Lijkt me het resultaat van een hoop drank, druks en creatief paargedrag van een Dero, GS en een KTM.
Genetisch zou het dan helemaal goed, maar ook helemaal fout kunnen gaan. ;D ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Het wordt steeds gekker. De Fransozen kunnen schijnbaar errug goed met Photoshop overweg...
Spaakwielen mogen overigens blijven, wat mij betreft... En zo slecht als de afbeelding uit Motojournal is ie ook al weer niet.
Wel een mooi stukkie knippen-en-plakken... ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Nieuw nieuws:
www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresu...hp-and-more-secrets/
Volgens de 'bron' van MCN zijn naast de VFR zowel de nieuwe ST als de nieuwe XLV klaar voor introductie, maar ontbreekt het de beslissingsbevoegde(n) bij Honda aan 'ballen' om de motoren nu reeds op de markt te zetten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Jammer dat honda juist de kant op gaat van als maar groter, sterker en daardoor zwaarder. Ik vind mijn alp al aan de zware kant voor reizen en af en toe wat zand enzo. Ik denk dat je al die pk's niet nodig hebt om plezier te hebben. Ze zouden een motor moeten maken zoals de nieuwe tenere. Back to basics.
Kijk hoeveel plezier ik hier uitstraal met mijn simpele alp )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Laten we wel zijn... Ik ben op z'n minst 'sceptisch' over de toepassing van een viercylinder in een allroad concept.
Maar aan de andere kant... Triumph heeft het prima gedaan met een driecylinder (en dan vooral de allereerste serie Tiger - niet die veredelde TDM die ze nu allroad noemen) en... de oer Alp werd op de Parijse salon in 1986 met hoon en spot ontvangen... 'Te groot, te zwaar', noem maar op.
Toen ik de eerste Dero live zag op Intermot in september 1998 moest ik ook driemaal slikken (verwachte een dikke Africa Twin). Wat een gedrocht. Maar inmiddels ben ik wel met m'n derde Dero bezig...
En dat geld ook voor de GS1100, 1150 etc. Te groot, te zwaar, noem maar op. Inmiddels is die GS1200 wel de best verkopende motorfiets... niet alleen in Nederland, maar in heel west europa...
Moraal van het verhaal: 'Tuurlijk zou het Honda sieren als ze iets zouden gaan doen met dat onverwoestbare Domi blok. Een moderne uitvoering, die wat mij betreft ook gerust Dominator genoemd mag worden.
Maar ondanks mijn scepsis wil ik die V4 XLV1200 'Grand Alp' toch eerst ff in het echt zien en proeven voordat ik mijn 'laatste' oordeel vel... :
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
1-, 3- en 4-cylinders. Kan dat met de statuten?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Laten we wel zijn... Ik ben op z'n minst 'sceptisch' over de toepassing van een viercylinder in een allroad concept.
Maar aan de andere kant... Triumph heeft het prima gedaan met een driecylinder (en dan vooral de allereerste serie Tiger - niet die veredelde TDM die ze nu allroad noemen) en... de oer Alp werd op de Parijse salon in 1986 met hoon en spot ontvangen... 'Te groot, te zwaar', noem maar op.
Toen ik de eerste Dero live zag op Intermot in september 1998 moest ik ook driemaal slikken (verwachte een dikke Africa Twin). Wat een gedrocht. Maar inmiddels ben ik wel met m'n derde Dero bezig...
En dat geld ook voor de GS1100, 1150 etc. Te groot, te zwaar, noem maar op. Inmiddels is die GS1200 wel de best verkopende motorfiets... niet alleen in Nederland, maar in heel west europa...
Moraal van het verhaal: 'Tuurlijk zou het Honda sieren als ze iets zouden gaan doen met dat onverwoestbare Domi blok. Een moderne uitvoering, die wat mij betreft ook gerust Dominator genoemd mag worden.
Maar ondanks mijn scepsis wil ik die V4 XLV1200 'Grand Alp' toch eerst ff in het echt zien en proeven voordat ik mijn 'laatste' oordeel vel... :
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
two plugs: Je hebt helemaal gelijk wat betreft dat het een hit kan worden. Natuurlijk is er een markt voor. En die is veel groter dan wat ik met mijn motor wil. Het is een beetje de "suv" markt in motorenland.
Maar Honda moet zijn marktaandeel vergroten. Zoals bmw dat doet. Dus de bovenkant van de markt, maar ook de onderkant. Alhoewel onderkant niet echt het goede woord is.
De pk wedstrijd daarnaast bevalt mij ook niet. Door alle nieuwe technologiën wordt alles maar sterker en sneller. Ik denk zelf dat het mogelijk moet zijn om juist een motor (en blok) te maken die bijna niet kapot gaat. Juist door niet als maar meer pk's te willen, maar een stap terug te doen. Dus de technologie gebruiken om duurzaamheid na te streven.
Maar dat is niet wat de markt wil. Motoren zijn trend gevoelig, dus het is niet erg als een motor na een bepaalde tijd vervangen wordt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Persberichtje van Honda:
Wij hebben het genoegen u te melden dat de nieuwe Honda VFR1200F op donderdag 8 oktober om 12u
online gelanceerd wordt.
Vanaf dan vindt u op de website films, downloads, de volledige technische gegevens, interviews, animaties rond de nieuwe technologieën, 360° beelden van de motorfiets in de 3 kleuren en nog veel meer!
Zorg dus zeker dat u volgende donderdag om 12u voor uw computer zit om de eerste te zijn om de nieuwe VFR te zien.
feelv4.com
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.