STN - StammTisch Noord

29 aug 2011 14:59 #941 door willem
Beantwoord door willem in topic STN - StammTisch Noord
Ik krijg net een mail, van de enige echte grote roerganger als het om verkeerbegeleiding gaat.. >:D.
Peter Houttuin verteld dat er zaterdag nog een mogelijkheid is om alsnog bevoegd te geraken, door een ingelaste opleiding in Hoogezand om 10 uur.

Groet, Wout

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2011 15:31 #942 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Bernard is mijn grote roerganger als het om verkeersbegeleiding gaat ;). Misschien heeft hij niet geweten dat het NK-tijdrijden in Hoogezand op dezelfde dag is?! Hij leest dit nog wel een keer vandaag.

Peter... Bij mij gaan TCN activiteiten voor... Vooral voor het jubileum van onze club! Willem is excused want ondanks het feit dat 'ie de Africa Twin nog steeds de heilige graal vind, rijdt ie al jaren (met wisselend succes als het om technische betrouwbaarheid gaat) op een KTM...  >:D

Maarja, Keemers hebben niet zo'n gezellige club, dus daarom blijft 'ie een beetje hangen in z'n oude liefde...  :-*

Die rit van Wout gaat om het NCK tijdrijden. Dan rij je rondjes voor een ploeg wielrenners aan, je treedt dus niet op als 'verkeersregelaar'. Meer als 'fietsbegeleider', en dat coördineren Rudolf en ik idd niet...  ;D Wel leuk - voor een keertje.

De Kleine Omloop stond wel voor je in de planning - maar die is helaas vanwege organisatorische omstandigheden afgelast...  :'(

Moet wel een beetje voorzichtig zijn, want diezelfde Wout tref ik 's avonds op dezelfde BBQ...  :angel: Overigens, er is voor me geen reden meer om het voorrijden a.s. zaterdag voortijdig af te breken. Ben er dus bij tot het einde!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

30 aug 2011 20:56 #943 door willem
Heilige graal is overdreven. Ik ben bang dat zoiets niet bestaat in motorland, maar als, dan komt de KTM er verrekte dichtbij  8).
De AT is inderdaad mijn oude liefde, en dat roest nu eenmaal niet. Jammer dat Hando zolangzamerhand  alleen maar wanstaltiger modellen weet te produceren, of met veel poeha een mislukt model als de Deaville brengt als nieuws..... :'(. Een kruising tussen een VFR en een Varadero kan mij ook niet zo bekoren..... Jammer, want de AT was toch een stoere brommer met als enige tekortkomingen: wat weinig pk's, en wat veel kg's. Dat heeft H proberen op te lossen met een Varadero  met genoeg PK's....en 70 kg extra... :o. Jammer want verder was het nog allemaal te pruimen. Sorry, maar ik heb iets anders gekozen, wat wel heul erg lekker rijdt, en ( ok, in 2e instantie... :-[) ook erg betrouwbaar blijkt te zijn. Maar mischien koop ik ooit toch weer een AT  :)), als ik uit gespeeld ben. (Of er bij.... ;)). Enne oh ja, de LC8club is ook best gezellig hoor! Er zijn alleen niet zoveel van als van de Transafricadero's  ???. En ja, ik geef het toe, die jongens (een aantal) gaan ver boven mijn talent (en moed) uit met off-road ritjes.

Dat NCK vind ik persoonlijk wel een belevenis elk jaar, en er wordt wel degelijk een beroep op je verkeersinzicht gedaan. Sommige weggebruikers snappen niks van wielrennen, en denken dat ze er toch nog even tussen kunnen. Daar moet je dan op anticiperen.
Het volgende weekend is er weer een mogelijkheid in Vries, het NK Masters (30+). Misschien zie ik sommigen van jullie daar nog.

Veul plezair met de Evenementen.
Moi, Wout.

Na TA en AT nu kATm

30 aug 2011 21:18 #944 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Willem, ik blijf mijn Mao Tse Stikfort trouw 8)!

Volgende week (10e en 11e september) is het jubileum weekend van de TCN met op beide dagen een toertocht. Dan zul je dus ook waarschijnlijk geen TCN-leden treffen.

Het voorrijden bij het tijdrijden is inderdaad ook wel een mooi gebeuren, als fotograaf heb ik wel meegereden met wielertochten, de laatste keer was bij het NK in Bourtange. Altijd leuk om je rondjes over het parcours te rijden.

Hoe dan ook, ik hou me aanbevolen voor begeleidingsklussen.

Honda TransAlp - Vespa Sprint Veloce 150cc

30 aug 2011 21:27 #945 door Two Plugs
Wat in het vat zit... Hou de 18e september ff vrij. Dan gaan we voor de jaarlijkse individuele tijdrit, in / om / rond Vries. Heb lijntje in ieder geval al uitstaan vwb eventuele opleiding mogelijkheden voor nieuwkomers!

@ Willem... Als wij toch het Research & Developpement team van Honda zouden zijn.... *zucht*. Ik kan me echt niet voorstellen dat een zichzelf respecterende fabrikant niet wakker ligt van de mega-load aan negatieve kritiek op de laatste nieuwe Honda's. Niet alleen hier, maar op ALLE internationale motorforums waar het over Honda's gaat...

Of zou de spreekwoordelijke, haast beruchte arrogantie van Honda weer terug zijn?  :-\

Ben idd bang dat mijn Derootje ook de laatste is die ik nieuw heb aangeschaft. En dat bij financiële draagkracht die Yammie S10 een hele grote kanshebber is.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

31 aug 2011 08:10 #946 door Two Plugs
Beste allemaal,

NB: reageer bij belangstelling rechtstreeks naar de coördinator, Vincent Brouwer: vincentbrouwer (@) bcim.nl
De motorverkeersregelaars die in onze mailing zitten, hebben gisteren bericht ontvangen.

Het gaat om een tijdrijdwedstrijd voor de masters. Dat heeft te maken met de nieuwe indeling van de KNWU. Wordt in en om Vries gereden. Rondje is 13km lang, en moet 1 of 2x gereden worden per renner. Open inschrijving, ook niet KNWU-ers (meen ik) mogen mee doen. Verschillende leeftijdscategorieën tot en met oud :-)

Voor begeleiders die geen opleiding hebben genoten, wordt niet iets aparts geregeld ... Maar het schijnt dat sinds 2007 er nog nooit een politieagent is wezen kijken. Ik heb vorig jaar voor het eerst meegedaan en was gewoon relaxed. Alle kruisingen waren afgezet door staande posten, je bent feitelijk gewoon een voorrijder en als je mazzel hebt moet je een keer een auto met paardentrailer aan de kant wijzen.

Parcours e.d. op de website: www.cyclesportgroningen.nl/

Algemene informatie

Nederlands Kampioenschap
Voor het vijfde achtereenvolgende jaar organiseert Cycle Sport Groningen het Nederlands Kampioenschap Tijdrijden voor Masters.
Het kampioenschap vindt plaats op zondag 18 september 2011.
Evenals vorig jaar wordt de wedstrijd verreden in de gemeente Tynaarlo. Het parcours is identiek aan dat van vorig jaar en beslaat een ronde van ca. 13 km door Vries en Zeyen die twee maal verreden wordt.

Categorie indeling NK
In overleg met de KNWU wordt in 2011 de nieuwe categorie indeling van de KNWU gehanteerd. Daardoor is er geen officieel kampioenschap voor Amateurs, maar is er alleen een officieel kampioenschap voor de Masters. Daarbij wordt onderscheid gemaakt in Masters 30+, Masters 40+, Masters 50+ en Masters 60+.
De categorie Masters 30+ is dus nieuw in 2011 en vervangt het kampioenschap voor de Amateurs-A. Voor Amateurs onder 30 jaar wordt startgelegenheid geboden in de Open wedstrijd.

Open wedstrijd
Als Cycle Sport Groningen willen we graag een evenement aanbieden waar topsport en breedtsport samenkomen. Daarom vindt ook dit jaar voorafgaand aan het NK een open wedstrijd plaats voor zowel KNWU-licentiehouders als niet-licentiehouders. Deze wedstrijd wordt voor de heren KNWU-licentiehouders verreden over twee ronden, voor dames licentiehouders en niet-licentiehouders over één ronde.

Ik hoop je te zien en aanmeldingen te krijgen. Bij de aanmeldingen graag de motorgegevens (merk, type, kenteken) vermelden.

vincentbrouwer (@) bcim.nl

Bedankt alvast en we gaan er samen weer een mooi evenement van maken!

--
Bernard Stikfort & Rudolf Meijer
Coördinatoren Motor Verkeersregelaars

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

31 aug 2011 13:33 #947 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic STN - StammTisch Noord

Camping Ronostrand, Amerika 16, Een.
Verzamelen 9.00 uur (eerst samen koffie, dan rijden).
Afstand is 150 km, allemaal over bitumen (tenzij natuurmonumenten er weer een stuk van opgraaft).

Goi dag eeem ,ik zal  kieken dak der tiet vur mokn ken.

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

01 sept 2011 14:06 #948 door hcm
Beantwoord door hcm in topic STN - StammTisch Noord

Het is de verharde rit... De offroad rit wordt uitgezet door de Broertjes Mink (voor de zondag)
Zie voorgaande postings en PM over lengte, plaats, etc

We maken d'r gewoon weer een mooie gezellige dag van! Tot zaterdag.

Moi we hebben niet alleen een all-road rit op zondag maar ook een verharde rit, en ik weet niet waar jij langs komt maar ik meen dat jij richting Pieterburen en de Eemshaven zou en wij Drenthe in, wij komen ook door Oudemolen. Of mis ik iets.

Harry

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

01 sept 2011 14:15 #949 door Two Plugs
Wij komen door oudemolen. Rondje moest worden ingekort ivm het middagprogramma op Ronostrand; Lauwertsoog en Pieterburen waren niet haalbaar.

Rij zaterdag ff mee, dan zie je of er een overlap is. Denk dat het wel meevalt. Anders stuur ik je de GPS track wel ff, stuur me ff een mail (stikfort (AT) bart . NL)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

01 sept 2011 14:29 #950 door Peter
Onze route ligt nadrukkelijk vooral in Groningen, maar start en eindigt via een paar leuke wegen in Drenthe, dus is overlap bijna niet te voorkomen. Daarbij zijn sommige stukjes weg gewoon erg leuk en is het geen straf er nog een keertje over te komen.  8)

01 sept 2011 14:57 #951 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic STN - StammTisch Noord
Denk bij het overlappen dan wel aan de GPS bestandjes die hier slecht mee om kunnen gaan.
Bij de dijkenrit hadden we dat probleem ook.

just my enzzz

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

01 sept 2011 15:33 #952 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic STN - StammTisch Noord
Harry ,Zuurse duinen liggen daar om de hoek (vroeger lag er nog een cross-circuit,daarna zelfs op het RONOstrand),buitenpaden Norg,Zeierveld enz.Had ik maar een KTM ,dan kon het voorrijden! 8).

Tot zaterdagmorgen.
Grt ,Wim

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

01 sept 2011 20:29 #953 door willem

Had ik maar een KTM ,dan kon het voorrijden! 8).

Tot zaterdagmorgen.
Grt ,Wim

;D ;D ;D

Na TA en AT nu kATm
Bijlagen:

02 sept 2011 13:37 #954 door hcm

Harry ,Zuurse duinen liggen daar om de hoek (vroeger lag er nog een cross-circuit,daarna zelfs op het RONOstrand),buitenpaden Norg,Zeierveld enz.Had ik maar een KTM ,dan kon het voorrijden! 8).

Tot zaterdagmorgen.
Grt ,Wim

Jammer Wim dat je geen Honda hebt want we komen ook door Norg en Zijerveld en lands de de Zuurse duinen, maar ja jij moets weer een Yamaha  ;D

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN

02 sept 2011 13:41 #955 door hcm

Wij komen door oudemolen. Rondje moest worden ingekort ivm het middagprogramma op Ronostrand; Lauwertsoog en Pieterburen waren niet haalbaar.

Rij zaterdag ff mee, dan zie je of er een overlap is. Denk dat het wel meevalt. Anders stuur ik je de GPS track wel ff, stuur me ff een mail (stikfort (AT) bart . NL)

Moi het maakt mij niet uit wij komen van Gasteren, Oudemolen Zeegse Tynaarlo. Morgen zou ik wel willen maar dan heb ik andere verplichtingen.

Harry

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN

02 sept 2011 15:08 #956 door Two Plugs
Voor degene die morgen om 9:00 bij Ronostrand in de startblokken staan (eh, aan de ochtendkoffie zitten): Stuur me voor vanavond 21:00 uur ff je e-mail adres in de PM, dan krijg je van mij de Tracklog (herziene versie) en ter uitprinting het roadbook.

Hou er AUB wel ff rekening mee dat ik een stuk minder slim kan overkomen... Vanmorgen 25% van m'n verstand bij de kaakchirurg van het Refaja achter gelaten... Ach, valt toch niet op... zal jullie voor zijn...  ;D

"Moeilijker krijg je ze niet"... Aldus de doktor... Ingreepje van 10 minuten is uiteindelijk 30 minuten geworden. Een verstandkies met 5 (!) wortels had de beste man nog nooit eerder gezien... En de röngenfoto ook niet...  :P

Karinda komt dit keer ook mee. Dus ik pak de RD01!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

02 sept 2011 15:18 #957 door willem

Een verstandkies met 5 (!) wortels

En je was al een schhaap met 5 poten...... :o....

Veel plezier morgen in Roden en omstreken. Ik ben in H'zand en omstreken  :)
Sommigen van jullie zie ik 's avonds.

Gr, Wout.

Na TA en AT nu kATm

02 sept 2011 18:46 #958 door Two Plugs
Idd, Wout, je hebt 'm helemaal door!  ;D
Veel plezier in Hoogezand, en idd tot morgenavond!

Mag helaas de komende drie dagen geen alcoholische dranken, dus je kunt me morgen bij Lenus niet onder de tafel drinken...!  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

02 sept 2011 20:11 #959 door Peter
Al iemand die de rit van morgen heeft ge-hermanized voor de TomTom? Ik kan dat niet...

02 sept 2011 21:59 #960 door Two Plugs
Iedereen kan dat! Hermanizzer downloaden, en de (heel simpele) handleiding lezen. Kind kan de was doen, echt. Als het mij zelfs lukt... Gewoon ff proberen!

Tot morgen, 9:00 Ronostrand. Kaatje gaat overigens niet mee, dus ik zit vast aan de Dero (de RD01 heeft geen TomTom aansluiting... die had je immers nog niet in 1984!  ;D

PS... Voor een traktatie morgen (iets lekkers bij de koffie bv) stuur ik je morgenvroeg de Hermanizzed nog wel ff toe...  ;) Ik ga nu mijn verdovingroes uitslapen!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.395 seconden