Verbetering Forum sfeer en Club cultuur (was Re: Sfeer alhier)

03 dec 2009 10:07 #41 door Oldtimer

niet verder vertellen...
op 1 december om 20:32 heeft het 800ste lid zich aangemeld


Dus toch ..............  na 799 komt dus 800.
Wie zorgt er nu eindelijk eens voor taart ???? ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2009 11:12 #42 door Mense
Mijn fout, ik heb me inmiddels laten pijnigen met stokslagen...

Ik heb niets gehoord en Kaatje is te zwak, zal met liefde die stok nog even hanteren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2009 11:35 #43 door robgoesdakar
Even mijn gedachten gang.......,

sfeer en verharding, of het nu hier op het forum is, of in de algemene maatschappij (want daar gebeurd het ook als je de spotjes op tv moet geloven).

Even een paar dingen die mijns inziens bijdragen aan dit 'gevoel':
- economische omstandigheden. Om je heen zie je heel veel gebeuren. Ontslagen, arbeidstijdverkorting, banken die omvallen (of dit nu door de crisis zou komen of niet). Allemaal factoren die aan geven dat je eigen situatie wel eens niet zo 'veilig' zou kunnen zijn als dat je verwacht had. Daardoor wordt je afstandiger, en dus harder naar de buitenwereld.
- weer. De laatste periode is het eigenlijk pokke weer. Veel water, niet echt seizoensgebonden temperaturen, dus je biologische klokje raakt een beetje van slag. Daarmee dus ook invloed hebbend op je gedrag.

Hoe je het kunt verbeteren ?
- mensen alleen maar vragen om op het forum te komen na een goed glaasje wijn, zodat ze wat relaxter zijn
- iedereen een roze bril geven

Serieus..., geen idee. Als we gewoon ieder voor zichzelf 2x na denkt voordat hij op verzenden drukt, en een in eerste instantie 'gewraakte' post nog een keer leest (na het nuttigen van een glaaje wijn of zo), komen we volgens mij een heel eind ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2009 18:16 #44 door Jan-Willem
Ook even mijn bijdrage als niet actief clublid.

Vind het een leuk forum waar ik een hoop van lees, gewoon uit interesse waar mensen zich mee bezig houden en inventieve oplossingen etc. Ook een hoop onderwerpen waar ik zelf geen bal aan heb, maar heb er wel plezier aan. Zou best wel eens een paar ritjes mee willen rijden, maar is vaak op zaterdag ( werkdag) of ik heb op de zondag net mijn dochter dat weekend) Wel een keer aan de BAT meegedaan en er enorm van genoten en een leuke sfeer ook. Dat lid 800 zich op 1 december zich heeft aangemeld verbaasd me dan weer. Heb mezelf in oktober als lid aangemeld en was toen al lid 801. ( zomaar een verder zinloze opmerking)

aan de administratie: ik stuur snel even de getekende machtiging op, maar ben echt een kwast met formulieren ( buiten het makkelijke digitale dan ;) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2009 22:46 - 03 dec 2009 22:48 #45 door PimW
Ik loop nu alweer een paar jaartjes mee op een ander forum. Ben bij de crew gekomen en uiteindelijk Administrator geworden. In de tijd dat ik bij de crew kwam vond ik de sfeer goed en waren de vraagsukken van prima niveau. Tegelijkertijd liep de toenmalige admin enorm te klagen dat het niveau slecht was en de sfeer klote...
Snapte er toen niets van, maja wat doe je er aan.

Nu ben ik zelf Admin en heb exact hetzelfde ervaren.

Naarmate je eigen kennis toeneemt door veel op het forum te vertoeven ga je de vraagstukken steeds minder boeiend vinden. Jouw niveau stijgt maar de rest van het forum stijgt niet met je mee. Je gaat je nu vrij snel ergeren aan de zoveelste vraag van dit of dat en het gebrek aan respect en eigen inzet van die lui. Gebruik die zoekfunctie nou eens!
Op zo'n moment kijk je ook totaal anders tegen berichten aan, vaak erg negatief. Je gaat zelfs feller reageren en je krijgt felle reacties terug (hoewel het allemaal niet zo bedoelt word vaak). Al met al heb je na een tijd helemaal geen energie meer voor het forum en is de pret er een beetje vanaf.

En zo doorgaat een forum met zijn harde kern een soort van golfbeweging.

Zoals Rob zegt: Drankje erbij, onderuitzitten en muziekje aan  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2009 23:25 #46 door cobramarw
Verslag Alpentour is doorgestuurd, dus ik kan weer mee doen  :)

Ik zie zelf ook een hele hoop draadjes die me niet interesseren, of dubbeltjes terugkomen.
Hetgeen wat me niet boeit klik ik gewoon weg (of lees eerst diagonaal de vraag en de eerste 5 reacties).

PimW heeft deels gelijk; de zoekfunctie wordt te weinig gebruikt.

Niet sociaal natuurlijk, maar zo erger ik mezelf niet en blijft het leuk om te komen kijken of er nieuwe dingen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2009 23:38 #47 door Sandra
Ben benieuwd of je na het schrijven jouw bericht ''nagekeken'' hebt voor het verzenden?

Als netjes betalend is het niet zo leuk om te lezen dat jij je qua niveau verheven voelt boven mede TCN leden en dat er over TCN 'ers' gesproken word als 'die lui die gebrek aan respect hebben' als er 'per ongeluk' een zelfde vraag wat vaker gesteld wordt.
In motorbladen kom je door de jaren heen ook steeds weer dezelfde dingen/onderwerpen tegen, zo is het nu eenmaal...

Jaren voor dat jij geboren werd heb ik mijn rijbewijs gehaald, als vrouw ben ik aardig technisch, maar je geduld verliezen tov mensen die misschien net beginnen en nog niet zoveel know how hebben op motorgebied is niet zo verstandig.
Als rechtgeaarde motorrijder moet je elkaar helpen en er een goed gevoel over hebben als de ander wat heeft gehad aan jouw hulp of advies.
Groetjes Sandra

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2009 23:43 - 03 dec 2009 23:52 #48 door PimW
Sorry Sandra, zo bedoel ik het inderdaad helemaal niet.

Wat ik neertik is wat ik op een ander forum meegemaakt en gezien heb. Ook op andere fora merk ik dat daar hetzelfde speelt.
Ik voel me niet verheven boven niemand.

Probeerde enkel een situatie schets te geven zoals ik denk dat het gaat op fora en bovendien hoe mensen dingen ervaren. Niet de realiteit dus.

Zal het wel weer onduidelijk gebracht hebben, schijn ik ook goed in te wezen. Excuus!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2009 07:52 #49 door Sandra
Okee Pim prima!  ik wens jou en alle TCN 'ers een leuk en gezellig weekend!  :)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2009 09:31 #50 door Waffie
  we dwalen af.... :o

niet om wat er op het forum staat maar de manier waarop we schrijven en dus indirect met elkaar omgaan.
en dat is iets wat inderdaad op kan vallen
echter dit kan enkel en alleen opgelost worden als we hier zelf als schrijver maar ook als lezer iets genuanceerder mee omgaan
zonder direkt uit ons schoen te willen springen

dit gedachte goed  zou  in alle facetten van het leven  wat meer aaandacht moeten krijgen
je wordt er  wat meer easy van.....

dat de topics  niet altijd spannend voor iemand zijn kan ,dat voor een ander weer wel,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2009 12:25 #51 door NiCoAT
Je moet je forum-genoten gewoon hetzelfde behandelen zoals je graag zelf behandeld wilt worden.
Je krijgt namelijk wat je geeft, dus als je lomp doet loop je een grote kans om lompe dingen terug te krijgen.
En ik denk dat het niet altijd goed is om niet te corrigeren maar gewoon negeren kan ook nog. Woede/boosheid is een slechte emotie die enorm veel energie kost en helemaal niets opleverd behalve beschadigingen, en wie wil er beschadigd worden?

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2009 18:23 #52 door delange33
Hallo Allemaal ;D

Ik wil alleen even zeggen dat het gebruik van smilies inderdaad niet onderschat moet worden, deze kunnen je hele verhaal een stuk genuanceerder (dus vriendelijker ;)) over doen komen. Gebruiken dus! ;D

Prettig Sint weekend! ;)
Marc.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2009 18:31 #53 door Neet

Hallo Allemaal ;D

Ik wil alleen even zeggen dat het gebruik van smilies inderdaad niet onderschat moet worden, deze kunnen je hele verhaal een stuk genuanceerder (dus vriendelijker ;)) over doen komen. Gebruiken dus! ;D

Prettig Sint weekend! ;)
Marc.


Je bedoelt iets va:
Wat een ...zooi hier  :))
Neeh, dat is het niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 13:30 - 06 dec 2009 13:33 #54 door Sounddragon
Ik heb hier ook wel een meninkje te spuien;

Geweldig huilietopic  :D

Ik hang (zeker de laatste tijd) aktief op 6 - 10 verschillende forums, en wat minder aktief op nog 10 andere.. wat mij opvalt, is dat het hier redelijk netjes aan toe gaat, mensen gaan hier redelijk netjes met elkaar om als ik vergelijk hoe het op andere fora gaat. Ik snap ook absoluut niet waar men zich hier druk om maakt; het is net of het een keertje heeft geregend in het paradijs, en iedereen staat op zijn achterste benen  :D
Ik ben dan ook van mening dat het absoluut niet aan de kritiek van de medegebruikers ligt, misschien een heel klein beetje aan de manier waarop het gebracht wordt, maar ik denk toch dat het ook voor een flink deel aan de niet gladde ruggen of lange tenen ligt van de ontvangers van het commentaar..
Op internet is 'de maatschappij' nu eenmaal wat harder, omdat er veel gepost en getypt wordt vanuit 'gut feeling' en inderdaad, na het voltooien van je tekstje lees je hem na en is er de optie om het spul wat af te zwakken, maar eigenlijk ben je dan je eigenlijke mening aan het verbloemen.. ik doe daar vaak niet aan;  what you see is what you get.. en hoe je e.e.a. interpreteert is helemaal aan jou..
Als je iets met een positieve insteek leest (en ja, het helpt als je iemand IRL kent) zul je automatisch dingen zo interpreteren dat je de lol ervan inziet, maar als je al half grommend iets leest wat tegen de/je haren instrijkt, is de kans groot dat je ook grommend reageert.. en vice versa uiteraard  ;)

Ik vind het allemaal heel erg meevallen hier; en als men inderdaad even terugleest hoe de intonatie van een post zóu kunnen overkomen voor iemand die met een minder goede bui je post leest kun je dmv punten en komma's vaak nog wel wat veranderen, maar ik denk dat voornamelijk de lezer gewoon een pak zout naast het scherm moet zetten, en gebruiken mits nodig  ;D
Je hóeft niet te happen op een flamepost, negeren is ook een optie, en de poster zal dan zelf wel gaan nadenken over het hoe en waarom, ipv dat hij dik beet krijgt op het vissie wat hij uitwierp  :angel: 

Dames en heren; kijk eens rond op fora zoals Geenstijl en FOK!, lees daar een beetje rond en kijk eens hoe het daar gaat, en kom dan nogmaals hier in dit rustig kabbelende TCN forum beekje vertellen dat het ongezellig is, en dat het niveau 'bagger' is (trouwens:  bagger is toch ons ding en hoort in beekjes ??).. het valt allemaal wel mee; het is hier niet de kerk, het is 2009, en we willen allemaal onze meningen kwijt, en dat kan wel eens botsen.. C:-)

Niet huilen, kusje, pleister erop en weer vrolijk doorgaan  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 13:47 #55 door kees
Helemaal mee eens.. ;)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 17:50 #56 door Neet
Nu nog even een andere avatar, Brombeer ;D dan komt alles helemaal goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 18:27 #57 door olaf
Even vooraf , ik vind het niet verkeerd dit forum , maar trek toch wel eens een wenkbrouw op bij sommige antwoorden  .
En dan te roepen niet huilen maar gewoon weer doorgaan , ik denk dat het eerder andersom moet , waarom zou je iemand aan het huilen willen maken  ???
En waarom zou je je tekst niet een beetje aanpassen  ???
Je wordt toch zelf ook graag in je waarde gelaten .


Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 18:39 #58 door Sounddragon

Even vooraf , ik vind het niet verkeerd dit forum , maar trek toch wel eens een wenkbrouw op bij sommige antwoorden  .
En dan te roepen niet huilen maar gewoon weer doorgaan , ik denk dat het eerder andersom moet , waarom zou je iemand aan het huilen willen maken  ???
En waarom zou je je tekst niet een beetje aanpassen  ???
Je wordt toch zelf ook graag in je waarde gelaten .


Olaf


Niet huilen als in: niet klagen  ;)

Elkaar serieus gallen gebeurt hier helemaal niet; alles het grootste deel van de discussie hier bestaat uit het niet (willen ??) interpreteren van elkaars tekst, en het negeren van ondertonen in combi met wel of niet verkeerd gebruik van smilies..

Nogmaals: kijk eens in de grote boze internet vijver en lees eens op wat gemeleerder bevolkte fora, en kijk nog eens goed over wat voor pietluttige dingetjes men hier zit te mierenneuken.. sorry hoor.. het lijkt af en toe wel een stelletje saaie ouwe kleuters hier (let op de SMILIE !!! -->>>>>) ;D  (<<<<<<<<<
)

Dit IS EN BLIJFT ook een onderwerp waar men online niet uit gaat komen.. dit moet als groep met een biertje (en glaasje water voor mij), zodat men bijvoorbeeld de grijns op mijn smoel kan zien als ik zometeen op <enter> ram  ;D :D

stelletje Calimero's !!




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 19:06 #59 door Neet
Laten we gewoon doen zoals we zijn en een beetje respect hebben voor elkaar.
Dit blijft een leuk forum, wat er ook gebeurd. Altijd sfeer, goeie vragen en vaak hele goeie antwoorden en oplossingen. Ben er zelf wel blij mee.

M.vr.gr.
Neet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 19:48 #60 door Two Plugs
Oje, Ralf, Miereneuken... Klinkt als azijnpissen...  ;D ;) (Let ook hier op de smillie!  :angel: )

Denk wel overigens dat Olaf een 'valid point' aankaart... Waarom zou je idd iemand bewust willen beledigen / kwetsen?


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden