Verlagen Transalp 650

14 mrt 2019 23:48 - 14 mrt 2019 23:58 #1 door SanderW
Verlagen Transalp 650 werd gestart door SanderW
Ik rij met een Transalp 650 van 2005 maar kan maar net met men tenen aan de grond. Ik zou hem dan ook graag een paar cm verlagen door de achterkant een beetje te laten zakken.
Ben al een wat aan het zoeken gegaan en heb 2 kits gevonden.

1 op Ebay van het merk MFW waarmee hij 25mm zou zakken:
MFW-Rear-Lowering-Kit-With-ABE-150030080

En 1 van een andere duitse fabrikant waarmee hij 35mm zou zakken door de voet van de schokbreker te vervangen:
www.vh-motorradtechnik.de/tieferlegung-h...xl-650-v-transalp-75

Als de achterkant gezakt is, zou ik de kroonplaten vooraan ook ongeveer 20-25 mm willen laten zakken.
Van het zadel zou ik het liefst afblijven voor het comfort.

Heeft iemand al ervaring met deze kits of andere suggesties?


Alvast bedankt!

Sander.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 07:01 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Verlagen Transalp 650
volgens mij is het juist beter om wel je zadel te doen, dan blijft de geometrie en rijdbaarheid van je motor tenminste hetzelfde. een goede zadelboer kan dat wel comfortabel voor jou oplossen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 07:12 #3 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Verlagen Transalp 650
hoi Sander,

ikzelf heb een 650 uit 2001 die door de vorige eigenaar is verlaagd (2,8cm volgens de dealer) en ik zou graag weer naar originele hoogte willen omdat ik lang genoeg ben.

Mocht je uiteindelijk je Alp verlaagd hebben heb ik wel interesse in de originele onderdelen om de mijne weer te verhogen.

Of we doen een ruil, dat zou ook nog kunnen?

Laat maar even weten of je interesse hebt.

Groeten,
Peter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 10:16 - 15 mrt 2019 10:20 #4 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Verlagen Transalp 650
Goedemorgen Sander,

De set van VH-motorradtechnic heb ik meer dan 10x gemonteerd en de gebruikers zijn erg tevreden over het resultaat.

Het voordeel van dit soort verlagingsets is dat de totale geometrie van de motor gehandhaafd blijft.

Het aanbod van Peter is geweldig het zou jullie allebei uit de brand kunnen helpen, vooropgesteld dat de verlaging bij Peter op de juiste manier is doorgevoerd.

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 11:04 #5 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Verlagen Transalp 650
Bedankt voor je reactie Hans, review van een Pro is goud waard!

Ik maak vanmiddag als ik thuis ben een paar foto's om te kijken of het goed is uitgevoerd.

Nogmaals dank.
Peter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 12:32 #6 door SanderW
Beantwoord door SanderW in topic Verlagen Transalp 650
Dag Hans,

Bij de set van VH-motorradtechnik staat vermeld dat hij dan 35 mm zakt, kan ik vooraan de kroonplaten ook 35 mm laten zakken of is dit te veel ivm de veerweg?
Alvast bedankt voor de reactie!

Groeten,
Sander.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 12:34 - 15 mrt 2019 12:35 #7 door SanderW
Beantwoord door SanderW in topic Verlagen Transalp 650
@ Peter,

Bedankt voor het aanbod maar ik zou de originele onderdelen zelf ook willen bijhouden, dit voor als ik hem ooit terug op de originele hoogte wil plaatsen.


Toch bedankt!

Sander.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 12:47 #8 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Verlagen Transalp 650
Volgens mij kom je dan met een noodstop met je voorspatbord tegen je frontkuipje.

Ik heb even gezocht en volgens Sandra geldt 20mm als de max:

Zoals al eerder opgemerkt is: de voorvork door de kroonplaat laten steken is een eenvoudige manier om wat zithoogte te winnen, niet meer dan 20 mm doorlaten steken. Anders zou je bij een noodstop je voorspatbord kunnen raken.


Uit: transalpclub.nl/forum/alg-intro/7284-nog...r-wel-een-alp#114213

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 20:15 #9 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Verlagen Transalp 650

Hans Schaap schreef : Het voordeel van dit soort verlagingsets is dat de totale geometrie van de motor gehandhaafd blijft.


Kun je dat uitleggen? Als je de vorkpoten door de kroonplaten laat zaken verandert er toch al wat, en als de rijhoogte verandert ook

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2019 14:51 - 16 mrt 2019 14:59 #10 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Verlagen Transalp 650
Anders als alle huismiddeltjes om je motor omlaag te brengen zoals b.v. alleen het doorsteken van de binnenpoten of het terugdraaien van de veervoorspanning van de achterveer werkt een verlagingsset op de gehele motor.
En niet onbelangrijk deze verlagingssets zijn getest en beschikken over een keurmerk.

De set van VH-motorradtechniek laat de achterkant zakken door het plaatsen van een kortere gaffel op de schokbreker.

De voorkant laat je zakken door het doorsteken van de binnenpoten door de kroonplaten.
Daarmee klopt de geometrie van de motor weer.

Bij deze set zit een beschrijving van de werkzaamheden en een verklaring dat deze set door de TuV is toegestaan.

Mocht je last hebben van het doorslaan van de voorvork dan is het te overwegen om progresieve voorveren te plaatsen.
Persoonlijk ben ik hier een voorstander van omdat de voorkant wat directer wordt.

Je kunt bij mij altijd komen kijken hoe e.e.a. eruit ziet de alp van mijn dochter staat bij mij en is op deze wijze verlaagd.

N.B. Ik ben aangehaakt en spreek in het bijzonder over de set van VH-motorradtechnic reden hiervoor is dat ik hier uitgebreide ervaring mee heb. Er zijn meerdere goede sets op de markt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden