Verbetering Forum sfeer en Club cultuur (was Re: Sfeer alhier)

01 dec 2009 23:04 #21 door cobramarw
Vergeet niet die (denk ik) vrij grote groep die regelmatig het forum leest, er het zijne uit haalt, zonder aan discussies deel te nemen.
Als ik naar mezelf kijk, dan kijk ik heel frequent en leer van de ervaring van anderen.
Aan blabla en gewauwel doe ik niet mee. Niet dat het soms niet leuk is om te lezen wat voor gezever sommigen kunnen schrijven, maar ik heb gewoon geen zin om daar aan mee te doen.

Leer ook eens terug je boodschap lezen vooraleer je op "send" drukt...
Is hetgeen je snelsnel typt wel hetgeen je verwoord wenst te zien? Een juiste woordkeuze en plaatsing van punten en komma's kunnen de toon van een boodschap helemaal omgooien.
Op café heb je de non-verbale communicatie die veel goed maakt, en kan je op tijd herstellen wat dreigt scheef te lopen.
Hier niet.
Het staat er, en het blijft er staan.

968 leden wil per definitie zeggen dat er heel wat "passieve" leden (toch in TCN-clubverband) zitten.
Ik ben ten eerste meer een "einzelganger", en ten tweede leent de afstand zich niet echt tot het actief zijn in de club.

Om een lang verhaal kort te maken; de 100 (?) "actieve" forumleden vertegenwoordigen maar 10% van het bestand...
De 10 (?) "slordige" tekstschrijvers maar 1%...
Wat niet wil zeggen dat die 10 niet de boel om zeep kunnen helpen natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2009 23:06 #22 door robgoesdakar
Geloof het of niet, maar er staan slechts 241 geregistreerd als zijnde TCN-lid !!!

Ik weet wel bijna zeker dat er tussen die andere forum gebruikers ook nog leden zitten. Als die zich nu ook nog even juist registreren zoals beschreven in
http://www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=114.0

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2009 23:32 #23 door Bono

Geloof het of niet, maar er staan slechts 241 geregistreerd als zijnde TCN-lid !!!

Ik weet wel bijna zeker dat er tussen die andere forum gebruikers ook nog leden zitten. Als die zich nu ook nog even juist registreren zoals beschreven in
http://www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=114.0


Goede actie Rob. Hup, registreren jullie!

slechts 241 geregistreerd... en in een ander topic wordt gepraat over digitaliseren (al dan niet) van de Transalper. Voorwaarde lijkt mij om dan toch aangemeld en geregistreerd te zijn als lid!

En wat Cobramarw aangeeft zit ook iets in. Veel forum-ingeschrevenen, iets minder forum-lezers, iets minder forum-gebruiker en iets minder forum-schrijvers. Maar ik denk dat dit "forum-eigen" is.




-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2009 23:36 #24 door Huib
Dit is niet onaardig bedoeld, ik post dit meer uit onzekerheid.....

Ik ben een vrij nieuw forumlid en ben verder sowiezo niet echt bekend met fora. Ik ben geen TCN lid maar maak al 2 jaar dankbaar gebruik van dit forum door het te lezen. Ook maak ik af en toe een opmerking of neem ik deel aan een discussie, zinvol of niet. Ik neem aan dat als een en ander niet op prijs gesteld wordt dit aan mij persoonlijk gemeld voor ik mensen irriteer?

Overigens vind ik het wel een echt leuk forum!

Met vriendelijke groet,

Huib

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 07:46 #25 door daandus
Huib, geniet er vooral van! haha

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 09:20 #26 door Bono
Huib, je zal mogelijk wel redenen hebben om geen TCNlid te worden. Dat is ieder voor zich en ik hoef het "hoezo en waarom" niet eens te weten. Het TCN forum is openbaar en daar maak jij dankbaar gebruik van en da's toch prima! Zoals Daandus zegt: geniet ervan.


-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 18:33 #27 door kenny013
Nou het tijd voor een Group Hug

;D :-*

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 20:27 #28 door Bono

Nou het tijd voor een Group Hug


;D :-*


Mooie foto, he. Je kan me niet eens meer zien zitten :P.

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 21:08 #29 door Forum Admin
Effe strak on topic blijven graag.
Dit is een belangrijk topic.

Ik ga nu wat meer detail gegevens boven tafel halen.. die 241 van Rob behoeft wat uitleg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 21:22 #30 door Forum Admin
Ben ik alweer..

241 TCN hebben zich daadwerkelijk aangemeld als TCN Lid (een groep op dit forum)

411 TCN leden hebben op hun Forumprofiel ook hun lidnummer ingevuld

Daar schort het dus aan een stukje communicatie; of men wil geen extra mogelijkheden op dit forum (als TCN Lid groepslid)
http://www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=114.0

Maar ik kan nog meer zien:
4 leden kan ik matchen omdat ze op forum en administratie hetzelfde email adres hebben.

Dus ik tel 415 van de totaal xxx leden actief op dit Forum


140 leden hebben een ander emailadres in onze ledenadministratie vergeleken met het email adres op het forum
Tja.. dat mag.
@Bestuur, bespreek eens of je Lidmaatschap en Forum direct aan elkaar koppelt.
Dus een lid wordt direct lid op het Forum.. mogen ze zelf bepalen of ze binnenkomen in deze babbel-kroeg
Verdere onderdelen van het Forum afsluiten voor niet leden is dan ook geen probleem.

Van 56 van onze TCN leden weten we nog geen emailadres

niet verder vertellen...
op 1 december om 20:32 heeft het 800ste lid zich aangemeld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 21:44 #31 door Forum Admin
Dit is echt een belangrijk topic dus ik verwijder enkel lollige opmerkingen om het voor iedereen leesbaar te houden C:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 21:48 #32 door cobramarw

Dit is echt een belangrijk topic dus ik verwijder enkel lollige opmerkingen om het voor iedereen leesbaar te houden C:-)

Grapje, maar oké we doen weer mee.

In je aantallen (241, 411, 415) vind ik niet echt een logica.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 21:53 #33 door Forum Admin
411 TCN leden waarvan ik kan achterhalen dat ze ook op het Forum lid zijn (omdat ze hun lidnummer in hun forumprofiel hebben gezet)

241 daarvan hebben zich op het forum aangemeld als lid van groep TCN Lid

4 emailadressen zijn hetzelfde op het forum en ledenadministratie

maakt totaal 415 TCN leden met een account op het Forum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 22:10 #34 door cobramarw

Het valt me op dat een groot aantal van de mensen die een (deel van de-)wereldtrip willen maken met hun AT (geloof me, dat zijn er meerdere per jaar!) de TCN links laten liggen, terwijl dat toch potentiële leden zijn die iets te leren hebben, maar zeker ook iets in te brengen hebben! (misschien dat een afscherming van (-een deel van-)het forum hen meer betrekt in 't spel?)


Het is inderdaad jammer dat we zo weinig van die lui horen. Al bij al is hier toch een hoop technische kennis in huis.

En laat ons eerlijk zijn,
omdat we allemaal een hoop verplichtingen hebben (vrouw en kind, huis afbetalen, en dgl) kunnen we maar dromen van het avontuur,
en wordt een weekje Alpen al heel wat.
Waarom rijden we anders met een all-road?

Dus zorg dat die gasten hier aan hun trekken komen en laat ons mee genieten van hun avontuur.
Zoals we met z'n allen gedaan hebben met Rob in Dakar.

Dat trekt het forum ook op een niveau waarop dingen makkelijker gerelativeerd worden en huis-tuin-en-keuken-gekibbel weg blijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 22:20 - 02 dec 2009 22:22 #35 door V-Twin

Het is inderdaad jammer dat we zo weinig van die lui horen. Al bij al is hier toch een hoop technische kennis in huis.


Heren en natuurlijk dames houdt de komende Transalper en het daarop volgende nummer maar eens goed in de gaten.

@ Daan: Heb je al waterkoeling op je toetsenbord nodig  ;)

@ Cobramarw: Gaat het nog lukken met de Alpentour?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 22:24 #36 door cobramarw


@ Cobramarw: Gaat het nog lukken met de Alpentour?


Oeps...
Komt er aan. Ik hou hier m'n mond maar en ga aan het schrijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 22:43 #37 door Neet

Dit is echt een belangrijk topic dus ik verwijder enkel lollige opmerkingen om het voor iedereen leesbaar te houden C:-)


Het spijt me wel maar dat had niet nodig geweest. Ontopic was het allang niet meer en er kwam juist een beetje gezelligheid.
Dat spontaan verwijderen vind ik persoonlijk heel vervelend.....

Gr. Neet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2009 06:01 - 03 dec 2009 06:05 #38 door Menno
Is ook een oplossing! Alles wat ook maar ruikt naar humor en niet 200% on-topic is wordt gewoon blind verwijderd. Daarmee hebben we wel het probleem met de sfeer opgelost.

Die is er gewoon niet meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2009 08:03 #39 door daandus
Toetsenbordkoeling, tja.... ik zit veel te veel hier te typen, en te weinig voor een stukje in de Transalper!  :D

Laten we (gezien de draadnaam-wijziging) eens bedenken hoe je meer echt actieve leden bij de club kunt betrekken! Ik geloof wel dat dat invloed kan hebben op het forum; meer technisch geneuzel is altijd welkom lijkt me!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2009 08:28 #40 door Two Plugs

@Bestuur, bespreek eens of je Lidmaatschap en Forum direct aan elkaar koppelt.
Dus een lid wordt direct lid op het Forum.. mogen ze zelf bepalen of ze binnenkomen in deze babbel-kroeg
Verdere onderdelen van het Forum afsluiten voor niet leden is dan ook geen probleem.


De grote 'charme' van ons Forum (incl zijn voorganger) vind ik dat je géén lid van de TCN hoeft de zijn om van het forum (of een deel hiervan) gebruik te maken. Mag wat mij betreft (ff op persoonlijke titel!) ook vooral zo blijven.

Voor wat betreft de verharding... Natuurlijk heb ik mijzelf (zie verwijzing naar bepaalde keukenmiddeltjes...  ::) :-[ ) ook hier aan schuldig gemaakt; al of niet omdat ik heb toegestaan dat ik uit de spreekwoordelijke tent werd gelokt. Nooit goed, emoties zijn een slechte raadgever. Mijn fout, ik heb me inmiddels laten pijnigen met stokslagen...

Toch blijf ik er bij dat ik de sfeer op ons Forum niet zo slecht vind. Een GS forum (waar iedereen wordt afgebrand die anders over een GS denkt dan een GS'er, heb het nu ff over het Duitse GS forum) zijn wij gelukkig niet.

Natuurlijk moeten we met elkaar op ons woordkeuze letten. Dat is een absoluut punt. Maar om nu te stellen dat er een 'verharding' optreed aan de hand van een aantal incidenten - ik weet niet of dat nu wel een goed ijkpunt is.

In dit draadje 'beleef' ik het alsof er een soort van onbestemd onderbuikgevoel sluimert en dat is natuurlijk best een signaal om rekening mee te houden. Maar dat geld idd voor ons allemaal.

Voornemen wat ik mij nu per direct voorneem (om direct maar de stoute schoenen aan te trekken...) is dat ik idd de raad hier ter harte neem en eerst eens een stukje nalees voordat ik idd op de 'VERZENDEN' knop druk... En daarbij ook op mijn woordkeuze ga letten. ;)

Een 'zelfregulerend' Forum begint immers ook bij jezelf...  :-\

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden