Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren

20 mrt 2020 09:59 #21 door jenshaak
Beantwoord door jenshaak in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
Als ik lees wat de gevolgen zijn van een versleten koppeling is het niet wat ik ervaar. Bij een versleten koppeling blijven de touren oplopen maar zal de motor niet versnellen. Bij mij gaat mijn motor stotteren. De toeren gaan flink omlaag en weer omhoog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2020 20:13 #22 door Rinie1964
Beantwoord door Rinie1964 in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
Ik heb zoiets gehad bij mn bmw r65/5. Ik weet niet of de alp vlotters heeft, maar bij de bmw bleek, na ontzettend lang zoeken, het vlotterniveau verkeerd afgesteld.

Het niveau stond te laag afgesteld oftewel de vlotter te hoog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2020 18:19 #23 door jenshaak
Beantwoord door jenshaak in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
Nog even een berichtje met de voortgang, want ik heb niet stil gezeten, maar het probleem is nog niet weg.
Ik heb ondertussen de carbs gesynchroniseerd, vlotterniveau aangepast, uitlaat aangepakt, kleppen gesteld, bougies vervangen, compressie gecontroleerd. Dat lijkt allemaal goed.
Maar ik heb nog steeds het probleem dat hij bij 5000 toeren terugvalt en gaat haperen, waarbij ik ook de toeren op en neer zie springen. Ik heb zelfs een keer gehad dat hij uit viel.
Zijn er nog ideeen wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2020 07:15 #24 door alain
Beantwoord door alain in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren

jenshaak schreef : waarbij ik ook de toeren op en neer zie springen. Ik heb zelfs een keer gehad dat hij uit viel.
Zijn er nog ideeen wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?


Is het de toerentellernaald die op en neer wipt? Komt die dan tot 0 terwijl je motor nog hoorbaar draait?
Of volgt de naald gedwee de wisselingen in toerentallen?

In het eerste geval betekent dit een wegvallen van een elektrisch signaal.
Heb je bij het vervangen van de CDI ook alle stekkerverbindiingen tussen motorblok en CDI opgefrist?
(Er zit 1 vooraan onder je tank net boven de voorkant van je motorblok)

In het tweede geval iets anders...??

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2020 10:59 #25 door jenshaak
Beantwoord door jenshaak in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
Goede vraag. Ik heb de stekkers niet vervangen of opgefrist. Ik ga vanmiddag even testen wat hij doet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2020 15:28 #26 door jenshaak
Beantwoord door jenshaak in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
Net getest maar een beetje lastig te bepalen. Het lijkt soms wel alsof de toerenteller meteen naar 0 slaat, en dan weer terug. Dat zou het dus kunnen zijn. En ik dacht dat alle rubbers bij de carburateur goed waren, maar toen ik bij de verbinding tussen de carb en de motor wat remreiniger spoot ging het toerental wel flink omhoog, dus dat zit ook niet goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2020 21:22 #27 door jenshaak
Beantwoord door jenshaak in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
Ik heb de rubbers tussen de carburateur en het motorblok vervangen. Dit was het echter niet. Ik heb nog steeds het probleem dat als ik boven de 5000 toeren gas geef hij gaat haperen. Het toerental gaat niet meteen naar 0, de teller gaat mee met de motor. Als ik veel meer gas geef op dat moment valt hij uit. Dus het lijkt alsof ik hem verzuip. Daarom denk ik dat het de benzine toevoer niet is. Dan kan het de ontsteking en de luchttoevoer nog zijn. Iemand nog ideeën?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2020 08:37 - 17 juni 2020 08:38 #28 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
Alleen de rubbers vervangen is natuurlijk niet voldoende. Als het aan je CDI ligt helpt alleen het vervangen (of ff ruilen om te bepalen of het daadwerkelijk daar aan ligt).


EDIT: te snel gelezen.... ging niet om de cdi rubbers.. :oops:

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2020 09:42 - 17 juni 2020 09:54 #29 door Ghost Rider
Beantwoord door Ghost Rider in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
OK, probeer dit eens: Ga rijden (en neem een bougiesleutel mee). Kies een rustig weggetje en warm de motor op tot bedrijfs temperatuur. Trek nu op totdat boven de genoemde 5k toeren het probleem zich voordoet. gas openhouden en even zo door rijden. Zet nu met de 'killswitch' de motor uit, trek tegelijk de koppeling in, stop en draai van iedere cylinder de makkelijkst bereikbare bougies eruit en bekijk de kleur.

Droog, licht koffiegrijs tot wit = Brandstofprobleem (geen of te weinig brandstof of teveel lucht)
Zwart en nat = Onstekingsprobleem. (geen of te zwakke vonk; brandstof ontbrandt niet of niet voldoende)

Succes,
Ron.

1999 XRV750A
1989 GT 650 Hawk
1984 Moto Guzzi V50 Monza
1974 Suzuki GT 750
1968 BSA Starfire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2020 21:46 #30 door jenshaak
Beantwoord door jenshaak in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
Ik heb net getest en gekeken naar de bougies nadat ik een stukje had gereden en op motor uit had gezet op het moment dat hij flink begon te haperen. Ik vond zelf het resultaat niet heel overtuigend maar het leek meer op Droog, licht koffiegrijs.

Wat mij ook opvalt is dat mijn uitlaat een beetje ploft, met name als ik gas geef en daarna weer los laat. Hoe zou ik kunnen testen of het te veel lucht is, of te weinig benzine?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2020 08:34 #31 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
FF snel het topic door gescand, maar ik zie even zo snel niet of je ook al gekeken hebt naar de vacuumslang van je kraan (tank) naar je blok ?

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2020 10:30 #32 door jenshaak
Beantwoord door jenshaak in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
bedankt voor je berichtje.
Ik heb wel gekeken naar het filter van de kraan, en die schoon gemaakt. Uit de vacuumslang komt in ieder geval geen brandstof. Maar wat kan ik hier nog meer aan controleren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2020 11:23 #33 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
lichtjes aan zuigen en kijken of de brandstofkraan goed open gaat.
En goed inspecteren op droogtescheurtjes. Als het vacuum van de motor niet goed bij de brandstofkraan aankomt, gaat deze niet open en levert dus geen brandstof.

andere opties nog: toch een CDI kapot?
heb je de carburateur ook gereinigd of alleen gesynchroniseerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2020 12:13 #34 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
Bijkomend dingetje... zit ie wel op het goede tuitje .....
(Wil nog wel eens verkeerd geplaatst worden)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2020 18:09 - 19 juni 2020 18:10 #35 door jenshaak
Beantwoord door jenshaak in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
Ik heb net mijn vacuum slang vervangen en nog wat andere dingen getest, maar dat lijkt het toch niet te zijn.
Wat mij wel opvalt is dat als ik alle twee de slangen van mijn kraantje van mijn tank haal, en hem dan open draai, dat er gewoon benzine uit komt. Als ik het zo lees hoort dit niet, en zou dat pas moeten gebeuren als er aangezogen wordt aan de vacuum aansluiting. Klopt dat? Is dit dan verkeerd bij mijn benzine kraan? En zou dit het kunnen verklaren?

Ik heb een keer de carbarateur vervangen, recentelijk nog open gehaald en schoon gemaakt, en ik heb ook al een keer de CDI vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2020 20:24 #36 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
verkeerd.
Het enige juiste antwoord.
Geen vacuum, geen brandstof.
Eerst repareren en dan verder.
Kan zomaar zijn dat je vlotter niet goed werkt en met een open kraan heb je dan probleem

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2020 22:14 #37 door jenshaak
Beantwoord door jenshaak in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
Ik heb vandaag de brandstofkraan vervangen. Nu werkt hij wel zoals het zou horen, oftewel alleen benzine toevoer als er vacuüm op staat. Het was echter niet het probleem. Hij hapert nog steeds flink bij 5000 toeren, staat terug naar de 2000 toeren en slaat ook soms af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2020 08:52 #38 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
Zou eens kijken of je met iemand bobines kunt wisselen om te testen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2020 09:49 - 24 juni 2020 09:50 #39 door jenshaak
Beantwoord door jenshaak in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
De bobines heb ik ook al recent verwisseld, maar maakte helaas geen verschil.
ohja, en ik heb de vacuumslang aan het goede tuitje gezet, die zitten inderdaad verwarrend dicht bij elkaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2020 11:43 #40 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Verlies vermogen bij warme motor en hoge toeren
Klinkt dan toch alsof er ergens in de kabelboom iets niet helemaal lekker zit. En dan verdenk ik met name even de aansluiting op de CDIs.

Vanaf ca. 5.000 toeren komt volgens mij een ander 'programma' in werking voor de ontsteking. Ooit bij de AT gehad in Africa dat deze ook niet meer lekker wilde door trekken voorbij de 5.000 tpm. In mijn geval was duidelijk de CDI stuk (was zelfs aan de buitenkant te zien)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden