plaats hier alles en nog wat over je andere motor

19 mrt 2012 19:15 #81 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Ja alle drie gelijk
Het is een Cavia met Ducati desmo blok.
Deze cavia heeft wel "een beetje" krachtvoer gehad... 8)
Monster 900 blok en daarna opgeboord. Met die open Startwin uitlaat klinkt dat Duc geluid wel heeeeeeeeel vet  >:D

Groet, Jan

(gelukkig de Alp voor de woon-werk file slalom)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 19:19 #82 door PimW

Dan zie je opeens iets geels liggen in het zand. "O was dat het gerammel van zonet"  :o :-X

07 apr 2012 22:20 - 09 apr 2012 19:40 #83 door kees
Ik wilde vanmiddag alleen even de carb van mn bijbrommer eraf sleutelen. Wat een simpel klusje hoort te zijn, werd een heel avontuur. Ik kreeg een spruitstukboutje niet los want de inbuskop bleek dol  :(

Voor je het weet ziet je motor er dan zó uit... :)
Bijlage:

Maar, dat prul is er wel uit!

Oh ja, ik heb er dus een 650 Dominator bij gekocht  :)
Bijlage:

07 apr 2012 22:52 #84 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor

Oh ja, ik heb er dus een 650 Dominator bij gekocht  :)

In plaats van de AT? Hoe staat het trouwens met al die blokken van je?

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

08 apr 2012 01:08 #85 door kees
Ja inderdaad. Beetje vreemde speling van het lot ook wel. Met die bewuste RD03 werd ik het net niet eens en de volgende dag liep ik tegen deezz aan. Eerste type met kick EN knop. Op de uitlaat na, compleet en origineel. Bijna een schuurvondst.. (maar wel met een gaar spruitstukboutje dus)

Over vreemde lotspelingen gesproken, vandaag een brief in de bus dat mijn vorig jaar gepikte NX650 is teruggevonden. Ook een rode. Ook met kick en knop op nop.

Of hem even op wil komen halen wtf... :o

Mijn eigen twin hou ik. Zal dus op termijn een oplossing voor gaan komen. Ik denk dat ik toch maar weer een gok op een heel gebruikt blok ga maken tegen die tijd...

08 apr 2012 15:03 #86 door PimW
Wat zou er nog over zijn van die brommer ?! Misschien waren het wel heel nette boefjes  ??? :-X

Zat wel een mooi vorkje in dacht ik mij te herinneren...  8)

Maar ehm. Is dit dan een wegbijbrom of een bijbrom voor de bijbrom  :o  Knap ding zo vanaf de foto!

08 apr 2012 17:43 #87 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Leuk ding Brom!

Heb ook nog een NX650 project staan, blok gaar, plastic kapot enz..
Wordt mijn winterproject.
Dus als er nog wat delen van je terug gevonden brommert bruikbaar zijn, houd ik me aanbevolen!

08 apr 2012 19:36 #88 door kees
Ja kek ding wel. Tsja hij zit een beetje tussen de Brommer en de bijbrommer in denk ik.

Tsjaa het zijn gekke dingen die domi's. Dat carb-boutje heb ik bij de vorige (die ik dus bijna terug heb :) ) ook zo moeten verwijderen. De carb moet met spruitstuk en al eruit. Je kunt er niet bij. Kop afzagen heeft ook geen zijn want dan blijft de boel achter het tapend steken. Dus om ruimte te maken moet de carb er toch af en dat kan alleen achterlangs. En dan ben je aan de beurt haha. Maar, de hele voorkant had ik al onder handen gehad en nu kreeg ik midden en achterkant in één keer voor mn kiezen. Maar, hij staat alweer in mekaar. Alles netjes schoon en gesmeerd en zo. Zo f een stukkie sturen!

Ik moet voor die andere de bergings- en opslagkosten schijnbaar ophoesten. Dus ik had gelijk al zoiets van: hou hem maar. Maar, er zitten inderdaad een paar hele lekkere dingen op: Twinwall stuur, Arrow Dakar demper, Wilbers achterdemper/veer en inderdaad CR USD-vork. En op z'n minst een hoop onderdelen.

Ik ga dinsdag eens kijken, misschien is die wel plat gereden :o

10 apr 2012 21:43 - 10 apr 2012 22:47 #89 door PimW

10 apr 2012 23:26 #90 door kees
Jaaaaawel de Brominator is weer terug int hok!  :)

De berging was voor rekening van de verzekering. Ook weer een fijne verassing.

Behoorlijk toegetakeld. Banden plat. Stuur scheef. Handkappen op half zeven. Dekkappen tabé.  Endurokuipje weg, hangen draden los. Heel het achterspatbord inclusief lamp en kentekenplaat weg. Accu en CDI, ontvreemd  :(

Maar, alle lekkere dingen er nog gewoon op. Blok draaide rond op de kick. Olie afgetapt, alles zat er nog in. Blok uitgebouwd en klepdeksel gelicht: dé plek van een RFVC-blok waar het eerste stront van komt. Maar, helemaal mooi niks mis mee. In een half uurtje stonden stuur, hendels en de kappen weer recht en waren de banden opgepompt. En heb je weer wat in je handen. Veel is onzinnig sleutelwerk.

Komend weekend de compressie meten. Is dat oké, dan gaat de Brominator weer gewoon de roulatie in. Stuurkuipie, spatbord en accu/cdi. Allemaal wel te overzien. En mooi? Nee mooi was die toch al niet.

Ooit als Dominator geboren, en verbouwd door een ARMer en is voor heel wat offroad gebruikt. Heb ik hem verder verbouwd en half europa door ge-offroad als ik hem elk seizoen weer meenam naar de gids-werkplek. En nu is die nog wat meer verbouwd, wie weet wat die heeft meegemaakt in die anderhalf jaar. Pak ik vanaf nu de draad weer op haha. Heeft zo'n motor zo onderdehand wel verdiend ook vind ik.

'Brominator' kont:
Bijlage:

'Brominator' kop:
Bijlage:

10 apr 2012 23:36 #91 door PimW
Zet ze binnenkort voor de gein eens op een rijtje ;D

Fijn dat hij terug is in ieder geval. Jammer dat er spullen ontbreken maargoed het had nog veel vervelender kunnen zijn :)

Ik heb vandaag een xt250 uit '81 gekregen  ??? :)) Weet nog niet wat ik er precies van moet vinden  ;D

10 apr 2012 23:46 #92 door kees
Een XT250??

Oók leuk! Kun je met je buurmeisje offroaden... ;)

;D

10 apr 2012 23:47 #93 door PimW

10 apr 2012 23:57 #94 door kees
Wel heeeel grappige motortjes hoor:

http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_xt_250_1981.php

(toen ik 14 was hadden ze inderdaad nog geen schijfremmen, e-mail of GSM's haha...)

11 apr 2012 00:06 #95 door PimW
Inderdaad! Maar dit exemplaar heeft wel veel werk. Ik weet niet hoe ik alles weer in orde krijg, het kan zijn dat ik hier en daar wat van de originele opbouw af wijk.

Maar ik heb hem nog niet hier, dus dat zie ik vanzelf allemaal wel :P

15 apr 2012 12:18 #96 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor

de Brominator

Aanschouououououououw  :)

;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

15 apr 2012 12:58 #97 door PimW
De brominator!

Zelfs ík heb daarop de eer gehad op mijn muil te gaan  :-X ;D

15 apr 2012 16:15 #98 door kees
Vandaag heb ik een nieuw dempertje op mn XR geknutseld. Kek ding joh!

Bijlage:

(nee, niet klaar nog, nu eerst op zoek naar een dB-killertje..)

:)

17 apr 2012 20:18 #99 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor
Hey Brom,

Leuke uitlaat, hoe is 't geluid?

@Pim, XT250 is echt een leuke classic! Is deze met chroom tankje?

Groet, Jan F.

18 apr 2012 13:32 #100 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic plaats hier alles en nog wat over je andere motor

Een XT250??

Oók leuk! Kun je met je buurmeisje offroaden... ;)

;D

Hmm, of met mij... :D

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden