Varadero verlaagd

28 aug 2013 21:11 #1 door Cas
Varadero verlaagd werd gestart door Cas
Vandaag mijn Lucas verlagingssetje voor de Varadero binnengekregen.
Toen ik het pakje openmaakte dacht ik dat er maar 1 driehoek in zat maar het bleken er 2 te zijn met de halve dikte van de originele.
Meteen een telefoontje naar Ad en die zei: "deze zijn waarschijnlijk van staal en niet van aluminium".
Inderdaad, ze zijn van staal en ze zien er niet uit. De originele driehoeken zijn 4x zo massief.
Toch maar monteren en toen bleek dat ik op alle 3 de bouten draadeinde te kort kwam dus ik moest ook nog revetten gaan zoeken. Nu heb ik voor deze 2 stukjes staal 94 euri betaald (incl. verzendkosten)
en dan zou het toch prettig zijn als ze daar 3 bouten met moeren of minstens een paar revetten bij doen. (@ Tuur............totaal overpaid).
Bijlage:

Op de foto lijkt het nog iets maar als je het in werkelijkheid ziet ziet het er erg fragile uit. Op het forum gelezen dat Marien hetzelfde setje heeft dus dat geeft de burger weer moed en de eerste proefrit is gemaakt.
Voetjes makkelijk op de grond en rijden geen probleem. Het zwaartepunt ligt nu ook 3.5 cm lager en het lijkt alsof de motor in S-bochten makkelijker van de ene kant naar de andere kant te gooien is.
Ook de vorkpoten 3.5 cm doorgestoken, zou ik normaal nooit gedaan hebben maar (ook weer op het forum) gelezen dat Ron Overkleeft dit ook heeft gedaan. Ziet er wel een beetje vreemd uit!
Bijlage:

Op de bovenste foto kun je aan de achterzijde van de onderste winding van de veer een zwarte vlek zien, hier heeft de veer de achterbrug geraakt (met de originele driehoeken). Dit was ook het geval met de originele achterdemper met Hyperpro veer. Die afstand is nu een dikke halve cm groter geworden, positief punt dus.
Al met al ben ik dik tevreden, maar die zielige dunne driehoekjes geven weinig vertrouwen.
@Marien.................Heb je al eens met een passagier gereden? Hahahahahaha.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2013 21:33 #2 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Varadero verlaagd
Oehh.. is 35 mm doorsteken van de voorvorkpoten niet wat veel?
Ik heb welliswaar een transalp en misschien heb jij bij jouw motor meer ruimte maar als ik dat bij de alp zou doen ben ik bang dat ik m'n voorspatbord naar z'n grootje help als ik bv en flinke voorremaktie/noostop zou moeten maken...

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2013 21:34 #3 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Varadero verlaagd
Oh, vergeten ik heb 20 mm doorsteken aangehouden

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2013 21:41 #4 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Ik zou het normaal nooit gedaan hebben Sandra, maar ik vertrouw Ron Overkleeft volledig en ik hou uiteraard de veerweg in de gaten, ik heb een elastiekje op een van de poten gezet.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2013 00:44 #5 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Varadero verlaagd
@ Cas
Vreemd heb ook het Lucas verlagingssetje er toendertijd op gezet en zijn  van aluminium ,heb er toen 99 eurie voor betaald bij Motozoom en zijn 6 mm dik (effe gemeten) en die van jou?

Dat ze nu van staal zijn hoeft geen nadeel te zijn staal is veel sterker dan aluminium,maar raar dat je dan zelf de boel moet op gaan vullen natuurlijk ze moeten dat kompleet leveren voor dat geld  toch?

Wees voor het doorsteken van de poten maar niet bang, ik rij al jaren zo en heb echt wel eens max in
de ankers gemoeten maar nog nooit problemen ermee gehad. Dat het een beetje een raar gezicht is
vind ik ook, de motor lijkt  nu net een tekkel (te lang met te korte potjes) maarja we moeten er wat voor over hebben.
Heb er wel progressieve voorvering in  zitten, die worden steeds stugger bij dieper inveren.




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2013 00:57 - 29 aug 2013 01:25 #6 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Hihihi, een tekkel met korte pootjes ja.
Ik heb Hyperpro veren in de voorpoten zitten.
Zal morgen de dikte meten, maar toch...................het ziet er niet uit, ik moet nu na iedere rit controleren of mijn driehoekje nog in orde is  ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2013 08:19 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero verlaagd
Hebben Kaatjes Dero van voren 3cm laten doorsteken. Leverde- en levert geen enkel probleem op. Bijkomend voordeel... hierdoor gaat de Dero écht als een spreekwoordelijk scheermes sturen!  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2013 09:03 #8 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Bij mijn dero is de geometrie hetzelfde gebleven, zowel voor als achter 3.5 cm verlaagd. Hij ligt dus nog steeds "vlak".

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2013 09:08 #9 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd

@ Cas
Vreemd heb ook het Lucas verlagingssetje er toendertijd op gezet en zijn  van aluminium ,heb er toen 99 eurie voor betaald bij Motozoom en zijn 6 mm dik (effe gemeten) en die van jou?


De dikte van de originele driehoeken is 8 mm en van de nieuwe 4 mm. Ook is de breedte van de benen veel minder. Maar goed, er zal wel over nagedacht zijn dus ik zal het maar zo laten.
Overigens kan ik de zijstandaard zo laten zolang de ondergrond redelijk vlak is en ik krijg hem ook nog redelijk makkelijk op de bok, iets harder trekken.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2013 19:24 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero verlaagd
Wel de nieuwe verlaging geplaatst, maar ik heb de voorvork NIET doorgestoken.
Hij zit bij mij gewoon 2 mm bovenuit.

Van een veranderd stuurgedrag heb ik nooit iets gemerkt, maar ja. Ik kan ook niet sturen  :-* :-*

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2013 19:27 #11 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Maar als je hem voor doorsteekt komt ie nog lager te staan.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2013 19:30 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero verlaagd
Ja, maar ik kan nu net met gestrekte voet met de tenen aan de grond als ik voor het stoplicht sta. ;D ;D
Das toch meer dan zat.

Maar was niet nodig. Ik kan nu prima bij de grond en voor mij hoeft het niet lager.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2013 19:37 #13 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
In ieder geval prima rechtuit rijeigenschappen nu!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 00:24 - 02 sept 2013 18:25 #14 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Varadero verlaagd
Ik rij ook verlaagd. driehoeken zijn bij mij ook dunner dan de originele.
Mijn driehoeken zijn van RVS, en zo'n 2 mm dunner dan origineel.

Heb de voorvorkpoten ook doorgestoken, dacht 30 of 35 mm, nog geen problemen mee gehad. (maar heb de motor pas 2 maandjes  8))

Jouw driehoeken zien er wel erg dun uit vergeleken met de mijne.
Had hetzelfde met de bouten, maar was met een paar ringen snel op te lossen.
Jouw motor is wel een stuk schoner van onderen als de mijne, misschien ook maar eens poetsen daar.


Originele boven  RVS onder


Onder de motor, ringen achter de bouten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 00:54 #15 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Dat ziet er een stuk beter uit dan die metalen stripjes van mij!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 08:04 #16 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Varadero verlaagd

Dat ziet er een stuk beter uit dan die metalen stripjes van mij!

Heb ze ook maar zo gekocht, maar zo dun zien die van jou er toch ook weer niet uit, zal toch wel heel blijven.

Zag trouwens dat je ook een aangepast zadel had (is het een corbin?), is die ook nog hoger (of breder, dat helpt ook niet met korte beentjes ;) ) dan een standaard zadel?

Je hebt ook hyperpro's voor, er schijnen mensen te zien die de voorvorkpoten bij hyperpro standaard 10mm doorsteken (zonder de verlaging achter) zijn die standaard iets hoger?
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=5929.msg51665#msg51665


Overigens kan ik de zijstandaard zo laten zolang de ondergrond redelijk vlak is en ik krijg hem ook nog redelijk makkelijk op de bok, iets harder trekken.

Zijstandaard gaat bij mij ook prima,staat schuin genoeg, op de middenbok behoorlijk moeilijk, moet echt op het hefboompje gaan staan, en het stuur hard naar achteren trekken, dan lukt het.
Ook staat de middenbok vrij haaks tov de grond, maar dit komt doordat de motor nu verder voorover hangt (achterwiel hangt een behoorlijk eind van de grond op de bok)
Inkorten van de middenbok heb ik nog niet aangedurft, schijnt een behoorlijk lastig klusje te zijn.


Nog een tip betreffende je foto's, als je de link met de haakjes gebruikt, dan zijn de foto's direct zichtbaar op het forum, en hoeft niemand de foto's eerst aan te klikken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 16:54 #17 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero verlaagd

Inkorten van de middenbok heb ik nog niet aangedurft, schijnt een behoorlijk lastig klusje te zijn.


Dat lastig valt wel mee. Gewoon 4 cm er tussenuit.is trouwens dubbelwandige buis
Maar dan past de zijstep gewoon niet meer en zit strak tegen de uitlaat.Die moet een heel end verbogen worden.
Ik moet nu altijd eerst de zijstandaard uitzetten  om de middenbok in te kunnen klappen
Maar ik zet hem wel moeiteloos op de middenbok.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 19:39 #18 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Da's trouwens een goed idee Marien, de zijstandaard een beetje naar buiten (in mijn geval "laten") buigen. Maar dat zal geen makkelijke klus zijn.
Ik moet hem altijd eerst op de zijstandaard zetten voordat ik hem op de bok zet, ik ben helaas heel veel handigheid kwijt die ik vroeger wel had, ik moet er maar mee leven of een behendigheidscursus gaan volgen.
Op de middenbok zetten gaat bij mij ook redelijk makkelijk.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 19:44 #19 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero verlaagd
Dat uitbuigen zelf valt wel mee, ik kwam er alleen achter dat hij niet paste toen hij er onder zat.
Het monterenbzelf was een klootklus en had geen zin om hem er weer onderuit te halen.
Heb gewerkt met een lange ijzeren pijp om hem te verbuigen.
Motor met 2 man vast moeten houden om de klus te klaren.
Maaarrrrrrrrrrrrrrr.........................het werkt  ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 19:54 #20 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
De vraag is...............WAT heb je dan precies verbogen?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden