Verbetering Forum sfeer en Club cultuur (was Re: Sfeer alhier)

06 dec 2009 19:52 #61 door Menno

Blijft toch het favoriete A-woord van tweepluggies dat Azijnpissen  :D :D :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 19:54 - 06 dec 2009 19:58 #62 door NiCoAT

Ik heb hier ook wel een meninkje te spuien;

Geweldig huilietopic  :D

Ik hang (zeker de laatste tijd) aktief op 6 - 10 verschillende forums, en wat minder aktief op nog 10 andere.. wat mij opvalt, is dat het hier redelijk netjes aan toe gaat, mensen gaan hier redelijk netjes met elkaar om als ik vergelijk hoe het op andere fora gaat. Ik snap ook absoluut niet waar men zich hier druk om maakt; het is net of het een keertje heeft geregend in het paradijs, en iedereen staat op zijn achterste benen  :D
Ik ben dan ook van mening dat het absoluut niet aan de kritiek van de medegebruikers ligt, misschien een heel klein beetje aan de manier waarop het gebracht wordt, maar ik denk toch dat het ook voor een flink deel aan de niet gladde ruggen of lange tenen ligt van de ontvangers van het commentaar..
Op internet is 'de maatschappij' nu eenmaal wat harder, omdat er veel gepost en getypt wordt vanuit 'gut feeling' en inderdaad, na het voltooien van je tekstje lees je hem na en is er de optie om het spul wat af te zwakken, maar eigenlijk ben je dan je eigenlijke mening aan het verbloemen.. ik doe daar vaak niet aan;  what you see is what you get.. en hoe je e.e.a. interpreteert is helemaal aan jou..
Als je iets met een positieve insteek leest (en ja, het helpt als je iemand IRL kent) zul je automatisch dingen zo interpreteren dat je de lol ervan inziet, maar als je al half grommend iets leest wat tegen de/je haren instrijkt, is de kans groot dat je ook grommend reageert.. en vice versa uiteraard  ;)

Ik vind het allemaal heel erg meevallen hier; en als men inderdaad even terugleest hoe de intonatie van een post zóu kunnen overkomen voor iemand die met een minder goede bui je post leest kun je dmv punten en komma's vaak nog wel wat veranderen, maar ik denk dat voornamelijk de lezer gewoon een pak zout naast het scherm moet zetten, en gebruiken mits nodig  ;D
Je hóeft niet te happen op een flamepost, negeren is ook een optie, en de poster zal dan zelf wel gaan nadenken over het hoe en waarom, ipv dat hij dik beet krijgt op het vissie wat hij uitwierp  :angel: 

Dames en heren; kijk eens rond op fora zoals Geenstijl en FOK!, lees daar een beetje rond en kijk eens hoe het daar gaat, en kom dan nogmaals hier in dit rustig kabbelende TCN forum beekje vertellen dat het ongezellig is, en dat het niveau 'bagger' is (trouwens:  bagger is toch ons ding en hoort in beekjes ??).. het valt allemaal wel mee; het is hier niet de kerk, het is 2009, en we willen allemaal onze meningen kwijt, en dat kan wel eens botsen.. C:-)

Niet huilen, kusje, pleister erop en weer vrolijk doorgaan  8)


Klinkt allemaal hardstikke logisch Jeff.
Eerst wil ik duidelijk maken dat ik een stevige discussie niet uit de weg ga en er ook wel eens "in kleun, maar ik wil toch een paar kanttekeningen maken.
Dat jij het leuk vind om lekker stoer grote woorden te gebruiken en met grof geschut mensen uit hun tent wilt lokken wil nog niet zeggen dat het door anderen op prijs wordt gesteld.
Dat het er op andere fora harder aan toe gaat wil ook niet zeggen dat op dit forum ook maar moet kunnen, als je dat toch wilt dan ga je maar lekker naar Geen Stijl of Powned kijken. Kennelijk zijn er hier veel mensen die zich een beetje ergeren aan de manier waarop sommigen menen te kunnen/moeten reageren. Kennelijk zijn er meer mensen die vinden dat het niet leuk is om zo te reageren, al vele pagina's van dit item lang.
Als je het hier leuk vind moet je vooral blijven komen maar kies je woorden op een manier die de mensen hier al tijden gebruiken en plezierig vinden.
Juist omdat dit een medium is waar het niet mogelijk is om je gezicht te zien moet je eigenlijk nog beter op je woorden letten.
Terecht dat mensen dus aangeven dat sommige opmerkingen voor wat hun betreft niet passen bij " ons"  forum.
Dus wat mij betreft geen kusje of stoer gedoe. En die rare opmerking over calimerogedrag daar heb ik wel een beetje schijt aan Jeff. Dat is een hele kinderachtige opmerking, welke smiley's je ook gebruikt

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 20:08 #63 door kees

Nu nog even een andere avatar, Brombeer ;D dan komt alles helemaal goed.


Wat denk jij dat ik ervan vindt steeds naar die Transalp-sticker van je te moeten kijken?? ;D :D ;)

(..en met je forumnaam ben ik het nu ook niet meer eens :angel:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 20:18 #64 door Sounddragon


[insert] Geweldig mooie preek met volgens mij pissige ondertoon [/insert]


....  maar ik denk toch dat het ook voor een flink deel aan de niet gladde ruggen of lange tenen ligt van de ontvangers van het commentaar..

...

als je al half grommend iets leest wat tegen de/je haren instrijkt, is de kans groot dat je ook grommend reageert.. en vice versa uiteraard  ;) 


I rest my case, mooier voorbeeld bestaat bijna niet  ;D



:-*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 20:52 #65 door NiCoAT

 
I rest my case, mooier voorbeeld bestaat bijna niet  ;D



:-*


En daarmee ga je niet op argumenten in, kleineer en schoffeer je mensen die de moeite nemen met deze topic mee te doen op basis van argumenten (in de laatste plaats mijn persoon), een eigenschap die veel schreeuwers van Geen Stijl ook schijnen te hebben.


Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 21:08 - 06 dec 2009 21:17 #66 door Sounddragon


Je hóeft niet te happen op een flamepost, negeren is ook een optie





...


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 21:59 #67 door Neet

Wat denk jij dat ik ervan vindt steeds naar die Transalp-sticker van je te moeten kijken?? ;D :D ;)

(..en met je forumnaam ben ik het nu ook niet meer eens :angel:)


Ik weet dat je een Transalp te min vind maar ik vind ze leuk. Zijn er meer die graag TA rijden.
Neet? Tja, dat schijnt een klein beesje te zijn. Waarom? Geen idee eigenlijk.

Gr. Neet :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 23:40 #68 door kees
Ja ze leidt wel af, dat wel.. maar op een prettige manier... :-*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2009 14:41 #69 door RuuJan
Pff, wat een verhaal zeg. 6 pagina's aan open deuren moeten lezen voor ik eindelijk eens kon reageren  ;).

Weet je, ik ben nu een jaar of vijftien online, zoals dat heet. Eerst via usenet en later op allerlei webforums en ik heb de hele discussie die hier nu gevoerd wordt al heel wat keren voorbij zijn komen. En eerlijk gezegd, heeft het nog nooit ergens enige verandering gebracht. Dat is misschien jammer, maar een forum bestaat nu eenmaal bij de gratie van de mensen die er posten. En waar je mensen met elkaar laat praten, zijn er altijd meningsverschillen over de manieren hoe je met elkaar zou moeten communiceren. Dat is hier, dat is op het Ubuntuforum waar ik ook nog al eens rondhang, maar het is ook in de kroeg en op school, op je werk of waar dan ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2009 21:57 #70 door Gast
Altijd al het bestje jongentje van de klas willen spelen  :angel:

Mag ik op persoonlijke titel de Forum Admin verzoeken om dit topic te splitsen naar
een praathoek onderwerp "Kijk eens, ik durf een gewaagd avatar plaatje te plaatsen"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2009 22:01 #71 door kees
Dát zijn dan weer van die verassende wendingen.. ;D

Ik stap daarmee ook op uit deze praathoek, ben ff de hond uitlaten.. :-*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2009 22:09 #72 door Forum Admin
De reacties op elkaars Avatar plaatjes zijn hier:
www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=2608.0
verder voort te zetten


Klachten over hoe dit cafe gerund wordt zijn hier in te dienen:
www.irvinehousingblog.com/wp-content/upl...2007/09/fuck_you.gif


Mensen die mee willen helpen achter de bar staan voor mijn part de tent runnen, kunnen zich hier opgeven:
info@transalpclub.nl


En ja Bernard ik heb het 2 maal gelezen  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2009 22:15 #73 door Dannye4
Forum Admin, bestuurders, (iemand al door dat ik ook MPS patient ben ::)

Tip voor verbetering: geef de Praathoek net zoals het Vraag en Aanbod deel vrij zodat iedereen beheerder is 8)
In Vraag en Aanbod werkt het perfect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2009 22:18 #74 door Miquel

Dát zijn dan weer van die verassende wendingen.. ;D

Ik stap daarmee ook op uit deze praathoek, ben ff de hond uitlaten.. :-*


Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2009 22:20 #75 door kees

Klachten over hoe dit cafe gerund wordt zijn hier in te dienen:
www.irvinehousingblog.com/wp-content/upl...2007/09/fuck_you.gif


Glashelder.. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2009 22:44 #76 door Sounddragon
Heej is dat MF oma niet ??  :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2009 11:33 #77 door Two Plugs

De reacties op elkaars Avatar plaatjes zijn hier:
www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=2608.0
verder voort te zetten


Klachten over hoe dit cafe gerund wordt zijn hier in te dienen:
www.irvinehousingblog.com/wp-content/upl...2007/09/fuck_you.gif


Mensen die mee willen helpen achter de bar staan voor mijn part de tent runnen, kunnen zich hier opgeven:
info@transalpclub.nl


En ja Bernard ik heb het 2 maal gelezen  ;)


Goed gedaan, Danny!  ;)

Doe ik tegenwoordig ook... werkt eigenlijk best wel goed...  ::)

Vwb dat andere voorstel (vrijstellen praathoek ed): pak het op met Rob zou ik zeggen. Mijn zegen hebben jullie!  :angel:

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2009 13:14 #78 door kees
Normaal gesproken kom ik nooit in de Praathoek omdat ik hier niet mag roken.

(de avatar-sectie beschouw ik gemakshalve maar als Dart-kamertje.. ;D)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2009 20:33 #79 door Nikotech

Normaal gesproken kom ik nooit in de Praathoek omdat ik hier niet mag roken.

(de avatar-sectie beschouw ik gemakshalve maar als Dart-kamertje.. ;D)


Maar dan wel even die sigaret uitmaken :)  Haha  :D ;D :angel:


Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.131 seconden