De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

02 mrt 2019 11:59 - 02 mrt 2019 12:04 #41 door PimW
Je moet er wel rekening mee houden dat de forum software niet vanuit de grond af opgebouwd is door de webcommissie van de tcn, er is voor een pakket gekozen waarin dan gesleuteld moet worden. Niet alles is even gemakkelijk aan te passen.

Als het compacter kan ben ik wel voor, maar hier kan ik ook mee leven. Als ik het oude en nieuwe forum naast elkaar leg is de hoeveelheid scrollen binnen topics volgens mij niet echt meer geworden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2019 20:18 #42 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
Wij, de Internetcommissie, hebben ons best gedaan, om het forum zo in te richten, dat iedereen ermee uit de voeten kan. Uitgangspunt was niet om een beter forum te leveren ten opzichte van het oude forum. Wel hebben we getracht om zo veel mogelijk functionaliteit die in het oude forum zat te behouden. De reden voor het verhuizen van het forum van SMF naar Kunena is het doel om website, forum en ledenadministratie één te laten worden. Dit biedt voordelen voor gebruikers (vooral TCN-leden) en beheerders van de techniek achter de diensten, die wij als club aanbieden.

Wij nemen alle opmerkingen, positief en negatief, serieus. Waar mogelijk zullen we aanpassingen maken. Dit forum wordt echter door meer dan één persoon gebruikt. Wij moeten dus ook altijd afwegen welke gevolgen dit heeft voor andere gebruikers.

Zoals PimW al schreef, de forumsoftware is niet door de TCN gemaakt. Het is FOSS . Dat wil zeggen dat de broncode voor een ieder beschikbaar is om naar zijn/haar wensen aan te passen. Mocht er iemand binnen de club zijn die hier graag een deel van zijn vrije tijd wil instoppen, dan verzoek ik die persoon om contact met mij op te nemen. Ik heb al meerder suggesties gedaan op het Kunena Forum gebaseerd op kritiek en suggesties en mijn eigen ervaring. Maar ook achter Kunena zitten allemaal vrijwilligers, die het voor noppes doen in hun vrije tijd.

Ten slotte, beste Honda2x, zou ik je iets willen meegeven: Plaatjes zeggen meer dan duizend worden! Los van het feit dat ik moeite had om je tekst te lezen (ligt vast aan mij) zou ik beter begrijpen wat je precies bedoelt als je schermafdrukken toevoegt en zo mogelijk markeert, waar je precies aanstoot aan neemt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2019 23:42 - 03 mrt 2019 09:51 #43 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

Ten slotte, beste Honda2x, zou ik je iets willen meegeven: Plaatjes zeggen meer dan duizend worden! Los van het feit dat ik moeite had om je tekst te lezen (ligt vast aan mij) zou ik beter begrijpen wat je precies bedoelt als je schermafdrukken toevoegt en zo mogelijk markeert, waar je precies aanstoot aan neemt.


heb me berichten nog even bekeken en kan in mijn tekst niet geks vinden . en had ik al plaatje bij gedaan die is weg om een vreemde reden weg :unsure: dus nu om gezet naar jpg misschien gaat dat beter :lol:

de sup mappen bedoel ik dit mee 1 in gesloten toestand 2 in geopende toestand die je niet vast kan zetten zou wel mooi wezen

dus dat kleine vierkante blauwe blokje waar je dus div kan openen en sluiten
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2019 23:51 #44 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
dan bedoel ik ook deze je ziet dus o 1 pagina 3 dingen aan tekst die in mijn ogen overbodig zijn die geen toegevoegde waarde geeft

een rommelig geheel geeft die dus kleiner zou kunnen of nog beter zonder kleur en dan kleiner letters;
zodat dat minder opvalt .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2019 23:57 #45 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
En met de tekst dit boven aan het forum deel .... staat dit boven aan wat we nu zo langzamere hand al kennen .

met andere woorden als al die lappen tekst kleiner en of zonder kleur zou het in mijn ogen er stuk rustiger uit zien

ik hoop dat ik je genoeg voorbeelden heb ge geven :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 10:20 #46 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

de sup mappen bedoel ik dit mee 1 in gesloten toestand 2 in geopende toestand die je niet vast kan zetten zou wel mooi wezen

Dit is een bug. In principe zou de staat van de categorieën, ingevouwen/uitgevouwen, alsmede het notificatiescherm onthouden moeten worden. Ik heb dit reeds gemeld bij de ontwikkelaars van Kunena. Hopelijk komt er snel een oplossing. Tot die tijd zullen we ermee moeten leven.

dan bedoel ik ook deze je ziet dus o 1 pagina 3 dingen aan tekst die in mijn ogen overbodig zijn die geen toegevoegde waarde geeft

Dat jij die informatie overbodig vindt, betekent niet dat iedereen dezelfde mening is toegedaan. In principe is het allemaal nuttige informatie. De kopregel boven een bericht lijkt misschien dubbelop. Op een klein scherm verdwijnt de profielinformatie van de poster, links van het bericht, echter, Dan is dit de plek die je verteld, wie het bericht heeft geschreven. De informatie wanneer een bericht is bewerkt, lijkt mij ook belangrijk. Ga je terug naar je eigen bericht en ziet die er ineens anders uit, zou je toch willen weten waarom.

Het verzoek om in te loggen kun je omzeilen door, ja wel :woohoo:, in te loggen.

met andere woorden als al die lappen tekst kleiner en of zonder kleur zou het in mijn ogen er stuk rustiger uit zien

Kleiner wellicht. Wederom, als er meer gebruikers zijn die een compactere layout wenselijk vinden. De kleur is niet makkelijk per onderdeel in te stellen. Het lijkt mij wel van belang, dat mededelingen, zoals bovenaan, worden afgezet tegen gewone inhoud. Anders leest niemand het. In het oude forum nam de het mededelingen deel ongeveer even veel ruimte in als nu (al naar gelang het aantal mededelingen en de opmaak). Daar kon je het helemaal niet uitzetten.

Ten slotte, wellicht is de RSS feed iets voor jou. Ik weet niet of je bekend bent met RSS. Mocht je Firefox gebruiken, dan kun je gewoon zo'n link met het symbool klikken. Dan krijg je een idee. Tegenwoordig kun je RSS feeds in de meeste e-mail clients openen. Je kunt er ook een apart applicatie voor installeren. Het forum ondersteunt feeds per categorie. Helemaal onderaan de pagina vind je de link naar de globale RSS feed voor alle onderwerpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 10:48 - 03 mrt 2019 10:49 #47 door Floris
Beantwoord door Floris in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
Dank voor al het werk dat jullie hebben gedaan.

Ik heb een vraag: hoe kan ik een door mijzelf geschreven bericht achteraf editen/aanpassen?

Noot: bij dit bericht zie ik een knop 'aanpassen'. Bij een eerder geschreven bericht mis ik die knop.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 10:50 - 03 mrt 2019 10:51 #48 door PimW
Actie knopje drukken

Echter kun je niet oneindig berichten blijven aanpassen geloof ik, om totale ontregeling te voorkomen

test kan t nu nog

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 10:50 - 03 mrt 2019 10:58 #49 door Floris
Beantwoord door Floris in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
Bij een eerder geschreven bericht mis ik die knop, zie afbeelding. Het lijkt alsof deze functie afgelopen week (?) is toegevoegd.
Anyway, nu werkt het wel. Thanks!

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 11:16 #50 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
Wij hebben gisteren een aanpassing gedaan: de knopppen zijn nu allemaal zichtbaar. Eerder waren ze er ook, maar gegroepeerd in een dropdown menu. Gebruiksvriendelijkheid ten faveure van een compacte opmaak.

Bewerken van je eigen berichten kan voor een bepaalde tijd, net als in het oude forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 12:06 #51 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

Baardaap schreef : Bewerken van je eigen berichten kan voor een bepaalde tijd, net als in het oude forum.

Om precies te zijn: je kunt je eigen bericht 24 uur lang bewerken. Daarna zal de knop Bewerken niet langer beschikbaar zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 12:52 #52 door DPC
We zijn inmiddels een week verder en er is al redelijk wat aangepast.
En uiteraard hebben we een week mogen wennen.

Er zijn voor mij nog wat kleine puntjes maar deze zullen door de tijd wel "vanzelf" aangepast worden.
Het heeft ook wat tijd nodig.

Inmiddels veel en goed werk geleverd. Top...

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 21:18 #53 door kees
Het is even wennen aan het nieuwe huis. Maar, ik heb het allemaal wel redelijk gevonden.

Wat me alleen niet helemaal duidelijk is, is wat de functie is van, onder het dropdown-menu 'berichten', "mijn onderwerpen".

Daar staan 6 topics waar in niet op geabonneerd ben. Ik zie ze verder ook niet als 'mijn' onderwerpen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 21:34 #54 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
Op het Kunena Forum gebruik ik de functie regelmatig. Ik kom daar enkel voor mijn eigen onderwerpen. De optie geeft mij alle onderwerpen weer, waaraan ik heb deelgenomen (gestart door mij of gereageerd door mij). Ook hier geldt de standaard tijdsperiode "sinds je laatste bezoek". Dit kun je aanpassen (hint: Hulp). Ik neem aan dat jij op een of andere manier hebt deelgenomen aan de onderwerpen die je ziet. Dit maakt het jouw onderwerpen (of je het ermee eens bent of niet :P)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 21:44 - 03 mrt 2019 21:46 #55 door kees
Ja mooi verhaal.

Ik heb aan honderden topics deelgenomen en er staan er maar 6.

Maar, als ik je goed begrijp, die functie heeft niks te maken met abonneren. Je krijgt hem er tegen wil en dank bij. Negeren kan ook.


Nou heb ik er nog ééntje: ik zat net wat te Tinderen en dan krijg ik toch weer een email notificatie dat jij gereageerd hebt hier. Volgens mij heb ik dat allemaal uitgezet. In alle boards de abonnementen opgezegd en alle berichten per board als gelezen gemarkeerd.

Je gaat me toch niet vertellen dat ik op ieder topic automagisch geabonneerd word door Kunena en dat ik dat elke keer handmatig uit moet zetten? Nee kap nou. Abonneren doe je zelf. Ik word ook al helemaal lens gebeld door energiebedrijven omdat iemand mijn 06-nr verkocht heeft.

Nou jij weer :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 22:01 #56 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

Brombeer schreef : Ik heb aan honderden topics deelgenomen en er staan er maar 6.

Maar zes sinds je laatste bezoek (login) zou kunnen, toch?

Nou heb ik er nog ééntje: ik zat net wat te Tinderen en dan krijg ik toch weer een email notificatie dat jij gereageerd hebt hier. Volgens mij heb ik dat allemaal uitgezet. In alle boards de abonnementen opgezegd en alle berichten per board als gelezen gemarkeerd.

:evil:

Je gaat me toch niet vertellen dat ik op ieder topic automagisch geabonneerd word door Kunena en dat ik dat elke keer handmatig uit moet zetten? Nee kap nou. Abonneren doe je zelf. Ik word ook al helemaal lens gebeld door energiebedrijven omdat iemand mijn 06-nr verkocht heeft.

Nou jij weer :)

De standaard is inderdaad dat je geabonneerd wordt op elk onderwerp, waarop je reageert. Je kunt dit per keer uitzetten door het vinkje weg te halen (zie bijlage) voor je je bericht verstuurd. Of, je past je foruminstellingen aan om dit vinkje permanent uit te zetten (hint: Hulp :blink:) en dan kun je per bericht kiezen om het wel aan te zetten.

Komt vast goed als je klaar bent met je belangrijke zaken... :side:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 22:15 - 03 mrt 2019 22:34 #57 door kees
Ik was al bij profiel-instellingen langs geweest via hulp, voordat er in dit topic naar werd verwezen.

Daar staan abo's al een paar daagjes uit. Dacht ik, tenminste.

Maar, ik kijk eigenlijk verkeerd tegen 'mijn onderwerpen' aan. Het is vergelijkbaar met de vroegere functie 'reacties op mijn berichten' (of wat het ook was). Ik reageer of open een topic en ik word automatisch geabonneerd. Daarmee verschijnen deze topics in de lijst 'mijn onderwerpen'.

Maar dat wil ik wel, dat gebruikte ik altijd. Dus, niet uitzetten in profiel-instellingen. Maar, ik kan notificatie van een reactie per email nergens uitzetten,. Die hangt dus aan het abo vast..?

Ik moet even aan het nieuwe behang wennen hoor :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 23:00 #58 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.

Brombeer schreef : Maar, ik kijk eigenlijk verkeerd tegen 'mijn onderwerpen' aan. Het is vergelijkbaar met de vroegere functie 'reacties op mijn berichten' (of wat het ook was). Ik reageer of open een topic en ik word automatisch geabonneerd. Daarmee verschijnen deze topics in de lijst 'mijn onderwerpen'.

Nee, dit staat volgens mij los van elkaar. Reageer je op een topic, dan komt dit topic te staan in Mijn Onderwerpen ongeacht of je je, bewust of automagisch, hebt geabonneerd. Dit is tenminste hoe ik het begrijp en heb ervaren. Op het Kunena Forum is de standaard precies andersom. De eerste keer dat ik daar een vraag stelde, kreeg ik dus geen e-mail notificatie van de reactie. Ik zag het topic wel terug in Mijn Onderwerpen toen ik keek of er al iemand had gereageerd.

Maar dat wil ik wel, dat gebruikte ik altijd. Dus, niet uitzetten in profiel-instellingen. Maar, ik kan notificatie van een reactie per email nergens uitzetten,. Die hangt dus aan het abo vast..?

Nee, dus. Of, toch ja? :silly: Abonnement betekend dat je een e-mail notificatie krijgt van nieuwe reacties, of, bij een abonnement op een categorie (board) bij nieuwe onderwerpen.
Los van het feit of je al dan niet bent geabonneerd kun je nog steeds gebruik maken van Mijn Onderwerpen.

Laat anders even zien wat je instellingen nu zijn. Dan hoeven we niet te gissen.

Ik moet even aan het nieuwe behang wennen hoor :lol:

:mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 23:26 - 03 mrt 2019 23:29 #59 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic De nieuwe forumlayout: Tips&Tricks en opmerkingen.
je default berichten abo zit in je profiel verscholen

Forum profiel > bewerken > forum instellingen > aboneren bij reactie > nee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2019 00:38 #60 door kees
Heren, dank! Ik begrijp mijn eigen babylonische denkverwarring.

Maar, Kunena maakt het zelf onduidelijk door gebruik van dezelfde terminologie voor verschillende functies.

De term 'abonneren' wordt i.i.g. tweeledig gebruikt: onder de dropdown 'mijn onderwerpen', als handigheidje om reacties op topics, waarop je gereageerd hebt, afzonderlijk gegroepeerd weer te geven van topics die je niet volgt of nieuw zijn (het oude, 'nieuwe reacties op mijn berichten').

Echter, op een andere plek op het forum, onder profiel instellingen, gebruiken ze dezelfde term -abonneren- om een e-mail notificatie aan of uit te zetten als er op een topic is gereageerd dat voor jou onder de dropdown 'mijn onderwerpen' valt.

Noem dat onder profiel-instellingen dan liever: 'e-mail notificatie bij reactie op jouw bla - aan/uit'.

:side:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.176 seconden