Tóch een nieuwe AT? Its getting close!

02 feb 2014 11:19 #21 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Hmmmm, ik heb bijna 20K voor m'n laatste motorspeeltje neergeteld  :-\

Dan val je weer in een ándere categorie mensen Danny?  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Discussie gesloten.
02 feb 2014 12:05 #22 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Moet je dan uit een glas drinken ...... of kan het nog steeds uit de fles  ;D ;D ;D

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !
Discussie gesloten.
11 feb 2014 16:34 #23 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Beste allemaal,

Voor degene die lekker vlot is met het Italiaans...:
www.gazzetta.it/Passione-Motori/Moto/01-...-20695394307.shtml#5

Ff een Googletranslate quote...  ;D

"Details zijn er weinig , maar we weten zeker dat de nieuwe Africa Twin aan het publiek worden onthuld tijdens Intermot 2014 in Keulen. Het lange wachten wordt beloond met vele nieuwe functies. Het zal een revolutionaire fiets worden, en zeer toegewijd aan off-road gebruik, aldus een verklaring van de Honda manager. Waarschijnlijk dat de nieuwe Africa Twin wordt voorzien van een splinternieuwe motor; waarbij de styling en het ontwerp terug zal grijpen naar de Africa Twins van welleer"

Oja...

Intermot 2014 is van 1 tot en met 5 oktober 2014 in Keulen... ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
11 feb 2014 18:12 #24 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
moeten we nu nog wel nieuwe modellen in de club hebben als er toch al vernieuwing komt in de bestaande club modellenlijn ?>????
Discussie gesloten.
12 feb 2014 09:34 #25 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Lijkt me los van elkaar te staan, Marcel. Laat de Cie Overkleeft haar werk maar ff goed doen.  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
21 feb 2014 15:57 #26 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
In de nieuwe MCN (MotorCylcleNews) het volgende:

Men stelt dat de nieuwe Africa Twin slechts een paar maanden verwijderd is van de officiële presentatie (ik blijf gokken op Intermot in oktober)
Men stelt dat de motor wordt uitgerust met een 1000cc parallel-twin die volledig nieuw ontwikkeld is, in een 'Twin Spar alluminium frame' waarbij de 450 Paris Dakar als inspiratie is gebruikt.
Men stelt dat er mogelijk (...) twee versies komen: één voor serieus offroad gebruik, één meer weg- georiënteerd;
Men beroept zich op 'bronnen dicht bij de productielijn'

NB... MCN stelde ook dat de nieuwe VFR een V5 zou krijgen... JPG scan in de bijlage voor de liefhebbers (excuus voor de slechte kwaliteit - kreeg 'm ook maar toegestuurd... )

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Bijlagen:
Discussie gesloten.
21 feb 2014 20:10 #27 door thedennman
Beantwoord door thedennman in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Kansloos 1000cc.....kun je straks als dat ding er al komt net zo goed off/ allroad als met een 1200gs of s10.. :'(
Waarom niet iets a la f800gs genoeg pktjes en gewicht wat nog binne de perken is gebleven.. prijs ergens max 10.000 8)

greetsz
Discussie gesloten.
21 feb 2014 20:14 #28 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
kwamen toch ook 2 versies van en niet iedereen wil door de drek baggeren met zo'n fiets maar wil hem om zijn stoere uiterlijk of zo. Dus is nog even afwachten wat er werkelijk komt.
Discussie gesloten.
08 mrt 2014 07:56 #29 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!


Geniet het. Hier is iemand ff héél vlijtig bezig geweest... geniale muziek ook overigens.
Hoe je van saaie cb500x commuter een mooie allroad kunt maken. Stel je voor dat ze de NC750X als basis hadden genomen...!


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
08 mrt 2014 10:23 #30 door Ron76
Beantwoord door Ron76 in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Ziet er leuk uit . Zal toch met het gewicht te maken hebben om de 500 te nemen. Denk dat als je het vergelijkt met de oude ta en at dat je genoeg vermogen heb om uit de voeten te kunnen . M'n buurman heeft een oude Triumph tiger drie cillinder maar die is in het terrein lastig overeind te houden. Door z'n gewicht en hoge zwaartepunt ligt hij vaak op z'n kant .leuk voor op de weg maar minder voor in de prut en  zand .
Snap alleen niet dat er gewoon lm velgen onder zitten ipv spaak velgen. Zou toch geen probleem moeten zijn voor Honda.  ;)

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)
Discussie gesloten.
08 mrt 2014 20:09 #31 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Moet zeggen dat de CB er direct beter uit ziet  ;D


Voor wie het filmpje niet wil kijken.....
Bijlagen:
Discussie gesloten.
08 mrt 2014 20:27 #32 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Vind die omgebouwde X ook best geslaagd  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Discussie gesloten.
09 mrt 2014 12:00 #33 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Inderdaad zou hem best willen hebben zo in die staat  :)
Discussie gesloten.
09 mrt 2014 12:34 #34 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Lachen, op de motorbeurs stond ik met eenzelfde idee op de Honda stand te kijken.

Misschien toch eens een proefrit gaan maken ;D
Discussie gesloten.
09 mrt 2014 21:53 #35 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Nieuw TCN projectje om Honda R&D van de juiste motivatie te voorzien?  ;D

Niet dat Honda zich iets van hun klanten in West Europa aan gaat trekken overigens... hebben ze de laatste decennia immers niet vaak gedaan.

Een of andere hoge Pief @ Honda R&D heeft toch z'n handtekening gezet om tonnen aan ontwikkelingsgeld beschikbaar te stellen om van een STOKOUDE Pan European ST1300 de kuip te halveren, van minder vermogen te voorzien en het als CTX1300 vervolgens als 'exciting' concept op de markt te brengen...  >:(

Monumentenzorg nieuwe stijl... behoud door ontwikkeling... nuja, ontwikkeling...
Oja... die 'Bagger' style heeft de NC750 serie inmiddels ook bereikt. Hadden ze beter kunnen investeren in 21" gespaakt voorwiel en langere veerwegen; waren ze voor minder klaar geweest en het had een concept opgeleverd die zonder twijfel, een véél breder publiek had aangesproken.


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
09 mrt 2014 23:16 #36 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Wanneer alle technische, modderlievende, clubleden de koppen bijelkaar steken kunnen we vast een prototype voor honda maken. Kost wat maar dan heb je ook wat voor op de beursstand  ;D. Ik zie graag een luchtgekoelde 2 cilinder 600cc met 65pk. Navigatie en/of roadbook ready. Led verlichting. Geen abs kuipdelen maar van dat onbreekbare kanoplastic (zoals de tenere). Goeie offroadvering etc etc

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
09 mrt 2014 23:48 #37 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!
Luchtgekoeld, kun je vergeten met alle milieu regels, en 65 pk? Gaaaaaap

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Discussie gesloten.
10 mrt 2014 00:19 #38 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!

Luchtgekoeld, kun je vergeten met alle milieu regels, en 65 pk? Gaaaaaap

Luchtgekoeld met niet teveel pk is nog betrouwbaar. Maar jij wil een adventure-image bike (denk ik) ik een die echt offroad kan.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
10 mrt 2014 07:21 #39 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!

Nieuw TCN projectje om Honda R&D van de juiste motivatie te voorzien?  ;D

Niet dat Honda zich iets van hun klanten in West Europa aan gaat trekken overigens... hebben ze de laatste decennia immers niet vaak gedaan.



Volgens mij komt deze inspiratie toch echt uit Azie en laat Honda nu juist daar wel enorme aantallen motoren verkopen. Denk niet dat die schamele 10.000 motoren die in NL jaarlijks worden gekentekend ook maar enige indruk maken. Maak dus niet de fout om vanuit je eigen referentiekader te denken dat je in staat bent om globale markten te kunnen doorgronden.
Discussie gesloten.
10 mrt 2014 09:29 #40 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tóch een nieuwe AT? Its getting close!

Luchtgekoeld met niet teveel pk is nog betrouwbaar. Maar jij wil een adventure-image bike (denk ik) ik een die echt offroad kan.


OO ::) dat is wel heeel ouderwets om nog te denken dat watergekoeld niet betrouwbaar is (zie alp en dergelijke). En adventure ben je zelf hoor, dat zit echt niet in je motor. sterker nog, als je wat wil beleven is het heel wat spannender om met een Goldwing door Mongolie te rijden als met een XR 650. Vrijwel iedere motor kan offroad, je moet alleen je snelheid aanpassen, dat geld ook voor een hoogspatbordje op noppen op een verharde weg.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden