Varadero verlaagd

02 sept 2013 15:00 #41 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Varadero verlaagd
Je hebt 2 nieuwe O-ringen nodig voor het luchtfilterhuis.
En foto's maken, heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel foto's, liefst met nummertjes van de kabelboom, remleidingen, slangen en leidingen.
Ik dacht ook van ooooo dat onthoud ik wel, niet dus en dan is het een geweldige puzzel.

Bijlage:

Bijlage:

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2013 18:18 #42 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Varadero verlaagd

Ik wil wel de driehoekjes die er nu onder zitten vervangen door 8 mm aluminium, die zijn niet te koop dus dan maar zelf maken, dat moet toch niet zo moeilijk zijn.

Ga je toch zeker niet zelf doen?
De mijne komen bij Nikotech vandaan, en zoals je ziet lijken ze erg op het origineel qua maatvoering.
Nico heeft de tekening al in de computer staan, snijdt ze zo uit, In 8 mm (RVS of ALU) is bij Niko ook vast wel mogelijk als je het vraagt, mijne zijn geloof ik 6 mm, maar dik genoeg (zie foto)
Ik zou voor die paar tientjes niet zelf gaan staan tobben met een stuk plaat en een slijptol. (ga er van uit dat je zoiets van plan was, en niet de beschikking hebt over een laser/plasma snijder ofzo)

02 sept 2013 18:33 #43 door Cas
Als Nico ze kan maken uit 8 mm aluminium ga ik ze zeker niet zelf maken.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

02 sept 2013 18:46 #44 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Varadero verlaagd

Als Nico ze kan maken uit 8 mm aluminium ga ik ze zeker niet zelf maken.

Waarom wil je ze eigenlijk uit aluminium hebben in plaats van RVS, ga je ze ook weer polijsten?

Zou hem gewoon een mailtje sturen op zijn website, meestal reageert hij wel binnen een paar dagen.

02 sept 2013 19:09 #45 door Cas
Honda heeft er driehoeken onder gezet van 8 mm aluminium, ik neem aan dat dat wel een reden heeft.
De Varadero is een zware motorfiets met een joekel van een achterdemper en die achterdemper wordt in werking gebracht door die driehoeken.
Ik heb geen goed gevoel bij die waaiboompjes die er nu onder hangen.
Ik denk dat 8 mm alu vooral zijdelings meer steun geeft dan 4 mm staal, maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Hoe dan ook, donderdag weer 600+ km door de Ardennen met mijn waaiboompjes!

03 sept 2013 15:54 #46 door Cas

Geen doek gebruiken maar poetswatten.

Gaat inderdaad prima met poetswatten, veel diepere glans.

03 sept 2013 20:58 #47 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero verlaagd
Voor nog veel meer doeleinden te gebruiken Cas. >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

03 sept 2013 21:10 #48 door Cas
:P

12 sept 2013 18:54 #49 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Varadero verlaagd

Ze zijn van rvs.
Maar ik ga bij de ijzerhandel 2 stukken aluminium halen van 8 mm dik en zoek iemand op met een goede boorstandaard.
3 gaten boren en dan de buitenomtrek zagen en schuren. Die gaten in het midden hoeven er niet in.

En ?????  al een beetje uitgeboord en gevijld ?

5 mm RVS is echt wel sterk zat maar wanneer je ze dikker wilt hebben kan dat natuurlijk ook 6 /  8mm RVS
RVS kan ook wat beter tegen de pekel rotzooi dan Alu van daar dus RVS 316. en een beetje dunner, voor het gewicht RVS is dan wel weer wat  sterker en taaier dan Alu.

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.128 seconden