Vreemd geluid bij ontkoppeld rijden

30 apr 2019 09:58 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vreemd geluid bij ontkoppeld rijden
Bij de storing die ik had met de hiss bleek de ring ( de antenne dus ) de storing te veroorzaken.
Ook bij mij werd het klokje gereset ondanks de goede accu en laadsysteem.
De bedrading van de hiss was lang genoeg, maar toch bleek een nieuwe antenne het probleem helemaal op te lossen.
Al meerdere keren had een dealer het systeem nagekeken en kon niets vinden. Bij Mulder in Veendam wist men wel wat het probleem was.
Misschien kun je daar eens contact mee opnemen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2019 10:08 #22 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Vreemd geluid bij ontkoppeld rijden
Ik ga dit mijn dealer zeker melden, mocht het zich weer voordoen (komende dagen weer lekker rijden dus het is een goede testperiode).

Bedankt voor de reacties, ik laat hier weten hoe de voortgang is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2019 23:16 #23 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Vreemd geluid bij ontkoppeld rijden
De dealer heeft toch de accu verdacht van de issues met HISS, het steeds resetten van klok en dagteller en het uitschakelen van de handvatverwarming. Er is nu een nieuwe accu geplaatst en ze hebben de motor een aantal dagen gehouden om te testen. Gisteren heb ik 'm weer opgehaald en vooralsnog doet ie het goed. Ik hoop dat het opgelost is.

Mocht het probleem zich weer voordoen dan zal ik me hier weer melden :-)

Ook de ketting is iets minder strak gezet en het vreemde geluid is nu weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 22:14 - 15 mei 2019 22:15 #24 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Vreemd geluid bij ontkoppeld rijden
Helaas gisteren weer startproblemen. En vanmiddag weer :-(

Vertrouwen in de motor is nu wel zoek. Hij gaat komende week weer terug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 09:11 #25 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Vreemd geluid bij ontkoppeld rijden
Gaat je FI lampje branden als je het contact aanzet en dan na een paar seconden uit?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 14:28 #26 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Vreemd geluid bij ontkoppeld rijden
Het FI lampje gaat inderdaad branden bij contact aan, je hoort dan de brandstofpomp en dan gaat het lampje uit. De motor start dan.

Ik moet even kijken of het FI lampje gaat branden op de momenten dat hij niet start.

Er is geen peil op te trekken. Soms doet ie het dagen goed en dan gaat het ineens fout. Zo ook bij de dealer. Paar dagen daar laten staan om te testen en toen deed ie het gewoon. Gelukkig is het daar ook voorgekomen dat ie niet wilde starten want anders denken ze dat ik gek ben :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 15:10 #27 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Vreemd geluid bij ontkoppeld rijden
Het FI lampje moet gaan branden zodra je contact sleutel omdraait maar voordat je start moet het lampje niet meer branden. Als het lampje niet uit gaat is zeer waarschijnlijk de krukas sensor kapot. Dit gebeurt wel eens bij een injectie Varadero, maar deze storing is in het begin moeilijk op te sporen omdat het maar af en toe gebeurd. Dus als hij weer niet start let dan eens even op of het FI lampje op dat moment nog brand.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 18:37 #28 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Vreemd geluid bij ontkoppeld rijden
Ga ik op letten, bedankt xrvtuur!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 22:46 #29 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Vreemd geluid bij ontkoppeld rijden

xrvtuur schreef : Het FI lampje moet gaan branden zodra je contact sleutel omdraait maar voordat je start moet het lampje niet meer branden. Als het lampje niet uit gaat is zeer waarschijnlijk de krukas sensor kapot. Dit gebeurt wel eens bij een injectie Varadero, maar deze storing is in het begin moeilijk op te sporen omdat het maar af en toe gebeurd. Dus als hij weer niet start let dan eens even op of het FI lampje op dat moment nog brand.


Vandaag is, tot 2x toe tijdens het rijden, de motor stilgevallen. Best listig! Startte ook niet meer dus snel naar de kant. Contact aan en uit en het viel me op dat het FI lampje niet ging branden. De motor sloeg dan ook niet aan. Na een aantal pogingen startte hij weer en was er weer niets aan de hand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2019 16:15 - 19 mei 2019 16:23 #30 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Vreemd geluid bij ontkoppeld rijden
Ik zeg nieuwe krukas sensor erin en probleem opgelost. die sensor zit achter het rechter motordeksel, dus even een klusje. Je moet olie en koelvloeistof aftappen voordat het deksel eraf kan. Je hebt dan een nieuwe dekselpakking nodig a 25 euro (origineel honda) en de sensor kost rond de 85 euro. De bedrading van de sensor loopt vanaf het deksel tussen de cilinders door naar het stekker verzamel hoesje links onder de tank. Het is een rode stekker met twee draden.

www.cmsnl.com/products/generator-assypul...mbtf21/#.XOFmhsgzZdg

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2019 19:52 #31 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Vreemd geluid bij ontkoppeld rijden
Wow, met complete beschrijving. Super, xrvtuur!!

Ik ga dit bij de dealer melden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2019 14:51 #32 door caroden
Beantwoord door caroden in topic Vreemd geluid bij ontkoppeld rijden
Het probleem met regelmatig niet starten maar ook tijdens rijden afslaan (onveilig!) is helaas niet opgelost. De dealer heeft er heel veel moeite en tijd in gestoken maar het probleem is er nog steeds. Aangezien ik de motor nog maar kort heb (01-2019) heeft de dealer 'm teruggenomen en heb ik bij hen een andere motor gekocht. De dealer heeft dit erg netjes afgehandeld.

Ik heb nu een Yamaha XT1200Z Super Ténéré uit 2010 met 55000 op de teller. Erg fijne motor!

Ik zal dit forum voor nu dus verlaten... :( maar wie weet in de toekomst ooit weer terug!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden