1 cilinder

08 apr 2018 20:47 #21 door Floris
Beantwoord door Floris in topic 1 cilinder
Koop nieuwe, en bij voorkeur de digitale versie

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2018 20:54 #22 door Kreidler
Beantwoord door Kreidler in topic 1 cilinder
Bij mij is juist de digitale kapot gegaan. Rij nu met een gerepareerde.
Zal wel pech gehad hebben met die digitale  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2018 21:55 #23 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic 1 cilinder
heb ze hier toen gehaald  mocht toch nieuwe willen mtp-racing GmbH

CDI Einheit (MTP3415B) 2 x 55,00 EUR  per stuk


2 Stk. CDI Einheit, Steuergerät, Zündbox Honda XL 600 V Transalp PD06
92,44 €
Verpackung und Versand (DHL): 10,08 €
Summe Netto (19,00%): 102,52 €
zzgl. USt. (19,00%): 19,48 €
Gesamtsumme: 122,00 €








Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2018 22:58 #24 door kees
Beantwoord door kees in topic 1 cilinder

Je hebt hem wel redelijk netjes open gekregen!


Goed om te weten voor de verre reiziger als je effe niks anders kan..  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 10:11 #25 door Guidonno
Beantwoord door Guidonno in topic 1 cilinder

heb ze hier toen gehaald  mocht toch nieuwe willen mtp-racing GmbH

CDI Einheit (MTP3415B) 2 x 55,00 EUR  per stuk


2 Stk. CDI Einheit, Steuergerät, Zündbox Honda XL 600 V Transalp PD06
92,44 €
Verpackung und Versand (DHL): 10,08 €
Summe Netto (19,00%): 102,52 €
zzgl. USt. (19,00%): 19,48 €
Gesamtsumme: 122,00 €


Bedankt voor het delen. Is het een Chinees? Hoe lang gebruik je de cdi al?

Gr
Guido

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 11:03 #26 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic 1 cilinder
  - Besteld Donnerstag, 22. September 2016  dus Om de nabij  rond die tijd  ;D  levering ging vlot en werd goed op de hoogte gehouden
via de mail .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 11:38 #27 door Guidonno
Beantwoord door Guidonno in topic 1 cilinder

  - Besteld Donnerstag, 22. September 2016  dus Om de nabij  rond die tijd  ;D  levering ging vlot en werd goed op de hoogte gehouden
via de mail .


Overheen gelezen, dank voor de info

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2018 10:35 - 12 apr 2018 10:39 #28 door Guidonno
Beantwoord door Guidonno in topic 1 cilinder
Vanavond een proefrondje rijden. Ik koop een reserve van MTP racing, mits deze een schakeling heeft voor de zijstandaard (Analoog) Deze vraag heb ik openstaan bij de webshop.

De andere CDI unit maak ik eind van het jaar open en neem ik onder handen. Gewoon voor de zekerheid.

Jullie geven terecht aan: Koop 2 nieuwe!

Ik was eigenlijk als verbaast dat de CDI's nog zo lang hebben gewerkt ondanks de gebroken soldeernaden. Maar liefs 8 stuks... Nu dit allemaal onder handen is genomen heb ik er vertrouwen in :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2018 11:26 #29 door alain
Beantwoord door alain in topic 1 cilinder
Waren het soldeerpunten van de connectoren? Dat schijnt namelijk hét zwakke punt te zijn.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2018 14:27 #30 door Guidonno
Beantwoord door Guidonno in topic 1 cilinder

Waren het soldeerpunten van de connectoren? Dat schijnt namelijk hét zwakke punt te zijn.



Mijn Alp is uit 95 en heeft volgens mij geen last van het zadel probleem..

Zitten die connector soldeer punten op dezelfde plek, aan de andere kant van de printplaat? Of verloopt dit naar een andere plek?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2018 17:15 #31 door alain
Beantwoord door alain in topic 1 cilinder
Ze zitten in dezelfde hoek: je ziet duidelijk de 6 aansluitpunten op de printplaat. Ze kunnen niet enkel loskomen door een doorzakkend zadel, maar ook door het onvoorzichtig losmaken van de connectoren, en misschien ook door vibraties.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2018 18:50 #32 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 1 cilinder
Behalve deze breukjes zijn er ook problemen met de condensatoren. Lekken en ook los raken.
Warm en koud worden is ook een oorzaak van de breukjes bij de solderingen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2018 19:08 #33 door Guidonno
Beantwoord door Guidonno in topic 1 cilinder
Nou heren, alle moeite was toch voor niks  ;) Het werkt wel beter, maar nog steeds moeilijk gestotter en soms uitvallen.

Een een nieuw setje gekocht: mtp-racing24.com/CDI-Ignitionbox-Set-for...-Transalp-PD06-89-95

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2018 20:02 - 12 apr 2018 20:05 #34 door alain
Beantwoord door alain in topic 1 cilinder

Behalve deze breukjes zijn er ook problemen met de condensatoren. Lekken en ook los raken.
Warm en koud worden is ook een oorzaak van de breukjes bij de solderingen.


Zulke systemen bevatten bijna onvermijdelijk electrolytische condensatoren. Die gaan door de leeftijd ooit gaan lekken. Ze vervangen is hier onbegonnen werk want ze zitten aan de moeilijkst (lees 'onmogelijk') te bereiken kant van de printplaat.

Ik ga de CDI's van mijn beide Transalpjes ook vervangen. Dan heb ik wel wat minder avontuur, maar zeker meer plezier.
De nieuwe originele CDI's (bvb bij MTP-racing), zijn die echt nieuw of liggen ze ook al meer dan twintig jaar op de plank in het magazijn? In het laatste geval is het dan toch beter om te gaan voor echt digitale?
En waar koop je die dan het best?

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2018 20:26 - 12 apr 2018 20:32 #35 door Guidonno
Beantwoord door Guidonno in topic 1 cilinder

Zulke systemen bevatten bijna onvermijdelijk electrolytische condensatoren. Die gaan door de leeftijd ooit gaan lekken. Ze vervangen is hier onbegonnen werk want ze zitten aan de moeilijkst (lees 'onmogelijk') te bereiken kant van de printplaat.

Ik ga de CDI's van mijn beide Transalpjes ook vervangen. Dan heb ik wel wat minder avontuur, maar zeker meer plezier.
De nieuwe originele CDI's (bvb bij MTP-racing), zijn die echt nieuw of liggen ze ook al meer dan twintig jaar op de plank in het magazijn? In het laatste geval is het dan toch beter om te gaan voor echt digitale?
En waar koop je die dan het best?


Dit is namaak, dus ik verwacht nieuwer. Digitaal is ook beter. Maar nu kan ik de goede CDI als reserve gebruiken. En digitaal met een reserve analoge lijkt mij niet zo verstandig.

De originele zien er ook anders uit :) De testrit zal ik hier nog delen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2018 23:34 #36 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic 1 cilinder
Guidonno

nog even je over je vraag de zij standaard  werkt er ook op  ;)  was een beetje laat met reageren druk druk

sterkt met je aan koop 

maar tevens kan iemand me uitleggen als  achtergrond info  waarom de  digitale beter zouden zijn dan de .... analoge ? mits ik dat zo mag zien .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2018 08:49 - 13 apr 2018 21:55 #37 door Guidonno
Beantwoord door Guidonno in topic 1 cilinder
Goeie vraag, aangezien de motor is voorzien van carburateur. Ik geloof niet dat een digitale sneller en efficiënter is..

De grootste grap is dat ze in de winkel reclame maken voor sneller/efficiëntere CDI terwijl je ze gewoon kan combineren met een analoge... Vreemd... Aangezien ze toch gelijk moeten functioneren?

Als ICTer weet ik dat dmv digitaal de betrouwbaarheid aanzienlijk hoger is doordat er minder onderdelen/verbindingen nodig zijn. Minder warmte ontwikkeling betekent langere levensduur. Denk bijvoorbeeld aan een spanningsregelaars en hitte, dat gaat ook vaak niet goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2018 10:10 #38 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 1 cilinder

En waar koop je die dan het best?


Ik heb hier de set gekocht voor een 1994 'er

Kijk hier maar even.
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topi....msg159522#msg159522

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2018 13:09 #39 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic 1 cilinder

Goeie vraag, aangezien de motor is voorzien van carburateur. Ik geloof niet dat een digitale sneller en efficiënter is..


Er zit 30 jaar verschil tussen de analoge en de digitale. Het lijkt me dat er wel vooruitgang geboekt is ;D

cdi-shop.de/en/shop/cdis/xl600v-xrv650.html

Deze had ik in mijn vorige AT en bevielen goed. Binnenkort weer bestellen voor de huidige AT. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2018 13:35 #40 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 1 cilinder
Bij ignitech hebben ze ook voor de AT een gecombineerde en betaal je veel minder.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.118 seconden