- Berichten: 13
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ok, maar is die mooie nieuwe AT nu wel de beste keuze voor het zware werk waar jullie hem voor gaan gebruiken?Tssss dat er hier nog iemand naar iets anders nieuws kijkt dan de nieuwe AT is toch wel erg..... Vandaag bekeken, en erg mooi gevonden. Crosstourer is in vergelijking een lelijke Olifant
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Varadero is een beetje verouderd, geen naaimachientje, beetje lomp en zwaar maar mss door dat gewicht ook weer erg comfortabel op de lange afstanden. Het is beslist nog een mooie motor om te zien.Op 15 juni 2013 heb ik een (proef)rit van ruim 100 km op deze Crosstourer DCT gemaakt.
Het is de 'Galibier', die standaard met kofferset, tourscherm, valbeugel met lampen en Akropovic uitlaat is uitgevoerd. Bovendien zat er een speciale 'aardbol met kompas' op de tank.
Het is een kwestie van smaak, maar ik vond (en vind) deze uitvoering in het zwart met genoemde extra's er zeker niet verkeerd uit zien. Een witte of grijze vind ik vreselijk lelijk.
Qua rijden valt er niets op aan te merken. Veel power, supersnel (DCT) en inderdaad messcherp door de bochten.
Wat miste is beleving, karakter. Het ding rijdt zo netjes, het is te mooi, te glad, te gelikt, te .... Er zit geen 'avontuur' in.
Over het verbruik kan ik niks zeggen, maar kan me voorstellen en heb begrepen uit diverse reviews en testen dat het wel een drupje extra kost.
De Varadero daar in tegen... dat is motorrijden met beleving. Ik heb de mijne nu 3,5 seizoen en er in die tijd 53.000 probleemloze km's mee gereden. Je kunt er van alles op aanmerken, maar de fun is iedere km groot. Natuurlijk is de Varadero (top)zwaar, een beetje lomp misschien wel en mist er van alles wat moderne motoren wel hebben Maar is dat erg? Mis je dat echt? Ik heb wel ABS, dat vind ik wel fijn.
En de looks... van buiten gaat het wel (MRA scherm, Givi valbeugel), maar het dashbord vind ik niet echt mooi.
Vandaag nog een stukje gereden en weer met enorm rijplezier en big smile.
Beide zijn Honda's dus over betrouwbaarheid hoef je je geen zorgen te maken. Verder is het een kwestie van smaak.
Een Kawasaki Versys 1000 ??? Tja, in mijn ogen ook niet mooi, maar wel ook betrouwbaar.
Als ik nu met een flinke zak geld de motorzaak in kon lopen en vrij kon kiezen, dan zou ik 2 proefritten maken. Als 1e op de nieuwe HondaCRF 1000L Africa Twin en als 2e op de Yamaha XT1200ZE Super Tenere Worldcrosser. Ik zou nu niet weten welke van die 2 het zou worden. Alle andere motoren vallen sowieso af.
Dat is mijn mening en daar kun je het mee doen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Je hebt gelijk. Persoonlijk vindt ik de AT mooi maar ik hoef hem niet, te zwaar en ik ben tevreden met tussen de 40 en 60 pk. Ik hoef mijzelf niet te bewijzen aan een ander dan mezelf. Pk's kun je kopen, offroad skills niet, plezier ook niet.Ok, maar is die mooie nieuwe AT nu wel de beste keuze voor het zware werk waar jullie hem voor gaan gebruiken?
Je was toch wel erg blij dat je de nieuwe AT hier nog niet had ;D ;D ;D ;D ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik bedoel hier dan specifiek de momenten 13.00 en 14.30 in het filmpje.Je hebt gelijk. Persoonlijk vindt ik de AT mooi maar ik hoef hem niet, te zwaar en ik ben tevreden met tussen de 40 en 60 pk. Ik hoef mijzelf niet te bewijzen aan een ander dan mezelf. Pk's kun je kopen, offroad skills niet, plezier ook niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Je hebt gelijk. Persoonlijk vindt ik de AT mooi maar ik hoef hem niet, te zwaar en ik ben tevreden met tussen de 40 en 60 pk. Ik hoef mijzelf niet te bewijzen aan een ander dan mezelf. Pk's kun je kopen, offroad skills niet, plezier ook niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik begon al steeds fijner te rijden op de Ransalp maar hij is ook wel wat aangepast. In de drie jaar dat ik echt allroad rij heb ik wel geleerd dat idd skills belangrijker zijn dan de moto. Ik heb nog veel te leren maar er zijn grenzen.Nee Lennert. Jij gaat nu van ellende fijn rijden op je superlichte TTR met 50 pk. Weinig kilo's, veel pk's. Als je dat onder de knie hebt, zul je geleerd hebben dat de motor niet zoveel uitmaakt. Het zijn de skills die het grootste verschil maken.
Met de TTR heb je daarmee de enig juiste beslissing genomen
Bromskill
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik ben wel benieuwd hoe je die vergelijking dan ziet. En die Races2places ken ik niet. Heb je daar een linkje van?Het verschil wordt duidelijk wanneer je 'The Long Way Round' vergelijkt met 'Mondo Enduro'.... Om het plaatje compleet te maken zit 'Races2places' daar dan weer tussen, rallymoto met rallyrijder...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De heren van Mondo Enduro en LWR lopen allemaal tegen de grenzen van hun motoren aan. De kleine Suzuki's komen wel een stuk verder dan de logge BMW's. LWR is gedaan met een vracht aan spullen van de duurste kwaliteit (niet altijd beste) en toch lijkt het alsof de heren van Mondo Enduro meer lol hebben op hun reis, meer onverharde paden pakken en minder snel opgeven of janken.Ik ben wel benieuwd hoe je die vergelijking dan ziet. En die Races2places ken ik niet. Heb je daar een linkje van?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Commercieel of niet, dat maakt niet uit, emo TV is overal. Volgens mij zijn beide series door Discovery uitgezonden. Bij ME is het drama wat er was ook breed uitgemeten, zou ik ook doenOverigens maken tranen natuurlijk altijd goede commerciële televisie en is dat waarschijnlijk minder aansprekend voor de ME doelgroep, dus dat verklaart misschien ook nog wel wat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.