Goede banden Alp

09 aug 2021 15:54 #1 door T
Goede banden Alp werd gestart door T
Hoi hoi!

Ik ben opzoek naar een setje betaalbare banden voor m'n 600 Alp, hij is uit 1998. Ik wil 80/20 banden denk ik, dat ik af en toe een verhard zandpad ofzo kan meenemen lijkt me wel heel gaaf!
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kom vooral oudere banden tegen die niet te koop meer zijn.

Mijn oog was gevallen op de Pirelli Scorpion Trail, zijn er nog meer banden die het goed doen op de Alp? Ik heb geen ervaring met off road maar wil rustig aan beginnen, ga er voornamelijk mee op het asfalt rijden en als het off road bevalt kan ik altijd nog een setje echte offroad banden kopen.

Ik hoor graag jullie tips en adviezen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2021 21:20 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Goede banden Alp
Een ‘verhard zandpad’ kun je met élk type banden wel rijden natuurlijk ;)

Persoonlijk zie ik niet zoveel in 80/20 banden, dat voegt voor onverhard nog hélemaal niets toe in mijn beleving.
Ik rij zelf het liefst met zogenaamde 50/50 banden, mócht het dan wat muller zand zijn of een beetje modderig dan héb je er tenminste nog wat aan, terwijl je (op een kwa vermogen beperkte motorfiets als een Transalp) op de verharde weg nog niet zo heel veel aan grip inlevert.

Denk daarbij aan bijv:
- Michelin T63
- Continental TKC80
- Metzeler Karoo 3
- Mitas E09

Voor de 2e maal de tip om naar een clubdealer te gaan voor een goed advies en een nette prijs, voor jou in Brabant is MSD Sprundel het dichtst bij :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2021 10:11 #3 door T
Beantwoord door T in topic Goede banden Alp

The Headless Horseman schreef : Een ‘verhard zandpad’ kun je met élk type banden wel rijden natuurlijk ;)