De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

25 feb 2019 16:30 - 25 feb 2019 16:40 #21 door PimW
In elk sub-forum hangt wel een knop, ''markeer alles als gelezen''. Dan reset je de kleuren ook weer, maar ik zie nog niet hoe je dat in één klap voor heel t forum kunt doen.
Als je ffies gaat naar www.transalpclub.nl/forum/index/task-mar...d32651f40ad0e486d2=1 dan markeert hij alles als ongelezen dus t ken wel. Ff ergens knoppie bijsleutelen.

Die streep tussen post en onderschrift is helemaal goed zo, toppie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 18:21 #22 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
Vind het ook lastig dat de gelezen berichten blijven staan. Wil alleen die zien die ik nog niet heb gelezen toch. Anders wordt het zo'n troepje

Is er al een oplossing voor ????

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 18:35 #23 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

Oldtimer schreef : Vind het ook lastig dat de gelezen berichten blijven staan. Wil alleen die zien die ik nog niet heb gelezen toch. Anders wordt het zo'n troepje

Is er al een oplossing voor ????


Voorlopig is er geen definitieve oplossing. Die zou van de Kunena ontwikkelaars moeten komen.

Onder Berichten vind je nu een nieuw menu-item Ongelezen. Dit geeft elk ongelezen bericht afzonderlijk weer, maar zodra je een bericht hebt gelezen verdwijnt deze uit het overzicht. Wellicht dat dit help bij het navigeren door het forum.

Verder kan ik aanbevelen om een keer langs alle boards te lopen en deze als gelezen te markeren, zoals PimW beschreef. Dan heb je een actueel overzicht op de voorpagina, waarop enkel de boards zijn gemarkeerd (in oranje) die nieuwe berichten bevatten. Een deel van het ongemak komt door de verhuizing en zal geleidelijk aan minder worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 18:38 #24 door PimW
Als je op dat linkje klikt markeert hij het hele forum in één keer als gelezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 18:46 #25 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

PimW schreef : Als je op dat linkje klikt markeert hij het hele forum in één keer als gelezen.


Welke link, waar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 18:51 #26 door PimW

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 18:57 #27 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

PimW schreef :

PimW schreef : (...)
Als je ffies gaat naar www.transalpclub.nl/forum/index/task-mar...d32651f40ad0e486d2=1 (...)


Diezum


Dan krijg ik:
Fout
 
U heeft informatie ingevoerd in een verouderd formulier. Ververs de pagina en probeer opnieuw!

En op de Index pagina heb geen link om het hele forum als gelezen te markeren. :huh:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 19:06 #28 door PimW
Ja ik zie nu dat dit stukje van de link ab41c90baf6acad32651f40ad0e486d2 met de tijd veranderd.

Ik had geen zin stuk voor stuk de sub-boards te klikken dus ff gekeken wat er achter zon knoppie zit en de link aangepast. Dat werkt dan wel, maar moet je steeds ff graven in de broncode.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 19:12 #29 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
Ik denk dat ab41c90baf6acad32651f40ad0e486d2 je session id is.

Het zal ook per gebruiker verschillen welke berichten al gelezen zijn en welke niet. Ik vind het persoonlijk niet zo'n ramp om één keer alle boards af te lopen en deze als gelezen te markeren. Daarna is het al een stuk overzichtelijker en met de Ongelezen optie werkt het eigenlijk net als in het oude forum. Even wennen, ja. Maar dat heb je als je van je Transalp op een Harley stapt ook. :cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 19:18 #30 door PimW
Ik dacht dat die functie wellicht zonder te discrimineren alle berichten op gelezen zou zetten, zonder fancy-pants poespas.
Maakt opzich ook niet uit, maar je moet aan de ouderen onder ons denken die zijn soms wat minder flexibel :kiss:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 21:07 #31 door DDW

Baardaap schreef :
Onder Berichten vind je nu een nieuw menu-item Ongelezen. Dit geeft elk ongelezen bericht afzonderlijk weer, maar zodra je een bericht hebt gelezen verdwijnt deze uit het overzicht. Wellicht dat dit help bij het navigeren door het forum.


Ikke grote blij :woohoo:

Maar nu dit weer i.p.v. het gebruikelijke menu.

Africa twin RD07a 2000.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 22:13 - 25 feb 2019 22:14 #32 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

ddw schreef : Ikke grote blij :woohoo:

Maar nu dit weer i.p.v. het gebruikelijke menu.


Opgelost! :woohoo: :mrgreen:

Note to myself: whenever you change menus, you need to make sure menu assignment for modules and templates will cover the new menu item!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2019 23:46 #33 door Bruudmartijn
Beantwoord door Bruudmartijn in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
Ziet er gelikt uit de nieuwe layout.
Werkt in mijn geval op de telefoon beter na opvragen desktop versie als de mobiele weergaven. ( beetje onoverzichtelijk de mobiele weergaven. Zal denk ik ook mobiel afhankelijk zijn)

Ik kan alleen niet zien in een post waneer er een bericht geplaatst is. De tijd bijvoorbeeld. Weet niet of ik de enige ben via de mobiel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2019 23:58 #34 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
Hai luitjes :D

Moet en respect voor het forum eigenaars die zoveel werk moet verzetten Om een forum bij te houden

Maar ook ik kan me niet onttrekken dat het niet helemaal lekker kijkt alles is groter geworden waardoor je behoorlijk al moet scrollen naar beneden dus behoorlijk drukker is geworden niet echt rustig beeld

veel ruimte tussen berichten zou wat beter in mekaar gedrukt mogen worden zoals het oude gebeuren en bij lezen of gelezen berichten

ook de regel als Laatst bewerkt Gisteren 22:14 door Baardaap. is behoorlijk aanwezig in de rosse kleur
zou van mij veel kleiner mogen of weg ?
Ook bijvoorbeeld Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen de kopregel in de blauwe kleur is behoorlijk groot en ander topic ook natuurlijk .

ook de STATISTIEKEN staat nu onder mekaar kan het niet naast elkaar en kleiner ruimte genoeg denk ik :whistle: uiteindelijk moet jullie het wel weten als tips en aanmerkingen

zie het niet zo zeer als kritiek maar meer als opbouwende aanvulling alvast de vriendelijk groetjes Frits
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2019 08:33 #35 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

Bruudmartijn schreef : Ziet er gelikt uit de nieuwe layout.
Werkt in mijn geval op de telefoon beter na opvragen desktop versie als de mobiele weergaven. ( beetje onoverzichtelijk de mobiele weergaven. Zal denk ik ook mobiel afhankelijk zijn)


De weergave op draagbare apparaten is heel afhankelijk van je schermgrootte. Zo wordt er een hoop informatie weggelaten als er niet genoeg ruimte is om het weer te geven.

Tip: Probeer je scherm eens te draaien. Dit kan een wereld van verschil maken.

Ik kan alleen niet zien in een post waneer er een bericht geplaatst is. De tijd bijvoorbeeld. Weet niet of ik de enige ben via de mobiel.


Je hebt gelijk. De tijdsaanduiding bij het bericht verdwijnt grotendeels achter de box van het bericht. Ik zal ernaar kijken. Is vast makkelijk op te lossen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2019 08:46 - 27 feb 2019 08:55 #36 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

honda2x schreef : Maar ook ik kan me niet onttrekken dat het niet helemaal lekker kijkt alles is groter geworden waardoor je behoorlijk al moet scrollen naar beneden dus behoorlijk drukker is geworden niet echt rustig beeld

veel ruimte tussen berichten zou wat beter in mekaar gedrukt mogen worden zoals het oude gebeuren en bij lezen of gelezen berichten

Je went eraan, denk ik. Ik ben het met je eens dat de regelafstand op de desktop/laptop wat compacter zou mogen. Maar het zou zo maar invloed kunnen hebben op de weergave op kleine schermen. Dat het dan juist te compact wordt. Probeer 's uit te zoomen met CTRL+- of CTRL+ muis scrollwheel naar beneden. Misschien dat je het daarmee wat meer naar wens kunt maken.

ook de regel als Laatst bewerkt Gisteren 22:14 door Baardaap. is behoorlijk aanwezig in de rosse kleur
zou van mij veel kleiner mogen of weg ?
Ook bijvoorbeeld Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen de kopregel in de blauwe kleur is behoorlijk groot en ander topic ook natuurlijk .

De kleuren zijn afhankelijk van je rol op het forum, moderator, admin, mere mortal, etc.). De tekstgrootte vind ik wel meevallen. Het zou misschien iets minder vet mogen. Of bedoelde je dat? Op wat voor scherm kijk je trouwens?

ook de STATISTIEKEN staat nu onder mekaar kan het niet naast elkaar en kleiner ruimte genoeg denk ik :whistle: uiteindelijk moet jullie het wel weten als tips en aanmerkingen

Welke statistieken bedoel je? Helemaal onderaan op de voorpagina? Of de gebruikersinformatie links van het bericht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2019 09:11 #37 door Goobi
Hoi Sandro,

Even wennen aan de nieuwe layout maar dat komt vast goed. Ik had in het oude forum de handtekening onder elk bericht uit staan maar kan die optie nu niet meer vinden. Zit die ergens verstopt?

Groet,
Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2019 09:33 - 27 feb 2019 09:33 #38 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

Goobi schreef : Even wennen aan de nieuwe layout maar dat komt vast goed. Ik had in het oude forum de handtekening onder elk bericht uit staan maar kan die optie nu niet meer vinden. Zit die ergens verstopt?


Dit zit in je Profile in de tab Profielinformatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2019 00:40 #39 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

Baardaap schreef :

Bruudmartijn schreef : Ik kan alleen niet zien in een post waneer er een bericht geplaatst is. De tijd bijvoorbeeld. Weet niet of ik de enige ben via de mobiel.

Je hebt gelijk. De tijdsaanduiding bij het bericht verdwijnt grotendeels achter de box van het bericht. Ik zal ernaar kijken. Is vast makkelijk op te lossen...


Ik was nog vergeten te vermelden, dat de postinformatie met postdatum, etc. nu ook op kleine schermen goed zichtbaar is. De styling zat niet helemaal goed voor zeer kleine schermen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2019 11:15 #40 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
mijn heer baardaap

heb het forum even een paar dagen aangekeken en kan nog steeds niet wennen
op jouw aan raden .

het iriteerd mij nog steeds en het nieuwe forum is eerder een verslechtering dan een verbetering

Even een paar voor beelden de sup mappen die je kunt in klappen handig als geen dingen wilt zien .

klappen meteen weer uit bij nieuwe pagina of weer bij voor of achteruit dus je kunt ze niet permanent vast zetten

Dan de kopregels update voor de tcn leden in de rosse kleur klik je weg en wederom weer terug we weten het nu wel !

de blauwe balken met beawoord door ....... bij elke bericht is prominent aanwezig met een balk van 1 halfe cm bij 20 cm en bij elk bericht en waarom geen streepje laat het weg !

meteen daaronder staat dan het bericht die je eindelijk wilt wilt en kunt lezen na wat cm gescrold te hebben
die word door een foutje even nog bewerkt met als resultaat met cm Groote rosé balk van 20 cm breed waarom ?

En als klap op de vuur peil vlak erbij bij wederom ook bij elk bericht
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ook dat nog bij elk bericht laat het weg .....we weten dat als mee wilt doen dat je in moet loggen altijd zo geweest .

ik zelf ga nu meteen na rechts boven recente onderwerpen om de shit op het forum niet te zien
betrap me er zelf om ook geen dingen meer te posten en ben daarom minder aanwezig .

En dat zal niet de bedoeling zijn zou er wat aan doen iets terug naar het oude forum met iets meer rust
voor de ogen niet elke verandering is daardoor een verbetering .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.192 seconden