wat riijdt beter een varadero of een crosstourer

06 mrt 2016 20:58 #21 door kees
Beantwoord door kees in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer

Van Races 2 Places vind ik vooral 'The Road of Bones' echt indrukwekkend. Ik durf dat wel aan, geloof ik. Wat me aanspreekt, is dat als je daar éénmaal aan begint, je committed bent. Dan zul je door moeten, come what may come.

De vraag is een beetje wie je dan op zo'n stuk bij je wil hebben.. Maar goed, dan zijn enkel skills niet meer voldoende, die motor moet dan ook zeker van gewillig type zijn.


'Road of Bones', alleen die bijnaam al  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2016 21:19 #22 door PimW
Beantwoord door PimW in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
Whats the worst that could happen?! ;D

Maakt weinig uit watvoor motor je hebt denk ik. Met de Alp kom ik in de problemen dat ik naderhand denk goh daar had ik met de WRF makkelijk uit weggekomen. Maar dan denk ik ook van jaaaa, maar op de WRF had ik me in nóg meer shit gereden.

Volgens mij is de motor waar je op zit de beste. Mind-set en indd een beetje kunde doet de rest ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2016 21:28 #23 door kees
Beantwoord door kees in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer

Hij staat stiekem op me verlanglijstje..  :angel:


Maar eerst wil ik een hoofdstuk afsluiten en nog een paar nog heulere dikke duinen rijden  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2016 22:10 #24 door arne
Beantwoord door arne in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer

Volgens mij is de motor waar je op zit de beste. Mind-set en indd een beetje kunde doet de rest ;D

Vooral dat laatste nekt me nog. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2016 01:53 #25 door kees
Beantwoord door kees in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer

Volgens mij is de motor waar je op zit de beste.

Vooral dat laatste nekt me nog. ;D

Met de TTR heb je daarmee de enig juiste beslissing genomen  :)



Want je moet eerst leren rijden. Je leercurve is het meest effectief op een doelgerichte motor. Daarna maakt het veel minder uit op welke motor je dat precies wát doet. Geloof me, net als jullie heb ik het ook verkeerd-om gedaan. Je haalt je rijbewijs op asfalt, niet tussen de bomen.


Anyways, ik kijk desondanks met een half oog naar The Road of Bones  :)


[Saharaduintjes rijden kan Brommie inmiddels wel]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2016 08:46 #26 door arne
Beantwoord door arne in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer

Want je moet eerst leren rijden. Je leercurve is het meest effectief op een doelgerichte motor. Daarna maakt het veel minder uit op welke motor je dat precies wát doet. Geloof me, net als jullie heb ik het ook verkeerd-om gedaan. Je haalt je rijbewijs op asfalt, niet tussen de bomen.

Daar heb je wel gelijk in. Daarom zat ik in eerste instantie ook naar een XR/XL/XT te kijken, om zo een lichtere motor te hebben om te leren naast de weg te rijden. Maar voor ik op een plek ben waar ik fatsoenlijk naast de weg kan rijden, zal ik toch aardig wat asfalt moeten verslinden. Dat liet me twijfelen over het plan om een single te kopen. Ik weet het, het zijn vast verkeerde overwegingen, maar toch. Ik liet me weerhouden door de gedachte niet eenvoudig een stuk snelweg mee te pakken, want dan moest ik tenminste een 600 kopen en dan nog lag de top nèt boven de legale limiet. Daar werd ik wat zenuwachtig over. En dan het getril... Dan is een alp veel comfortabeler. En toen kwam mijn 87er voorbij voor een prijs die lager was dan de meeste XR/XL/XT's die ik gezien heb. Keus gemaakt. ;)

En in juni staat er een allroad dag op de planning met de Tiger... Voor het echte zware werk.

Anyways, ik kijk desondanks met een half oog naar The Road of Bones  :)

[Saharaduintjes rijden kan Brommie inmiddels wel]

Beiden staan op mijn droom-lijstje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2018 08:21 #27 door plukenannabel
Beantwoord door plukenannabel in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
ff oud draadje afstoffen. Voor offroad is de crosstourer niet tenzij je het spoor een halve meter dieper wilt maken en geen haast hebt en colonne helpers. tis een gs tegenhanger voor puur weggebruik. eigenlijk als de varadero.

Maar dan wel mooi in mijn ogen (relatief). betrouwbaarheid zit snor, in belgie rijd het eerste exemplaar met 4 ton zonder gedoe. 1:17 doet ie in de praktijk. als je rijdt op snelheid van een transalp zal 1:20 ook lukken. met 180 lukt 1:12 ook wel.
Tis een bahnsturmer waarbij het asfalt slecht mag zijn. met 2 man en dagelijks lange afstanden is een cardan en 1200cc fijn. Verder totaal niet nodig. DCT vind ik een grote plus. Als de GS te duur is hier eens naar kijken. Een AT is een heel andere motor, net als de 800gs.

grootste nadeel: weinig aftermarket 2e hands, weinig forumplezier, lastig kleppen stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2018 10:02 #28 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
Hé Pluk  :) Welkom hier  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2018 11:11 #29 door plukenannabel
Beantwoord door plukenannabel in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
thnx, op oude forum was ik hier vaak te vinden maar das zeker 10 jr geleden. nu een crosstourer maar ik zie hier maar 2 draadjes. Ach ja als het heel blijft is er ook niet veel over te melden denk ik dan maar >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2018 11:19 #30 door kees
Beantwoord door kees in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer

Janno hier op het forum heeft er sinds dit jaar één.


Alpenpasjes op- en af kun je wel lekker uit de voeten met dat vermogen, vermoed ik  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2018 11:28 #31 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
er naast gaat ook nog best, 


Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2018 13:56 #32 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
8)
over de vraag wat mooier is is strikt persoonlijk

ook is het vergelijk tussen een  2 cylinder en een 4 cylinder natuurlijk niet eenvoudig.
ook het vergelijk tussen een ketting en een cardan totaal verschillend.

om welke redenen stel je dan de vraag?

vanuit technisch oogpunt is de crosstourer superieur  aan de varadero


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2018 17:19 #33 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
dit topic is ruim 2,5 jaar oud Ad, de vraagsteller heeft misschien al een crosstourer versleten

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2018 19:21 #34 door Janno
Beantwoord door Janno in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
Geen Varadero ervaring  :-[ wel Crosstourer ervaring  ;D

En na 10d km  kan ik wel zeggen dat de Crosstourer een echte asfalt-lange-afstanden tourer is.
Effe 400~500km op een dagje doen is geen probleem, dan stap je af en wil je nog effe verder.

Wel vond ik de Transalp700 aanzienlijk makkelijker in krappe lastige bochten en tussen de files door. De Crosstourer heeft zo'n bak vermogen dat ik echt altijd moet oppassen (zegt misschien meer dat ik niet zo'n kunstige rijder ben), Transalp voelde vertrouwder en veiliger aan als je vol gas gaf om b.v. in te halen ofzo.
Offroad: no way, geen haar op mijn hoofd om daar over te denken met de Crosstourer, veel en veel te zwaar voor mij.

off-topic: Volgens mij zijn er (bijna) geen CT rijders op dit forum?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2018 23:42 #35 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
Je zou juist denken dat je met de crosstourer een veiliger gevoel hebt met inhalen, omdat je er altijd makkelijk voorbij komt met zoveel vermogen. Je hoeft met de CT toch ook niet perse volgas te geven met inhalen, dat is juist het relaxte van zo'n dikke bak. Ik vind mijn Varadero makkelijker tussen files door rijden dan de AT. En keren in een straatje gaat ook makkelijker. Ligt misschien ook beetje aan welke banden je hebt, de ene stuurt wat nauwkeuriger dan de ándere.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2018 09:58 #36 door Janno
Beantwoord door Janno in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
Inhalen gaat ook veel makkelijker. ;D  En veel te makkelijk te snel helaas ook C:-)
Wat ik bedoelde is dat ik nu met vastere hand moet rijden (vaker met twee vingers op de rem als stabilisatie) t.o.v. de TA.

De CT is gewoon een ander type motor. Persoonlijk vind ik de Varadero mooier om te zien, veel meer een echte tourbuffel dan de CT.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2018 12:49 #37 door J-P
Als je wil stabiliseren moet je juist de voetrem gebruiken. Voorrem is rem, achterrem is stabilisator.
Crosstourer heb ik 85000 km gereden, wereldfiets, echt. Toen nam ik ontslag en was ik mijn werkmotor kwijt en daarom een CRF1000 gekocht, die was net iets betaalbaarder. Offroad ook graag met de CT gereden.

vimeo.com/66770040

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2018 14:22 #38 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
Heeft de CT ook niet een gecombineerd remsysteem zoals de varadero?  Dus als je op de achter rem trapt remt de middelste zuiger van de linker voor rem ook mee.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2018 14:41 #39 door kees
Beantwoord door kees in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer

Paar TKC's erop  :)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2018 15:03 #40 door Janno
Beantwoord door Janno in topic wat riijdt beter een varadero of een crosstourer

Als je wil stabiliseren moet je juist de voetrem gebruiken. Voorrem is rem, achterrem is stabilisator.
...


Hoi J-P, sorry ik bedoelde niet dat stabiliseren. Want dat heb ik goed van je geleerd  :D
Meer dat je door heel klein beetje aan het gas draait gelijk een por krijgt. En door je vingers op de remhandel te leggen, blijft mijn hand stabieler en heb ik minder aan-/uit gedrag van de motor.

Heeft de CT ook niet een gecombineerd remsysteem zoals de varadero?  Dus als je op de achter rem trapt remt de middelste zuiger van de linker voor rem ook mee.

Yep, en remmen doet de CT zeer goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden