- Berichten: 30
Ja vooral dat! Natuurlijk erg afhankelijk van degene die de track voor je in elkaar heeft gezet.
Ik heb een paar honderd kilometer TET langs de Frans-Italiaanse Alpen-grens gereden, vorige week. Nou kan ik met mijn AT wel aardig uit de voeten, maar met een veel lichtere trail- of enduromotor kun je dan ook nog eens bakken plezier hebben. De lokalen komen ook op die wegen en paden en die doen dat zonder uitzondering met een endurootje.
Zelfs als je gemiddeld offroad ervaring hebt en je komt daar met een Alp, zul je er niet veel plezier aan beleven.
Wel gaaf hoor. Tracks zijn altijd geheim en dit pluk je van het web, bewerk je een beetje naar je eigen plan en hoppetee rijden!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik persoonlijk vind dat de Italiaanse linesman aan het doel voorbij is geschoten. Je zou met een zwaardere allroad met bepakking rond moeten kunnen komen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik persoonlijk vind dat de Italiaanse linesman aan het doel voorbij is geschoten. Je zou met een zwaardere allroad met bepakking rond moeten kunnen komen.
+1 Dat het een avontuurlijke route is wil niet zeggen dat je het met een allroad/adv machine moet kunnen. Volgens mij hebben de italianen het juist goed gedaan.Dat klopt niet, de TET is gericht op lichte allroads (dual-sports), zie de TET website.
Je kan gewoon de bekende Alpenroutes gaan doen, die zijn in principe te doen op een Alp. Ik denk wel dat je meer lol hebt op de NX. Bedenk dus wat het belangrijkst is aan je reis, het spelen in de bergen of de heen- en terug-reis.Het is wel lastig te bepalen van hoe moeilijk alles is, Nederland (iig wat ik heb gereden) was niet moeilijk. Zou ook wel naar het zuiden willen en daar dan een stuk TET doen. Maar de heen en terugreis doe ik liever op de TransAlp dan op de NX, maar als het als noob met een Transalp daar bijna niet te doen is is de lol er ook snel af denk ik.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik denk dat ik al weet wat ik leuker vind.Je kan gewoon de bekende Alpenroutes gaan doen, die zijn in principe te doen op een Alp. Ik denk wel dat je meer lol hebt op de NX. Bedenk dus wat het belangrijkst is aan je reis, het spelen in de bergen of de heen- en terug-reis.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Alleen vlot snelweg is niet prettig gezien het bij 100/110 wel leuk genoeg is geweest, maar kan er ook voor kiezen om toeristisch naar de route te gaan (80/100 wegen), duurt wel wat langer maar is wel prettiger en heb je een motor die meer geschikt is voor het technische spul (en minder kwetsbaar). Auto met trailer is ook optie maar dat doet wel een beetje af aan het adventure gevoel. :-X
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Zit overigens ook aan te denken om de NX om te ruilen voor een CRF250L
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Slijtage is inderdaad wel een punt, hoewel dat met een 250 allroad voornamelijk de banden zullen zijn lijkt me. Maar zal voor komend jaar is wat gaan plannen.Wanneer je de route national pakt (niet heel toeristisch maar schiet wel op)en alleen peage doet rond grote steden is het prima te doen al heb ik ook 100/110 gereden op de peage en dat gaat wel sneller. Nu ik een busje (ook 100 a 110 km/u) heb waar de brommer in kan geloof ik het adv-gevoel op de snelweg wel. Het scheelt compromissen op bandenvlak en slijtage van de brommer. Het stallen van het busje is wel weer een ding maar ach. Gewoon gaan het is echt geweldig daar!
Heb je wel 'ns een WR250R overwogen?
Er staat 'r eentje te koop bij een dealer in Brabant. Zie marktplaats.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik denk toch dat 120km/u cruisen naar TET Catalunya op een DRZ400 niet bevorderlijk is voor de levensverwachting van het motorblok.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Op de track deal ik er dan maar mee. Ja soms is die onhandig, maar voor mij, meestal niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ah oké. Heb me nu wel wat ingelezen over de DRZ maar hij lijkt wel wat onderhoudsgevoelig te zijn, word over het algemeen aangeraden om de onderhoudsintervallen te verkorten om problemen in de toekomst te vermijden. En de DRZ schijnt ook niet beter te zijn op de snelweg dan een WR250R/CRF250L door gebrek aan een 6de versnelling.Het was niet mijn motor, ik heb voor dit soort ritten een NX650.
De DRZ400S had de originele vertanding, de originele uitlaat(bochten), maar wel een stage1 carb conversie.
Dat gevoel heb ik dus ook, voel me veel vrijer op de NX in lastige stukken. Het gaat gewoon allemaal makkelijker en als het makkelijker gaat zet je ook eerder een tandje erbij. Kijk ook wel filmpjes van de TET op yt maar moet er bij sommige delen moet ik er niet aan denken dat ik daar met beperkte skills op een TransAlp + wat bagage zou moeten ploeteren. ;DEn daar gaan een hoop mensen dus de fout in. Jij hebt veel ervaring en hebt de techniek onder de knie om ook met een zware bak ver te komen. Ik ken er nog een paar die rijden met een AT/zwaardere fiets alsof het een enduro is maar een hoop mensen zijn niet realistisch genoeg om te erkennen dat ze niet goed genoeg kunnen rijden. Ik kwam met de TA maar langzaam verder wbt mijn offroad techniek, een uitgeklede versie met betere vering ging al soepeler maar met de TT600R blijft de grijns op mijn gezicht, ook op geasfalteerde bergwegen. Ik heb dezelfde passen met de TA600 en de TTR gedaan en op de TA heb ik mijn hart wel in de keel gevoeld op de TTR niet.
Wanneer je niet zo goed rijdt ga je sneller zitten en 'peddel' je door moeilijke stukken, terwijl op een lichte fiets, staan veel makkelijker is. Je kan op een lichte motor oefenen op je techniek terwijl je op een zware motor blijft worstellen en dus na een week bijna niet beter rijdt dan daarvoor.
Het hangt er dus erg vanaf hoe goed je kunt rijden en hoe goed je vering is. Ga je als prutser je motor ook nog eens volhangen met alu koffers en stop je die vol met meer spullen dan je absoluut nodig hebt, dan wordt het echt lastig.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.