Laatste aankoop

18 sept 2013 18:51 #521 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Laatste aankoop

moet op de kleintjes letten hoor.


Tja. dan verkoop je die dikke  knalpijpen toch gewoon  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 20:19 #522 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
Mijn Miivkes zijn niet te koop Marien, die bevallen me prima.  ;D
De oude ringetjes er weer op gezet en de boel op druk gezet, nog steeds een sponsje.
Morgen de methode van Arthur weer toepassen om te kijken of alles echt dicht is en of ik er nog wat lucht uit kan krijgen.
Tja, als je het hele remsysteem bekijkt zitten er heel veel hoekjes waar een luchtbel in kan zitten.  :-[
Sprundel is hier niet zover vandaan en ik moet daar toch nog een remschijf naartoe brengen, alles komt goed.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 19:42 #523 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
Nieuwe koperen ringen erop gezet, helaas, als het systeem onder druk staat nog steeds doorsijpelen van remvloeistof bij sommige banjo's. Als de boel niet onder druk staat zal er waarschijnlijk geen probleem zijn.
Morgen kijken of ik er nog wat luchtbelletjes uitkrijg en daarna de procedure nog een paar keer herhalen en dan gaan we weer rijden. ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 20:05 #524 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Laatste aankoop
Dit is dus niet goed Cas. Juist onderdruk moet de handel dicht en dan ook echt dicht zijn  :o
Weet je zeker dat je niet per ongeluk de banjo bouten hebt opgerekt zodat de bovenkraag licht vervormd is? Normaal gesproken vervang je bij de montage van de remleidingen ook direct de banjo bouten. Ja ik weet het kost een paar centen  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 20:17 #525 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
Ik weet dat het niet helemaal goed is maar ik heb het ff gehad, ik ga het zo proberen. Lukt het niet dan gaat de hele teringzooi de kliko in en komt er een complete Hel set op, dat was ook mijn eerste keuze maar ze konden een blokje niet maken. Dat blokje zit er dus nu ook niet op, de hele originele metalen brug met 2 blokjes is vervangen door een dubbele banjo en een stuk remleiding over het spatbord heen. Dat kan Hel dus ook maken. De Hel set bestaat uit leidingen, blokjes, koperen ringen en banjo's en kost voor mijn Dero 360 euro. Ik weet dat iedereen hoog en laag springt over stahlflex, ik dus niet.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 20:41 #526 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Laatste aankoop
hallo cas,

ik ben er zeker van dat je iets over het hoofd ziet

als lekken het grootste probleem is verwacht ik dat je ze veel te vast hebt gezet.
en ja dat kost je weer nieuwe afdichten let op 10 x 1,5 mm
vooral de juiste dikte is belangrijk en koper ringen kun je iets vaster zetten dan de alu want die vervormen heel snel waardoor lekken te verwachten is.
hel leidingen lossen dit probleem niet op  hooguit het gebruik van een moment sleutel

probeer even geduld te hebben tot volgende week dan doen we het samen.
dan kunnen we samen op de kleintjes gaan letten en zorgen dat je veilig  de weg op kunt


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 20:53 #527 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
Zou heel goed kunnen Ad want toen ik de laatste banjo vaster draaide om hem dicht te krijgen trok ik bijna de motorfiets omver.  :o
Maar ik ga komend weekeinde toch rijden want het kriebelt weer, dus als ik na het weekeinde nooit meer op het forum ben................................. :-[  remprobleem.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 21:06 #528 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Laatste aankoop
volgens mij moet het niet vaster dan 25 tot 30 Nm, dus koop een goeie moment sleutel Cas, op termijn verdien je zo'n ding terug en het schilt wat ergernis

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 21:06 #529 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Laatste aankoop
De tering dan mag je blij zijn dat je nog nergens het draad uit getrokken hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 21:20 #530 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
Verdorie, ik ga me hier bijna zitten schamen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 21:27 #531 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Laatste aankoop
al doende leert men, lego voor grote jongens ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 21:32 #532 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 23:45 #533 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Laatste aankoop
de aanhaal momenten bij alu banjo bouten en afdichtingen is slechts 14-17Nm
bij rvs banjo bouten en koper afdichtingen ca 24 Nm

dit is ruim voldoende

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2013 00:44 #534 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop

de aanhaal momenten bij alu banjo bouten en afdichtingen is slechts 14-17Nm
bij rvs banjo bouten en koper afdichtingen ca 24 Nm

dit is ruim voldoende


Ok, dan heb ik een foutje gemaakt, ik vrees dat het bij mij 150 Nm is. :-\

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2013 06:48 #535 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Laatste aankoop
Niet, want dan zat je huilend naast je brommer omdat je alle remklauwen en verdeelblokjes aan het vervangen was/ moest laten repareren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2013 16:09 #536 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Laatste aankoop
Tja, ik had alle banjo's handvast gezet en zo had ik ze normaal ook laten staan.
Maar zowel de voorrem als de achterrem goed op spanning gezet om er nog een beetje lucht uit te krijgen.
De voorrem zat bijna tegen het handvat dus de druk op het systeem was heel hoog.
Toen ik met mijn vinger langs de onderkant van een banjo ging merkte ik 2 spoortjes van remvloeistof op.
Alle banjo's met een doek goed droog gemaakt maar het probleem deed zich voor bij meerdere banjo's.
De druk eraf en alles bleef mooi droog, vandaag nog 100 km gereden en alles is mooi droog, alles dicht.
Als ik het systeem niet onder druk had gezet had ik er ook nooit iets van geweten en misschien is het altijd zo geweest.
Ik laat het maar zo, binnenkort naar Ad om het laatste beetje lucht eruit te krijgen en dan zullen we het erover hebben.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2013 17:34 #537 door S.Broekhuis
Beantwoord door S.Broekhuis in topic Laatste aankoop
Nieuwe mra kuipruit op mijn transalp gezet.

Ik had een verhoogde maar hierbij had ik hinderlijke turbulentie op mijn vizier.
Deze staat mooier en minder turbulentie!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2013 13:01 - 25 sept 2013 08:14 #538 door de sjeng
Beantwoord door de sjeng in topic Laatste aankoop
Nieuwe (gebruikte) voorvork/schijfremkappen  ;D

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2013 18:47 #539 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Laatste aankoop
stoer wil ik ook
groet Marcel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2013 18:48 #540 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Laatste aankoop
@ Sjeng mooi spul man!

Laatste aanschaf hier: met gierende banden over de digitale snelweg. Van 8MB ADSL naar 50MB kabelinternet, digitale TV én gratis bellen naar alle vaste nummers in Europa. Voor €40,50 per maand...  ;D En de eerste 3 maand voor €30,00!

Nope, geen UPC...
Nope, geen ESSENT
Nope, geen KPN...
Nope, geen Tele2...

Maar lekker de lokale SKV (Stichting Kabelnet Veendam). Soms is het een voordeel om in een uithoek te zitten!  ;D


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden