Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..

09 apr 2018 13:21 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Even een waterpomptang er op
Bekend probleem, maar zeker op te lossen.

Mocht je een andere body nodig hebben hoor ik het wel.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 14:05 #22 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..

En - even op een zijspoor - op de kabels naar de CDI zat een klein zwart stekkertje.  Ergens tussen een zekering en een relais in. Wat doet dit? En hoe heet dit?


Klein zwart blokje? Dat is als ik het goed interpreteer een diode die deel uitmaakt van het start onderbrekers circuit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 14:47 #23 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Ze zijn los! Ik had een hele oude waterpomp uit t studentenhuis van 14359 jaar geleden, zo krom als een hoepel, en slechte bek. Dus even naar de Praxis gewandeld en een investering gedaan. Man, had ik eerder moeten doen! Ze zouden een gezegde mogen maken over iets met goed gereedschap en half werk!

1 vlotterkamer is los en gecheckt, en als ik op de slang blaas en de vlotter beweeg gaat t allemaal prima! Dus nu koffie, dan die andere vlotter checken!

Kanttekening; Wat een gek*t. Beetje ruimte had Honda wel mogen geven...

Ajeto!

Blommetje

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 16:04 #24 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..

1 vlotterkamer is los en gecheckt, en als ik op de slang blaas en de vlotter beweeg gaat t allemaal prima


Maar dan weet je nog niet of hij goed afsluit  ;)
Zuig maar eens aan dat ding. 8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 17:06 - 09 apr 2018 17:20 #25 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Ehh, waar wil je dat ik aan zuig? Maakt t verschil tussen blazen en zuigen zoveel uit?

Nu te laat, alles zit in elkaar en erop. Kan er nu niet meer bij. T lijkt straks te gaan plenzen als ik zo kijk, dus dan liever wel de cilinder etc dicht. Anders vast een rommeltje.

Net wel gestart.. sloeg goed aan, loopt keurig stationair, reageert goed op t gas. Geen benzine in de olie (vooralsnog...) en zag/hoorde niks in het luchtfilterhuis. Opgelost? Ik mag t hopen.

Morgenochtend kijken of de olie nog goed is, dan warm laten draaien (stationair), weer check, dan de straat op en neer. Eigenlijk straks een afspraak, maar ik durf niet zo goed..

Edit;
Nee, niet rijden want de koppeling lijkt stuk. Kan niet schakelen (wiel draait wel vrij/staat neutral). Maar zowel t pookje doet niks, en de koppelingshendel geeft nauwelijks weerstand.
Iemand nog iets te zeggen of dit kan samenhangen met de eerdere problemen? Of alles tegelijk?

Blommetje

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 20:08 #26 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Lijkt er op dat de boel van binnen stuk is.
Vreemd is dat je niet kunt schakelen maar het zit ongetwijfeld in je koppelingshuis

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 20:31 #27 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Controleer even of je koppelingskabel niet stomweg gebroken is, is dat niet Murphy's Law? :)

Je kunt eens proberen je motor naar voren te rollen tegen de compressie in met je voet op de versnellingspook, best lans dat hij dan wel in versnelling schiet (niet dat je daar nu veel aan hebt).

Om even terug te komen op die vlotter: jouw probleem is waarschijnlijk dat de vlotter niet goed heeft afgesloten. Zoals Oldtimer al opmerkt test je dat niet door op de brandstfslang te blazen. Het naaldje word door het brandstof niveau en de vlotter in zijn zitting gedrukt als de vlotterbak vol is. Jij hebt getest of de vlotter nog wel opent als er een stroom brandstof is.
Hoewel ik niet denk dat aan die slang lurken je veel wijsheid gebracht had, zo werkt die constructie niet.

Ik kijk meestal of de zitting van de naald ingesleten is. Het is een kunststof conusje en zodra daar een randje in staat kan hij gaan plakken.

Maar ik vraag me af of het niet wijsheid is eens bij een (club) garage langs te gaan en eens mee te laten kijken? Er komt een hoop voorbij in korte tijd en het zou zonde zijn als je iets over het hoofd ziet en schade oploopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 23:13 #28 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Even over mn blaastechnieken vs zuigen.

Ik heb beide carbs opengemaakt. Vlotter met mn vinger steeds langzaam omhoog/omlaag gedaan. En met omhoog gaan, werd de doorgang afgesloten. En met zakken weer langzaam open. En dat voor beiden, en ging dus goed. Want de vlotter stijgt met vloeistof, en sluit dan af. Maar goed, het zit nu dicht, als het niet werkt zien we wel weer...

Die koppelingskabel is nu erger. Het doet wel iets.. Maar veel minder dan zou moeten/eerst.
Koppeling kan niet open zonder olie af te tappen toch? Dus.. dan weer olie eruit, koppelingshuis open, even neuzen en weer dichtmaken...
Grrr >:(


Blommetje

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 23:41 #29 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Je kunt de rechterkant open maken met de olie er nog in.
Dien je de motor op zijn linkerkant te leggen.
Kan dus wel, of het op die manier wilt doen is een tweede.

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2018 10:13 #30 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Oke, de benzine lijkt in orde. 5 x de straat op en neer. En het schakelen ging matig, maar misschien was dit al langer.. nu ik er weer op reed .. kwam er wat terug.

Maar ik denk dat dit gewoon een kwestie van afstelling is;
1) De hendel springt niet goed terug..  (veer?)  (zie video -
en
)
2) De koppelingskabel staat al maximaal gespannen  (zie foto)

Dus ik denk dat er gewoon een andere koppeling in moet..

Is dit te zien aan de hand van gegeven info?

Blommetje

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2018 13:24 #31 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Nee, de veer zit op het hendeltje iets verder naar achteren.

Verder kan het zijn dat je koppelingsplaten blijven plakken.
Welke olie gebruik je ????
Als het geen MOTOR olie is krijg je ook dit soort problemen.

Wanneer het blok goed warm is geweest kan het probleem zich vanzelf oplossen.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2018 13:34 #32 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Laat eens iemand met een goede technische achtergrond met je mee kijken. Je raakt van de regen in de drup.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2018 17:07 #33 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Het valt allemaal reuze mee! De eerste 15km zit er weer op en ze reed als een zonnetje. Wel beetje voorzichtig, niet boven de 3500 toeren uit. Heel kalm gereden. Maar alles ging supergoed. Heb de koppelingskabel ietsje strakker gezet, en ze schakelt lekker.
. Ik denk dat de problemen achter mij zijn!

Even aankijken, maar goede hoop!

Blommetje

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2018 23:21 #34 door kees
Beantwoord door kees in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..

(..) Koppeling kan niet open zonder olie af te tappen toch?

Je kunt de rechterkant open maken met de olie er nog in.
Dien je de motor op zijn linkerkant te leggen.


Ik heb het wel vaker zo gedaan. Alle keren omdat de olie nagelnieuw was en daarna iets open moest en ik geen zin had m'n nieuwe olie gelijk weer weg te moeten donderen.

Kan dus wel, of het op die manier wilt doen is een tweede.


Zorg, als je cheap-ass bent en dat zo doet, dat alle vuil boven 'je werk' verwijderd is, zodat het niet in je blok terecht kan komen. Je moet wel heel schoon werken, bij voorkeur binnen.


Ik persoonlijk gooi nooit olie weer terug. Het kan te makkelijk vervuild raken met alle gevolgen van dien. Die 2 1/2 liter nieuwe olie zijn daar tegenover dan echt de kosten niet. In dat daglicht bezien, is hem op z'n kant leggen om die paar piek olie uit te sparen, ook weer vloeken in diezelfde kerk  ;D


Maar zeker, het kan zo..



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2018 20:33 #35 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Afsluiting van dit topic;

Ik heb de eerste 140km erop zitten. Binnendoor, en snelweg. Alles koek en ei.
Ik heb de koppeling wat strakker getrokken maar na 50 km gereden te hebben ofzo ging deze een klein beetje slippen. Weer ietsje meer slack op de kabel en nu is alles weer top!

Ik rijd nog even door, doe dan een oliewissel (nieuwe olie ivm benzine in het blok - soort van spoeling).
Alles is volgens mij nu goed


Dank voor het geduld en het meedenken!

Blommetje

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2018 01:30 #36 door kees
Beantwoord door kees in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..

Hoi Blommetje

TOP! Lekker brommen weer.

Ik heb zelf mijn trekken wel thuis gehad met het soort problemen die jij nu hebt gehad. Ik zou zekerheidshalve de komende tijd steeds het oliepeil controleren om zekers te weten dat al je reparaties het euvel hebben opgelost en ook wegblijven.


Oliepeil en geur olie, dus  ;)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 12:09 #37 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Nou, de eerste 500km is gereden en ben toch niet geheel tevreden. Op zich rijdt de motor prima. Reageert goed op het gas, doet geen gekke dingen en rijdt/start goed. MAAR!

1) Af en toe hangt er een druppel aan de uitloop van het luchtfilterhuis. Dus er komt nog vocht (benzine) in. Het is echt minimaal, maar toch...
2) Loopt hoger stationair dan eerst (1550 rpm), OOK als ik de schroef ietsje terugdraai (of ik doe dit verkeerd). Liep normaliter rond de 1200 toeren dacht ik...
3) Mijn Laser-uitlaat geeft erg veel 'na-knallen'. Dit was altijd al weleens, maar nu is het wel errug veel... Dit toch wat benzine die blijft hangen ergens. Ik weet niet wat de oorzaak hiervan is..


Olie ruikt niet naar benzine vind ik (misschien zweem van.. :-\) , oliepeil blijft ook gelijk.


Woensdag heb ik wat tijd en mag ze weer op de operatietafel plaatsnemen.
Todo;
- Carb afsluiting maar weer checken (zuigen ipv blazen nav eerdere berichten)
- Luchtfilterhuis poetsen


En als ik dan toch bezig ben, de nieuwe bak van Pim eronder hangen en de valbeugels monteren. Al werden deze toen afgeraden ivm dat ze naast/tegen de radiateur zitten. Dus ALS je valt is er een kans dat die beschadigen. En dan ben je nog verder van huis.
Eventueel boutje verlassen, maar dat kan ik pas zien als ik ze er tegenaan houdt.
Dan de vraag, kun je veilig lassen aan je frame met het blok erin (benzinedampen, olie, etc). WEL de benzinetank eraf ..

Blommetje





- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 14:23 #38 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Lassen met mig/mag en electrode spettert dus oppassen en de omgeving afdekken met een lasdeken, natte doeken oid. Brandblusser in de buurt en proberen niet teveel hitte in te brengen.

Belangrijkste maatregels: schoonmaken, accu loskoppelen en voor de zekerheid ook de CDI.
En een brandblusser in de buurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 12:41 #39 door kees
Beantwoord door kees in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..

Heb je voldoende speling op de gaskabels zitten? Op allebei dus? Lopen ze allebei ook soepel?

Als je gaskleppen daardoor net niet terug komen kun je aan je statioknop draaien wat je wil..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 18:35 #40 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Nou, ik ben weer begonnen met zoeken. Ik heb de indruk dat de druppels uit het luchtfilterhuis meer worden. Net gekeken, en zie hier;

Dus dat is niet goed.

Ten tweede, er hangen druppeltjes aan de mn achterste cilinder (deze is gewoon goor...) maar zie niet goed waar t uitkomt. Koppakking?

Tot slot, waartoe dienen deze twee slangetjes op de carbs? Ze gaan namelijk nergens heen... ::)


En nog steeds zoekende Blommetje..


- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.150 seconden