plaats hier alles en nog wat over je andere motor

21 mrt 2011 20:22 #41 door kees

..Vindt het altijd knap dat mensen dat zo goed kunnen!! 8) 8)..


Nou, niet zo snel.. eerst maar eens afwachten of dat blok door de inrijperiode heen komt.. ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2011 17:35 #42 door jasper08
Beantwoord door jasper08 in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Hallo mede Honda rijders,

Het is helaas geen motor, maar had op de tijd van de rit wel 70cc :)
Ik wist niet zo goed of er plaats was of interesse voor mijn aandeel.
maar dit is mijn zomertocht met een vriend van mij.

Met de brommer Honda CB50J naar venetie!
in 5 dagen heen.

-route in het kort:
-Zwolle
-Keulen
-mannheim
- de rijn gevolgd tot Darmstadt.
-Daarna binnendoor naar de bodenzee gereden.
-Lech
-Warth
-Stelviopas :o
-Bormio
- en daarna via de passo die gavia naar venetie!

Ik hoop dat jullie beetje kunnen genieten van de foto's!
We zijn helaas na 7 dagen terug gegaan vanwege slechte weer en de voorspellingen (veel overstromingen in het zuiden, en we reden ongeveer 14-15 uur per dag)
dus we hadden weinig zin in regen en hebben van een aardige trucker een lift terug gehad! We hadden die dag echter wel vanauit venetie naar de bodenzee gereden op een brommer:)

2400 km in 6 dagen rijden











Link naar foto album:
www.mijnalbum.nl/Album=EKP63KKG

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2011 18:46 #43 door Huib
fantastisch!!!! respect.....

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2011 21:42 #44 door Timy
:)) Geweldig! En wij maar denken dat we stoer zijn op onze motoren met de zooi erop.
Ik sluit mij bij huib aan, respect hoor!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2011 22:19 #45 door jasper08
Beantwoord door jasper08 in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Ja, en zonder navigatie he:P gewoon op richtingsgevoel en de gratis kaartjes van de anwb. waar alleen maar wegen op staan waar je NIET op mag rijden met je brommer:P

Hebben 2,5 uur gedaan over de rit naar de top van de stelvio pass. zal binnenkort eens even een filmpje plaatsen van de klim naar de top. 1e versnelling, 13-14 km per uur, en geduld.

zijn jullie trouwens bekend met de passo di gavia? pas verder dan de stelvio pass. was erg onder de indruk!

Geeft mooie indruk van die pas:


Transalp gaat deze zomer de route overdoen:) morgen even valbeugels en remsetjes vervangen.
daar binnenkort meer over op het forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2011 13:05 #46 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
GE-WEL-DIG,
Met 70 cc de alpen over.....
Zet je alle 'posers' in hun hempie!
In het kader van 'gewoon doen', kan alleen maar zeggen dat ik daar vroeger te schijterig voor was, maar stilletjes kon dromen van zo'n reis!


Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2011 22:41 #47 door kees

Als ChapChop nog met me op stap durft doen we het op een Tomos  :angel:


Tsja.. maar als we het gaan ombuigen naar extremen, ik reed regelmatig op mn Twin in één dag naar Slovenie (of terug). 1100km in 14 uur :D Of naar Marrakech: 3600km in 4 dagen.. :angel:

Ga dan naar Marokko met je Tomos. Daar rij je op je opgepompte brommert door de woestijn en terwijl je je bandje zit te plakken komt er een Berber op z'n peugeot'je voorbij getuft..

Dás pas gein, lijkt me. En dan muntthee drinken in zijn lemen hut.. 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2011 22:53 #48 door PimW
En er zijn gewoon 16inch Kenda's te koop voor als je echt extreem wilt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2011 23:15 #49 door jasper08
Beantwoord door jasper08 in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor

Tsja.. maar als we het gaan ombuigen naar extremen, ik reed regelmatig op mn Twin in één dag naar Slovenie (of terug). 1100km in 14 uur  Of naar Marrakech: 3600km in 4 dagen..

Ga dan naar Marokko met je Tomos. Daar rij je op je opgepompte brommert door de woestijn en terwijl je je bandje zit te plakken komt er een Berber op z'n peugeot'je voorbij getuft..

Dás pas gein, lijkt me. En dan muntthee drinken in zijn lemen hut..


opgepompte 70cc loopt nog met spullen 55-60 op top.
Binnenweggetjes, geen navigatie, enhet buitenland is niet ingesteld op bromfietsen. of fietsen uberhaubt:P
Dus vond het al uitdaging genoeg;) en ja als het mooi weer was had ik nog wel even de ferry willen pakken naar griekenland:)

Maar daarom heb ik nu de grote broer;) gaan we ook wilde tochten mee maken:) heb er zin in:D >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2011 00:33 #50 door kees

opgepompte 70cc loopt nog met spullen 55-60 op top.
Binnenweggetjes, geen navigatie, enhet buitenland is niet ingesteld op bromfietsen. of fietsen uberhaubt:P
Dus vond het al uitdaging genoeg;) en ja als het mooi weer was had ik nog wel even de ferry willen pakken naar griekenland:)

Maar daarom heb ik nu de grote broer;) gaan we ook wilde tochten mee maken:) heb er zin in:D >:D


Je begrijpt me niet. 'Wij' rijden door de woestijn met opgepomte Europese 10.000 euro offroadmotoren en we voelen ons dan heel wat. Die mensen rijden door diezelfde woestijn met een Peugeot-mobiletje van 30 jaar oud! Zij hebben óók geen navigatie en komen ook overal. En nee, buiten Europa rijdt iedereen op een (brom)fiets, dus JA, ze zijn er juist WEL op ingesteld. En nee, ga nou niet naar Griekenland, maar neem de ferry van Spanje naar Marokko! Oh wacht, ik bedoelde dat voor Tomos'E'..

Ach, wat zit ik het ook uit te leggen.. in het Land der Blinden is Eénoog Koning (toch, Pim?)

:P

[en een opgepompte 70cc moet toch minstens 120 kunnen, anders is je pomp kapot..]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2011 12:09 #51 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Mijn andere motor? Dat was een Honda C310S



Viertakt, 3 (hand)versnelling, kopklepper. En dat terwijl iedereen of een Puch Maxi of een Honda MT reed....



2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2011 12:20 #52 door kees
Yup, Yam FS1  :P

Mijn andere motor? Dat was een Honda C310S


Mooi meisje heb je daar achterop! ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2011 15:30 #53 door PimW


Kán het? Ja het kan wel.

Zou je dit in Nederland tegen komen? Denk van niet.

Maar dat zegt niet dat de vrachtwagen er niet op ingesteld is. Vraag een willekeurige Nederlander of je drie schapen en je zoon door de bergen op een brommer kunt vervoeren...
Rijd vervolgens op je tomos naar Marokko en ga daar eens kijken
;D

Je moet er wel rekening mee houden dat het Nederlandse verkeer je naderhand niet meer zo goed ligt  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2011 20:26 #54 door kees
Ik moest hier nog iets afmaken: De XR.

Carbie..
Bijlage:


Uitlaatdeeltjes opgeknapt..
Bijlage:


Niet vergeten het frame (= oliereservoir) te spoelen!
Bijlage:

Bijlage:

Bijlage:


Eíndelijk het blokje ingebouwd!
Bijlage:


Inmiddels is hij ingereden (1100km) en heeft vanmorgen zijn eerste olie/filterwissel gehad. Kleppen stonden nog mooi op tijd, dus ook daar vooralsnog geen zorgen. Gedurende de inrijperiode heb ik nog een miljoen frutselklusjes gedaan om alles goed en naar mijn smaak op elkaar af te stemmen.

En toch blijft het ouwe rommel! :D 8)
Bijlage:


Omdat er eigenlijk niet veel voor te krijgen is, wil ik een skidplate van carbon maken, zal niet heel moeilijk zijn. Post ik tegen die tijd nog wel een plaatje van!

Grtz, Brom ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2011 20:59 #55 door Bill

Ik moest hier nog iets afmaken: De XR.

Inmiddels is hij ingereden (1100km) en heeft vanmorgen zijn eerste olie/filterwissel gehad. Kleppen stonden nog mooi op tijd, dus ook daar vooralsnog geen zorgen. Gedurende de inrijperiode heb ik nog een miljoen frutselklusjes gedaan om alles goed en naar mijn smaak op elkaar af te stemmen.

En toch blijft het ouwe rommel! :D 8)



Omdat er eigenlijk niet veel voor te krijgen is, wil ik een skidplate van carbon maken, zal niet heel moeilijk zijn. Post ik tegen die tijd nog wel een plaatje van!

Grtz, Brom ;)

Mooi ding geworden, ondanks dat je het oude rommel vindt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2011 22:37 #56 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
So de ju Harm dat is weer een mooi ding geworden zo!
Ik neem aan dat je die uitlaat delen hebt laten stralen, ziet er nog strakker uit dan nieuw man  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2011 22:40 #57 door Huib
Mooi werk Brom, weet je zeker dat je daarmee de bagger in wilt?

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2011 23:30 #58 door PimW
Mooi man!

Leuk achtertankje maken en erop uit? ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2011 11:57 #59 door kees
Jaaa het gaat natuurlijk ook helemaal nergens over, zoveel in zo'n oud ding te stoppen. Maar het groeit je gaandeweg stukje bij beetje aan je billen :D. De Domi deed ik het minimale aan met maximale fun. Was daar heel makkelijk mee en zette dat ding overal zomaar neer en op een dag ben je hem kwijt. Dit ding kocht ik vlot daarna en sloeg al mn ervaring in de wind. Want hey, ik snap iets van motoren, zoveel kan er niet fout gaan. Nou, dan was dit de prijs van mijn hoogmoed.. Ik heb me er suf aan gesleuteld in het begin en kreeg het maar niet goed. Ik kan dat niet uitstaan dus op nieuwjaarsdag heb ik hem gestript.

Leuke klus, niet eerder zó ver gegaan dus ook weer een hele hoop bijgeleerd. En de winter is daardoor ook zachtjes voorbij gegaan. De eerste paar honderd km was ik zó bang dat er iets kapot zou draaien of gewoon een probleem waardoor ik de boel weer uit mekaar zou moeten halen. Maar alles is wonderwel goed gebleven en dat stemt me voor de toekomst ook weer goed. Ik begin nu over mijn paranoia-periode heen te raken en zet het gas zo af en toe erop. Paar rustige offroadritjes ook al gemaakt met mezelf maar ik betrap me erop dat ik nog wel om de blubber heen rij ;D En ik zet hem echt iedere minuut dat ik er niet bij ben, op slot (zelf in mijn achtertuin..). Dat pikken, dat is iets waar ik nog van moet helen..

Ik heb op het nieuwste van het nieuwste gereden maar dit is ook echt nog wel vet. Bruut ding. En als er iets zalig is, dan is het wel starten op de eerste trap, koud of warm! 8)

Iedereen, dank voor de leuke reacties en complimenten!

Harm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2011 19:18 #60 door kees

..De eerste paar honderd km was ik zó bang dat er iets kapot zou draaien of gewoon een probleem waardoor ik de boel weer uit mekaar zou moeten halen. Maar alles is wonderwel goed gebleven..


Nou.. ja.. mwa..

Laatste tijd lekker het gas erop gehad. Fijn, dat ik hem nu gewoon kan pakken. Maar van de week begon die toch een geluidje bovenin te geven wat ik niet goed thuis kon brengen. Leek op een pingel. Toch maar even langs de specialist om te laten luisteren. Blijkt: koppakking lekt.. Is de vraag een beetje, waarom??

Net even blok eronder vandaan gehaald, kleppendeksel en kop er vanaf. Blijkt 1 helicoil die ik had laten zetten in de cylinder, eruit gekomen te zijn. Op die plek is die ook mooi zwart langs het zetvlak.

Nou ja, vergeleken met een blokrevisie een klusje van niks! (en het zonnetje schijnt lekker  ;D).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden