plaats hier alles en nog wat over je andere motor

25 jan 2011 13:11 #1 door Jeroen
zoals de titel aangeeft, ga hier los over je cagiva, xt, dr of wat dan ook. andere topics dan dit worden in eerste instantie verwijderd.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 15:08 #2 door Bono

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 15:26 #3 door martsky
Beantwoord door martsky in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
:D Ik las te snel, ik dacht dat er stond CAVIA !
:)) Tmoet niet gekker worden dacht ik nog, Strijkbouten. Cavia's.......

AT 1996 - Niet gepoetst !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 15:42 #4 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor

Strijkbouten. Cavia's.......


zieke combo!  ;)

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 21:07 #5 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor

Ja! Slotje eraf en doorgaan  :P .

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=5763.0


Nee overleg met Jeroen was het plaatsen van die foto's in dat specifieke topic tegen de forumregels. Ik vind het wel leuk dat dit topic er nu is gekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 21:09 #6 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Jeroen, aangezien ik in mijn gesloten topic niet meer kan citeren/editen, zou het handig zijn als jij even al mijn tekst met uitleg kan kopieren.

Bedankt !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 21:31 #7 door kees
Brom in da house!  :D

Hee maar dit is alleen dit topic dan toch? Maar van wie is die dan? Van jou *thomas* (want het is jouw schuld dat dit allemaal gebeurde). Of Jeroen, want die is topic-starter. ::)

Is E z'n optie, in dit aanpalende topic, niet beter. Blijft het wel overzichtelijker.

Jeetje en dat voor een dinsdag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 22:17 #8 door chaos
Beantwoord door chaos in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
ff weer terug naar waar deze topic mede door is verschenen. je wilde busjes draaien en of plaatjes ombuigen zodat je een 43 mm poot in een 45 mm kroonplaat kan zetten. is de hartafstand van de te plaatsen poten met voorwiel hetzelfde als de hartafstand van de kroon waar het in geplaatst moet worden, rekening houdende met de te plaatsen 1mm plaatjes?

gewoon mijn 2 centen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 22:28 #9 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor

bla bla bla :) .........
is de hartafstand van de te plaatsen poten met voorwiel hetzelfde als de hartafstand van de kroon waar het in geplaatst moet worden, rekening houdende met de te plaatsen 1mm plaatjes?

gewoon mijn 2 centen


typerend voor hart afstand tussen twee diameters is de onafhankelijkheid dezer.  ;)  dus ik begrijp je opmerking ff niet.  ???

( een bus draaien met een wanddikte van 1 mm is al een redelijke uitdaging over 70 mm.  :D laat staan dat je nog wilt gaan knoeien met wat excentriciteit  ;D 

Wel en dikke kroonplaat 70 mm trouwens.

Al een draaier gevonden ???

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 22:37 #10 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Hoi,

Normaal zou het geen probleem mogen zijn wat betreft afstand tussen de voorvorkpoten. Een vriend van me gaat morgen alles even in autocad plaatsen. Heb iemand gevonden (via dit forum), die het eventueel kon doen, moest hij even die tekeningen hebben zodat hij even kon kijken wat het zou kosten.

De onderste kroonplaat is 42mm hoog, de bovenste 31mm hoog trouwens, had even heel erg verkeerd onthouden :P.

Niko, je mag me altijd pm'en of jij dit zou kunnen maken :).

Kon jij toevallig ook geen voorvorkophogingbussen draaien? Je weet wel, die dingen die op africanqueens ed een fortuin moeten opleveren.

Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 22:46 #11 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor

Hoi,

Normaal zou het geen probleem mogen zijn wat betreft afstand tussen de voorvorkpoten. Een vriend van me gaat morgen alles even in autocad plaatsen. Heb iemand gevonden (via dit forum), die het eventueel kon doen, moest hij even die tekeningen hebben zodat hij even kon kijken wat het zou kosten.

De onderste kroonplaat is 42mm hoog, de bovenste 31mm hoog trouwens, had even heel erg verkeerd onthouden :P .

Niko, je mag me altijd pm'en of jij dit zou kunnen maken :) .

Kon jij toevallig ook geen voorvorkophogingbussen draaien? Je weet wel, die dingen die op africanqueens ed een fortuin moeten opleveren.

Cheers


Ohw zie je wel dat is andere koek dan 70 mm.
Heb idd wel wat draaimogelijkheden :) wil wel ff kijken of ik een paar busjes voor je kan draaien (daar heb je toch geen autocad tekening voor nodig !!!!!!!!  wat is dat voor gekkigheid  ) moet ik ff zoeken naar een stukkie uitgangsmateriaal 

voorvorkophoogbussen is idd ook een projectje wat ik al een tijdje onderhanden heb en maar niet tot een afronding komt. Beetje hektische tijd op het werk afgelopen half jaar ivm samenvoegen twee bedrijven.


Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 23:11 #12 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Niko, je hebt een pb ;).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 23:58 #13 door Huib
eeeeh busjes van een wandikte een millimeter draaien van alu? Vind het knap als iemand dat kan maar ik zou ze persoonlijk walsen en de naad open laten....... mij 2 cents als ijzer werker...

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2011 00:03 #14 door kees

eeeeh busjes van een wandikte een millimeter draaien van alu? Vind het knap als iemand dat kan maar ik zou ze persoonlijk walsen en de naad open laten....... mij 2 cents als ijzer werker...


Inderdaad dat kan ook prima! Ik heb onlangs een alu pasbusje laten maken van 1,5mm dik, binnenmaat 27 ofzo en lang 25mm. En dat is gedraaid. (maar misschien had-ie geen wals).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2011 07:49 #15 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Hoi,

Ik ben geen metaalbewerker, ik ben al lang blij dat ik 2 stukjes staal aan elkaar kan 'lassen', maar daar stopt het dan spijtig genoeg ook :( .
Ik weet verder ook niet wat de beste oplossing is, het moet er gewoon netjes uitzien. Als ze toch gedraaid zouden worden.
Zowiezo moet er inderdaad een sleuf in, maar die is rap gemaakt met een slijptol ;).

Het komt er op neer, draaien of walsen is beide een goede oplossing? Dat is goed om weten :).

Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2011 09:17 - 26 jan 2011 09:29 #16 door giedi
Beantwoord door giedi in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
:o 'k ben ook lid van deze club: www.cbfourclub.nl

:D



En dit is m'n restauratie-lustobject:


Overigens, ik ben voor een subforum 'geen clubmotoren' (in de praathoek?, allemaal goed), temeer daar m'n TA het gewoon goed doet en ik daar erg weinig over te vertellen heb.

En gekker dan dit hoeft het van mij niet te worden:
;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2011 13:48 #17 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Met deze ga ik mij de volgende jaren bezig houden  ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2011 21:19 #18 door chaos
Beantwoord door chaos in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
ik heb gehoord dat de japanners alles kopieerden maar ik zie hier dat de belgen (flandria) heel goed bij de duitsers hebben gekeken (zundapp)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2011 20:38 #19 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Ik heb naast de AT ook nog een Yamaha fz 750 staan uit 1987.
Foto heb ik gemaakt toen ik hem heb opgehaald, resterende kuipdelen liggen al in de auto ;)

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 21:12 #20 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Hoi,

Ben de laatste maanden bezig met het ombouwen van een NX650 samen met een goede kameraad. Hij zou er uiteindelijk mee gaan rijden (als reis/enduro/'rally' fiets).

Het begon allemaal met dit, een 1989 NX650 RD02 met 28K op de teller. Had wel een kromme vork en achterstallig onderhoud + kuipschade links en een zeer roeste uitlaat.



Die standaard tank vonden we maar niets, dus maar wat anders gezocht:



28l ktm adventure tank :D

Vervolgens maar beginnen strippen een bagagedrager van een KTM LC4 pas gemaakt:



En toen heeft het project enkele maanden in een hoekje van de garage gestaan, maar dit jaar met volle moed terug aan begonnen:



KTM voorkuip gescoord en die erop gezet.

De veerweg was ook niet alles (195mm), en dus een wilbers gekocht met een veerweg van 285mm en die pas gemaakt (veel gedoe, kan het niemand aanraden ;) ). Dit was slechts een voorlopige beugel met lasnaad, daarna nog verstevigd met extra L profielen en veel gedoe. De carb past nog net, maar het luchtfilter niet meer. De airbox hebben we dan aangepast en nu er zal een twinair filter opkomen. Filterelement nog in de airbox zodat er minder vuil en water bijkomt.





Vooraan moest de oude, kromme NX vork plaats maken voor een RD03 (AT 650) vork met wiel. De vork werd voorzien van bussen zodat hij 4cm langer werd. Omdat deze vork toch vrij stug is, en maar 220mm veerweg heeft, is de kans groot dat hij plaats zal maken voor 'wat anders' XR vorkje oid. Het wiel (nog niet op de foto) komt ook uit de twin. Op die manier hebben we een 36 ipv 32 spaaks velg met een schijf die ook 4mm groter is.



Zo'n grote tank vraagt natuurlijk een benzinepomp, een vacuum pomp leek de beste oplossing, maar stom stom stom, lassen we die beugel waar de uitlaat moest komen (pijpjes lagen op zolder om gespoten te worden). Achja, een blunder zeg maar... De pomp zal nu moeten verhuizen naar ??? Dat is nog niet helemaal duidelijk.



Natuurlijk moest het stuur ook heel wat hoger, dus kochten we risers die normaliter bedoeld zijn om het stuur meer naar de rijder toe en 2.5cm hoger te zetten. Door die simpelweg om te draaien, staat het stuur nog wat hoger en 2cm weg van de rijder, ideaal :D. (let niet op het AT stuur, dat is slechts voorlopig)...



Ook de uitlaatpijpjes werden ontdaan van een zeer oud, roest hitteschild en met hittebestendige lak zwart gespoten. Er komt nog een uitlaatwrap rond die de hitte rond de benen en onder de tank wat binnen de perken moet houden.



De roeste, dubbele demper hebben plaats gemaakt voor een laser produro, ziet er toch net wat strakker uit.



Het zadel werd vervangen voor een KTM adventure zadel, waardoor het totaalplaatje er op dit moment zo uitziet:



Stalen remleidingen zijn intussen ook onderweg, net als een setje TKC's. Hopelijk zullen we eind februari de eerste testritjes kunnen maken...

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.359 seconden