Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!

08 feb 2010 10:16 #1 door Hoenderdaal

Hallo!

Ik heb nog niet zo heel lang een Varadero, maar was van het weekend even lekker een stukje aan het touren, en toen merkte ik toch dat hij soms wat inhoud. Weet iemand want dit kan zijn moeten de carbrateurs afgesteld worden of de kleppen gesteld worden? Soms als ik een paar keer gas geef komt er een plof uit de cilinders net of hij te veel benzine krijgt dit had ik overgens ook wel eens met met Transalp?

Ik hoop dat mensen weten wat dit kan zijn.

Gr Marc.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2010 11:28 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Je hebt volgens je foto een carburatie versie... dan is met deze temperaturen de meest waarschijnlijke oorzaak 'carb-icing', het ontstaan van ijs in je carburateur. Voeg in de winter ff een scheutje Fuelguard van Forte toe aan je benzine, dat wil nog wel eens helpen. Net als minimaal +98 oct benzine (super plus) tanken.

In het meest ongunstige geval ben je aan een nieuwe benzinepomp toe...  :-\ Zie 'zoek' functie van dit forum....

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

07 mrt 2010 10:22 #3 door stingree69
Beantwoord door stingree69 in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Hey Marc,

De mijn heeft het ook. Als ik 50 km/u rijdt, ongeacht of het in de 2e of de 3e versnelling is, smoort ie behoorlijk. De mijne zit nog in garantie en heb em hiervoor al 2x terug gehad. De monteur zegt tot 2x toe er niets aan te kunnen ontdekken. Het zou 'het karakter' van de motor zijn. Ze gingen toch de hele boel nakijken, uitslag daarvan is nog niet bekend. Overigens is als ik 'wat feller' rijdt er niets mis mee, power genoeg. Maar af en toe wil je ook wel es wat rustiger rijden en 50km/u is net zo'n snelheid die je toch nog wel eens rijdt he... Mocht de monteur van de verkopende partij bij de conclusie blijven dat er niets mis mee is, rijdt ik direct door naar een andere zaak om em daar na te laten kijken want ik geloof er nog geen hout van dat dit normaal gedrag is. Ik kom dan wel van een Pan European, die wellicht wat soepeler rijgedrag heeft, maar dan nog... Wordt vervolgd... En ik word graag op de hoogte gehouden van jouw vorderingen...

08 mrt 2010 22:01 - 10 mrt 2010 11:45 #4 door vara 2
Beantwoord door vara 2 in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Hey stingree69

Is die van Jou een model 2009 of is hij ouder ?

Juppe Two Plugs , had problemen met mijn laptop en kon geen afbeeldingen zien gisteren , daarom .

vara 2

09 mrt 2010 07:36 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!

Hey stingree69

Is die van Jou een model 2009 of is hij ouder ?

Ouder... Gezien zijn handtekening denk ik van 2000....  :angel:
Carbudero's moeten gewoon probleemloos lopen, zonder inhouden. Dus óf het reeds aangehaalde 'carb-icing' waar idd behalve de voorgestelde additiven en/of een fietslampje in het luchtfilterhuis weinig aan te doen is, of idd wel de benzinepomp.

Carburateur kan natuurlijk ook gewoon vervuild zijn, vooral als de motor langere tijd stil gestaan heeft tgv de winter. De moderne benzine is hieraan schuld. Ook daarom is het verstandig om voor de winter de laatste tankbeurt te combineren met een flesje fuelguard; of als je doorrijder bent... Fuelguard preventief gebruiken.

Tanken jullie overigens Euro +95 of Superplus +98? De Dero is nml gevoeliger voor brandstof met een hoger octaangehalte (NB: dat is Vpower van Shell in Nederland overigens NIET - das gewoon ron +95, in tegenstelling tot Duitsland waar het rongehalte +100 is!). Vooral in de winter heb ik ervaren (zowel met carbu-; als injectiedero) dat het kan helpen om superplus te tanken.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

09 mrt 2010 08:41 #6 door Hoenderdaal
Beantwoord door Hoenderdaal in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!

Hallo,

Oke wat ik weet is dat de vorige eigenaar van mijn motor veel in het buiteland was voor zijn werk en dat hij de laaste paar jaar maar een paar honderd km gereden heeft met mijn Varadero.  Dus dan zou het inderdaad goed een vervuilde carburateur kunnen zijn van het lange stil staan.

Ik tank altijd gewoon euro 95, maar ik kan dus beter 98 of v power tanken?

Gr Marc

09 mrt 2010 09:15 #7 door Two Plugs
Idd. Vergeet in Nederland de V-power. Gewoon super plus d'r op, vooral in de winter.
En als het idd vervuiling is... Dan doet die Fuelguard van Forte echt super z'n werk. Vol flesje op een volle tank (eerst het flesje, dan aftanken voor een goede menging). Direct een fix stuk gaan rijden, jaag'm gerust in de toeren. Niet schrikken van de stank...  ;)

Op die manier heb ik mijn XLV750 die bijna 2 jaar met oude benzine heeft stilgestaan, weer helemaal soepel kunnen krijgen. Maar die brandlucht en het gestotter van alle rotzooi die los kwam... Ik schrok me wezenloos! Maar het was het waard.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

09 mrt 2010 10:38 #8 door Hoenderdaal
Beantwoord door Hoenderdaal in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Haha oke ;)

Nou dat maar eens proberen of gewoon me carburateur los halen en schoon maken is wel veel meer werk en + dat kan ik zelf ook niet dus dan zou ik hem weg moeten brengen.

Ik had al zo's flesje gekocht van het huismerk van Motorzoom is dat net zo goed of moet je echt Fuelguard van forte hebben?

09 mrt 2010 13:13 #9 door Two Plugs
Geen idee... fuel guard werd me aanbevolen, eigenlijk daarom niet serieus naar opties gekeken.
Kwestie van ff de gebruiksaanwijzing checken met elkaar wat er allemaal in zit (of wat niet). Vaak komt een 'huismerk' van eenzelfde fabrikant als een duur merkartikel.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

09 mrt 2010 13:43 #10 door Hoenderdaal

Ja heb net al even zitten kijken het is redelijk het zelfde, dus ik gebruik het flesje van Motorzoom huismerk wel gewoon.

Ik zal laten weten of het geholpen heeft ;)

09 mrt 2010 22:16 #11 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Als ie een tijdje weinig heeft gereden kun je ook eens kijken of je chokes niet een beetje blijven hangen. Dan loopt ie op 1 of beide cylinders beetje rijk.....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

10 mrt 2010 06:54 #12 door frank brok
Beantwoord door frank brok in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
hoi mark

mij vardero heeft het zelfde als ik rond 50 rijd een beetje inhouden
ben jij er al uit wat het is

frank

10 mrt 2010 07:55 #13 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Ik rijd de SD01 Varadero al 4 jaar nu (bouwjaar 2000). Het probleem met de winter ken ik dus....inderdaad bevriezing-achtige verschijnselen op de carbo's. Is bekend, vooral gisterochtend vroeg 06:00 vochtig vriezend weer. Dan doet ie stagionair zeker een beetje "prutte, prutte prutte". Lampje ergens inbouwen helpt zeggen ze....maar nooit gedaan. Ik weet wat het is. Straks met een goede maand is het echt beter weer ;-)

10 mrt 2010 10:05 #14 door Hoenderdaal

Hoi Frank,

Bij mij is het probleem nog niet opgelost, wil het flesje motor reiniger even proberen. Maar aangezien ik alleen in me vrij tijd rij en de tank nog bijna vol is moet ik eerst weer even lekker een stukje gaan touren om me tank leeg te rijden.  Want dit spul mag je alleen aan een lege tank toevoegen en daarna vol tanken.

Ik hou je op de hoogte.

10 mrt 2010 10:18 #15 door Hoenderdaal

Hoi Broertje,

Ik weet dat dit een probleem is bij een Varadero met Carburateurs, ik denk dat het probleem er bij mij los van staat om dat ik ook met mooi weer rond de 6 tot 7 graden er ook last van heb + als ik hem net uit de schuur haal en ga rijden heb ik er ook last van?

10 mrt 2010 21:04 #16 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!

......wil het flesje motor reiniger even proberen. Maar aangezien ik alleen in me vrij tijd rij en de tank nog bijna vol is moet ik eerst weer even lekker een stukje gaan touren om me tank leeg te rijden.  Want dit spul mag je alleen aan een lege tank toevoegen en daarna vol tanken.....

Lees even goed de gebruikaanwijzing. Als je zo'n metalen busje hebt dan is de helft namelijk voldoende.

12 mrt 2010 11:15 #17 door Tommieh
Beantwoord door Tommieh in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Als ik dit zo lees, ben ik ook wel toe aan zo'n flesje.

Hij liep laatst zoals ik soms praat  ;D

@ Marc Lenssen: je VFR al weer zat?

12 mrt 2010 21:32 #18 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
He Tommieh,

VFR is echt wel een fijn fietske maar mij toch te klein. En al helemaal met passgier en koffers enzo....
Zit toch liever lekker ruim rechtop met een beetje uitzicht..hahahhahahhahah

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

15 mrt 2010 11:23 #19 door Tommieh
Beantwoord door Tommieh in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Hoi Marc,

Ben nu ook blij dat ik de VFR voor de Varadero heb omgeruild, ook al snappen een heleboel vfr rijders niet waarom ik dat heb gedaan  ;D, maar die hebben ook nog nooit op een Varadero gereden. Ik vroeg me al af toen ik je op het VFR forum zag verschijnen waarom je de Dero voor een VFR om had geruild.

heb nu geen pijn meer bij het rijden , morgen nog eens lekker aan het gas hangen en kijken of tie nog stottert, bij +8 ºC, anders direct doorrijden naar een zaak voor wat Forte.

15 mrt 2010 14:26 #20 door Two Plugs
Kwamen we gisteren tijdens de opstaprit per ongeluk achter...  :o

De nieuwe Dero van GJ hield ook in, met name ook tijdens het uit stilstand weer optrekken. Wat bleek... één van de twee (Jawel, de Dero heeft ook hier 2 van...) benzinekraantjes stond dicht...  :-[ :-\

Zitten aan weerszijde, direct onder de tank ongeveer op de plek waar de zijkuip op de tank aansluit.

Het schijnt dat de kraantjes bij b.v. een grote onderhoudsbeurt dichtgezet worden om de tank te verwijderen (b.v. om bij het luchtfilter te kunnen komen)...

Kan dus geen kwaad om de stand van de kraantjes ook ff te checken...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.181 seconden