benzinepomp

05 apr 2010 22:41 #1 door visserken
benzinepomp werd gestart door visserken
heb oude benzinepomp verwijderd en een nieuwe geplaatst van honda , maar hoe kun je de oude testen als hij verwijderd is van de motor en heb er een nieuw kontakt element opgestoken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 07:39 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic benzinepomp
Twee slangetjes er aan maken waarvan er een opzuigt en de ander uitspuugt en aansluiten op een 12V gelijkstroom bron zoals een accu. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 07:50 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic benzinepomp
Waarom zou je weer een nieuwe Honda pomp plaatsen (tenzij dit uiteraard een gereviseerd exemplaar is)? Als het nml een nieuwe is, kun je er vergif op innemen dat 'ie weer de geest geeft...  :-\

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 10:19 #4 door visserken
Beantwoord door visserken in topic benzinepomp
Ja is een nieuwe maar het moest snel gaan dus was enige optie nieuwe.
zal oude later reviseren maar weet niet of hij nog werk , als hij nog op de moto stond deed hij niets meer dus moet eerst controleren of hij nog werkt maar als er slechte contaktpunten zijn kun je hem dan nog testen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 10:43 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic benzinepomp

Ja is een nieuwe maar het moest snel gaan dus was enige optie nieuwe.
zal oude later reviseren maar weet niet of hij nog werk , als hij nog op de moto stond deed hij niets meer dus moet eerst controleren of hij nog werkt maar als er slechte contaktpunten zijn kun je hem dan nog testen?


Je had (wellicht nog sneller) een QH (Brezan) of Facet pomp kunnen kopen... was je in ieder geval ook véél goedkoper uit geweest...

Er zijn binnen de TCN een aantal mensen die zich met revisie van de pomp bezig houden. Gebruik de zoek functie maar eens op 'benzinepomp', dan vind je de reacties vanzelf. Heb je in ieder geval een goede (gereviseerde) pomp op reserve!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 10:50 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic benzinepomp

Ja is een nieuwe maar het moest snel gaan dus was enige optie nieuwe.
zal oude later reviseren maar weet niet of hij nog werk , als hij nog op de moto stond deed hij niets meer dus moet eerst controleren of hij nog werkt maar als er slechte contaktpunten zijn kun je hem dan nog testen?

na de aangebrachte slangen
12 volt spanning op de 2 draadjes te zetten


groen is massa !

en zie wat er gebeurt

beste bernard..

je zult het goed bedoelen  ..... maar alles gaat een keer stuk daar kun je op wachten :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 12:23 #7 door visserken
Beantwoord door visserken in topic benzinepomp
Er gebeurt niets en aan de stroomdraad pomp  zwart blauw ok 12v aan zwarte draad die terug uit pomp komt niets dus pomp is naar de kl... denk ik .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 14:10 - 06 apr 2010 14:14 #8 door daandus
Beantwoord door daandus in topic benzinepomp
als je de oude pomp openmaakt (zwarte kapje eraf) kun je de contactpunten zien zitten.
Hang de pomp even aan constant 12V (groen is idd massa) en kijk wat er gebeurt. Als er niets gebeurt zitten je puntjes wellicht vastgelast, dan kun je even de puntjes lostikken van elkaar; de pomp moet dan een veerslag maken. Meestal klappert 'ie wel een paar keer voordat ie weer vast last ;-)
Pas wel op met benzinedampen, want het vonkt als een gek!

Zelf heb ik nu 1 pomp liggen die het ook met een nieuw schakelmechaniek niet meer doet; soms sneuvelen ze dus intern. Echter, dit is maar een procent of 2 van de pompen; de overige 98% heeft enkel defecte puntjes.
Dit is inderdaad te reviseren (o.a. via mij)

Mocht je in de buurt wonen van Den Haag kun je wel een keertje langskomen met je pompje, kijken we er even naar. Pb/mail me maar dan.

@ Two Plugs: je opmerking dat ie met nieuwe puntjes weer de geest geeft is wel erg kort door de bocht. Met mijn setje zit er een diode/condensator op, waardoor het in ieder geval langer meegaat dan een originele pomp van Honda ter waarde van...... Mijn gemiddelde klant zit rond de pakweg 40-60kkm met een pompje (grove gok), dus het is niet zo dat een nieuwe pomp/mechaniekje binnen een week weer zal sneuvelenofzo!
En die Brezanpompen vind ik ook geen suc6; 'k heb 2 werkende liggen voor een prikkie; interesse? ;-)

groetjes,
Daan

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 20:37 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic benzinepomp
Daan: Nee dus, niet kort door de bocht. Mijn 3e Honda pomp was voorzien van juist zo'n 'overbrugging' of noem het vonkenvanger zoals in jouw oplossing. Die heeft het van alle 3 de Honda pompen het minst- lang volgehouden...

De Brezanpomp houdt het nu al langer vol dan alledrie de originele (en waarvan één dus gemodificeerd) Honda pompen: inmiddels dus ruim 75.000 km (van de 150.000)!  ;)

Dat een beperkt aantal mensen problemen krijgt met de QH (Brezan) pomp komt voor een groot gedeelte omdat door vrijwel iedereen de 'hogedruk' versie wordt aanbevolen. Terwijl je op de Dero juist de lagedruk- versie moet nemen. Dat is dus wél iets om op te letten!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 21:17 #10 door olaf
Beantwoord door olaf in topic benzinepomp
Iedereen moet gewoon doen wat hem goed dunkt , en waar hij vertrouwen in heeft .
weet inmiddels wel dat er  kwaliteits verschil bestaat in contactpunten .
Hier valt of staat natuurlijk ook mee , hoe lang het een en ander gaat functioneren , na revisie .
Ook met droogrijden krijgen de punten nog steeds op hun donder , met of zonder diode .

Groeten Olaf .

Ook is er een overbrugging die met een relais werkt , dit is niet hetzelfde als de doide weerstand aanpassing .
En werkt ook stukken minder betrouwbaar .

Officiele bron uit oostenrijk  ;)

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 21:42 #11 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic benzinepomp
Hoi Olaf,

Dat 'droogrijden' is idd een van de grootste boosdoeners... Maar ik denk dat dit minder speelt op een Dero; in tegenstelling tot de Alp en de Twin hoef je een Dero immers niet op 'reserve' te zetten, maar moet je als het lampje gaat branden (mits niet stuk...  8) ) binnen ca. 60-70 km een benzinepomp zoeken.

Eigen ervaring bij zowel de Alp als de Twin... het moment dat je over moet schakelen naar 'reserve' komt toch nog vaak onverwacht... en dat kleine momentje van 'drooglopen' kan al voldoende zijn om de schade aan de contactpuntjes te vergroten.

Maar de grootste kwajongen blijft natuurlijk Honda. Ze wisten immers al een decenia dat deze pomp op de @twin maleur was en toch monteren ze 'm dapper op een geheel nieuwe motorfiets...

Aan de andere kant... d'r zijn ook legio Hondarijders die probleemloos tonnen rijden zonder ook maar één probleem met dezelfde Honda (=Mitsubishi) benzinepomp...

Zal wel met marktwerking te doen hebben...  ???

Ik had idd de diode oplossing. Ook nav commentaar dat de 'relais' oplossing van o.a. Frank de Gendt het probleem niet afdoende zou kunnen voorkomen. Weet echter niet of die aanname klopt... 

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 21:50 - 06 apr 2010 21:54 #12 door daandus
Beantwoord door daandus in topic benzinepomp
Tja, het is inderdaad niet zo netjes van Honda; maar vlak Kawasaki, Yamaha en KTM niet uit met exact dezelfde pomp. Wel lijkt het alsof een AT er toch echt het meeste gedonder mee heeft. Ook diversions enzo worden wel kilometers mee gemaakt, maar die heb ik toch veel minder als klant. Shadow's en Deauvilles zijn ook berucht denk ik ;-)
Is gewoon kassa voor de dealers; plus extra contactmomentjes met de klant! Laten we eerlijk zijn, zo'n pompje kost inkoop natuurlijk maar een paar euro voor de fabrikanten!

Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat íe koopt of doet, maar ik hoop met 't revisiesetje toch vooral een oplossing te bieden. Zelf rijdt ik er ook me rond, hopelijk volgend jaar rond de wereld! 't Moet wel goed zijn zeg maar, want anders hebben we er uiteindelijk allemaal niets aan.

Met zo'n extern relais heb ik ook 2x stil gestaan, en die Brezanpompen vind ik echt niet betrouwbaar op de AT's, maar wellicht dat t op een Dero wel werkt. Een paar zijn stuk gegaan binnen m'n (schoon-)familie, en zelf een paar keer rare storingen gehad die miraculeus verholpen waren na het wisselen van een pomp :-S

Voorlopig is revisie (via Olaf of mij) het goedkoopst, en bied het een perspectief!
Inderdaad, er zijn mensen die tonnen draaien met 1 pomp, maar ik heb ook mensen over de vloer gehad die 15kkm op hun fietsje hadden staan en toch echt compleet weggefikte puntjes! (beide originele pompen)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 22:14 #13 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic benzinepomp
Idd, Daan... het laat je wel afvragen waarom nu specifiek die @twin en de Dero juist 'meer' storingsgevoelig lijken met die Mitsubishi V pomp. Wellicht de plek waar de pomp gemonteerd is, of toch het drooglopen?

Of wellicht tóch een elektrisch probleem, bedenk ik me nu... Want zowel de Twin als de eerste Dero's (carb model) hadden last van nog een zelfde probleem... Spanningsregelaar!

Het zou toch haast geen toeval zijn...  ???

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 22:44 #14 door visserken
Beantwoord door visserken in topic benzinepomp
Dat zou wel eens het probleem kunnen zijn de spanningsregelaars die bij honda gekend zijn als niet betrouwbaar onderdeel , kan er dan net voor de pomp niet iets gemonteerd worden die de pomp beschermd?????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2010 08:15 - 07 apr 2010 08:16 #15 door daandus
Beantwoord door daandus in topic benzinepomp
tja, ken wel verhalen van spoelen die rot gaan in de pomp door een defecte spanningsregelaar.
Maar die pomp is een extreem dom ding; echt niet heel gevoelig voor een voltje meer of minder, en qua inbranding zal dit al helemaal niet veel uitmaken gok ik.
Tussen de puntjes trek je een vlamboogje, dat vreet je puntjes weg en op een bepaald moment last de boel vast, zo simpel is het gewoon. En dan kom je leuk een nieuw pompje halen bij de dealer; die ook weer blij. (of je komt bij mij of Olaf door de mailbox zeilen)
Inmiddels 100+ van die setjes gesleten; als dat vaak verotte spanningsregelaars waren geweest had ik wel iets gehoord, zeker ook omdat ik met een aantal klanten nog wel ff mail enzo.
Wij hebben zelf inmiddels de voltmetertjes van Conrad (met steuntje van Nickotech) op de fietsen; werkt perfect!

Ook reviseer ik regelmatig pompjes van mensen (mensen met knutselvrees zeg maar), ook van Shadow's, CB's, KTM-950's, etc. Die pompjes zien er echt hetzelfde uit, en de puntjes branden hetzelfde weg ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2010 18:09 #16 door visserken
Beantwoord door visserken in topic benzinepomp
waar kun je die voltmetertjes verkrijgen dan? dat zou ik ook wel willen en zo een steuntje kan je bij Niko krijgen he daar heb ik al mijn verhogers vandaan prima spul.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2010 12:10 #17 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic benzinepomp
Ik helaas ook slechte ervaring met de QH pomp van Brezan.
De eerste binnen twee weken al stuk, de twee net geen jaar eronder.....weer gedonder.
Wel/niet werken lijkt het erop. Nu helaas de originele van Honda (hoop geld!) er weer onder....rijdt goed !
De oude org. van Honda laat ik wellicht reviseren....hier en daar al wat over gelezen nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2010 13:03 #18 door daandus
Beantwoord door daandus in topic benzinepomp
je bent welkom voor een revisiesetje hoor ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2010 14:31 #19 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic benzinepomp

waar kun je die voltmetertjes verkrijgen dan? dat zou ik ook wel willen en zo een steuntje kan je bij Niko krijgen he daar heb ik al mijn verhogers vandaan prima spul.


We hebben het over de Conrad meter ...... dus bij Conrad te verkrijgen :)

Zie : http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=853397

Maar ze hebben ook nog wel andere versies, hoor !  ;D

Succes !

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2010 15:51 #20 door Broertje
Beantwoord door Broertje in topic benzinepomp

je bent welkom voor een revisiesetje hoor ;-)


Hi Daan, doe jij dat dan evt. ?

Groeten Danny

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden