De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

24 feb 2019 14:10 #1 door Grubeater
De internetcommissie heeft hard gewerkt om het forum te integreren in de website zodat je met 1 account kunt inloggen.
Daarnaast zit de website in een nieuw jasje.

Nu zijn er wel een aantal dingen veranderd. Zo moet iedere gebruiker zijn avatar opnieuw instellen en kan de gebruikersnaam zijn veranderd. De gebruikersnaam op de website wordt namelijk gebruikt en niet de gebruikersnaam die je op het oude forum had. Controleer direct even de rest van je profiel, misschien kan deze wel een update gebruiken.

Een van de mogelijkheden waar ik direct naar opzoek ging is het weergeven van de recente posts van het forum. Hieronder zie je dat onder het Berichten kopje bovenaan de website deze optie zit.


Heb je zelf nog handige Tips & Tricks of heb je opmerkingen? Stel ze dan hier in dit topic zodat we er naar kunnen kijken.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 14:29 #2 door DDW
Geen knopje ''ongelezen berichten'' meer?

Verder is het natuurlijk superstrak geworden zo ;)

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 14:31 #3 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
De gebruikersnaam is niet veranderd. Maar wij gebruiken het naamveld in de weergave. Dit zijn twee aparte instellingen. Je naamveld kun je aanpassen.

Kijk ook eens goed naar je handtekening. De speciale tekens zijn helaas deels vervangen tijdens de migratie. Gewoon opnieuw invullen.

Vele voorkomende vragen zullen we opnemen in de hulppagina.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 14:39 - 24 feb 2019 14:39 #4 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
@DDW: De beste optie is Recente Berichten, die kun je instellen op "Since last visit". Zo krijg je alleen de recente berichten te zien since je laatste bezoek.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 15:04 - 24 feb 2019 15:04 #5 door PimW
Ik kan niet inloggen via de link onder elk bericht, zie screenshot.

Tevens vroeg ik mij af of het mogelik is een beter onderscheid te maken tussen post en onderschrift? Het witte lijntje zwart maken ofzo?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 15:10 #6 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
Ben gedegradeerd.... geen moderator meer met Varaderohuibje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 15:21 #7 door DPC
Is het nodig om met elke klik op het forum dat witte scherm te laten zien met het clublogo en een progressiebalk?

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 15:22 #8 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
@varaderohuibje, je bent en blijft moderator. Zo makkelijk kom je er niet vanaf. :evil:

@PimW, ik zal even kijken waaraan dit ligt. Je kunt blijkbaar wel inloggen mbv. de button bovenaan.

@ddw, @grubeater, Recente Berichten geeft de recente, ongelezen onderwerpen weer. Het staat standaard ingesteld op sinds je laatste bezoek. In de testomgeving hadden we de optie Ongelezen Berichten aanstaan. Dit geeft elke ongelezen reactie afzonderlijk weer. Dit werd al gauw een hele lange lijst. Daarom heb ik ervoor gekozen om dit menudeel uit te zetten. Mocht er belangstelling zijn, dan kan dit uiteraard weer worden aangezet.
Je kunt het tijdslimiet aanpassen. De aanpassing blijft tot je sessie verloopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 15:24 #9 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

DPC schreef : Is het nodig om met elke klik op het forum dat witte scherm te laten zien met het clublogo en een progressiebalk?


Nee, maar wel mooi en strak. B) Ook hier geldt, als een groot deel van de gebruikers het storend vindt, kunnen we het uitzetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 15:38 #10 door PimW
Van mij hoeft dat ook niet, vind het vrij irritant eerlijk gezegd. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 17:15 #11 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
Wow....die progressiebalk gaat wel heel erg snel irriteren. :sick:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 17:51 #12 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
Ik heb de preloader (progressiebalk, zandloper, etc.) voor het forum uitgezet.

Voordat er hardware door de huiskamers gaat vliegen of deze onder onaangename substanties terecht komt...
(waar wij, trouwens, op geen enkele manier aansprakelijk voor zijn)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 17:57 #13 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

PimW schreef : Ik kan niet inloggen via de link onder elk bericht, zie screenshot.

De links onder de berichten werken nu wel.

Tevens vroeg ik mij af of het mogelik is een beter onderscheid te maken tussen post en onderschrift? Het witte lijntje zwart maken ofzo?

Dit kan vast wel. Heb je een voorbeeld screenshot?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 18:41 #14 door DPC
Dank je. Beter zo :)

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 19:45 #15 door Sopa
even wennen, maar ziet er strak uit. Goed werk!

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 20:26 #16 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
Ja mooi geworden maar van mij had het avatar fotootje wel wat groter gemogen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 21:42 #17 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

xrvtuur schreef : Ja mooi geworden maar van mij had het avatar fotootje wel wat groter gemogen


Is het zo naar wens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 21:42 #18 door J-P
Allereerst, dank voor alle moeite! Ik merk dat ik wel een gewoontedier ben. Ik keek altijd heel selectief naar het forum: -> ongelezen berichten -> aanklikken wat voor mij relevant is -> en daarna alles mark as read. Vooral dat laatste zie ik nu even niet meer. Wat is daar de tip voor? het kan zijn dat het er gewoon staat maar ik zie het gewoon even niet. Alvast bedankt.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 21:50 #19 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

J-P schreef : Allereerst, dank voor alle moeite! Ik merk dat ik wel een gewoontedier ben. Ik keek altijd heel selectief naar het forum: -> ongelezen berichten -> aanklikken wat voor mij relevant is -> en daarna alles mark as read. Vooral dat laatste zie ik nu even niet meer. Wat is daar de tip voor? het kan zijn dat het er gewoon staat maar ik zie het gewoon even niet. Alvast bedankt.


Ja, die optie mis ik ook een beetje. Enige manier die ik nu kan bedenken is even uitloggen en weer inloggen. Dan is je lijst met recente berichten (sinds je laatste bezoek) weer leeg. Goed op de kleuren letten, helpt ook. Wij zijn op dit moment aan het kijken of er ander menuopties zijn, die dichter in de buurt komen van het bekende SMF Forum gedrag.

Anders kunnen we altijd een verzoek doen bij de ontwikkelaars of ze een markeer alles als gelezen optie willen implementeren. :unsure:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 09:44 #20 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

Baardaap schreef :

xrvtuur schreef : Ja mooi geworden maar van mij had het avatar fotootje wel wat groter gemogen


Is het zo naar wens?


Jaaaaa zeker!:)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden