Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!

15 mrt 2010 15:53 #21 door olaf
Zal me even mengen in discussie als niet varadero rijder  ;D
De motor Van GJ gaat als de brandweer gezien wheelie , maar het euvel zat niet in de brandstof kraan .
Hij is even bij mij langs geweest , en gaat nu gecontroleerd op het achterwiel , motor loopt weer als een zonnetje . :))

Wat bleek , er was een niet orginele pomp gemonteerd (begrijp me niet verkeerd het zal ongetwijfeld goed kunnen werken) op een knullige en onverantwoorde manier , kit plastic zakje ??? .
Als je dan iets anders wilt doe het dan wel goed is mijn advies , en niet op deze manier , mischien wil GJ nog wel een foto plaatsen van het geheel .
Ook GJ niet gaan pesten want het was niet zijn schuld  C:-)
Zit nu een goede pomp op helaas met een tiewrap omdat de slangen afgesneden waren en niet meer lang genoeg waren .
En Bernard hij heeft nog het laatste stukje appeltaart opgegeten  ;)
Belangrijkste was dat hij weer met een smile terug naar huis is gereden met een Varadero die rijdt zo als hij moet rijden .

Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2010 17:39 #22 door Menno

Tja, een handige sleutelaar met een hoog creativiteitsgehalte is niet altijd een goede combinatie met het zelf onderhoud plegen aan een motorfiets. Eerder heb ik samen met GJ me ook al verbijsterd over de montage van de uitlaten. Hoog tijd om de Dero naar Ad te rijden en een echte professional de Dero de aandacht te geven die hij verdient.

Belangrijkste is dat GJ op weg naar huis vanaf Olaf echt heeft kunnen genieten van zijn aankoop. Hij was er vanochtend nog steeds vrolijk van.

18 mrt 2010 12:59 #23 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Maar snel eens even de kraantjes op mijn dero ge checked, en jawel, de rechter stond dicht. Die staat ook erg lastig met het heveltje naar voren zodat je je echt in rare bochten moet wringen om te zien of ie open of dicht staat. Maar betekent dit dat 1 kraan te weinig benzine zou afgeven? Kan me nauwelijks voorstellen? Komt een flinke slok uit 1 zo'n slang als je hem loshaalt en het kraantje vergeet dicht te draaien :-)

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

18 mrt 2010 23:49 #24 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Merk je verschil Marc, nu je de rechter ook open hebt gezet?

Mvg,
Marc.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

19 mrt 2010 08:27 #25 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Hoi Marc,

Ik heb maar even kort gereden en niet op lage constante snelheid door een file. Zo op het eerste gevoel merk ik geen verschil.
Maar ik merkte met gewoon accelereren en op snelweg rijden sowieso al niks fouts op de fiets :-) Alleen met langzaam constant zaagt ie behoorlijk, ik rij dan op de koppeling (in-uit) anders lijkt het wel alsof die even verzuipt en geeft ie een nies in een cylinder of in het luchtfilterhuis. Ik zal straks eens even wat meer proberen.

groet,
Marc

20 mrt 2010 00:03 #26 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Hoi Marc,
Die van mij zaagt ook hoor bijv bij 30 in z'n 3 maar bij 30 in z'n 2 weer niet, bepaalde toerenregionen dus. En hij niest ook (ik zou ook verkouden worden na een lange winter in die k*t sneeuw te hebben geglibberd ;D) ik denk dat m'n bougies hoognodig aan vervanging toe zijn, de originele zitten er nog in van toen ik hem kocht met 3300miles op de klok (nu 34000...) ::)

Groetjes,
Marc

20 mrt 2010 23:03 #27 door marc Lenssen
30 in zijn 3 moet je ook niet doen he...... :-)
De mijne zaagt bij 40 in zijn 2.....
Ik zal er ook eens wat vers spul tegenaan gooien. Kwaad kan het niet.

groet,
marc

21 mrt 2010 11:12 #28 door Eddy
mijn varadero bj 2000 heeft 3 standen op de benzine kraantjes, de middelste is dicht (dwars).
is er nog verschil tussen de 2 andere standen? ( naar boven of naar beneden)
door corrosie niets meer te lezen op de kraantjes zelf, verder ook geen info hierover gevonden.
is 1 v/d standen b.v. een reserve stand, waarbij mogelijke troep onder uit de tank opgezogen wordt?

Varadero bj. 2000 en een Africa Twin bj. 1996

21 mrt 2010 11:59 #29 door Hoenderdaal
Beantwoord door Hoenderdaal in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Eddy,

Ik heb even gekeken in me instruktieboekje, daar staat het volende in:

Handbediende benzinekranen

De benzinekranen zijn niet bereikbaar en staan altijd op ON.

Automatiche benzinetoevoer (On-Off)
Als de benzinekranen op On staan, stroomt er alleen benzine naar de carburateurs wanneer de motor gestart word of als de motor draait. Bij het afzetten van de motor word de benzinetoevoer automatich door een membraan afgesloten.

Het staat dus niet echt duidelijk in welke stand wat is, maar naar boven in volgends mij ON.

gr Marc

21 mrt 2010 18:25 #30 door Eddy
Bedankt voor jouw reactie marc,
beide standen zijn open, bij mij stonden ze in de onderste stand.
dat vacuum afsluiten gebeurt volgens mij op de carburateurs, zit n.l. geen vacuumslang aan de kraantjes, anders zou dat het verschil in naar boven en naar beneden kunnen verklaren.
denk dus dat het niet uitmaakt hoe ze staan.

Varadero bj. 2000 en een Africa Twin bj. 1996

22 mrt 2010 07:54 #31 door marc Lenssen
Hoi marc,
Ik zit eens naar bougies te kijken en zie 2 NGK's die aangeboden worden:
NGK IJR8B9 en de DPR8EIX-9. Allebei worden voor de sd02 aangeboden en allebei zijn iridium. Alleen is de tweede 12 eurie en de eerste 30..... welke heb jij genomen?
Dank,
Marc

22 mrt 2010 08:24 #32 door Menno

Respectievelijk 14 en 6 pond op www.ebay.co.uk

Als je ze met wat andere rijders koopt vallen ook de verzendkosten wel mee.

22 mrt 2010 08:35 #33 door Hoenderdaal
Beantwoord door Hoenderdaal in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
Hey Marc,

NGK Iridium-IX DPR8EIX-9

Deze heb ik er in gezet, ik heb ze trouwens bij MotorZoom gekocht zit 5 min bij mij huis vandaan. Daar kosten ze per stuk 19,95 is een aanbieding geloof ik.

Gr Marc.

www.motozoom.nl/

22 mrt 2010 08:39 #34 door delange33

Hoi marc,
Ik zit eens naar bougies te kijken en zie 2 NGK's die aangeboden worden:
NGK IJR8B9 en de DPR8EIX-9. Allebei worden voor de sd02 aangeboden en allebei zijn iridium. Alleen is de tweede 12 eurie en de eerste 30..... welke heb jij genomen?
Dank,
Marc

Ha Marc,
Ik heb nog geen bougies gekocht, ff rondkijken nog:
Hier zijn ze weer anders geprijsd: www.bikereparts.nl/index.php/cPath/232_236_387_639
Groet,
Marc

22 mrt 2010 08:42 #35 door delange33

Hey Marc,

NGK Iridium-IX DPR8EIX-9

Deze heb ik er in gezet, ik heb ze trouwens bij MotorZoom gekocht zit 5 min bij mij huis vandaan. Daar kosten ze per stuk 19,95 is een aanbieding geloof ik.

Gr Marc.

www.motozoom.nl/

Hoi Marc,

Kreeg je de ouwe bougies er makkelijk uit?

Bedankt,
Marc

22 mrt 2010 08:49 #36 door Hoenderdaal

Hoi Marc,

Kreeg je de ouwe bougies er makkelijk uit?

Bedankt,
Marc

Hoi Marc,

Die van mij gingen best makkelijk los, maar ik had het idee dat de vorige bougies ook nog niet zo heel oud waren.

Gr Marc.

22 mrt 2010 10:14 #37 door marc Lenssen
Ok,

twee maal ngk IJR8B9 inclusief verzend uit de UK voor 35 euro.

groet,marc

29 mrt 2010 09:49 #38 door Hoenderdaal

Beste Alle,

Ik heb zaterdag middag me motor op gehaald bij de monteur waar ik hem in onderhoud heb. Wat is er gedaan me carburateurs zijn afgesteld en de kleppen zijn na gekeken maar die stonden nog super dus daar is verder niets aangedaan. Het propleem met inhouden is na het afstellen echt een stuk beter hij houd echt bijna niet meer in en reageerd beter op het gas dus ben weer helemaal  ;D

Bedankt voor alle tips ;)

Gr Marc.

08 apr 2010 14:21 #39 door marc Lenssen
Bougies net binnen gekregen uit de UK. net eens even vervangen. De ouden zagen er nog goed uit, mooi cacao bruin van kleur, beiden. Maar ik zag wel dat 1 van de slangen onder uit de tank (de meest rechtse) flink geknikt zat. Toen ik de knik eruit haalde had ik ook ineens een plasje rommel op de vloer liggen. De aansluiting is recht naar beneden en er is weinig ruimte voor die dikke slang om een mooie bocht te maken. Dus ik de slang opnieuw rerouteerd (wat een woord) tussen de cylinders door. Alles gemonteerd en toen moest ik snel weg naar een afspraak. pak aan, opstappen en starten....RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR vol gas.... de slang drukte kennelijk op de gas kabel ofzo. Snel uit, boel weer open en slang andere kant op. Nu kon ik niet goed zien of ie weer knikt want ik moest weg. maar goed. iets was er duidelijk niet goed :-)
Dit weekeinde lucht filter vervangen dus gaat de boel weer open. Zal dan eens goed kijken hoe die slang te routeren.

Marc

08 apr 2010 18:25 #40 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Mijn Varadero die wat inhoud, tijdends het rijden!
De rechter slang is meen ik de ontluchtingsslang van de tank. Raar dat daar troep in zat!

Varadero '99 52.000km

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.218 seconden