Geen volle vermogen CDI probleem

27 juni 2017 16:23 #1 door Denis
Geen volle vermogen CDI probleem werd gestart door Denis
Hallo Iedereen,

Ik zal beginnen met mij in het kort voor te stellen.Mijn naam is Denis ben 52 jaar jong en ben woonachtig in Ieper gelegen in West-Vlaanderen Belgie.
Door allerlei redenen heb ik mijn trouwe transalp 10 jaar op stal moeten zetten en is daardoor niet meer op zijn best (enkele jaren buiten gestaan onder een zeil  :(). Maar nu eindelijk terug op weg maar wel met een probleempje.
Bij het starten alles normaal maar na 10 à 15 sec. valt toerenteller uit en hoor je de motor ook was minderen. Tijdens het rijden heb ik geen volle vermogen is precies alsof ik met een begrenzer rij. Max snelheid die ik dan haal is 80 à 85km/h, na wat rond te neuzen op het net kwam vooral de CDI modules als mogelijke oorzaak of slechte contacten naar buiten.
Heb mij dan een volle dag bezig gehouden met alle elektrische fiches uit elkaar te halen en die te reinigen met contactcleaner. Ook alle contacten op de toerenteller en temp.meter want die werkt ook niet meer. Helaas probleem nog aanwezig, vandaag eens de 2 cdi modules verwisseld van plaats en ziedaar toerenteller werkt terug, om toeval uit te sluiten de modules nogmaals verwisseld en ja hoor probleem terug als voorheen. Dus maar eens testritje gedaan door de modules terug te verwisselen. Vermogen is iets beter haal nu wel +/-100km/h aan een toerental van +/-4500tr/min. maar je voel wel dat het vermogen nog niet voor 100% terug is.
Ik ben er dus bijna zeker van dat er één van de cdi modules stuk is maar welke, dat is nu mijn vraag??. Is er een mogelijkheid/manier om die modules uit te testen of uit te meten?? Heb op youtube enkele filmpjes gezien hoe ze die modules "herstellen" door ze open te snijden en de contacten op de printplaat opnieuw te solderen maar voordat ik me hieraan waag toch best eens weten welke van de 2 stuk is... ;)
Ziezo hopelijk kan er mij iemand helpen met goeie raad om dit probleem eventueel op te lossen en ik bedank alvast iedereen die de moeite neem om dit te lezen en mij misschien een oplossing kan aanbieden.

Groetjes

Denis


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2017 16:25 #2 door Denis
Beantwoord door Denis in topic Geen volle vermogen CDI probleem
Sorry vergeten te vermelden dat mijn Transalp uit '93 is met een 41000km op te teller

Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2017 16:55 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Geen volle vermogen CDI probleem
Als jij één CDI loskoppeld en dan kijkt of de toerenteller werkt kun je uitvinden welke unit stuk is door de ene unit van stekkers te wisselen.

Combi werkende toerenteller en draaiende cilinder moet uitsluitsel geven. Je kunt het ook proberen op basis van de electrische schema's en kleurcodering van de snoertjes.

Ik heb zelf een enkele CDI van Ignitech om beide units te vervangen en ben daar uitermate tevreden over. Andere aftermarket units heb ik nog wel gelazer mee gehad. Ben je voor 160 euro klaar geloof ik en heb je beide nieuw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2017 17:49 - 27 juni 2017 17:59 #4 door Denis
Beantwoord door Denis in topic Geen volle vermogen CDI probleem


Ik heb zelf een enkele CDI van Ignitech om beide units te vervangen en ben daar uitermate tevreden over. Andere aftermarket units heb ik nog wel gelazer mee gehad. Ben je voor 160 euro klaar geloof ik en heb je beide nieuw.


Bedankt voor de info Pim.
Als ik het goed begrepen heb worden de 2 units vervangen door 1 van Ignitech?
Waar kan dit besteld worden want op hun site is er precies geen link of winkelwagen?

Denis


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2017 18:04 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Geen volle vermogen CDI probleem
Even een mailtje sturen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2017 18:14 #6 door Denis
Beantwoord door Denis in topic Geen volle vermogen CDI probleem
ja natuurlijk nu pas gezien sorry zal volgende keer iets beter mijn best doen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2017 09:26 #7 door Denis
Beantwoord door Denis in topic Geen volle vermogen CDI probleem
Hallo,

Voor de personen die het misschien interesseert of gewoon ter info.

Ik heb intussen een bestelling gedaan bij Ignitech voor de igniton unit (153€)die de 2 cdi units vervangt en de connector adapter (8€) de verzending via dhl naar Belgie bedraagt 23€.
Benieuwd naar resultaat en kan daarna de stuk gegaan cdi eens "herstellen" als test

Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2017 11:36 #8 door Ceetje
Beantwoord door Ceetje in topic Geen volle vermogen CDI probleem
Ik ben heel benieuwd hoe de Ignitech cdi gaat bevallen. Houd ons hier op de hoogte. 153 euro voor een nieuwe digitale vervanger voor de oude cdi' s is niet teveel. Succes met de installatie.  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2017 12:03 #9 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Geen volle vermogen CDI probleem
Mijn ervaring met de ignitech is al 90.000 km goed. Zit met dubbelzijdig tape aan de luchtfilterbox geplakt, halve wereld over geweest, top dingetje wat mij betreft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2017 13:16 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Geen volle vermogen CDI probleem
welk type cdi is dit.
Kan op de site niet de juiste vinden .

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2017 13:31 #11 door Ceetje
Beantwoord door Ceetje in topic Geen volle vermogen CDI probleem
Dat is goed om te lezen, Pim. Ik wist niet dat dit bestond. Had ik dat geweten, had ik deze allang gemonteerd. Ik heb een jaartje geleden nieuwe cdi' s gekocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2017 13:49 #12 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Geen volle vermogen CDI probleem
Als ik het op de website goed zie zou dat de DCCDIP2 moeten zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2017 18:43 - 13 juli 2017 18:49 #13 door Denis
Beantwoord door Denis in topic Geen volle vermogen CDI probleem
Hallo,

Cdi unit van Ignitech is gemonteerd maar heb nog geen testrit kunnen maken want zit momenteel in de gips (werkongeval maar niet zo erg). Mijn eerste indruk is wel dat de motor beter draait, heb zelfs toerental moeten verminderen als die warm had (stationair nu +/-1100tr/min).

Je krijgt via email ook een link met programma en de nodige parameters om je unit indien nodig zelf te programmeren, eigenlijk niet nodig want unit is voorgeprogrammeerd voor mijn XL600V uit '93. Is misschien wel handig voor de deskundigen onder ons die weten hoe unit in te stellen.

Het enige minpunt is de communicatie met Ignitech. Nadat ik alles besteld had kreeg ik een link om de betaling uit te voeren. Die deed ik direct (op 29 juni) en kreeg een paar uren later een mail "Thank you. We got your money" en dat was het. In mijn mail had ik wel gevraagd wanneer ik mijn bestelling kon verwachten maar kreeg daar geen antwoord op. Een week later nog niks ontvangen of gehoord, in het kort nog 2 mails doorgestuurd om meer info te verkrijgen maar tevergeefs.....uiteindelijk een mail ontvangen op 10 juli om mij te laten weten dat ze het druk hadden en dat ze mijn bestelling zo vlug mogelijk gingen opsturen. Dan ging het wel vlug, kreeg via DHL bericht en binnen de 2 werkdagen heb ik dan mijn unit + aansluitingskabel ontvangen.

Unit is inderdaad de DCCDIP2 + connector adapter

Ter info: totale prijs was 184€ er kwam nog 21% VAT bij

Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2017 22:39 #14 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Geen volle vermogen CDI probleem
Mooi om te horen dat er een goed alternatief voor die ellendige CDI-problemen is!
Volgens  mij heeft iedereen met de oudere Alp die ellendige dingen moeten vervangen en is met rubbers of tape in de weer geweest.


Off topic:
Beterschap Denis!
Mooie stad waar jij woont, heb er met Oldtimer en zijn broer in hotel Regina overnacht tijdens onze loopgraventocht rond de IJzer, uiteraard op de motor. De uitbater van Regina bleek ook een Transalp-liefhebber.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2017 11:25 #15 door Denis
Beantwoord door Denis in topic Geen volle vermogen CDI probleem
Hallo Peter,

Intussen Regina hotel failliet gegaan... spijtig, maar regio nog steeds de moeite om te toeren alsook even over de grens naar frankrijk toe met al die heuvels.
Als ik het goed voorheb ben je van Groningen of die regio, ben van plan om daar in de streek eens met de moto te toeren want heb familie wonen in Sneek dus niet zo ver vandaan.

Groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2017 14:43 #16 door Steur
Beantwoord door Steur in topic Geen volle vermogen CDI probleem
Hallo!

Ook ik zit met het CDI probleem. Twee dagen lange alle fora afgespeurd om te kijken wat de mogelijkheden zijn. De ignitech CDI lijkt inderdaad de beste en ook nog (bijna) de goedkoopste oplossing te zijn. Wat ik mij afvraag, en daar weet jij waarschijnlijk wel het antwoord op Pim, is of je dan ook een ander rubber moet bestellen zodat de stekkers anders komen te liggen?

Groet, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2017 15:29 #17 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Geen volle vermogen CDI probleem
De CDI past niet in het rubber voor de dubbele CDI's zoals hierboven vermeld. De stekkers zitten met een verloopsnoer aan de CDI dus die liggen altijd mooi vrij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2017 17:16 #18 door Steur
Beantwoord door Steur in topic Geen volle vermogen CDI probleem
Bedankt voor je reactie Pim. Zelf met dubbelzijdig tape de boel vastgezet die ik? Dank voor de upload!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2017 18:13 #19 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Geen volle vermogen CDI probleem

Valt niet mee die miniatuur elektronica (smd componenten (Surface-mounted device)) te  hersencellen, en zit in een soort van hars gegoten. Maar zoek er nog 1 die stuk is, wil wel eens weten hoe of wat.  ::)

Heb een kapotte Ignitech hier liggen, kun je daar wat mee?

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2017 18:50 #20 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Geen volle vermogen CDI probleem
John ik heb nog een kapotte rd04 cdi liggen, als je die nog aan de praat kan krijgen mag je een poging wagen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.224 seconden