Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

08 okt 2009 18:31 #41 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Wel weer een cardan zoals de oude 750. ik hoop alleen dat het minder tupperware word zoals bij de nieuwe alp ( die ik zelf heb) en de Vara. ( toch niet echt allroad vriendelijk.

@ verhulst: de pk wetloop kan ik me bij ansluiten, ben zelf ook naar steeds minder Pk gegaan en mijn rijplezier is eigenlijk alleen maar verhoogd in combinatie met wendbaarheid. En er zijn er meer die er zo over denken. Als je het Forum van Allroadmaniacs leest zie je eigenlijk dat ( zeker het laatse 1,5 jaar) mensen zelfs steeds meer gaan downsizen, dus minder PK's maar ook minder gewicht.

Dus mijn mening van de markt ontwikkeling is dat je een goede Allroad moet hebben van ca 150 kg  65-75 pk en zelfde koppel, en een 6-bak voor snelweg comfort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 18:34 #42 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
De VFR zou mij wel passen als dagelijkse fiets en dan een leuke Enduro voor er naast :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 20:15 #43 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4


Errug mooi! Smaken verschillen. Ik hoop dat ie inderdaad zo groot is als op diverse fora valt te lezen. Mijn Dero inruilen voor een blubbertwin en dan deze voor de lange afstanden en reizen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 20:42 #44 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

1-, 3- en 4-cylinders. Kan dat met de statuten?


Herman, zie: www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=2173.0

Als je je aanmeld kan je bij de Q en A. Daar heb ik het antwoord geplaatst op je vraag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2009 15:09 - 09 okt 2009 15:10 #45 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

Wel weer een cardan zoals de oude 750. ik hoop alleen dat het minder tupperware word zoals bij de nieuwe alp ( die ik zelf heb) en de Vara. ( toch niet echt allroad vriendelijk.

@ verhulst: de pk wetloop kan ik me bij ansluiten, ben zelf ook naar steeds minder Pk gegaan en mijn rijplezier is eigenlijk alleen maar verhoogd in combinatie met wendbaarheid. En er zijn er meer die er zo over denken. Als je het Forum van Allroadmaniacs leest zie je eigenlijk dat ( zeker het laatse 1,5 jaar) mensen zelfs steeds meer gaan downsizen, dus minder PK's maar ook minder gewicht.

Dus mijn mening van de markt ontwikkeling is dat je een goede Allroad moet hebben van ca 150 kg  65-75 pk en zelfde koppel, en een 6-bak voor snelweg comfort.


mensen willen hun rijbewijs niet kwijt aan die pk pakhuizen heb je weinig ,, in het zand niet en ook niet op de weg

Zo'n KTM 690 SM is ook bloed snel , stond er met een kennis aan het stoplicht , ding was eerder weg na 50m pakte ik hem wel weer , ik vond dat het hard genoeg ging ,, mooi klappen kwamen er uit die pijpen.
en met een injectie zijn ze niet meer zo giftig , maar in het zand doe ik helemaal niks tegen zo'n ding  maar met  70 kg minder en iets meer vermogen is dat niet zo gek....



in het rood niet een zo heel erg lelijk , wel een toerbuffel met sportieve trekjes.

ik kijk volgend jaar wel als er een demo dag is


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2009 21:32 - 11 okt 2009 21:34 #46 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Als je naar de uitgelekte foto's kijkt van de Ducati Stradaperta kijkt, is de nieuwe designlijn van Honda helemaal wonderschoon. Gaat overigens ook een 1100 of 1200 cc v-twin worden die moet gaan concurreren met de KTM 990 SMT en Triumph Tiger.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2009 21:42 #47 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Hahaha.... smakelijk eten, das toch niet echt serineus !?

Wat een gedrocht!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2009 21:46 - 11 okt 2009 22:30 #48 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Schijnt heel erg serieus te zijn van Ducati, het in een in de neus geïntegreerde luchthapper. Inderdaad erg lelijk. Ben zelf erg onder de indruk van de lijnen van de VFR1200F, prachtig gewoon. En die voorkant hoop ik terug te zien op de volgende grote allroad van Honda.

Heeft iemand al enig idee wanneer er op die VFR plaatsgenomen kan worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2009 22:01 #49 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

Hahaha.... smakelijk eten, das toch niet echt serineus !?

Wat een gedrocht!


de huidige multistrada is ook niet een prijzen winnende schoonheid ,maar het rijd wel heel erg lekker op het zadel na.
als ik een collectie mocht opbouwen dan komt er zeker een multistrada bij , naast de honda's natuurlijk ;D

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2009 09:09 #50 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
wat gaan de verschillen nou eigenlijk zijn tussen de VFR en nieuwe ST? want feitelijk is een VFR een sports-tourer, maar de ST1200 is ook een Sports-Tourer Twee verschillende sports tourers met exact hetzelfde blok?

En of ik hem mooi vind...  Ik vind hem niet lelijk, maar wel lelijker als de VFR800  :(.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2009 09:29 #51 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
We hebben uiteraard al ff voorzichtig geïnformeerd naar 'proef-de-vfr' rijden, maar Honda hult zich in stilzwijgen (verhip, dat rijmt bijna...  ;D )

Ik denk zelf dat de komende motorbladen tjokvol staan met de eerste rij-impressies...

Wat inmiddels wel is toegegeven door Honda: De F en de T zullen op het zelfde frame gebasseerd zijn, terwijl de 'X' (naar verluidt is ook de naam XLV1200 gesneuveld en gaat men voor deze nieuwe serie helemaal op de VFR toer - dus de waarschijnlijkheid van VFR1200X wordt een stuk groter) een geheel eigen frame zal krijgen die speciaal is toegerust op 'moeilijke omstandigheden'...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2009 11:19 #52 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

wat gaan de verschillen nou eigenlijk zijn tussen de VFR en nieuwe ST? want feitelijk is een VFR een sports-tourer, maar de ST1200 is ook een Sports-Tourer Twee verschillende sports tourers met exact hetzelfde blok?

En of ik hem mooi vind...  Ik vind hem niet lelijk, maar wel lelijker als de VFR800  :(.


de ST is meer een groot tourist ,, grotere kuip minder op sport gerichte veren ( lees zachter )

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2009 19:14 #53 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

Schijnt heel erg serieus te zijn van Ducati, het in een in de neus geïntegreerde luchthapper. Inderdaad erg lelijk. Ben zelf erg onder de indruk van de lijnen van de VFR1200F, prachtig gewoon. En die voorkant hoop ik terug te zien op de volgende grote allroad van Honda.

Heeft iemand al enig idee wanneer er op die VFR plaatsgenomen kan worden?

Niet mooi de nieuwe Multistrada??  ??? Ik heb er maar één woord voor: Bella!!!  :)
http://www.multistrada.ducati.com/images/gallery/images/011.jpg
www.multistrada.ducati.com/images/gallery/images/08.jpg

Vind de VFR wel erg spacy....

Maar ja, de Duc kan ik me toch niet veroorloven......  ;) :-\

Martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2009 19:21 - 16 nov 2009 19:59 #54 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Sì, è una bella motocicletta!

De oorspronkelijke spyshots gaven geen goed beeld. Nu de echte foto's vrij komen blijkt het een wonderschone motorfiets.
FF wat gechekt op de site...

4 standen  voor de motor, een stand bepaald vermogen, tractiecontrole, abs en vering.
Sport en Touring hebben >150 pk, Urban 100PK De Enduro stand heeft 100PK, tractiecontrole uit, abs uit en de vering maximaal. Gaaf ding uit Italie. En ook al is het een fantastisch land, ik ben bang dat dat niet heel gaat blijven.

Oh ja, 200 kilo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2009 20:15 #55 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
En 21.000,- Euro voor de T versie waar al dat lekkers af fabriek op zit...
Vanafprijs € 17.000,-... sorry voor de Duc, maar voor dat geld koop ik toch liever een vette KTM Adventure S of zelfs een GS1200...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2009 20:50 #56 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

Eerst maar eens de eerste ervaringen met de Duc afwachten voordat je 'm afschrijft, al ben ik de eerste om vraagtekens  te zetten bij zoveel Italiaanse technologie.

Betrouwbaarheid? Ducati, hard gaat ie, stuk gaat ie! Aan de andere kant komen er mooie dingen uit Italie... Het concept spreekt mij heel erg aan. Is namelijk erg breed inzetbaar op deze manier. Misschien dat er nog eens een Japanse fabrikant denkt dat ie dat ook kan. Die Super Tenere gaat er komen en wellicht zien we iets vergelijkbaars qua mapping/settings terug.

Ik ben in elk geval benieuwd naar die nieuwe Duc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2009 14:40 #57 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Terwijl voor Nederland wordt gerept over een 'vanaf' prijs van 17.000,- Euro is de prijs in de VS officieel bekend gemaakt op de site van Motorcyclenews:

15.999,- US Dollars = 10.820,- Euro. Een verschil van bijna 7.000,- Euro. Dat is zelfs met onze hoge BTW en BPM niet goed te praten. Zelfs in de UK - bekend vanwege de hoge belastingen op nieuwe auto's en motorfietsen - is de nieuwprijs lager... Omgerekend een dikke 13.000,- Euro.

Daar wordt je vrolijk van...  :-\

Ben nu echt nieuwsgierig wat de nieuwe Honda in Nederland gaat doen.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2009 20:16 - 11 dec 2009 20:19 #58 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4


Ben nu echt nieuwsgierig wat de nieuwe Honda in Nederland gaat doen.


Ik ben bang dat Honda weer eens te laat is met een mogelijke opvolger voor de Varadero, kijk maar eens naar de vele Honda,s xr 600 die er in het verleden verkocht zijn. Alle xr liefhebbers zaten rond 1996 met smart te wachten op een nieuwe betere xr, hiervoor kwam een xr 400cc als opvolger. In 2000 kwam uiteindelijk een watergekoelde xr 650 met een matige voorvork en een hoog zwartepunt. Inmiddels waren al vele overgestapt op een andere merk.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2009 09:07 #59 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4
Yamaha heeft enkele details over de 2010 Yamaha Super Ténéré bekend gemaakt. Deze adventure bike is voorzien van ABS met gecombineerd remsysteem (UBS: Unified Brake System), verschillende keuze mappen voor het motormanagement, drive by wire, traction control, cardan aandrijving en een 1200cc parallel-twin motorblok met een 270 graden krukas en zijdelings gemonteerde radiatoren.

Daar gaat tenminste iets komen. Nu Honda nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2009 13:01 #60 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Motorfreaks.nl: Nieuwe Honda Varadero V4

Daar gaat tenminste iets komen. Nu Honda nog.


Inderdaad.

"HONDA. The power of dreams".

8)

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden