
Kom op jongens het hoeft toch geen kluis te worden? Lenskop met imbus of torx zal toch wel voldoende zijn?
Ik heb al jaren en met gereedschap gevuld toolbuis (model regenpijp met schroefdoppen) zet die motor 3 dagen in de week in de grootste steden van het land en nog nooit wat gemist.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2017 08:55 #79 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje
Mijn gereedschap zit ook achter twee normale hex-boutjes. Kan in principe iedereen met een sleuteltje 8 op zak bij.

Ik heb meer ''angst'' voor water en roest dan diefstal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2017 09:07 #80 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Gereedschaps kistje

Ik heb meer ''angst'' voor water en roest dan diefstal.


Idem  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden