forum sfeer

26 nov 2014 17:04 - 27 nov 2014 16:08 #1 door TransAlpGhost
forum sfeer werd gestart door TransAlpGhost
Ha.
Edit:  niet nuttige toevoeging verwijderd
Er zijn meer mensen, sterker nog wij allen, die zich aangeproken mogen voelen.

Ik reageer bewust niet in het topic waarbij Jeroen afscheid neemt.

Twee dingen die ik vraag.
1.) Zou iedereen zijn topic willen scannen op ongepast cynisme, niet nuttige bijwoorden, of gewoon een offtopicgehalte voordat je op "plaatsen" klikt?
2.) En als er behoefte is voor en zeik en pishoek kan daar een appart topic voorkomen zodat dat ook verborgen kan worden?

Ps1: En ja hieronder mag best de tong op het forum komen, als er elders even op de tong gebeten wordt.

Ps2: En voor nieuweleden: neem de vragen mee en lees vooral alle nuttige mooie en leuke posts.

En jahaa kritisch zijn mag wat mij betreft altijd!

Groet Caspar
Transalpghost

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
26 nov 2014 17:15 #2 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic forum sfeer
Jij schrijft de mail die ik wilde schrijven....

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.
Discussie gesloten.
26 nov 2014 17:33 #3 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic forum sfeer
Ik hoop grondig dat dit werkt. Ik heb een niet tcn-lid gesproken die door het lezen van het forum een redelijk negatief beeld van de club heeft gekregen. Ik betrap mijzelf er ook op dat ik, door het gezeur en gezever, regelmatig de neiging krijg om op te stappen en dat lijkt mij niet de bedoeling.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
26 nov 2014 19:30 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic forum sfeer

Ik betrap mijzelf er ook op dat ik, door het gezeur en gezever, regelmatig de neiging krijg om op te stappen en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Die neiging heb ik ook omdat jij elders ( www.motoravonturist.nl/therightmood/admin/bmw-s1000xr/ )  een clubmotor als een emmer kots omschrijft.  Eigenlijk wil ik geen lid zijn van een club waar ook mensen lid van zijn die op die manier over een clubmotor praten. Nog 4 dagen om je lidmaatschap op te zeggen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
26 nov 2014 20:12 #5 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic forum sfeer

Die neiging heb ik ook omdat jij elders ( www.motoravonturist.nl/therightmood/admin/bmw-s1000xr/ )  een clubmotor als een emmer kots omschrijft.  Eigenlijk wil ik geen lid zijn van een club waar ook mensen lid van zijn die op die manier over een clubmotor praten. Nog 4 dagen om je lidmaatschap op te zeggen.

Erg mooi dat je alle fora in een keer wilt moddereeren (fuck hoe schrijf je dit)

Maar precies deze reactie. Met voornamelijk dit woordgebruik.
Met ander woordgebruik had  ik op de link geklikt en je misschien wel gelijk geven.

Vraag 1 lees je post eens door voor dat je op "plaatsen klikt"

Maar ik heb het gezegd hier in dit topic mag het.

Groet
Caspar

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
26 nov 2014 20:24 #6 door JJ
Beantwoord door JJ in topic forum sfeer
Caspar,

Helemaal mee eens!
Het is lekker makkelijk om vanachter het toetsenbord een beetje gal te spuwen.
Heb respect voor en behandel je medeleden en forumgasten met respect. Net zoals jezelf zou willen worden.
Helemaal degenen voor die zich al zo lang belangeloos inzetten.

Hoop dat de mensen die heus wel weten dat het hen betreft, je oproep ter harte zullen nemen.

Waarvan akte, Jeroen
Discussie gesloten.
26 nov 2014 20:54 #7 door len_tour

Maar ik heb het gezegd hier in dit topic mag het.

Dus voel ik me vrij om te reageren op de volgende opmerking.

Nog 4 dagen om je lidmaatschap op te zeggen.

Sorry, ik kijk het nog ff aan dus heb je nog even een probleem. Het bewuste artikel waarop ik reageerde en inderdaad de Varadero over 1 kam scheerde (of schoor) met ondermeer de TDM, Versys en de BMW S1000XR, was in beginsel al een stuk waar de nuance ver zoek was. Wanneer je de context, toon en humor van het artikel begrepen hebt zou je mijn reactie ook moeten begrijpen, tenzij je dat niet wilt natuurlijk.

Je maakt wel gelijk duidelijk hoe snel bepaalde mensen hier op zoek gaan naar een stok om mee te slaan, zonder te letten op de toon van de beginpost. Ghost vraagt om een beetje on-topic te blijven en wat aardiger tegen elkaar te zijn. Daarnaast zou hij graag zien dat vetes of irritaties in een apart, afgeschermd, topic oid uitgevochten kunnen worden ipv aan de waslijn in de voortuin. Maar um dan ga ik er vanuit dat ik niet lid ben van een fundamentalistische kerk maar een motorclub. Heb ik dat mis, dan hoor ik dat graag binnen 4 dagen.

Discussie gesloten.
26 nov 2014 21:11 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic forum sfeer
Lennert ik was niet over jou stukje op MA begonnen, al irriteerde ik me er wel aan. Maar omdat je nu hier begint over gezeur en gezever hier op het forum, vind je zelf niet dat je dat uitlokt met zulke uitspraken.... een beetje respect voor clubmotoren zou je sieren. En TransAlpGhost ik zie niet wat er mis is met mijn woordgebruik . Actie is Reactie, het is toch geen gereformeerde breiclub hier...ik loop hier nou mee vanaf 2001,  geregeld is er wel eens een opstootje maar in vergelijking met andere fora gaat het hier allemaal  vrij beschaafd volgens mij. Lennert  je moet echt eens een keer een rondje op mijn brommert rijden hoor. Een emmer kots is er niks bij ;D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
26 nov 2014 21:33 #9 door TransAlpGhost
Beste Danny.

Dank!
Voor mijn was niet een post van jou de reden tot dit topic maar een reactie op jou, waarbij je verzocht bent ons te verlaten.
Maar ik probeer neutraal teblijven dus ik ga daar verder niet op in.

Ik hoop dat iedereen gewoon bij de club kunnen betrekken, geen oprot wensen.

Je hebt een punt mbt het op de persoon spelen. vooral omdat ik niet jou persoon maar alle niet opbouwende opmerkingen van velen hier ter discussie wil stellen.

Dat van dat evenement kan ik volledig ondersteunen en ik ben bereid om daar(elders) over meetedenken.

Je hebt een creatieve manier van schrijven.
Inhoudelijk zijn we het vrijwel eens met elkaar lijkt het.

Op het leden en tijdschrift verhaal ga ik niet, omdat ik dat alleen kan in een tafelgesprek, omdat ik zelf nog geen duidelijke mening heb.

Groet
Caspar

Discussie gesloten.
26 nov 2014 21:43 #10 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic forum sfeer
" een beetje respect voor clubmotoren"

Het is je moeder niet, het is een zielloos stuk ijzer wat je gebruikt om plezier mee te hebben. Je kunt het mooi of lelijk vinden, gemakkelijk te rijden of er helemaal niet op passen, maar respect voor een motor?

Doe niet zo mal.

In een ander topic schrijft Ad dat hij strak modereren voorstaat en dit forum daardoor duidelijk van een hoger niveau zou zijn dan bijvoorbeeld op Motor Forum.

Nou zit ik ook heel regelmatig op MF maar ik moet diep nadenken om daar de azijnzeikers te duiden, op dit Forum kost me dat geen enkele moeite.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.
Discussie gesloten.
26 nov 2014 22:05 #11 door len_tour

Maar omdat je nu hier begint over gezeur en gezever hier op het forum, vind je zelf niet dat je dat uitlokt met zulke uitspraken.... een beetje respect voor clubmotoren zou je sieren.

Tja, ach, ik ben niet bang om eens op iemands tenen te trappen, ofwel niet roomser dan de paus. Wat wel gek is is dan iemand die dit schreef

En ik zei tegen mijn vrouw, moet je opletten hier gaan er een paar serieus op reageren ;D kom op mannen even een lolletje.....wat kan mij die gsen schelen, ieder zijn ding.

zelf niet tegen een lolletje kan wanneer het over zijn eigen fiets gaat.

selfmod
  Dit is nu precies zoiets wat in een 'onder ons' hoekje een plek zou moeten vinden. Maar eigenlijk roep ik een ieder die problemen heeft met mijn uitlatingen op dit of een ander forum of zelfs in mijn youtube filmpjes, mij een PM te sturen. Ik beloof iedere klacht serieus te behandelen.

Discussie gesloten.
26 nov 2014 22:07 #12 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic forum sfeer
De forum sfeer zou sterk verbeteren als men niet zijn "zienswijze" aan anderen wil "opdringen".
Dat doet de overheid wel.
Je mag je mening wel ventileren maar met respect voor een ander.
Heftige discussies regel met met de persoon zelf en niet met de "hele wereld".
De meeste aanwezigen hier zijn aardig en respectvol en anderen wat minder.
Dit forum dient te gaan over onze clubmotoren en aanverwante artikelen en niet
om anderen "af te zeiken".

Wordt allen een keer volwassen en heb respect voor elkaar.  ;D ;D ;D

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !
Discussie gesloten.
26 nov 2014 23:45 #13 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic forum sfeer

De forum sfeer zou sterk verbeteren als men niet zijn "zienswijze" aan anderen wil "opdringen".
Dat doet de overheid wel.
Je mag je mening wel ventileren maar met respect voor een ander.
Heftige discussies regel met met de persoon zelf en niet met de "hele wereld".
De meeste aanwezigen hier zijn aardig en respectvol en anderen wat minder.
Dit forum dient te gaan over onze clubmotoren en aanverwante artikelen en niet
om anderen "af te zeiken".

Wordt allen een keer volwassen en heb respect voor elkaar.  ;D ;D ;D

Ik ben iemand van weinig woorden en helemaal als ik ze op schrijven moet
maar ik ben het helemaal met je eens.
Discussie gesloten.
27 nov 2014 00:38 #14 door luwe
Beantwoord door luwe in topic forum sfeer
wat een dom gelul snap er niks van we zijn toch volwassen denk  ik
laten we het gezellig houden met de neus in de wind
Discussie gesloten.
27 nov 2014 12:44 #15 door TransAlpGhost
Ha xrvtuur,

een beetje respect voor clubmotoren zou je sieren.

ik maak me hard voor respect voor leden van deze club en niet de motoren, die zijn al de reden voor ons samen zijn.

En TransAlpGhost ik zie niet wat er mis is met mijn woordgebruik . Actie is Reactie, het is toch geen gereformeerde breiclub hier...

actie is reactie... daar ben ik niet zo van laatste een mooie film gezien, en deze staat in zijn geheel op youtube kom ik nu achter, er zit geen motor in dat niet:
[youtube]<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/E493rGXon4Y" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/youtube]
EDIT: linken wil niet maar https://www.youtube.com/watch?v=E493rGXon4Y

het verzoek om mensen hun lidmaatschap op te laten zeggen omdat je zelf geen lid wilt zijn van zoeen club? is dat dan ook een grapje?

Lennert  je moet echt eens een keer een rondje op mijn brommert rijden hoor. Een emmer kots is er niks bij ;D

Jullie kennen elkaar goed of dit is raar,

verder is mijn reactie algemener en post ik appart

Discussie gesloten.
27 nov 2014 13:08 #16 door TransAlpGhost
Het allerbelangrijkste wat mij betreft is dat er zorgen zijn over de opkomst bij ritten, bij weekenden en waarschijnlijk bij vergaderingen.
Nieuwe leden vinden ons niet in het schap van de supermarkt maar op internet, op dit forum. en denk ik een verband denk te zien.

De taal die hier gebezigd wordt nodigt mij niet uit om vol in het verenigingsleven te duiken, het vragen stellen gaat goed er is veel kennis kunde en ervaring op dit forum en dat is waarom ik lid ben geworden, en ik ben echt betalend lid geworden omdat ik deze groepskennis het lidmaadschap waard vind. maar het gezeik over het verleden, elkaar en de club motoren,  dat zou ik best kunnen missen.

En ik starte dit bericht om er voor de zorgen dat mensen misschien weer nieuwsgierig worden naar de ritten ipv het spannend te vinden, zodat de route uitzetters meer waardering in de vorm aantalrijdendeleden krijgen en we elkaar vaker in de ogen kunnen kijken.

Danny oppert een punten systeem dat op belonen is gebaseerd, erg modern dus! verder dan een warme en een koude forum douche zou ik er niet mee willen gaan maar dit is wel ludiek denk ik.

Ik zie even niet wie maar is al gezegd wordt volwassen, lastig in een motor club want er rijden toch wel erg veel oude jongetjes rond op club motoren en daar reken ik me zelf ook toe(ouder jongetje dan).

Discussie gesloten.
27 nov 2014 13:26 #17 door TransAlpGhost

laten we het gezellig houden met de neus in de wind

ZEKER dat is juist het idee!

selfmod
  Dit is nu precies zoiets wat in een 'onder ons' hoekje een plek zou moeten vinden. Maar eigenlijk roep ik een ieder die problemen heeft met mijn uitlatingen op dit of een ander forum of zelfs in mijn youtube filmpjes, mij een PM te sturen. Ik beloof iedere klacht serieus te behandelen.

hier herken mij in, spreek me aan in een PM als wat ik zeg echt bull shit is.

Maar um dan ga ik er vanuit dat ik niet lid ben van een fundamentalistische kerk maar een motorclub. Heb ik dat mis, dan hoor ik dat graag binnen 4 dagen.

blijf vooral lid voor zover ik weet gaat dit forum vaak over banden en de workshop manual, de sleuteldagen veelal over uit lopenden remrevisie's, en de ritten: bestaan uit motorrijden, koffie en eten, dus hier hangen alleen vuile motoren aan de lijn in de voortuin, weinig fundamentalistisch naja honda is een een fundametalischfundament misschien
https://www.youtube.com/watch?v=_LThTDDMhk4
[youtube]
[/youtube]

Discussie gesloten.
27 nov 2014 16:09 #18 door TransAlpGhost

Beeldvorming, Caspar.

veranderd

Discussie gesloten.
27 nov 2014 16:52 #19 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic forum sfeer
Mijn bescheiden mening is dat er op het forum regelmatig sprake is van een overdreven 'focus' op elkaar, op elkaars meningen, etc.
Alsof dít forum dé TCN is en er niets anders bestaat.

Op dit forum is wat mij betreft ruimte voor iedereen, ook praktisch alle meningen zijn wat mij betreft toegestaan. Mits het een beetje respectvol naar elkaar blijft, zeker op het publieke deel van het forum. Vrijwel iedereen snapt dat het geven van "negatieve feedback" veel beter werkt als je dat 1:1 doet.

Mijn advies is dan ook om dat vooral privé te doen. Je hoeft niet iedere keer publiekelijk de confrontatie te zoeken met iemand waar je het niet mee eens bent. Je kán ook gewoon doorklikken naar iets wat interessanter is... óf lekker met wat clubmaatjes een motorfilm kijken (Stammtisch Zuid, 12 dec!), een stukje op je motor gaan rijden (met of zonder clubmaatje), een mooi stukje voor de Transalper schrijven, een leuk evenement bedenken (of kijken met welke je graag mee wilt)... er is zóóóveel leuks te doen! :)

Het verleden heeft inmiddels uitgewezen dat het forum niet zo'n geschikt middel is om iemand te overtuigen van zijn foute denkwijze. toch zijn er een handjevol die dat blijven doen. Dat zet een toon(tje). Volgens mij helpt het beter om iemand eens aan te spreken tijdens het eten van een dikke schnitzel en een mooie pot bier op een club-weekendje. Face to face heb je ook de non-verbale communicatie, de emotie, het grapje, etc. Laten we elkaar die kans gunnen :)

Erover denken om je lidmaatschap op te zeggen omdat het forum niet gezellig genoeg is... tja. Ik vraag me dan openlijk af waarom je precies lid bent en of het niet met andere dingen te maken heeft. Het forum is tenslotte maar een heel klein stukje van onze mooie club.

Kortom... "het is maar een forum". Laten we dit forum vooral als ondersteuning gebruiken voor al die leuke en gezellige dingen.

Biertje?  ;D

“Never Stop Exploring”
Discussie gesloten.
27 nov 2014 20:09 #20 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic forum sfeer
@ TransAlpGhost, Ben het met je eens dat we respectvol met elkaar om dienen
te gaan,je stelt ook dat we best kritisch mogen zijn.Maar als ik de postings van
Danny lees (bij Jeroen stopt) dan vind ik dat hij eigenlijk alleen maar kritisch is.
Ik lees geen schutting woorden of grove beledigingen.
Let wel ik ben het helemaal niet met Danny eens! maar ik vind wel dat er altijd erg 
allergisch gereageerd wordt als hij weer wat zegt en dan is het hek pas echt van de
dam en eskaleert de boel pas echt.(laat toch lullen jongens)

De meeste dingen die hij schrijft meent hij nog niet zo kwaad, hij is nou eenmaal
onze "Clubnar" en die blaast maar wat in het rond. Ik kan me er niet meer druk
over maken.
Kunnen we het niet gewoon wat luchtiger zien allemaal?
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden