Dynamo en spanningsregelaar kapot?

13 mei 2018 15:52 #21 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic Dynamo en spanningsregelaar kapot?
De bobine is aangesloten aan de massa. Als ik namelijk de aansluiting van de 2de bobine aan deze koppel werkt wel alles.

Als ik de groene draad aan de massa meet is deze ook verbonden

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 16:13 #22 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic Dynamo en spanningsregelaar kapot?
Update: vanuit de (slechte) bekabeling wordt een lagere spanning gestuurd dan door de (goede) bekabeling.

Kan dit door de afstelling van de timing komen? Of moet ik elders zoeken

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 16:39 #23 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Dynamo en spanningsregelaar kapot?
Je kunt de ontsteking niet afstellen. Er zitten twee pick-up spoelen aan de krukas die de CDIs voorzien van een puls als de krukas op een bepaalde positie staat.

Die kun je doormeten aan de stekker, wellicht is er eentje stuk (komt niet veel voor).

Echter weet ik niet of dat ertoe kan leiden dat de CDI een lagere spanning geeft richting de bobine. Zou wel kunnen verklaren waarom het probleem aan die ene stekkerverbinding lijkt te hangen en onafhankelijk van de CDI lijkt te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 16:55 #24 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic Dynamo en spanningsregelaar kapot?
De pickup-spoelen heb ik niet doorgemeten amar als 1 hiervan kapot zou zijn neem ik aan dat minstens 2 bougies niet zouden moeten vonken? Misschien het probleem nog eens samengevat:

4 werkende bougies
4 werkende bobines
3/4 kabels naar de bobines werken
2 werkende CDI's.

Toch vonkt er dus 1 bougie niet  ???

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 19:42 #25 door kees
Beantwoord door kees in topic Dynamo en spanningsregelaar kapot?

(..) 3/4 kabels naar de bobines werken (..)


Dat zal hem zijn.

Je zoekmethode komt mij vrij logisch over. Zo doe je dat.

Je zegt dat min (-) doorgifte geeft dus meet met de doorgiftestand op de multimeter of de plus (+) daarvan toevallig de gesoldeerde kabel is? Anders die bobine-plus opzoeken in de cdi stekker. Kijken of er doorgifte is tussen de cdi-stekker en stekker op de bobine of dat kabelbreuk o.i.d. is?


Je gaat het wel vinden, goed bezig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2018 09:57 #26 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic Dynamo en spanningsregelaar kapot?

Kijk dan ook je accu na of die niet teveel heeft geleden anders is het beter spanningsregelaar en accu gelijktijdig te vervangen.

Accu doorgemeten en lijkt netjes vol te zijn, ik gebruik de alp wel nog steeds voor woonwerkverkeer dus het zou kunnen dat deze toch nog de geest gaat geven. Ik houd hem in ieder geval in de gaten ;)

plus (+) daarvan toevallig de gesoldeerde kabel is

Welke gesoldeerde kabel :P

De weerstand tussen de plus kabel bij de bobine en de aansluiting ervan bij de CDI is bijna 0, er is dus contact (geen kabelbreuk) maar ik zit zelf nu te denken dat er misschien nog maar 1 draadje verbonden is ofzo (dus bijna kabelbeuk)?

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.071 seconden