TET (Trans Europe Trail)

16 jan 2019 20:53 #41 door Meloenie
Beantwoord door Meloenie in topic TET (Trans Europe Trail)
Zo dat ziet er wel heel erg gaaf uit zeg!
Zou dat zomaar ook mogen in Nederland mbt kenteken etc?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2019 21:37 #42 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TET (Trans Europe Trail)
Mag formeel niet. Motor type hoort bij frame.
Pd06 blok onder pd6 en pd10 frame als voorbeeld.
Bij rdw wordt daarop gekeurd

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2019 11:14 #43 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic TET (Trans Europe Trail)
Het kan wel hoor, bij de RDW kun je een zelfbouw motor laten keuren, de spelregels hiervoor zijn te vinden op RDW site. In de Harley wereld wordt zo vaak een ander blok in een ander frame gehangen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2019 11:20 #44 door PimW
Beantwoord door PimW in topic TET (Trans Europe Trail)
Er zijn voor zover ik heb weten los te peuteren twee mogelijkheden:

Je past jouw motor aan en de RDW voert een identificatie uit en schrijft de aanpassingen bij op je kentekenbewijs. Dat is bijvoorbeedl aan de orde bij kleine aanpassingen of bijvoorbeeld het plaatsen van een jonger blok omdat de jouwe kapotgelopen is.
Bij ruilblokken wil de RDW wel graag weten hoe daar aan gekomen bent dan.

Pas je teveel aan dan komt de goedkeuring te vervallen. Denk aan een CBR blok in je Alp frame, rijwieldeel uit een ktm adv en de kuip van een bmw. RDW kan de motor dan niet meer plaatsen in een bestaande categorie en de type goedkeuring vervalt.
Of je dan kunt keuren als zelfbouw is mij niet helder geworden.

Zelf een frame maken en alles zelf samenstellen is geen probleem, dan moet je een paar keer langs komen en krijg je je eigen chassis nummer en goedkeuring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2019 12:23 #45 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic TET (Trans Europe Trail)
Maar dan las je het framenummer van je bestaande frame toch dicht en dan is dat jouw zelf gemaakte frame waar je verder alles naar believen op schroeft en vraag je een nieuw framenummer aan

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2019 13:02 #46 door PimW
Beantwoord door PimW in topic TET (Trans Europe Trail)
Ja dat snap ik ook wel, die vraag heb ik ook bij de RDW neergelegd. Maar dat is een niet voorkomende situatie waar ze geen pasklaar antwoord op hebben.

Probleem is denk ik ook dat dat een situatie bij uitstek is om een gestolen voertuig terug op kenteken te zetten dus zullen er veel wenkbrauwen omhoog gaan.

Ik had het idee dat er op dat vlak aardig wat ruimte voor interpretatie is en je dus afhankelijk bent van de keurmeester. Echter als zij vermoeden dat het een fabrieks frame is met weggeslepen nrs denk ik dat hun woord zwaarder weegt dan jouwes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2019 14:57 #47 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic TET (Trans Europe Trail)
maar zoals het bovenstaande voorbeeld crf 250 frame met cb500 blok, moet zeker lukken als je wat aankoop bonnen kan overleggen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2019 15:13 - 17 jan 2019 15:16 #48 door Ceetje
Beantwoord door Ceetje in topic TET (Trans Europe Trail)
Dat lijkt mij ook xrvtuur, maarja ... RDW en de grillen van de keurmeester, hè?  C:-) En er zijn mensen die een ander blok in hun transalp of africa twin lepelen zonder de RDW in te lichten. ZE hoeven ook niet alles te weten, hè?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2019 15:32 - 17 jan 2019 15:40 #49 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic TET (Trans Europe Trail)
wacht even  ;)

Even als voorbeeld  mijn auto  met een ander motor blok die is ingebouwd  en vele zijn me voor geweest en een keuring stelde niet veel voor zal het met de motorfietsen niet ander zijn alles aan papieren en constructie zal bekeken zal  worden voor hoe en wat als het maar veilig is

frame nr is anders het word bij het weghalen van frame nr  ge-ets en met rongen stralen  gecontroleerd als ze de zaak niet vertrouwen  gebeurd dus bij omkatten

Als papieren  van beide motor blokken en aanverwante  als bewijs dat ze niet gestolen en de afkomst bekend is  dus eerlijk ! met eventuele foto's  aan koop papieren mag je dus geen problemen verwachten dat heeft niets te maken met de beambte hoe zijn pet staat gewoon zorgen datje zaakje voor mekaar hebt en eerlijk bent .

het word wel anders  als je de div. gaat verbouwen zonder de rdw in te lichten  komt er bij een ongeluk ? of aanrijding en  de verzekering komt om de hoek kijken .

Dan heb je dus echt een probleem  ik denk dat verder niet uitgelegd hoeft te worden  C:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2019 15:49 #50 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic TET (Trans Europe Trail)
oh even ter  aanvulling  mits het vermogen niet meer is dan zoveel procent  ? nader te bevragen en testen dan komt er zeker sterkte berekening uit aan remmen en vermogen

je kunt ten slotte geen hayabusa  blok in transalp frame  plaatsen 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2019 16:09 #51 door PimW
Beantwoord door PimW in topic TET (Trans Europe Trail)
Alles mag tot je iemand in een rolstoel rijdt (of jezelf natuurlijk).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2019 22:00 - 11 juni 2019 22:11 #52 door Ate
Beantwoord door Ate in topic TET (Trans Europe Trail)
Afgelopen twee weken heb ik delen van de TET in Zuid Zweden(Malmo tot Brändåsen) en midden Finland(Petäjävesi tot Kuopio) gereden, voor zover de route overeen kwam met die van mijzelf. Het zijn lokale binnendoor wegen, voor ongeveer de helft geasfalteerd. De rest zijn grind en zandwegen. Een enkele keer werd het in Zweden mij te gortig, het pad verdween langzamerhand en op een gegeven moment stond ik voor een bos waar ik helemaal geen pad meer zag. Dus ik ben maar omgekeerd.
De TET langs de russische grens heb ik niet kunnen doen in verband met tijdsdruk, misschien volgend jaar maar weer eens kijken.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2019 10:44 #53 door wimj
Beantwoord door wimj in topic TET (Trans Europe Trail)

Ate schreef : Afgelopen twee weken heb ik delen van de TET in Zuid Zweden(Malmo tot Brändåsen) en midden Finland(Petäjävesi tot Kuopio) gereden, voor zover de route overeen kwam met die van mijzelf. Het zijn lokale binnendoor wegen, voor ongeveer de helft geasfalteerd. De rest zijn grind en zandwegen. Een enkele keer werd het in Zweden mij te gortig, het pad verdween langzamerhand en op een gegeven moment stond ik voor een bos waar ik helemaal geen pad meer zag.


Gaaf! Moet ik ook maar eens inplannen.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2019 12:01 #54 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic TET (Trans Europe Trail)
Moet je doen, ik ben met de paasdagen 6 dagen naar zuid Zweden geweest, stukje TET gereden en veel gravelpaadjes binnendoor, zonnetje er bij ,geen enkele drukte en aardig volk.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2019 16:54 #55 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic TET (Trans Europe Trail)
Heeft iemand het stuk van NoordNederland naar Zuid Belgie gereden? Valt dat mee? En zijn dan grove banden echt nodig, of kom je met je straatbanden ook wel rond?

Zou het leuk vinden dat deze zomer te rijden met een kennis. Maar we hebben beiden geen noppen en om nou voor 4 dagen rijden 4 noppenbanden te kopen... Is het ook te doen voor de beginnende rijder?

Blommetje

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2019 18:20 #56 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic TET (Trans Europe Trail)
denk dat er aardig wat zand in zit en dat rijd niet lekker op asfalt banden, veel zal ook afhangen van nat of droog.
www.transeurotrail.org/netherlands/#5.61/51.820/4.597

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2019 19:25 #57 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic TET (Trans Europe Trail)
Prima, ik ga voor haar een setje banden zoeken. Ze heeft een kawa KLE, dus daar moet t zeker mee lukken! En ik ga proberen de banden van @Joost te scoren. Dan hebben we een heel tof lang weekend touren door weiland en heuvel!

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2019 19:52 #58 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic TET (Trans Europe Trail)
Dat denk je dan op basis van het gewicht van de KLE? Want eigenlijk is die motor niet zo geschikt voor offroad vanwege het hoog toerige karakter en weinig koppel onderin. Beter koop je een alp voor haar ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2019 19:54 #59 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic TET (Trans Europe Trail)
Zo'n goede vriendin is het nog niet.. maar goed, wat niet is.. ;)
Maar denk je echt dat het lastig is? Want ik wil haar niet in een avontuur storten waar ze niet heel uitkomt..

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2019 06:59 #60 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic TET (Trans Europe Trail)
ohh maar laat je niet tegenhouden door mij, gewoon gaan dan zie je van zelf of het lukt, je bent ook niet verplicht om die hele route te rijden, als er een te moeilijk stuk is zoek je het asfalt weer op.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.142 seconden