Met mijn vorige motor had ik hetzelfde onzekere probleem. Het kwam er op neer dat ik vaak in 2x insturen een bocht nam. Toen ik mijn band liet wisselen kwam het probleem aan het licht... Versleten lagers... De combi verse banden en lagers gaven een gigantisch beter gevoel in de bochten maar zoals al eerder in dit topic genoemd een TA is geen racer dus de lange snelle bocht zou ik niet gelijk volgas nemen maar ff opbouwen en testen hoe ver je kunt gaan. En bedenk dat het spannender is op een niet racer om legale snelheden te rijden dan een buikschuiver die gaapt bij iedere bocht...
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Het kan ook te maken hebben met je houding op de motor.
Als je de motor goed " kant " in de bochten en je blijft dus zelf
Als het ware recht op zitten in de bocht heb je wel meer grip.
Het zwaarte punt van een transalp is heel anders als dat van een
Wegracer, dat moet je anders opvangen.
Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..
Ik heb het nog niet weer gehad, maar als ik dat gevoel weer heb ben ik van plan juist nog iets platter te gaan / meer gas te geven en zo de proef op de som te nemen. Dan merk ik van zelf of ie uitbreekt of niet.