stotteren varadero 2001

20 mrt 2011 19:01 #1 door tomtom
stotteren varadero 2001 werd gestart door tomtom
Hallo,

Vandaag m'n eerste ritje van het jaar weer gemaakt. (met aangepaste brandstofpomp) Maar wat me opviel wat het stotteren bij contstante snelheid. Het maakt niet uit of je nu 40, 50 of 60 rijdt. Hij blijft een beetje stotteren. Voor de nieuwe pomp was dit ook al het geval maar het lijkt nu erger geworden. Bij het accelereren is er overigens geen vuiltje aan de lucht.
Nou ben ik al even op het forum aan het snuffelen geweest (sommige zeggen de ketting en tandwielen) maar een echte oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Iemand een suggestie???

Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2011 19:10 #2 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic stotteren varadero 2001
Het kan zo veel zijn. Vervuild brandstoffilter, verkeerd afgesteld, bougies etc. Brandstoffilter is makkelijk te vervangen dus zou die eerst doen. daarna de bougies.....tenzij dit net vervangen is natuurlijk!

Varadero '99 52.000km

20 mrt 2011 19:23 #3 door tomtom
Beantwoord door tomtom in topic stotteren varadero 2001
Eind vorig jaar alles vervangen, bougies, filters etc. Bedankt voor je reactie maar ik verwacht eigenlijk iets anders omdat ik er meer mensen over hoor.

tom

20 mrt 2011 19:34 #4 door de Wolf
Het lichtjes inhouden heb ik ook rond die snelheid maar na het vervangen van de brandstofpomp (revisie) en het opnieuw laten afstellen is het een stuk beter geworden.
Echt stotteren was dan ook geen sprake van zoals jij aangeeft!

Varadero '99 52.000km

20 mrt 2011 20:29 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic stotteren varadero 2001
Ff op zeker gaan en een flesje FORTE Fuel Guard I (niet de II, die is indien je de bike voor langere tijd laat stilstaan!) kopen en in de tank gooien, en vooral... minimaal RON98 tanken (n.b. Shell Pura/V power is in NL gewoon 95!!!)

Iridium bougies maken ook een wereld van verschil. Vanaf 2003 heb je die standaard van 'Ome Honda'.  Maar voor 2003 dus niet!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

20 mrt 2011 20:39 #6 door tomtom
Misschien is stotteren niet het goede woord, bij constant gas is het een soort inhouden (lijkt op een lichte vorm van stotteren ???) Hij loopt gewoon niet regelmatig.

21 mrt 2011 07:48 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic stotteren varadero 2001

Misschien is stotteren niet het goede woord, bij constant gas is het een soort inhouden (lijkt op een lichte vorm van stotteren ???) Hij loopt gewoon niet regelmatig.

Dat klinkt ook als 'carb-icing', het bevriezen van de carburatteur. Dat kan al gebeuren tussen 0 en +10 graden, vooral bij constante snelheden!

Maar ik zou voor de zekerheid toch nog ff die benzinepomp aan een extra inspectie onderwerpen. En Forte gebruiken kan sowieso geen kwaad.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

21 mrt 2011 09:57 #8 door de Wolf
Aan carb icing zat ik ook te denken maar ik kreeg de impressie van de ts dat het probleem zich altijd voordoet...het hele jaar dus.

Als het alleen tijdens de wat koudere maanden is dan is het zeker carburateur ijs.

Forte fuel guard I is zeker een aanrader. Heb destijds drie flesjes moeten gebruiken (3 x tanken) om het gewenste resultaat te behalen bij m'n vorige motor!

Varadero '99 52.000km

21 mrt 2011 10:11 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic stotteren varadero 2001
Hetzelfde verschijnsel heb ik ook bij mijn 2004 injectie dero. Ik dacht het probleem op te lossen met de power commander.
Bij een constante snelheid, en het maakt niet uit bij welke, lijkt het erop of de motor niet vierkant loopt.
Het is niet echt stotteren van de motor, maar er is geen gelijkmatige loop.
Toevallig gisteren nog ervaren. Eerst dacht ik dat het verbeelding was, maar als ik 50 moet rijden is het soms net of je over een hobbelig weggetje rijdt. Ik vermoed idd bougies oid.

Ik zou eigenlijk iemand anders met een Dero op mijn motor moeten laten rijden om het vast te stellen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

21 mrt 2011 11:50 #10 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic stotteren varadero 2001
En uiteraard even de ketting nakijken, loopt die wel lekker losjes rond. Een of meerdere vaste schakels kunnen dit gevoel al doen ontstaan.
Maar eens lekker  de carbs schoonmaken en goed laten afstellen kan zeker geen kwaad.

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

21 mrt 2011 17:25 #11 door erikm
Beantwoord door erikm in topic stotteren varadero 2001
Eerste rit, kan zijn dat je benzine te oud is geworden. Van zodra je kan zoveel mogelijk bijtanken.
Groeten Erik

21 mrt 2011 17:55 #12 door tomtom
Kleine update: vandaag even geprobeerd om zonder brandstofpomp te rijden (doorverbonden) maar toen liep ie helemaal waardeloos, ik kon 'm met moeite aan de praat houden. Deze week maar even testen met een andere pomp.

tom

25 mrt 2011 23:00 #13 door tomtom
Weer een update: Vandaag even langs Wim Boks geweest, hij noemde alle dingen die hierboven ook al staan. Het meest waarschijnlijke (volgens hem) is dat de motor gewoon te arm staat afgesteld (af-fabriek) Waarom het nu iets erger is dan voorheen: waarschijnlijk mijn nieuwe open dempertjes. De brommer vraagt nu om nog meer benzine. Misschien is het een kwestie van afstellen maar waarschijnlijk andere (stationair) sproeiertjes.
Als Wim dit zegt neem ik het blind aan en vandaar mijn volgende vraag: heeft iemand ervaring met dit geheel of een goed adres (in de buurt van Arnhem)?

26 mrt 2011 06:25 #14 door erikm
Beantwoord door erikm in topic stotteren varadero 2001
Grote kans dat het dat is, hij loopt nu wel zuinig denk ik. Mijn vara heeft dat ook een beetje en het verbruik is maar 6 liter. Gr. Erik

26 mrt 2011 08:51 #15 door Oldtimer
In de buurt van Arnhem misschien Rob v Balveren hier in Duiven, maar ik ga naar Mulder in Veendam.
Iets verder maar dan weet ik zeker dat het goed komt.

26 mrt 2011 12:37 - 28 mrt 2011 10:16 #16 door olaf
Beantwoord door olaf in topic stotteren varadero 2001
Ik kan je Mulders motoren ook aanraden .
Ben daar met de twin geweest , motor neer gezet , andere motor meegekregen (KTM SMT ) lekker daar een ritje uitgezet en bij een clubid langs geweest voor een bakkie .
En een paar uur later weer terug , en met een subliem lopende AT weer terug naar huis gereden .

Grt Olaf

AT en KTM Adv 990R

30 mrt 2011 16:01 #17 door bulldog
Beantwoord door bulldog in topic stotteren varadero 2001
Hoi Tom,
Mijn 2002 had hier ook last van en na een dynokit en een goede afstelling is dit probleem opgelost.
Dus kortom ik denk dat het gewoon met je afstelling te maken heeft.

groet raymond

31 mrt 2011 20:49 #18 door olaf
Beantwoord door olaf in topic stotteren varadero 2001
Euvel is verholpen heb ik begrepen , en geen brandstofpomp ;D , maar de kleppen .
Ook een remklauw revisie en het balhoofd-lager vervangen .

Zou nu weer goed rijden

Grt Olaf

AT en KTM Adv 990R

06 apr 2011 22:12 #19 door tomtom
Nog een update: Vandaag mijn orginele dempers weer gemonteerd en het inhouden is weer een stuk minder (net als voorheen). Kortom: het verhaal klopt dus. Standaard staat de brommer al arm, met m'n Bos dempers wordt het alleen maar erger. Ik zit nu dus in tweestrijd: Zal ik m'n dempertjes marktplaats op gooien of ga ik investeren in afstellen cq dynokit, K&N filter etc? Het probleem is alleen dat ik niet zoveel te investeren heb en als ik hoor wat ze bij Liemers motoren in giesbeek (vlakbij Arnhem) durven vragen voor afstellen en een run op de testbank, daar word ik niet vrolijk van (250 euri) >:( tel daar de kosten op van de sproeiers etc. dan wordt het veel geld voor een beetje herrie (want dat was het enige doel). Dus wie o wie geeft me goede raad??????

groet Tom

06 apr 2011 22:16 #20 door Oldtimer
Voor TCN leden geld een tarief van 160 euro bij Mulders in Veendam ( ipv 320 euro)

FF vragen naar JR Tuning en naar Dion.
Is al eerder geadviseerd door meerdere forumleden en externe partijen. ;)
Kost wel een tank benzine maar nu niet blijven zeuren maar gewoon doen. :angel:

Bijlagen:

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden