Tóch een nieuwe AT? Its getting close!

21 mei 2014 13:56 #121 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
wie kleurt hem in?
en maakt 3D ervan?
geen snavel, origineel! en geen V-twin

("though the wording is vague enough to say this is just one example used for the patent)"
Discussie gesloten.
21 mei 2014 15:36 #122 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Het patent betreft voor zover ik op kan maken enkel het luchtfilter?

Duuuuuus er kan gewoon nog een snavel op ;D

A vehicle, comprising: pair of right and left main frames extending from a head pipe of a front portion of the vehicle to a rear direction of the vehicle; an engine disposed below said main frames; a fuel tank disposed above said main frames; an air cleaner disposed above said engine and adjacent to said fuel tank; wherein the air cleaner is disposed in a front direction side of said fuel tank, and a part of the air cleaner is disposed in a lower direction side of the fuel tank, and wherein an inner side portion disposed between said pair of right and left main frames and an outer side portion disposed so as to bulge to an outer side in a width direction of the vehicle of said pair of right and left main frames, are connected.


En nog meer van dat gebrabbel, voor zover ik kan zien in het patent geen referenties naar ander plastiek of verlichting. Tevens een passage dat dit luchtfilterprincipe toegepast word op een lijn-twin maar tevens andere configuraties mogelijk zijn
Discussie gesloten.
21 mei 2014 19:40 #123 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Maar... de naam Africa Twin voor de nieuwe boreling is ook nog niet helemaal zeker...

oei, oei, oei... Ik voel nog een redenraadpleginkje voor een nieuw modelletje aankomen...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
11 juni 2014 23:21 #124 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Het patent voor het nieuwe luchtfilter maakt de nieuwe Africa Twintig een echte "dirt bike"....: http://indefinitelywild.gizmodo.com/how-hondas-new-airbox-will-give-the-africa-twin-dirt-b-1589397465/+damon

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
16 juni 2014 16:52 #125 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Een nieuwe variant (Moto journal)


2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
16 juni 2014 22:35 #126 door thedennman
Beantwoord door thedennman in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Minder mooi dan eerdere plaatjes.. dit is gok ik zo net zo hard een fotosjop.. ;-) ruit en koplamp zijn meen ik vd ktm adventure..

greetss
Discussie gesloten.
17 juni 2014 00:04 #127 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Kul, komt geen MX zadel op. Dat zit op lange ritten ook voor geen meter.

Misschien een beetje vlakker maar met een airbox en zo'n frame heb je de ruimte niet.
Discussie gesloten.
17 juni 2014 22:41 #128 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Je kunt sommige magazines in ieder geval geen gebrek aan fantasie verwijten, hahahaha!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
09 juli 2014 08:29 #129 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Laatste info... Productie start (voorzien) in juli 2015. Nog één jaartje geduld dus. Facto: het wordt een pure off-road/reis machine, zonder allerlei onnodige prullaria.

Gewicht: rond 200kg (rijklaar), 70Kw/95PK, en... 100Nm koppel!

En om de puristen helemaal blij te maken... 21"/ 17"

Oja... heb nog geen enkele schets / illustratie gezien die de waarheid enigszins benaderd - zie dat als iets positiefs. Een mooie dikke 1.000cc, maar met afmetingen zoals gebruikelijk in de populaire 800 (F800, Tiger 800, Teneré 660) klasse.  ;D

Het is overigens nog onzeker of de publiekspresentatie op INTERMOT (Keulen, 1/2/3/4/5 oktober) of EICMA (Milaan, later dit jaar) gaat plaatsvinden... Ik hoop zelf vurig op Keulen...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
09 juli 2014 12:30 #130 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!

Laatste info... Productie start (voorzien) in juli 2015. Nog één jaartje geduld dus. Facto: het wordt een pure off-road/reis machine, zonder allerlei onnodige prullaria.

Gewicht: rond 200kg (rijklaar), 70Kw/95PK, en... 100Nm koppel!

En om de puristen helemaal blij te maken... 21"/ 17"

Oja... heb nog geen enkele schets / illustratie gezien die de waarheid enigszins benaderd - zie dat als iets positiefs. Een mooie dikke 1.000cc, maar met afmetingen zoals gebruikelijk in de populaire 800 (F800, Tiger 800, Teneré 660) klasse.  ;D

Het is overigens nog onzeker of de publiekspresentatie op INTERMOT (Keulen, 1/2/3/4/5 oktober) of EICMA (Milaan, later dit jaar) gaat plaatsvinden... Ik hoop zelf vurig op Keulen...  ::)


bron????

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
10 juli 2014 10:17 #131 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!

bron????


Das voor jou een vraag, voor mij een weet...  >:D
Maar: betrouwbaar.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
10 juli 2014 12:20 #132 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!

En om de puristen helemaal blij te maken... 21"/ 17"


Och, doe mij maar 21/18  ;D

Klinkt verder allemaal goed Bernard  8) We gaan het zien  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
10 juli 2014 15:09 #133 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
De grote vraag is of ie een snaveltje krijgt. Ik hoop van niet.
Discussie gesloten.
13 juli 2014 09:11 #134 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
schat dat 'ie ca 95PK / 100Nm zal gaan krijgen... Eigenlijk dus de cijfers van de Varadero, maar dan bijna 100 kg minder zwaar...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
13 juli 2014 09:33 #135 door Remmie
Beantwoord door Remmie in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!

Gewicht: rond 200kg (rijklaar), 70Kw/95PK, en... 100Nm koppel!

En om de puristen helemaal blij te maken... 21"/ 17"


Inderdaad liever 21"/18"

Zo'n fiets bestaat(bestond) al. En die gingen nou niet als warme broodjes over de toonbank.
(okay geen honda, maar in die categorie een bekend merk)
Maar voor mij mag die er komen hoor.

De Var is inderdaad geen vlieggewicht.
Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Over vlieggewicht gesproken de 450 rally mag voor mij ook wel op de weg komen, met een iets tammer blokje en prijs.

Remmie  :)



Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Discussie gesloten.
24 juli 2014 00:07 #136 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Ik ben uiterst benieuwd. Maar wel "bang" voor de zithoogte. Ik hoop dat die een verstelbaar zadel krijgt.
Discussie gesloten.
24 juli 2014 07:36 #137 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!

Ik ben uiterst benieuwd. Maar wel "bang" voor de zithoogte. Ik hoop dat die een verstelbaar zadel krijgt.


Dit is idd zorgelijk, dat is wat mijn opviel oa met de NC750X dat die erg laag is en met mijn 1.98 geen optie.
De verkoper(in mijn geval Yamaha dealer) gaf idd toe dat veel motoren lager worden, en zijn argument was om dat fabrikanten meer vrouwen op de motor willen hebben. De yamaha xt1200z zal ook een opvolger krijgen, ook deze zal lager worden werd verteld.
Ook de nieuwe KTM 1190 Adventure is ook lager dan de 990  ::)

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570
Discussie gesloten.
24 juli 2014 16:31 #138 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Oei.

Ik bedoelde dus wel degelijk dat de zithoogte van de hoogpoters zo hoog zijn dat het voor mij moeilijk is om goed aan de grond te kunnen en de zadels bij Honda gewoonlijk niet verstelbaar zijn. Bij de GS kom ik goed aan de grond met het zadel in laagste stand. Maar ik wil liever geen GS.
Ik ben 168cm.
Discussie gesloten.
24 juli 2014 19:50 #139 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
kennen we deze al?


Ook weer een lekkere photoshop.... althans, dat vind/denk ik. Carterbakje is teveel een 'probeersel' ;-)

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
24 juli 2014 22:00 #140 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Ik denk ook fotosoep Daan  :-\. Kruisspaakvelg voor ('19 op het 1e gezicht) en normale velg achter, en ook dat blok lijkt me veeeeeel te breed voor een 2-cil.

Verder wel een mooi kleurenschema  ;) :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.287 seconden