Varadero verlaagd

30 aug 2013 20:07 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero verlaagd
Dat ding opzij waar je op kunt gaan staan.

Foto 1 zie je waar en hoe hij is ingekort. 5 cm vanaf de onderkant is 4 cm weg.


Foto 2 laat zien hoe de zijtak is uitgebogen om te kunnen passen.
Anders klappert hij tegen de uitlaat aan en komt niet helemaal omhoog


Het is gewoon handiger om dat te doen voordat de middenbok is gemonteerd.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 20:14 #22 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Ok, ik dacht dat je de zijstandaard had verbogen.
Maar dat is ook een optie om hem "korter" te maken.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 20:36 #23 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd

Jouw driehoeken zien er wel erg dun uit vergeleken met de mijne.
Had hetzelfde met de bouten, maar was met een paar ringen snel op te lossen.

Ik verwacht eigenlijk dat als ik een dergelijk onderdeel bestel, ik iets in dezelfde trend ontvang en niet een paar goedkope stalen driehoekjes omdat staal goedkoper is dan aluminium en omdat ze daar meer winst op maken. Zelfs een paar revetten kunnen er niet meer af.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 20:39 #24 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd

Jouw motor is wel een stuk schoner van onderen als de mijne, misschien ook maar eens poetsen daar.

Mijn motor is inderdaad best wel schoon maar daar heb ik ook een paar honderd uur werk in zitten.
Ik denk dat van onderen poetsen niet veel zal opleveren, je zult de hele motor moeten demonteren.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 20:42 #25 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd

Zag trouwens dat je ook een aangepast zadel had (is het een corbin?), is die ook nog hoger (of breder, dat helpt ook niet met korte beentjes ;) ) dan een standaard zadel?

Mijn zadel is een Bagster, 2 cm verlaagd. Ik heb niet echt korte beentjes, ben 1.80 mtr. maar ik vond de Dero toch te hoog.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2013 10:39 #26 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Varadero verlaagd

Ik verwacht eigenlijk dat als ik een dergelijk onderdeel bestel, ik iets in dezelfde trend ontvang en niet een paar goedkope stalen driehoekjes omdat staal goedkoper is dan aluminium en omdat ze daar meer winst op maken. Zelfs een paar revetten kunnen er niet meer af.


Zijn die van jou van gewoon staal dan, of van RVS?
Mijne zijn RVS, en waren lang niet zo duur als die van Lucas, dus vond het niet zo erg om even naar de ijzerwaren winkel te rijden om ringen te halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2013 09:58 #27 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Ze zijn van rvs.
Maar ik ga bij de ijzerhandel 2 stukken aluminium halen van 8 mm dik en zoek iemand op met een goede boorstandaard.
3 gaten boren en dan de buitenomtrek zagen en schuren. Die gaten in het midden hoeven er niet in.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2013 15:33 #28 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Varadero verlaagd
De eerste varadero's zakten door de slappe vering nogal in vooral met twee personen en bagage, dit werd zelfs zo erg dat je in scherpe snelle bochten de zijkoffers aan de grond reed, ik ken zelfs iemand die zijn varadero op die manier tot schroot heeft gereden. Ga je nou niet hetzelfde krijgen als je je dero zo aan het verlagen bent?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2013 16:30 #29 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Ik ga hem niet verder verlagen dan nu het geval is Tuur, zou ook niet kunnen want dan krijg ik voor een probleem met de veerweg en het ziet er al een beetje vreemd uit  ;D
Bijlage:

Aan de achterzijde kan hij ook niet verder omlaag want als ik nu door een flinke kuil rij hoor ik achter een rammelgeluid, ik vermoed dat dit de ketting is die tegen de onderzijde van de achterbrug slaat.
Ik wil wel de driehoekjes die er nu onder zitten vervangen door 8 mm aluminium, die zijn niet te koop dus dan maar zelf maken, dat moet toch niet zo moeilijk zijn.
Slappe veren liggen er bij mij niet onder, voor Hyperpro, achter Ohlins.
Ik heb er zo al een paar honderd km mee gereden en wat weggedrag betreft merk ik geen verschil maar stoppen, stilstaan en manoeuvreren is nu toch een stuk makkelijker geworden met je voetjes plat op de grond.
Ik ben toch al een paar keer goed weggekomen terwijl ik stilstond of bijna stilstond.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2013 21:26 #30 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero verlaagd
Jeetje, wat glimt dat... 't lijkt wel een Shadow ipv een Dero!
Wel mooi gedaan, compliment!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2013 21:31 #31 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Ik zal maar niet vertellen hoeveel uren (weken) werk er in de bovenste kroonplaat zitten, maar ja, hobby is hobby.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 07:34 #32 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero verlaagd

Ik zal maar niet vertellen hoeveel uren (weken) werk er in de bovenste kroonplaat zitten, maar ja, hobby is hobby.


Reden van de interesse... de aluminium onderdelen van mijn XLV750R zijn ook behoorlijk aangetast... Nu hoeven deze niet zo mooi gepolijst te zijn, maar die zwarte spikkels wil ik er eigenlijk wel uit hebben...  :(

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 11:23 #33 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Het aluminium is niet glad, het heeft een reliëf en dat moet je er eerst uitschuren.
Ik heb dat gedaan met korrel 80 en daarna stapsgewijs naar korrel 1200 en daarna polijsten.
De kroonplaat was vanwege de vele hoekjes en rondingen veruit het meeste werk, 1 maand lang, 7 dagen per week 2 uur per dag schuren.  :-[
Ik had nog een kroonplaat als reserve liggen anders was ik er nooit aan begonnen, maar het resultaat was mooi.
Bijlage:

Jammer is dat als je het gepolijste aluminium gaat poetsen met belgom alu er altijd kleine krasjes ontstaan door de doek.
Ik heb verschillende doeken geprobeerd maar ik blijf krasjes zien. Niet echt een probleem want het blijft mooi glanzen maar misschien is de boel laten verchromen nadat het is geschuurd ook een optie.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 11:51 #34 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero verlaagd

maar ik blijf krasjes zien


Geen doek gebruiken maar poetswatten.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 11:54 #35 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Bedankt voor de tip Marien, ga ik proberen!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 12:36 #36 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero verlaagd
Ik heb door het lekken van remvloeistof een blok wat kaal is geworden. Ziet er niet uit.
Welke verf/lak heb jij gebruikt voor de deksels.?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 12:47 #37 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Ik heb alleen het blok gespoten met Motip Engine Paint, de deksels heb ik (nog) niets aan gedaan. Lijkt mij dat hier 2K lak op moet.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 13:57 #38 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero verlaagd
Heb je de deksels wel eraf gehaald dan bij het spuiten van het blok of alles gewoon afgeplakt ?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 14:06 #39 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Alles afgeplakt, rottig klusje. Maar het spuiten met die engine paint is een fluitje van een cent, dat spul is zo snel droog dat je helemaal geen zakkers krijgt.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 14:42 #40 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero verlaagd
Heb ik ook voor het blok van een Alp gebruikt. Klasse spul idd.

Ik wil het blok onder de Dero uithalen en helemaal opknappen. De remvloeistof heeft veel schade aan de lak aangericht, ook van het frame.
Zijn er dingen waar ik extra op moet letten bij de demontage ?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.220 seconden