schokkende Varadero SD01

03 nov 2017 16:47 #21 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic schokkende Varadero SD01
De contactpunten heb ik zelf al vervangen.

Is het zo dat de pomp het wel of niet doet of is er ook een tussenweg?


Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2017 17:08 #22 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic schokkende Varadero SD01
De problemen lijken niet pomp gerelateerd.
Als het de pomp zou zijn, dan zou je ook echt even een (korte) periode hebben van stotteren en sputteren. En dan zou je bij hogere snelheden juist problemen moeten hebben omdat het brandstof niveau niet meer op peil gehouden kan worden in de carbs.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2017 17:29 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic schokkende Varadero SD01
Ik zou alle aansluit stekkers een nalopen en te beginnen bij de CDI zoals ik al eerder aangaf.
Het schokken bij een bepaald toerental, je schrijft bij constant 60 km/u ( maar niet bij hoeveel toeren )  , is volgens mij terug te voeren op voor-ontsteking en het niet op het juiste moment bij regelen. Verder kan een slechte bobine ook de oorzaak zijn.

Als eerste dus de vraag:

Bij welk toerental schokt hij wel en wanneer houd het op.
Maakt het dan  uit in welke versnelling je rijd ???

Dat zijn er dus 2.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2017 18:47 #24 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic schokkende Varadero SD01
Het ergst merk ik het als ik rond de 60 in de 3e versnelling rij. Volgens mij draait de motor dan iets van 3000 toeren. De motor loopt dan niet mooi maar schokt enigszins. Ik denk dat het te vergelijken is met een te arm afgestelde injectie motorfiets.

Overigens allemaal bedankt voor het meedenken.

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2017 20:41 #25 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic schokkende Varadero SD01

...... De motor loopt dan niet mooi maar schokt enigszins. Ik denk dat het te vergelijken is met een te arm afgestelde injectie motorfiets...

Behoudens de tip van HotelMike heb je al eens naar je luchtfilter gekeken?
Filter er uit een een rondje rijden zonder luchtfilter. Nu het buiten niet zo stoffig is kan dat geen kwaad om het zo eens te proberen.
Als het niet verbetert rond de 3.000 tpm dan kan je die gedachte van arm mengsel direct vergeten. Als het minder is dan zou je het inderdaad toch in de afstelling van de carbs moeten zoeken maar ik vraag het me af.
Wat voor bougies heb je er in zitten? Ik weet dat Varadero's daar gevoelig op kunnen reageren als dat niet de juiste zijn en op sommige websites worden ook precies de verkeerde geadviseerd is me al eens opgevallen.
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2017 21:07 #26 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic schokkende Varadero SD01

Bobine, bougiekabels en bougiedoppen al gecontroleerd en/of vervangen?


Nee, niets van dat alles.

Ik heb geen idee welke bougies er in zitten. Deze zijn vorig jaar door Rob vernieuwd. Ik kan mij niet herinneren of het probleem daarvoor ook al aanwezig was.

Het luchtfilter hebben we bekeken en dat was nog schoon. Deze was gelijk met de bougies vervangen.
Beiden weliswaar een jaar geleden, maar ik maak niet veel kilometers.

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2017 22:04 #27 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic schokkende Varadero SD01
Ondanks schoon luchtfilter zou ik het eens een stukje zonder proberen omdat je maar aan de carbs en arm mengsel blijft denken. Wel eerst ff je airbox schoonmaken  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2017 19:20 #28 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic schokkende Varadero SD01
Hmm, volgensmij wordt een te arm mengsel alleen nog maar armer als je zonder luchtfilter, dus meer lucht, gaat rijden.

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2018 14:32 #29 door buchhie
Beantwoord door buchhie in topic schokkende Varadero SD01
Beste allemaal,

Ik ben nieuw op het forum :)
Het topic doorgelezen omdat ik ook een schokkend gevoel had bij 50 a 60 km/h.
Ik heb toen zelf de carburateurs gesynchroniseerd. Dit hielp bij mij. Nu moet ik het weer doen na ongeveer 8 maanden om dat het zelfde schokkende gevoel weer terug komt.

Het synchroniseren was ik nog niet tegen gekomen als tip.

Buchhie

P.S. ik rij een Honda Varadero xl1000v SD01 bj. 1999

Honda Varadero xl1000v SD01 bouwjaar 1999
Goudkleurig/grijs. Mijn 1e motor.
Sleutel graag alleen weinig tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2018 20:08 #30 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic schokkende Varadero SD01
Vandaag aan de gang gegaan in de hoop het schokken te verhelpen. Omdat er meermalen is aangegeven dat de oorzaak mogelijk niets met de carburateurs te maken heeft, maar een elektronische oorzaak heeft 1 en ander vernieuwd.

2 nieuwe iridium bougies,
2 gebruikte bobines met 53000 km ervaring. Die van mij 95000 km,
1 nieuw origineel Honda luchtfilter.

Verder hier en daar wat stekkers met contactspray gereinigd.

Toen alles weer in elkaar zat een proefritje gemaakt. Het probleem van het schokken is helaas niet verholpen, maar lijkt wel iets minder ( wishfull thinking?)

Wordt vervolgd t.z.t.

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 07:54 #31 door dropken
Beantwoord door dropken in topic schokkende Varadero SD01
Oldtimer had het ook over de cdi en een varadero heeft voor hem weinig geheimen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 08:54 #32 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic schokkende Varadero SD01
Die ben ik nog vergeten te melden. ;)

De CDI heb ik na de tip van Oldtimer losgemaakt. Het aansluitpunt en stekker heb ik met contactspray gereinigd. Helaas heeft dit ook niet geholpen.
Er zou natuurlijk in de CDI iets inwendig niet goed kunnen zijn, maar ik neem aan dat ik dan meer klachten zou hebben.

Helaas onlangs een  zeer dure bekeuring binnen gekregen (met de Varadero te hard gereden bij wegwerkzaamheden waar tijdelijk 30 km/uur de max was. Dom en niets voor mij. In de 32 jaar dat ik rij zijn het aantal bekeuringen op de vingers van 1 hand te tellen), anders had ik mijn motor op een testbank laten zetten. Mogelijk had dat een diagnose opgeleverd.
Eerst maar weer even sparen.

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 09:45 #33 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic schokkende Varadero SD01
Jan wat voor benzine tank je? Mijn varadero loopt met 98 toch echt merkbaar beter dan met 95, en dat merk je dan vooral bij lage toerentallen. Ook merk ik wel verschil tussen de 95 van "goedkopere" pompen of de merkpompen. 

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 10:42 #34 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic schokkende Varadero SD01
Goedemorgen Arthur,


Ik tank 98, meestal bij een witte pomp bij mij om de hoek maar ook wel eens ergens anders.
Ik merk geen verschil qua schokken.


Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 17:36 #35 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic schokkende Varadero SD01
Je hebt toevallig ook geen valbeugels of kofferrekken gemonteerd, dit kan ook trillingen geven. Eigenlijk zou je ook eens op een andere sd01 moeten rijden, ik bedoel hoort het niet zo, het blijft wel een dikke v twin

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 18:05 #36 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic schokkende Varadero SD01
Geen kofferrek ( nooit gehad) en inmiddels ook geen valbeugels meer.

Misschien ben ik wel gewoon een zeiksnor die te veel verwacht van een 2002 Varadero met 95.000 km op de teller. Helaas geen geld voor een nieuwere.

De motor rijdt gewoon en er valt mee te leven. Het ligt meer aan mijn perfectionisme.

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 19:42 #37 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic schokkende Varadero SD01
Die 95000km is net ingereden toch, die Oostenrijker heeft 6 ton op zijn sd01 gezet dus je kan nog vooruit. Ben je toevallig op het ITT over 2 weken?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 20:05 #38 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic schokkende Varadero SD01
"Ben je toevallig op het ITT over 2 weken?"

Helaas niet. Ben meer een meelezer en af en toe reageerder dan dat ik naar treffens ga. Ik weet dat het een slap excuus is, maar druk met het werk en gezin. Mogelijk in de toekomst.

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 22:41 #39 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic schokkende Varadero SD01

... Het lijkt steeds erger te worden en treedt ook bij andere versnellingen en snelheden op. Alleen niet bij hogere snelheid.


En je geeft aan niet veel te rijden. Is het inderdaad bij 1 snelheid en dus niet alleen bij 3000rpm@60kmh in zijn 3?

Dan zijn de banden nog niet genoemd. Als ik het zo lees.

Eventueel cuppen van de banden kan raar voelen

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2018 05:40 #40 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic schokkende Varadero SD01
De banden zijn een maand terug vernieuwd. Er zitten nu Michelin Anakee 3 onder. Geen verschil qua schokken.

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.248 seconden