Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Laat de hele discussie nou net gaan over de energie... (en niet over de feitelijke remafstand)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Maw: je kunt niet (goed genoeg) remmen ;D
Overigens denk ik dat dat voor veel motorrijders (incl mezelf :-\) geld.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Een (heel erg) goede remmer moet met een motor zónder allerlei hulpmiddelen net zo snel (zo niet sneller) stil kunnen staan als onder vergelijkbare condities met dezelfde motor mét al die fratsen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Nououou......, het begrip energie is pas in de discussie gekomen toen jij je er mee ging bemoeien Arjen
Jij verondersteld dat een voertuig met veel vermogen (=> hogere topsnelheid) automatisch ook meer remvermogen nodig heeft om de boel weer af te remmen. Dat is niet zo.
Gewicht/belading is niet van invloed op de remweg!
[...]
Gewicht kun je dus wegstrepen in de formule bij het berekenen van de remweg!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Formules en kennis is een ding. Wat mag van de wet is een andere.
Je mag technische niets aan de staat van je motorvoertuig veranderen. Denk dat Bernard hier ook op doelt. Ook al is het een echte verbetering. Je moet dan officieel weer op keuring. Dat de NL politie hier niet naar kijkt is een andere zaak. Ik zou de gok niet nemen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
het probleem is dat er voor motorfietsen niet echt iets beschreven, dit is bij auto's bijv wel het geval
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
4,5 m/sec minimaal met beiden remmen tegelijk
5.
De voor het gebruik van de remmen benodigde bedieningskracht mag bij motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 26 november 1975, bij gebruik van een remhendel niet meer dan 200 N en bij gebruik van een rempedaal niet meer bedragen dan:
a. 500 N, dan wel
b. 350 N indien de motorfiets na 31 maart 1997 in gebruik is genomen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.