- Berichten: 14
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
The Headless Horseman schreef : Een ‘verhard zandpad’ kun je met élk type banden wel rijden natuurlijk
Persoonlijk zie ik niet zoveel in 80/20 banden, dat voegt voor onverhard nog hélemaal niets toe in mijn beleving.
Ik rij zelf het liefst met zogenaamde 50/50 banden, mócht het dan wat muller zand zijn of een beetje modderig dan héb je er tenminste nog wat aan, terwijl je (op een kwa vermogen beperkte motorfiets als een Transalp) op de verharde weg nog niet zo heel veel aan grip inlevert.
Denk daarbij aan bijv:
- Michelin T63
- Continental TKC80
- Metzeler Karoo 3
- Mitas E09
Voor de 2e maal de tip om naar een clubdealer te gaan voor een goed advies en een nette prijs, voor jou in Brabant is MSD Sprundel het dichtst bij
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
xrvtuur schreef : Met die mt21 en c02 wordt je wel heel erg beperkt op asfalt ( snelheidindex N ) en weinig grip met zulke noppen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
T schreef : Ik heb zojuist voor weinig een TKC80 voorband gescoord, dus ga daarvan de achterband bestellen en dan ga ik het zien!
Echter twijfel ik over de maat die ik nodig heb, als ik zoek lees ik 2 maten voor de 600cc Alp, de ene site zegt 120/90-17, en andere site zegt 130/80-17.
Er ligt nu 130 onder, is een van de twee aan te raden?
Edit: Ik heb nu binnenbanden nodig, maakt het uit welk merk? Alleen de inch maat is belangrijk toch?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Waffie schreef : ik kan het waarderen als men elkaar wilt helpen echter om nou direct te zien dat enkele voor google banden dokter gaan spelen doet mij pijn
een bandenmaat wordt bepaald door de velg breedte en met een velg van slechts 2,5 inch hoort hier feitelijk een maat van .......... zoek maar op bijv technical handbuch continental
en aangaande dikke binnen banden ( zogenaamd cross ) deze hebben een NHW of wel niet toegelaten op de openbare weg
waarom zou dat zijn ?
en voor de wise kids.... iedere binnenband is te herstellen (natuur rubber en Butyl rubber)
een kwestie van goed schoonmaken (buffer) en geduld)
ps,
ik heb nog een gebruikt transalp tkc 80 setje beschikbaar
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Garfield schreef : Een dikkere (cross) binnenband ontwikkelt meer (wrijvings)warmte zo heeft @robgoesdakar mij uitgelegd toen hij vorig jaar mijn Mitas E-09 Dakar's monteerde, met extra dikke binnenbanden.
Hoe harder je rijdt hoe meer warmte.
Als je je Alpje niet uitbundig op de provinciale / snelweg gebruikt is er geen probleem, maar als je veel op hogere snelheden rijdt zou de warmte-ontwikkeling zo groot kunnen worden dat de druk te ver oploopt en de band klapt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.