Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

07 sept 2009 18:07 #21 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

Lijkt me het resultaat van een hoop drank, druks en creatief paargedrag van een Dero, GS en een KTM.

Genetisch zou het dan helemaal goed, maar ook helemaal fout kunnen gaan.  ;D ;D


je bedoelt  de materialen en vormgeving van honda, met de ergonomie van KTM  en bokkige en hard core gedrag van de KTM ,, met de prijs van BMW en diens defecten en terugroepacties ,, en het verbruik van de KTM ,

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2009 15:06 #22 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
van het motor-forum

klik op mij!

Bijlage:


drie manieren van schakelen op de VFR1200 (en wss. dus ook Dero1200: conventioneel hand/voetdansje , "tiptronic" achtig zonder koppeling, of volautomatisch.

Zit natuurlijk wel een voordeel in voor offroadmodellen: mocht je eens op je plaat gaan maakt een afgebroken koppelingshevel of schakelhevel niet zo gigantisch meer uit... bijkomend nadeel: de halve motor moet waarschijnlijk uit elkaar wanneer je het stuur er af heb gehaald. tenzij ze koppelen en gasgeven "by wire" laten doen. Ben wel benieuwd hoe zwaar dat blok plus cardan zal worden...

een youtube filmpje kun je trouwens hier zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2009 18:43 #23 door Frenkie H
Beantwoord door Frenkie H in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

Het wordt steeds gekker. De Fransozen kunnen schijnbaar errug goed met Photoshop overweg...
Spaakwielen mogen overigens blijven, wat mij betreft... En zo slecht als de afbeelding uit Motojournal is ie ook al weer niet.

Wel een mooi stukkie knippen-en-plakken...  ;D


net zo lelijk als die moto guzzi stelio of zoiets bah bah.

frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2009 18:54 #24 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Nieuw nieuws:
www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresu...hp-and-more-secrets/

Volgens de 'bron' van MCN zijn naast de VFR zowel de nieuwe ST als de nieuwe XLV klaar voor introductie, maar ontbreekt het de beslissingsbevoegde(n) bij Honda aan 'ballen' om de motoren nu reeds op de markt te zetten.


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2009 08:30 #25 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

Nieuw nieuws:
www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresu...hp-and-more-secrets/

Volgens de 'bron' van MCN zijn naast de VFR zowel de nieuwe ST als de nieuwe XLV klaar voor introductie, maar ontbreekt het de beslissingsbevoegde(n) bij Honda aan 'ballen' om de motoren nu reeds op de markt te zetten.



Dit lijkt me een ST,,,,    als ik het zo zie zal de nieuwe varadero geen serieuze all road zijn maar een toermotor met een all road sausje....  niet dat je met de huidige eens lekker een braak liggend mais land gaat oversteken....

misschien dat de 2e hands prijs gaat zaken van de huidige,, dat gebeurde met de nieuw transalp ook ,, al trekt dat nu weer bij omdat de nieuwe transalp toch niet brengt wat men ervan verwachten

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2009 14:08 - 02 okt 2009 14:10 #26 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Jammer dat honda juist de kant op gaat van als maar groter, sterker en daardoor zwaarder. Ik vind mijn alp al aan de zware kant voor reizen en af en toe wat zand enzo. Ik denk dat je al die pk's niet nodig hebt om plezier te hebben. Ze zouden een motor moeten maken zoals de nieuwe tenere. Back to basics.

Kijk hoeveel plezier ik hier uitstraal met mijn simpele alp  :))

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2009 20:02 #27 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

Jammer dat honda juist de kant op gaat van als maar groter, sterker en daardoor zwaarder. Ik vind mijn alp al aan de zware kant voor reizen en af en toe wat zand enzo. Ik denk dat je al die pk's niet nodig hebt om plezier te hebben. Ze zouden een motor moeten maken zoals de nieuwe tenere. Back to basics.

Kijk hoeveel plezier ik hier uitstraal met mijn simpele alp  :))


ik vind dat je een punt heb ,, heb erop gereden , wat een ontzettend goed injectie zit erop.....
Eigenlijk zou Honda zoiets moeten maken , een 650 cc 1 cilinder een opvolger van een dominator met een 55 pk a 60 pk
heb wel eens zitten denken aan zo'n tenere ,, je kan alleen niet mee komen met de iets grotere 4 cilinders ,, in de stad wel
met een alp op twin heb je net wat meer en een langere powerband door de V twin....


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2009 20:30 #28 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Laten we wel zijn... Ik ben op z'n minst 'sceptisch' over de toepassing van een viercylinder in een allroad concept.

Maar aan de andere kant... Triumph heeft het prima gedaan met een driecylinder (en dan vooral de allereerste serie Tiger - niet die veredelde TDM die ze nu allroad noemen) en... de oer Alp werd op de Parijse salon in 1986 met hoon en spot ontvangen... 'Te groot, te zwaar', noem maar op.

Toen ik de eerste Dero live zag op Intermot in september 1998 moest ik ook driemaal slikken (verwachte een dikke Africa Twin). Wat een gedrocht. Maar inmiddels ben ik wel met m'n derde Dero bezig...

En dat geld ook voor de GS1100, 1150 etc. Te groot, te zwaar, noem maar op. Inmiddels is die GS1200 wel de best verkopende motorfiets... niet alleen in Nederland, maar in heel west europa...

Moraal van het verhaal: 'Tuurlijk zou het Honda sieren als ze iets zouden gaan doen met dat onverwoestbare Domi blok. Een moderne uitvoering, die wat mij betreft ook gerust Dominator genoemd mag worden.

Maar ondanks mijn scepsis wil ik die V4 XLV1200 'Grand Alp' toch eerst ff in het echt zien en proeven voordat ik mijn 'laatste' oordeel vel...  ::)


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2009 20:48 #29 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

Laten we wel zijn... Ik ben op z'n minst 'sceptisch' over de toepassing van een viercylinder in een allroad concept.

Maar aan de andere kant... Triumph heeft het prima gedaan met een driecylinder (en dan vooral de allereerste serie Tiger - niet die veredelde TDM die ze nu allroad noemen) en... de oer Alp werd op de Parijse salon in 1986 met hoon en spot ontvangen... 'Te groot, te zwaar', noem maar op.

Toen ik de eerste Dero live zag op Intermot in september 1998 moest ik ook driemaal slikken (verwachte een dikke Africa Twin). Wat een gedrocht. Maar inmiddels ben ik wel met m'n derde Dero bezig...

En dat geld ook voor de GS1100, 1150 etc. Te groot, te zwaar, noem maar op. Inmiddels is die GS1200 wel de best verkopende motorfiets... niet alleen in Nederland, maar in heel west europa...

Moraal van het verhaal: 'Tuurlijk zou het Honda sieren als ze iets zouden gaan doen met dat onverwoestbare Domi blok. Een moderne uitvoering, die wat mij betreft ook gerust Dominator genoemd mag worden.

Maar ondanks mijn scepsis wil ik die V4 XLV1200 'Grand Alp' toch eerst ff in het echt zien en proeven voordat ik mijn 'laatste' oordeel vel...  ::)



je heb gelijk als je zegt dat je pas wat kan zeggen als je er daadwerkelijk mee gereden heb.

maar de scepsis voor de huidige varadero als je van een twin kwam snap ik wel, maar je kan onmogelijk met een dero doen wat met een AT wel mogelijk is een zandafgraving oversteken ,, nu we gewend zijn aan all roads kan je wel een balans op maken ,, ze moeten voor leuk off road werk echt niet zwaarder zijn dan een 200 kg ,, hoe dichter bij de 150 kg hoe leuker het word,, rijd je alleen op de weg dan is 250 kg geen probleem , en dan is de nieuwe dero met een V4 en cardan best bruikbaar,,,,

de meeste all road zien nooit zand ,, de meeste GS ook niet ,, omdat je rondjes met een AT rijd in middelzwaar terrein om een boxer GS.
met een F800GS word dat anders ......

de oer tiger heb ik niet gereden maar de nieuwe 1050 tiger is een sportieve toer met all road saus ,, ik heb er een morgen op gereden , rijd prima en het gemiddelde dero en GS publiek zal er best lekker op rijden,, voor de verstookte all roader wat ,minder omdat je niet de zelfde soort stuur technieken kan gebruiken ,, onder je weg drukken en drukken met je knieeën ,, wel staat ie niet zo op de voorkant als gewone motoren ...

Honda verwaarloost de klassieke off/all roaders wel ,, het interesseert ze gewoon niet



Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2009 08:44 #30 door HaRRuK
Beantwoord door HaRRuK in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
1-, 3- en 4-cylinders. Kan dat met de statuten?

Honda Transalp XL 650 V '00
KTM 660 Rallye '00

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2009 10:07 #31 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

1-, 3- en 4-cylinders. Kan dat met de statuten?


Ik denk dat een soepele benadering wel verstandig is , omdat de meeste leden op motoren rijden niet niet meer nieuw te koop zijn.
en de rest rijd op motoren die wel een nieuwe versie is van de oude maar zo ver van het origineel staan dat je kan afvragen omdat die wel toe gelaten zijn het eigenlijk wel verstandig is om meer typen toe te staan,,  en misschien ook merken.

Als de nieuwe varadero er is en die heeft een V4 en een cardan etc ,, dan is iet feitelijk nog verder van het origineel als de oude en de nieuwe transalp,,  ik zie leuke mensen vertrekken omdat ze een KTM gekocht hebben omdat honda geen serieuze off/all road motoren meer maakt nieuw dan via de officiële kanalen , en we willen natuurlijk over 10 jaar nog bestaan,, en dat redden we niet alleen met een transalp en varadero die zo ver staan van het origineel...

de scheiding tussen asfaltoerders en de off roaders is bijna compleet ,, erg jammer ,, vond zo aantrekkelijk dat die samen in één club zaten


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2009 10:18 #32 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

Laten we wel zijn... Ik ben op z'n minst 'sceptisch' over de toepassing van een viercylinder in een allroad concept.

Maar aan de andere kant... Triumph heeft het prima gedaan met een driecylinder (en dan vooral de allereerste serie Tiger - niet die veredelde TDM die ze nu allroad noemen) en... de oer Alp werd op de Parijse salon in 1986 met hoon en spot ontvangen... 'Te groot, te zwaar', noem maar op.

Toen ik de eerste Dero live zag op Intermot in september 1998 moest ik ook driemaal slikken (verwachte een dikke Africa Twin). Wat een gedrocht. Maar inmiddels ben ik wel met m'n derde Dero bezig...

En dat geld ook voor de GS1100, 1150 etc. Te groot, te zwaar, noem maar op. Inmiddels is die GS1200 wel de best verkopende motorfiets... niet alleen in Nederland, maar in heel west europa...

Moraal van het verhaal: 'Tuurlijk zou het Honda sieren als ze iets zouden gaan doen met dat onverwoestbare Domi blok. Een moderne uitvoering, die wat mij betreft ook gerust Dominator genoemd mag worden.

Maar ondanks mijn scepsis wil ik die V4 XLV1200 'Grand Alp' toch eerst ff in het echt zien en proeven voordat ik mijn 'laatste' oordeel vel...  ::)


two plugs: Je hebt helemaal gelijk wat betreft dat het een hit kan worden. Natuurlijk is er een markt voor. En die is veel groter dan wat ik met mijn motor wil. Het is een beetje de "suv" markt in motorenland.

Maar Honda moet zijn marktaandeel vergroten. Zoals bmw dat doet. Dus de bovenkant van de markt, maar ook de onderkant. Alhoewel onderkant niet echt het goede woord is.

De pk wedstrijd daarnaast bevalt mij ook niet. Door alle nieuwe technologiën wordt alles maar sterker en sneller. Ik denk zelf dat het mogelijk moet zijn om juist een motor (en blok) te maken die bijna niet kapot gaat. Juist door niet als maar meer pk's te willen, maar een stap terug te doen. Dus de technologie gebruiken om duurzaamheid na te streven.

Maar dat is niet wat de markt wil. Motoren zijn trend gevoelig, dus het is niet erg als een motor na een bepaalde tijd vervangen wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2009 12:07 #33 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

two plugs: Je hebt helemaal gelijk wat betreft dat het een hit kan worden. Natuurlijk is er een markt voor. En die is veel groter dan wat ik met mijn motor wil. Het is een beetje de "suv" markt in motorenland.

Maar Honda moet zijn marktaandeel vergroten. Zoals bmw dat doet. Dus de bovenkant van de markt, maar ook de onderkant. Alhoewel onderkant niet echt het goede woord is.

De pk wedstrijd daarnaast bevalt mij ook niet. Door alle nieuwe technologiën wordt alles maar sterker en sneller. Ik denk zelf dat het mogelijk moet zijn om juist een motor (en blok) te maken die bijna niet kapot gaat. Juist door niet als maar meer pk's te willen, maar een stap terug te doen. Dus de technologie gebruiken om duurzaamheid na te streven.

Maar dat is niet wat de markt wil. Motoren zijn trend gevoelig, dus het is niet erg als een motor na een bepaalde tijd vervangen wordt.


daar heb je ook gelijk in ,, de varadero verkoopt best goed na een aarzelende start, maar die pk wedstrijd ,, het slaat nergens op
met een 60 twin kan ik 4 cilinder 600 best bij blijven niet op de snelweg , maar wel op de slingerwegen.

Honda luisterd slecht naar de klanten ,, ze bedienen wel een bepaald deel maar de rest ,, geen idee wat ze willen

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2009 18:50 #34 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Persberichtje van Honda:

Wij hebben het genoegen u te melden dat de nieuwe Honda VFR1200F op donderdag 8 oktober om 12u
online gelanceerd wordt.

Vanaf dan vindt u op de website films, downloads, de volledige technische gegevens, interviews, animaties rond de nieuwe technologieën, 360° beelden van de motorfiets in de 3 kleuren en nog veel meer!

Zorg dus zeker dat u volgende donderdag om 12u voor uw computer zit om de eerste te zijn om de nieuwe VFR te zien.

feelv4.com

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 08:23 #35 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

Persberichtje van Honda:

Wij hebben het genoegen u te melden dat de nieuwe Honda VFR1200F op donderdag 8 oktober om 12u
online gelanceerd wordt.

Vanaf dan vindt u op de website films, downloads, de volledige technische gegevens, interviews, animaties rond de nieuwe technologieën, 360° beelden van de motorfiets in de 3 kleuren en nog veel meer!

Zorg dus zeker dat u volgende donderdag om 12u voor uw computer zit om de eerste te zijn om de nieuwe VFR te zien.

feelv4.com


en geen woord over de eventuele nieuwe Varadero ?

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 11:24 #36 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Nope. Maar niet alleen MCN heeft 'haar bronnen' bij Honda.

De nieuwe 'allroad' is in principe klaar. De introductie is vooralsnog uitgesteld om markttechnische redenen, heet het. De VFR (Vanmiddag) en de Pan (2010) krijgen eerst voorrang. De 'nieuwe' allroad zou volgens insiders gepland staan voor 2011.

Wat we al wel weten is dat de naam Varadero definitief wordt afgeschaft.

Ik gok (voorzichtig) op XLV1200 Africa Four of XLV1200 Grand Alp...  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 11:41 #37 door Mense
Beantwoord door Mense in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Ach, en anders gaan we toch over naar een Beemer of een Guzzi!  >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 13:18 #38 door soundive
Beantwoord door soundive in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Hoop dat de motor beter is als de website. Die werkt namelijk niet best.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 13:48 - 08 okt 2009 16:35 #39 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Pffrrrrtt... tankinhoud 18,5 liter  :o
Belachelijk  >:(
Dat ze die fiets maar gelijk ergens stoppen waar de zon nooit schijnt  :o

Het schept in ieder geval weinig hoop voor een ge-upgrade Varadero, die hoeft alleen maar wat lichter te worden en misschien, héél misschien met cardan... maar als ik zie hoe ze de VFR vern**kt hebben... Honda, "bedankt"...  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 17:31 #40 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Hmmm... 18,5 l lijkt me vrij gangbaar voor een sportfiets. Hopelijk maakt Honda bij de XLV1200 niet dezelfde fout als bij de Alp 700 - qua tankinhoud bedoel ik dan...

Toch... toch is die nieuwe VFR niet eens zo lelijk... je moet 'm idd wel twee keer bekijken...











Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden