Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..

21 apr 2018 18:47 #41 door kees
Beantwoord door kees in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..

Dat is voor elke carb de beluchting, zodat de brandstof blijft stromen als de vlotterkamer via de vlotternaald daarom vraagt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 19:14 #42 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
De hele achterkant van de cilinder is nat, lijkt me brandstof van bovenaf te zijn. Maar wil je dat uitsluiten zul je eerste alles moeten schoonmaken en vervolgens rijden om te kijken waar de lekkage zit.

Maar ik denk dat de prioriteit is vaststellen waarom de brandstof overloopt: vlotters in de carburateurs of toch de vaccuum slang aan je spruitstuk.
De carterontluchting zit trouwens ook op je luchtfilter, de combinatie brandstof en olie word die mayonaise achtige substantie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 19:16 #43 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Op aanraden van Oldtimer heb ik mijzelf helemaal gegeven, en gezogen aan alle slangetjes die er zijn.  :-*

Carbs geopend (vlotterkamers) en de vlotters met het handje ophoog gedaan (allebei). Nu draaiierig van t zuigen, maar echt, geen ml lucht komt daar doorheen. Ook met blazen, NIKS. Dus de vlotters lijken het niet te zijn vooralsnog...

Gezien de rotzooi in de luchtinlaat - de buis tussen het luchtfilter en de carbs - lijkt het mij toch dat het wel hieruit moet komen.. maar ik kan t niet verklaren nu.  ???

Dus dan zal het richting PimW gaan. De carterontluchting. Echter, dit is nieuw voor mij, dus eerst maar eens wiki lezen wtf carterontluchting is.

Met een beetje benzine op de adem - Blommetje

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 19:45 #44 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
De carterontluchting is een verbinding (open) tussen het carter en de buitenwereld. Dat is nodig omdat je anders drukschommelingen krijgt in het carter en dat wil je niet.
Nu loopt die slang dus via de luchtfilterbox om te voorkomen dat er vuil in je carter komt en olie in het mileu.

Maar de brandstof komt pas in je luchtfilterbox als je carburateurs overstromen of de brandstof kraan via de vaccuumslang doorlaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 19:53 #45 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
@ Pim, ik ben een slechte zuiger blijkt. Kritische blik in de carb lijkt de achterste cilinder (carb met gaskabels) toch te lekken als ik eraan zuig. Net echt niet, nu wel.

Dus ik ga ze maar eens binnenhalen, kabels eraf (  ??? ) en dan poetsen. Want dat kan t wel zijn dan.

Damnit..


- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 20:17 #46 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
    8)


- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 20:23 #47 door kees
Beantwoord door kees in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..

Kun je een close-up van het puntje van allebei je vlotternaalden posten..?  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 20:56 #48 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Et voila!

Nu diner, honger als een beer! Daarna niet zoveel meer doen voor vandaag.

@ Brombeer; Als dit het is.. wat is daar eventueel aan te doen dan? Naaldjes vervangen? Zijn die leverbaar?

Edit; Ik zie er niks aan overigens...


Een hongerig Blommetje

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 21:21 #49 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
kijk of deze pennetje wel willen bewegen dat zouden de boos doeners kunnen zijn  ze horen heen en weer te moeten gaan .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 21:29 #50 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Jup, ze veren netjes in en weer uit..

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 21:58 #51 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Mogelijk wel gevonden waarom de stationair ietsje harder ging. Bij de eerste poging sneuvelde een schroefje van de vlotterkamer. 1 boutje heb ik vervangen voor een langer exemplaar zag ik net bij het loshalen. En NET dit ene langere boutje heb ik gezet onder de kabel, en dan komt het begin van het boutje NIPT tegen de 'gashevel'.  Hierdoor viel deze vermoedelijk niet goed terug in de basispositie (en verklaart waarom de stationairschroef niets deed..)

Beetje gekrast op de foto om dit tonen..

Echter, ook even de vlotters weer goed gezet en wederom geblazen en gezogen (met water) en dit sluit echt goed af... Dus het is mogelijk een hapering. Ene keer wel... ene keer niet..  :o




- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 23:51 - 22 apr 2018 00:02 #52 door kees
Beantwoord door kees in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Goed gezien, dat boutje! Wissel hem om met een originele voor op die plek.


Het blijft moeilijk van op afstand iets te interpreteren.

Je zegt dacht ik, dat de carbs ultrasoon gereinigd zijn, toch?

Een goed werkende vlotternaald houdt de boel binnen in de carb dicht. Ook al zou de vacuumkraan zelfs defect zijn. Vlotternaalden kunnen lekken via de naald zelf (dat puntje) of via een vervuiling van de zitting in de behuizing (waar dat puntje op af moet sluiten).

De benzinekraan opent zich zodra de zuigers op- en neer gaan. M.a.w., als de motor loopt, is de kraan altijd open en wordt de toevoer gereguleerd door alleen de vlotternaald zelf.

Er kan "nooit" benzine via de carter beluchtingsslang in het luchtfilterhuis komen. Eerder wel via de carburarteurs terug naar buiten toe (of, naar binnen, zoals je zelf ook al gehad hebt).

Er hangt een druppel (benzine?) aan je koelrib. Normaal gesproken kan dat niet, tenzij je een extern lek hebt, op één van de toevoerslangen. Of via de o-ring tussen vlotterbak en carb-behuizing naar buiten toe. Het spruitstukrubber zou een vloeistofdichte verbinding moeten zijn.

De vraag is wannéér het mis gaat: onder het rijden of juist tijdens stilstand. Daarmee kun je mogelijk wel verder komen w.b. de oorzaak.

Zoals Pim zegt, alles schoon en droog maken. Controleer na een nacht stilstand. En controleer na een rit. In welk van die 2 situaties kom jij die nattigheid tegen?


Wat je kan doen: zet de carbs niet terug, maar leg ze los bovenop de inlaat spruitstukken. Sluit ze wel aan op de brandstofslangen. Zuig aan de vacuumslang zodat de kraan zich opent en knijp de slang vervolgens af met een griptangetje, zodat de kraan open blijft. En kijk wat of waar iets gebeurt..?


Of anders, je hebt 2 zoekgebieden: de carbs en de kraan. Probeer 1 van de 2 uit te sluiten om dat zoekgebied te focussen. Dus: weet zeker dat de benzinekraan correct werkt. Zet de carbs terug, sluit de vacuumslang op het blok aan maar laat de toevoerslang naar de carbs gewoon los hangen (nou ja, bakkie er onder). Laat de motor ronddraaien en stop steeds weer. Kijk of die afsluiting correct werkt.

Laat hem zo een nacht staan met een emmer onder de slang. Kijk je de volgende morgen hoe of wat?


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2018 00:35 #53 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
De kraan kan wel nog via het vaccuumslangetje doorlaten direct hetinlaatkanaal in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2018 11:08 - 22 apr 2018 11:10 #54 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Nou, dank wederom voor het meedenken.

Nee, de carbs zijn NIET ultrasoon gereinigd. Ik heb ze zelf gepoetst. en ze OGEN echt brandschoon. Ook geen olieresidu her of der in de naden. Het luchtfilterhuis is dus wel goor.

Maar het blok (achterste cilinder) vanmorgen gepoetst en alles weer gemonteerd (Dat gaat wel steeds sneller...) en naar het tankstation gereden (was echt meer dan leeg..). Getankt, even laten draaien. Daarna naar huis.
2km totaal + 2 minuten stationair.

Resultaat;
- Loopt mooier stationair - reageert nu ook het schroefje (dat was dus t te lange boutje)
- Rijdt goed - zie nu nog geen druppels ontstaan in het luchtfilterhuis, maar knalt nog wel beetje (maar deed dit altijd wel)

Groter probleem is vermoedelijk dat ik weet waarom de achterste cilinder smerig is... Na de 2km was de rand van de koppakking nat. Niet zeikes, maar wel echt duidelijk te nat. Dus dat is wel de verklaring waarom deze zo vies was/wordt.

Dus, Fuck me... Althans, daar ga ik nu even vanuit.

Edit; Klepdekselpakking ?! : ???



- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2018 13:45 #55 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Koning Winter heeft iets kapot gemaakt..
Schoonmaken van de carb gaat echt alleen ultrasoon goed. Vooral de kleine kanaaltjes zijn vaak oorzaak van storingen.
Aan de buitenkant schoonmaken heeft alleen optische waarde.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.132 seconden