- Berichten: 533
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
(Brandstofkraan defect)Check dat even door de olievuldop/peilstok los te maken Sandro.
Kraan open laten staan met motor op zijstandaard. Carb loopt over. Vlotter blijft hangen
Carter zit wss vol. Olie aftappen en nieuwe erin
is het benzine of water?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Olie zag er acceptabel uit. Heb zelf nog een beetje bijgevuld, Stond halfstok. Waar moet ik precies naar kijken?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Heb ik het zo goed uitgelegd?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Of is het niet aan te raden om te gaan rijden met een defecte brandstofkraan?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Na een paar minuten zakte het toerental ineens in. Ik probeerde een beetje gas te geven om te voorkomen dat de motor afslaat. Echter gas geven liet het toerental verder inzakken en de motor sloeg af. Na opnieuw starten, deze keer zonder noodaccu, zelfde verhaal. Gas geven en de motor slaat af.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hoe is jouw koelvloeistof? Kijk eens in de radiateur naar het niveau en de kleur?
Na het lange stilstaan kan dat ook condens zijn lijkt me, wellicht mixt dat met een beetje olie uit je cilinders maar ik denk niet dat het erg veel mag zijn.
Je hebt niet lang geleden toch ook al problemen gehad met starten?
Laat hem eerst even lekker warm lopen c.q. rij een klein stuk en kijk/luister dan nog eens.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hoe lang heeft je motor ongebruikt buiten gestaan? Oude benzine aftap[pen en nieuwe er in zou wel eens kunnen helpen. De huidige benzine trekt veel vocht aan.
Heb je de carburatuers ook al afgetapt? Zo niet dan ook even doen, is een kleine schroefje in de vlotterbak.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Echter hoort er geen aanhoudende stroom vloeistof uit je uitlaat te komen.
Als je de brandstof opvangt uit de vlotter zou je kunnen kijken of je een verdeling ziet in de vloeistof, kan duiden op water.
Ik vind het wat vreemd dat er een stroom vloeistof uit je uitlaat komt zetten en waarom dat melkwit is???
Hm 6 weken stilstand is niet bijster lang en zou geen probleem qua vocht moeten opleveren in een volle tank.
Waar ik dan eerder aan denk is een vastzittende choke plunjer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
1) water--- heeft Pim al ff uitgelegd. Haal toch nog maar een keer wat brandstof uit je carb en zet het ff opzij om te zien of er een vloeitsof scheiding ontstaat. Kan goed dat er misschien toch nog wat water in de tank zit dat mee komt
2) vonk -- Tja, met al die overtollige, niet verbrande brandstof zouden je bougies inmiddels ook wel vet/vochtig kunnen zijn en slecht/niet vonken. Vervangen of ff schoonmaken.
3) te veel/te weinig brandstof -- choke plunjers die blijven hangen, of verstopte sproeier(s), heel misschien een vlotter probleempje.
4) lucht-- vogelnestje in je luchtfilter...... (Lach maar, maar ik heb het een keer gezien). Maar ff zonder luchtfilter proberen kan (tijdelijk) even geen kwaad.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.