Voorvork "stiction" AT2016

10 jan 2019 21:47 #21 door RENO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 13:28 - 02 feb 2019 13:32 #22 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016
De volgende stap in een Honda-waardig product is gezet !
Voila ! hier de nieuwe uitvoering voorvorkpoten, onder coulance, wel de arbeid, olie enz. zelf betalen.
Nu maar hopen dat deze langer meegaan......
Binnenkort bij Bas (HyperPro) de boel maar eens fijntjes laten monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 14:34 #23 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Voorvork "stiction" AT2016
Reno dat is een hoop werk.
Ik heb bij die van mij nog fork stiction gemerkt.
Als ik deze video bekijk van Dave Moss snap ik wel een beetje waarom Honda terug houdend is.
[youtube]
[/youtube]
Volgens dat filmpje. Heeft het ook te maken met onderhoud.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 11:27 #24 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Voorvork "stiction" AT2016
Wat hebben ze dan onder coulance vernieuwd aan die poten?

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2019 21:41 #25 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016
Alleen materiaal geleverd, olie en veren zet Bas wel over van de oude vorkpoten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2019 09:35 #26 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Voorvork "stiction" AT2016
Welk materiaal? Keerringen en bussen? Of nieuwe binnenpoten (zoals bij mij)?

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2019 10:40 #27 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Voorvork "stiction" AT2016
zo te zien op de foto hier boven een binnen en een buitenpoot

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2019 20:04 #28 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016
geleverd zijn de bi-bu poten, keeringen en glijbussen van het 2018 standaard model

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 10:16 #29 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Voorvork "stiction" AT2016
Verdorie, ik kreeg alleen binnenpoten en de keerringen. Is ook al anderhalf jaar geleden. Sindsdien geen problemen overigens

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 19:09 #30 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016
euhhhh...krijgen? ik heb ooit voor kwaliteit betaald ! en die is nu dan eindelijk afgeleverd... Grap kost me uiteindelijk 2 x €150,-- aan arbeid e.d. voor HyperPro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 19:42 #31 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Voorvork "stiction" AT2016
Koopje, ik heb aan elke GS meer uit moeten geven om `m goed te krijgen ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 20:07 #32 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Voorvork "stiction" AT2016
Reno moet je de oude poten terug sturen of mag je ze houden?
Het gaat misschien wat ver maar anders zou je een metallurgische onderzoek kunnen overwegen. Als daar uit blijkt dat het product niet voldoet aan de specs dan kun je je beroepen op het consumentenrecht m.b.t. verwachte levensduur. Het zou dan zo kunnen zijn dat Honda alle kosten aan jouw moet vergoeden. Als je een rechtsbijstand verzekering hebt zou je die ook kunnen raad plegen.
Hoe er wel rekening mee dat het onderhoud door een dealer moet zijn uitgevoerd en dat er geen modificaties plaats hebben hebben gevonden die van invloed kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 21:13 - 24 feb 2019 21:18 #33 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016
Hmm, zou kunnen, maar gezien de (vele) ervaringen op het ADV forum in deze, zou ik maar "gewoon" de huidige kwaliteitsnorm en garantieclaim perikelen accepteren, waar vooral ook BMW motorrad zo geweldig in presteert en het voorbeeld aan de motormarkt geeft.....
p.s. de oude poten moeten retour Honda !

@J-P ; we know were we coming from eh? ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 21:44 #34 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Voorvork "stiction" AT2016
Ain`t that tha truth, brotha....

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 21:53 #35 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Voorvork "stiction" AT2016
Het feit dat je de oude poten terug moet sturen zou genoeg kunnen zeggen.
Het zou Honda/ Showa sieren om het probleem te erkennen als het niet goed is. Wat ik niet snap van het Honda management dat ze nergens een reactie gegeven over dit issue. Snappen ze niet dat de meeste van ons motorliefhebbers wereldwijd op forums zitten waar er over de problemen gesproken wordt en dan niet de moeite neemt om je klanten via de dealers te informeren. Al zouden ze maar een inspectie voorstellen of zoiets.
Als ik jou goed begrijp zou BMW daar beter in zijn maar ja daar betaal je dan ook 5K meer voor.

In ieder geval is bij jou opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2019 01:09 - 10 mrt 2019 01:11 #36 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Voorvork "stiction" AT2016
Ik had dus mijn AT binnengedaan omdat het gashendel bleef hangen. Dit is onder garantie in orde gebracht. Netjes.
Maar telkens bij het remmen, net voordat die stilstond, bibberde hij ook vooraan en dat had ik hun ook verteld. Dus daar zou ook naar gekeken worden.
Bij het ophalen van mijn motor kreeg ik de opmerking dat ik spaarzamer moest omgaan met het product dat ik had opgebracht tegen het strooizout.
Ik spuit er in de winter namelijk S100 op en heb het wat te overvloedig gebruikt. Dat trillen van de remmen zou daardoor komen vertelde hij (ze hebben de schijven en remblokken ontdaan van het product S100/ontvet) en ook de vork zou ik er mee kunnen beschadigen zei hij.
Nu is dat trillen niet verdwenen EN begint mijn vork zoals hierboven beschreven ook te wobbelen/hoppend voorwiel. Dus ben ik bang dat het niet aan de remmen ligt maar aan de vork.
Kan dat werkelijk door de S100 komen dat de vork begint te "wobbelen" of zou dit dus ook een fabrieksfout kunnen zijn? Mijn AT is van 2018.
Nu vermoed ik dat de dealer mij de schuld zal geven omdat ik de S100 er op heb gespoten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2019 09:25 - 10 mrt 2019 09:35 #37 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016
hey Canis, vervelend dat je voorwiel ook aan het "hoppen" blijkt te gaan.
S100 op de binnenpoten aanbrengen is m.i. niet de juiste toepassing.
Kijk nog eens naar het filmpje dat Pronto een paar berichtjes terug plaatste !
De originele stof-ringen van de Honda zou je eens kunnen laten zakken, de boel daarboven reinigen en eenbeetje vet zoals in het filmpje smeren.
Je zou de voorvork ook eens naar een vering specialist ter inspectie kunnen aanbieden en er direct nieuwe olie en een paar nieuwe keerringen in
kunnen laten zetten?
De 2018 vork m.i. staat (nog) niet bekend als snel slijtend

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2019 11:08 #38 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Voorvork "stiction" AT2016
Ik weet het, ik moet volgende keer weer beter opletten en voorzichtiger de S100 aanbrengen.
Wat in het filmpje wordt gezegd kan ik misschien eens proberen ja.
Ik zal in de toekomst sowieso andere/betere veren laten monteren.
Er zit hier een veerspecialist (Jan Luyten) vlakbij waar ik eens zal passeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2019 10:34 - 23 mrt 2019 10:35 #39 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016
De dealer heeft de juiste materialen geleverd

alle HyperPro parts ingebouwd

difference in material thickness measured at the same spot 51.2mm versus 55.5mm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2019 21:54 - 23 mrt 2019 22:06 #40 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Voorvork "stiction" AT2016
René, zijn de poten thv de onderste kroonplaat ook iets dikker waardoor die wat strakker in de onderste klamp zit of loopt de buiten poot taps geheel terug naar de diameter van de oude poten? Met welk moment heb je nu de onderste en bovenste klampen vastgezet?
Zouden ze de de onderzijde van de buitenpoot iets dikker hebben gemaakt omdat de oude ovaal slaat, combinatie van lange veerweg met balhoofdhoek waardoor er een soort van scharnierpunt ontstaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden