plaats hier alles en nog wat over je andere motor

17 feb 2011 21:17 #21 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Leuk project.
Heb je al een idee in welke kleuren je het geheel gaat spuiten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 21:23 #22 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Hoi,

Thx, het frame wordt grijs of zwart (want dit is echt wel een verschrikkelijke kleur :P), de kuipen, nog geen idee. Alle suggesties (of photoshopjes) welkom ;).

Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 22:26 #23 door PimW
Toemaar!

Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe dat rijd als het af is :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2011 15:35 #24 door ta89
ik heb deze ook nog!!!



Transalp pd 10 2000 50th anniversary model
Moto Guzzi California 3 met zijspan ‘89

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2011 16:03 #25 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Ontzettend cool ding zo'n Dnepr Peter  8) Is het nou nog een beetje betrouwbaar, of is het meer sleutelen dan rijden ?  :-\

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2011 16:30 #26 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Hip ding,

Ooit las ik over die dingen in een motormagazine: 'het veranderen van de versnelling klinkt als het schudden met een koekjestrommels vol roeste nagels' :P. Ik vond het gewoon grappig.

Maar serieus, hoe rijdt zo'n motor en wat hebben ze nodig aan onderhoud?

Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2011 19:53 #27 door ta89
Ja, mooi he zo'n ding,
het is ontzettend cool om hier mee te rijden, je hebt meer bekijks dan met de duurste Harley ;D ;D
ik heb deze gekocht in 2006 (van een lid van de ural/dnepr club ja ook die bestaat) toen was het blok al voorzien van goede europese lagers, keerringen, nieuwe bedrading, 2cv bobine en dynamo met bmw regelaar.
en tot nu toe motorisch eigenlijk geen problemen gehad afgezien van een kabeltje of rubbertje wat kapot ging.
wij zijn o.a 3x met onze zijspannen(mijn vrouw rijdt een ural)naar de T.T. geweest een ritje van ± 160 km lekker binnendoor over 60 km wegen en nooit geen probleem gehad :D ;D(tot op heden)
wat betreft het rijden met zo'n russisch zijspan....nou  ...levensgevaarlijk!!!
je moet er echt op leren rijden en dan nog verrast hij je zomaar.
nu stap ik zo van af de alp op het zijspan en andersom geen probleem maar wel je kop erbij houden anders lig je zo in de sloot of op de kop >:D.
het fijnst vindt hij het als je een snelheid aanhoud van tussen de 60 en 90 km dan blijft het allemaal wel heel, de snelweg en lang rijden op topsnelheid(90-100 km)vind de motor niet fijn. Alles wat kan bewegen in het blok dat hoor je ook, het is rijden als in de jaren 50.  het schakelen (Cheers) gaat bij de dnepr zeer goed bijna geruisloos bij de ural is het echt bagger kraken en knarsen!!!(maar ook hier het blijft heel)
Onderhoud, regelmatig alles controleren op losgelopen bouten enz. en de olieen regelmatig nakijken en verversen verder cardan op tijd smeren verder geen bijzonderheden. Onderdelen plenty, zowel nieuw als 2e hands o.a. bij de club of internet veel uit Duitsland en het kost echt geen drol, dat maakt het zo leuk. En je kunt echt alles zelf repareren zo'n ding zit zo simpel in elkaar, maar echt zuinig is hij niet verbruik zo rond de 1 op 12.
van het voorjaar weer de hond in de bak en karren maar geweldig toch.
Groet peter

Oh ja, het remmen is ook een verhaal apart, bij afremmen en gas dicht  ga je zo naar de linkerweghelft en bij gas geven ga je richting berm ....effe wennen

Transalp pd 10 2000 50th anniversary model
Moto Guzzi California 3 met zijspan ‘89

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2011 20:52 #28 door kees
Tot vorig jaar augustus had ik naast mn Twin, een Dominator 650 erbij voor het offroadrijden.
Bijlage:


Dat ding was redelijk verbouwd met een USD uit een CR250, Wilbers volledig instelbare achterdemperunit, fatbar, Arrow Dakar Replica uitlaatdemper en allemaal van dat soort dingen. De kuip (op de foto nog wel) had ik vervangen door een enduro stuurkuipje. Eigenlijk was het een XL 650 geworden met leuke accesoires. Maar dat ding zette ik overal plompverloren neer. Tot iemand hem voor zichzelf wilde en hem meenam.

Daarna heb ik een XR 600 gekocht: (teiltje eronder spreekt boekdelen ;D)
Bijlage:


Hoewel deze qua motorblok technisch gelijk zijn aan XL en NX, zit het verschil hem in de carb en een XR is een bruut ding. En zo worden ze ook gebruikt. Koop je een gebruikte enduro, dan koop je al snel afgetrapte rommel. Zeker als je budget beperkt is. Deze was niet anders. Sterker nog, er was slonzig aan gesleuteld. Ik had steeds ijzervijlsel in de olie en later kwam ik er pas achter dat er een tandwiel tegen een olieleiding aanliep. Waarschijnlijk verbogen tijdens een haastklus?

Toen ik het klepdeksel (de zwakste plek van een RFVC-blok) lichtte om te kijken of daar schade was, bleek een klepstoter en de nokkenas ernstig beschadigd. De cylinder en zuiger hadden krassen op de wand...

Ik heb tegen beter weten het blok gesplitst. Tegen beter weten, omdat een dergelijk blok splitsen betekent dat je een ritje maakt op het rad van avontuur. Je kijkt als een chirurg in het hart van het blok en dan blijkt er altijd nog veel meer mis! Uiteindelijk wordt je ongevoelig voor de kosten en de absurde hoeveelheid arbeid. Ik ga jullie niet vermoeien met wat ik allemaal heb moeten doen en wat het gekost heeft. Is uiteindelijk niet interessant. Ik heb weer ontzettend veel geleerd en als hij straks af is en ingereden, krijg ik dat allemaal weer helemaal voor mijzelf terug! 8)

Motor en blok tot op het laatste onderdeel gedemonteerd. Om er later weer wegwijs uit te worden, doe ik alles wat bij een onderdeel hoort, in een apart bakje:
Bijlage:


Linker carterhelft. Na revisie weer gevuld met versnellingsbak, schakelwals en -vorken. nieuwe big-end en balans-aslagers en nieuw big-end. 8)
Bijlage:


Klepzittingen en kleppen bijslijpen. Ze waren wat ovaal en zwart aangeslagen. Een teken dat ze lekten..
Bijlage:


Links, een frisse klep! :)
Bijlage:


Rechts een uitlaat klepseal..... :D
Bijlage:


Alle blokdelen gereviseerd en gespoten. Nieuwe zuiger met veren en een nieuwe nicasil (nikkel) cylinderwand. De achterdemper heb ik ook zelf gereviseerd, en de veer ook maar laten poedercoaten!
Bijlage:


Omdat ik regelmatig oponthoud oploop door op onderdelen te wachten en ik zoveel tijd, geld en moeite in het blok heb zitten (en alles toch uit elkaar ligt) ook het frame opgeknapt:
Bijlage:


Ik heb een gebruikte 45mm Showa USD (incl Excel-wiel en rempartij) uit een Husqvarna WR360 van MP geplukt en de stuurpen laten afdraaien naar XR..  8)
Bijlage:


Ik wilde nog de achterbrug/veer/wiel van een CR250 erin bouwen, maar daar zitten wat haken en ogen aan en komt op zomaar 600 euro extra. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Misschien later eens, als ik er weer tijd en zin voor heb! Er is een poos niet veel gebeurd omdat specifieke onderdelen lang op zich lieten wachten. Maar de boel begint nu binnen te komen en ik verwacht binnen zeer afzienbare tijd weer rond te knorren.

Als hij af is post ik nog wel een foto. Ik ben wel van plan om op termijn een fatbar erop te zetten, de achterdemperunit te vervangen en een Arrowuitlaatje erop te zetten. Groter woestijntankje staat al te wachten op de plank. (goh, wat zou Brommie nou van plan zijn??) Maar, eerst maar eens kijken of ik fatsoenlijk sleutelwerk heb afgeleverd! :D

Grtz, Brom ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2011 20:56 #29 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Brom,

Super, echt waar! Heb alles in het echt mogen bewonderen en zag er prima uit!

Ik hoop dat je blokje het goed zal doen, na al dat werk dat erin zit :).

Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2011 23:14 #30 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Zow  :o  Mooi projectje Brom  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2011 14:51 #31 door PimW
Poser carterdeksel!

Mooi hoor (jaloers) ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2011 18:27 #32 door kees

..Poser carterdeksel!..


Ja is de verkeerde kleur... normaal zijn de linker en rechterkant een beetje bruin-goud-achtig maar ik kon die kleur nergens vinden.

Onder mn klepdeksel zit ook iets lekkers, hier de poser-pic :
Bijlage:


(jaja-venijn zit hem weer 'ns in staart! :'( :'( :'()

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2011 22:16 #33 door kees
Vandaag het onderblok afgebouwd. Was lekker bezig, wilde ik ook nog de zuiger en cylinder monteren. Zuiger uitgepakt: zitten gewoon krassen op de wand... Carnaval hiero, dus wéér een week oponthoud

Maarrrr.. ziet er wel weer uit als een motorblokje!
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2011 22:21 #34 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
<zet zonnebril op>

Ziet 'r blingbling uit Brom !
Luxe sleutelplek heb je trouwens  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2011 22:26 #35 door kees
Jaaaaaa.. hij mag binnen staan nu. Op een antieke Aghaanse Kelim (tapijtje) die ik in Baluchistan oppikte op mijn roadtrip naar Australie..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2011 23:58 #36 door kees
Weer een paar stapjes verder. Zuiger en cylinder. Morgen de kop en klepdeksel.
Bijlage:


Achterdemperunit gereviseerd. Als nieuw..
Bijlage:


Helemaal aan het afbouwen, vóórdat als laatste het blok erin gaat: plug&play!
Bijlage:


En toch is het ouwe zooi! 8)
Bijlage:


Niet de H van Honda..
Bijlage:


Zal wel raar zijn, als hij straks ineens af is. (of wacht, nee, eindelijk tijd voor m'n buurmeisje! :angel:)






Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2011 00:20 #37 door PimW
Ziet er goed uit man!

Heb je ook iets van een skid plate erbij voor onder je blok of enkel die twee alulilium blok beschermbeugels?

O en doe je buurmeisje de groeten van me ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2011 01:24 #38 door kees

..Heb je ook iets van een skid plate erbij voor onder je blok?..


Komt. 7 tientjes, uit de US. Kan ik het niet voor laten maken. En een enduro-stuurkuipje. Maar mn nieuwe momentsleutel gooit even roet in het eten..

Als jij ooit aan een XR begint, heb ik vast het wiel voor je uitgevonden.. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2011 20:53 #39 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Ziet er super uit Brom! Mooi werk...

De dominator begint ook eindelijk vorm te krijgen, de vork zit er inmiddels in. Voor de ktm (mikuni) benzinepomp hebben we een adaptor gemaakt (zit nu links boven het tandwielkapje). Zadel zit vast, maar we hebben nog wat rubbers nodig voor onder het zadel (want nu 'zweeft' het boven het subframe).

Oja, mijn cagiva elefant zit ook helemaal in elkaar (morgen enkel nog remlichtschakelaar en de N-schakelaar fixen). En dan een jaartje mee rijden met de standaard set-up. Heb al een marzocchi magnum (45mm, 285mm veerweg) vork met kroonplaten weten fixen, nu nog een goede (ohlins) achterveer, achterste benzinetanks, andere kettingspanners, voorste subframe in alu (rally stijl). De voorste kuip uit poly maken ook nog en en en...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2011 08:01 #40 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Zo Zo een echte sleutelaar!!  Petje af hoor. 8) 8) Veel geduld en now how :o :o, Ben ik blij dat mijn Dero prima in orde is ;D ;D  Vindt het altijd knap dat mensen dat zo goed kunnen!! 8) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden