Benzine lekt uit uitlaatbocht

20 feb 2019 14:55 #21 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Benzine lekt uit uitlaatbocht
Ik heb even één bougie eruit gehaald (zie foto's). Lijkt, wat mij betreft, op het plaatje normal condition uit Haynes. De andere heb ik laten zitten. Zijn slecht bereikbaar zonder je motor half uit elkaar te halen en ik had er weinig vertrouwen in dat het veel zou opleveren.

Motor nog wel even gestart. Leek aanvankelijk goed te gaan, maar hij begon gauw weer te stotteren en sloeg vervolgens af. Na zo'n vier á vijf startpogingen en uiteindelijk een kleine minuut gedraaid te hebben, druppelde het benzine weer uit de uitlaatbocht.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2019 11:19 #22 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Benzine lekt uit uitlaatbocht

Ik heb even één bougie eruit gehaald (zie foto's). Lijkt, wat mij betreft, op het plaatje normal condition uit Haynes. De andere heb ik laten zitten. Zijn slecht bereikbaar zonder je motor half uit elkaar te halen en ik had er weinig vertrouwen in dat het veel zou opleveren.

Motor nog wel even gestart. Leek aanvankelijk goed te gaan, maar hij begon gauw weer te stotteren en sloeg vervolgens af. Na zo'n vier á vijf startpogingen en uiteindelijk een kleine minuut gedraaid te hebben, druppelde het benzine weer uit de uitlaatbocht.


Dit bevestigd mijn vermoeden dat de chokeplunjers vastzitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 00:02 #23 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Benzine lekt uit uitlaatbocht
Vandaag de hele dag aan het sleutelen geweest bij Rob. Een van de diafragma's1 in de carburateur was gescheurd. Daarnaast nog een hoop andere ellende. Bewijsmateriaal ligt nog bij Rob. Zal morgen even een foto maken. In ieder geval weer genoeg materiaal vergaart voor de komende afleveringen van Uit de garage. ;)

1mijn vertaling van het Engelse piston/diphragm (Haynes)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2019 09:58 #24 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Benzine lekt uit uitlaatbocht
Als afsluiter nog een foto van de scheur. Met ruim 110k op de teller en bijna een kwart eeuw oud, wellicht ook niet zo'n verrassing.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2019 10:38 #25 door DPC
Beantwoord door DPC in topic Benzine lekt uit uitlaatbocht
Fijn dat het opgelost is.

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2019 17:18 #26 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Benzine lekt uit uitlaatbocht
Fijne ritten weer! Kan ie er weer 110k tegen aan :P

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.076 seconden