Laatste aankoop

16 sept 2013 22:04 #501 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Laatste aankoop
ik denk dat er veel verschil zit in de remleidingen in wel of niet ABS versie.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2013 22:12 #502 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Laatste aankoop

stahlflex <knip> baggerzooi.
Voorlopig niet rijden.

Hmm, ik heb andere ervaringen, paste uitstekend. Wel wat lastig om de 'kop' zo te draaien dat de leiding goed zit, door te soepele rubberen moeren, maar het ging prima.

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2013 22:14 #503 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
Ik heb natuurlijk niet de  ABS versie besteld Arthur maar de DCBS versie tot en met 2003.

&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2013 23:29 #504 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Laatste aankoop
snap ik Cas, maar misschien grijpt er bij dat bedrijfje iemand een leiding uit het varadero abs bakje

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 00:06 #505 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
Volgens mij hebben ze daar geen bakjes Tuur, alleen maar ge bakjes.

&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 07:57 #506 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Laatste aankoop
Das  balen Cas, ikzelf ben tevreden over de remleidingen van Melvin, zeker voor die absurde prijs! Had meer moeite met de verzending, de transporteur deed er tussen ontvangst bij Melvin en aflevering bij mij thuis maar 5 weken over..... Maar heb nu voor een belachelijk lage prijs een leuk setje oranje leidingen erop zitten.

Ik denk dat ze jouw probleem wel op zullen lossen, maar hou ons op de hoogte ok?

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 19:04 #507 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Laatste aankoop
Straks geen natte voeten meer met de tcn500.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 19:13 #508 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Laatste aankoop

Straks geen natte voeten meer met de tcn500.


Jawel hoor, want de bovenkant is open  ;D ;D ;D ;D
Plassen van een 1/2 meter diep zitten in het laatste traject (Noemt men ook wel de Maas)

:o :o :o
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby&#039;s te bekostigen.
Ride allways in front, so won&#039;t eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 19:31 #509 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Laatste aankoop

Jawel hoor, want de bovenkant is open  ;D ;D ;D ;D


Maar er komen ook nog benen in hè, dat sluit de boel weer mooi af dan. Beetje vlees op de botten is dan wel weer een voordeel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 22:04 #510 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
Een mailtje gestuurd naar Melvin (in het Nederlands) maar tot nog geen respons dus maar besloten om zelf mijn problemen op te lossen maar vanmiddag naar de troonrede geluisterd en de conclusie getrokken dat we vanaf nu allemaal zelf onze problemen moeten oplossen dus de motor een beetje gestript om overal goed bij te kunnen.
Begonnen met de leidingen voor de achterrem.



De leidingen lopen een beetje hoog, de aansluitingen hadden een bocht naar beneden moeten maken maar vooruit, het zit. Een rubber matje aan de binnenzijde van de beugeltjes om de leidingen te beschermen.



Het blokje past prima en hier maakt de aansluiting een goede hoek.




3 aansluitingen op de rechterremklauw. De hoofdremkabel wordt doormiddel van een dubbele banjo gesplitst en gaat via het spatbord naar de linkerremklauw. Althans, dat hoop ik want er zat geen beschrijving bij.  ;D
Deze brug moet ik nog wel op het spatbord vastmaken (weet nog niet hoe) want anders gaat het vreselijk rammelen vrees ik.



4 aansluitingen op de linkerremklauw.




Een remleiding was 20 cm te lang dus daar moest ik een oplossing voor vinden. Ik heb de kabel omhoog laten lopen en in een bocht weer naar beneden en heb nu de juiste lengte. Niet de juiste manier en ik ben er niet blij mee, maar het werkt.



Het blokje aan de linkerzijde van het frame had voor de bovenste leiding hoger moeten zijn. De metalen leiding staat enorm onder spanning en ik had hier ook een lekkage. Ik heb de beschermhoes van de leiding bovenop het frame opzij moeten schuiven om de leiding vaster te kunnen draaien. Hetzelfde probleem met het blokje aan de rechterzijde.



Het remsysteem staat weer op druk maar de remhendel voelt nog steeds sponzig aan dus er moet nog ergens een luchtbelletje zitten want de remhendel moet nu hard aanvoelen denk ik.
Waarschijnlijk zit het luchtbelletje boven in de brug.



&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 23:28 #511 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Laatste aankoop
je remhendel een nachtje met een tierap vast zetten op je handvat

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 23:31 #512 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
Dat moet je ff uitleggen Arthur, nestelt het luchtbelletje zich dan in de remklauw?

&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 23:35 #513 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Laatste aankoop
meestal is je rem de volgende ochtend niet meer sponzig, ik heb het bij het complexe remsysteem van de dero nog nooit geprobeert maar bij mijn vorige motoren lukte dit truukje altijd wel om de laatste lucht eruit te krijgen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 23:39 #514 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
Ok bedankt, ga ik morgen doen.
Werkt dat truukje alleen 's nachts of kan dat ook overdag?  :angel:

&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 09:02 #515 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Laatste aankoop
Complex remsysteem zo met al die leidingen  :o
Volgens mij bestaan er nippels om het te kort aan lengte van het blokje bij het frame op te vangen. Je zou eens bij verschillende automaterialen zaken kunnen informeren of bij www.Biesheuvel.nl .
Bestaat er voor zo'n complex remsysteem trouwens geen beschreven procedure hoe je het systeem moet ontluchten? Voor een BMW GS bijv staat dat nauwkeurig beschreven. Volg je die procedure niet dan is de lucht er bijna niet uit te krijgen en bij de ABS versies heb je dan helemaal een probleem.
Die lussen bij het balhoofd zou ik btw zelf daar niet willen hebben. Als Ad Mies terug is van vakantie zou je eens aan hem kunnen vragen of hij die leidingen voor je zou kunnen inkorten. Nu is het een potentiële plek voor luchtbellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 10:56 #516 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Laatste aankoop
voor het ontluchten van het remsysteem van de varadero is een bepaalde volgorde van ontluchten, dit staat beschreven in Haynes wpb. Ik ging er van uit dat Cas dit al wel had gedaan.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 12:36 #517 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
Ik heb inderdaad de juiste volgorde aangehouden maar zoals V-Twin al zegt, in die scherpe bocht bovenin kan ook een flinke luchtbel blijven zitten.
Mijn remhendel en voetpedaal staan nu op spanning en dit is ook een prima methode om op lekkages te controleren.
En lekkages heb ik en veel ook. Op meer dan de helft van de banjo's sijpelt het door dus de boel zo vast gezet dat ik bijna door de draad heenga en nog steeds sijpelt het door.
De oorzaak is duidelijk te zien op de foto, links de nieuwe afdichtringen en rechts de oude. Nu kan de boel weer helemaal los om de oude ringen er terug op te zetten.
Ik heb gelukkig heel veel geduld en ben heel blij met mijn stahlflexleidingen van Melvin.
Uiteindelijk komt alles goed en gelukkig woont Ad dichtbij. Als ik de lucht er niet uit krijg, Ad heeft het zo voor elkaar.
Nu dus een dilemma, moet ik die lange leiding laten zitten of wachten tot Ad terug is en kijken of hij een oplossing heeft.



&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 14:10 #518 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Laatste aankoop
Vernieuwen van de ringen (koper of alu) is een standaard procedure bij het loshalen van de aansluitingen.
Soms heb je het geluk dat hij 2 keer bruikbaar is maar waarom zou je het risico nemen voor een paar dubbeltjes.

Ik weet verder niet of het gezichtsbedrog is, maar de oude ringen lijken niet echt origineel voor dit doel. Lijken mij meer op gewone vulringen.

Voor het ontluchten zou je ook een setje bij Louis.de kunnen aanschaffen. Pomp je de lucht er helemaal mee uit

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 14:48 #519 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
26 ringen Marien!! Ik moet op de kleintjes letten hoor.
Zo'n setje wil ik wel bestellen bij Louis.nl maar .de heb ik ff gehad.

&#9702;Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 16:39 #520 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Laatste aankoop
De dichtringen voor een remsysteem hebben een specifieke dikte en die haal je niet uit een assortidoos.

Overigens pas op met stevig vastzetten dat is niet zonder risico, je doet er verstandig aan om het met een momentsleutel te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden