Helaas dat was een beste wandeling.

15 okt 2019 20:17 #1 door Remon
Helaas dat was een beste wandeling. werd gestart door Remon
Vandaag heeft mijn Alpje de geest gegeven. Binnen 1000 meter, van haperen naar afslaan.
Het voelde als of de fiets geen brandstof kreeg, maar dat zal het vast niet zijn.

Iemand misschien suggesties ..?

Soms zijn er van die types motoren die vaak dezelfde storing hebben dus ik waag hier op het forum maar een poging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2019 21:21 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Helaas dat was een beste wandeling.
Wat voor alpje is het ? 600, 650, 700 ?

Zomaar in het luchtledige roepen dat het .... is, resulteert alleen maar in een wirwar aan antwoorden die je van links naar rechts sturen. Beste is gewoon op onderzoek uit gaan.

1) controleer of je inderdaad brandstof hebt !!! (nergen van uit gaan)
2) controleer of je vonk hebt

En van daaruit verder zoeken.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2019 22:02 #3 door Remon
Beantwoord door Remon in topic Helaas dat was een beste wandeling.
Het betreft een 600v. Had ik er idd misschien even bij kunnen vertellen.

Ga er van het weekend mee aan het onderzoeken. Mocht het interessant worden dan laat ik vast wat van mij horen.

'T kump allemoal goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2019 11:59 #4 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Helaas dat was een beste wandeling.
De oorzaken zijn legio ;) .

Kan ook je brandstofpomp zijn bijv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2019 12:48 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Helaas dat was een beste wandeling.
600 heeft geen brandstofpomp.;)
Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2019 12:53 #6 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Helaas dat was een beste wandeling.
Zit je tankdop achterstevoren? Pijltje moet omhoog wijzen als je erop zit. Heeft mij ook een wandeling opgeleverd ooit. Of de runstop schakelaar aangetikt, been there, done that.....

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 21:45 #7 door Remon
Beantwoord door Remon in topic Helaas dat was een beste wandeling.
Het is idd een brandstof toevoer probleem.
Ik heb de tank verwijderd en een klein extern brandstoftankje aan het brandstofslangetje gemaakt.
Resultaat starten en lopen!

Dus brandstof kraan inspectie...
Hoe ik de kraan ook draai, geen druppel.
Kraan eruit gedraaid buisje en zeefje geïnspecteerd ( brandschoon) en alles weer terug gemonteerd. Nog niks..

Dus een andere brandstofkraan geregeld, wat denk je...
Niks 🤔

Conclusie ben blij dat het niet in de carburatie/ onsteking zit.

Maar snap niet waarom ik de brandstof niet uit de tank krijg. Het enigste wat ik mij kan bedenken is dat de tweede kraan ook defect is.

Wat ook raar is... dat de kraan/ brandstof toevoer binnen 1000 meter dicht is gaan zitten.

Tips zijn welkom..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 21:53 - 17 okt 2019 21:54 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Helaas dat was een beste wandeling.
een 600 kraantje werkt op vacuum, slangetje vanaf je motor, als er niet gezogen wordt komt er niks uit,
membraam in de kraan is ook wel eens stuk dacht ik maar 600 expert hier kan je vast meer vertellen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 22:12 - 17 okt 2019 22:16 #9 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Helaas dat was een beste wandeling.
Remon

Zou even hier kijken het is heel belangrijk is hoe de benzine kraan in volgorde elkaar gezet word heb ook weken lopen zoeken omdat ik hem waarschijnlijk verkeerd in elkaar hebt gezet bij het schoonmaken .

belazert lopen en dan naar huis lopen en dan weer niet willen lopen :oops:
weet nou hoe het moet :mrgreen:

transalpclub.nl/forum/techniek-alg/7587-...angetje-benzine-tank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 22:12 #10 door Remon
Beantwoord door Remon in topic Helaas dat was een beste wandeling.

xrvtuur schreef : een 600 kraantje werkt op vacuum, slangetje vanaf je motor, als er niet gezogen wordt komt er niks uit,
membraam in de kraan is ook wel eens stuk dacht ik maar 600 expert hier kan je vast meer vertellen


Is dat echt waar? Dat is dan weer een leer moment voor mij.
Misschien dat iemand hier meer over kan vertellen.

Wat mij ook erg interesseert zijn die twee kleine aansluiting aan de brandstof kraan. Wat doen die überhaupt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 23:00 #11 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Helaas dat was een beste wandeling.
Op een van de twee zit de vacuum slang, die bij jou vermoedelijk losgeschoten is, als ik het zo lees.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 16:06 #12 door Remon
Beantwoord door Remon in topic Helaas dat was een beste wandeling.
Nou heren bedankt voor het meedenken allemaal. TOP 👍

De oorzaak was achteraf super simpel.
Omdat ik van jullie de tip kreeg het vacuüm vd brandstof kraan te checken.
En idd het slangetje was zo poreus dat er valse lucht werd aangezogen, dus geen brandstof toevoer meer.

Ander slangetje reeds gedemonteerd en probleemloos een rondje gereden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.293 seconden