Voorvork "stiction" AT2016

24 mrt 2019 09:04 #41 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016

ik heb de gehele lengte van de buitenpoten niet opgemeten ter vergelijk, maar dit punt viel mij in het bijzonder op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2019 19:54 #42 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Voorvork "stiction" AT2016
Die middelste buitenpoot is blijkbaar van het 2018/19 model dan?

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2019 19:58 #43 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016
Ja J-P, ik vermoed van het 2019 normale model.
Heb vandaag de erste km's ermee gereden en moet zeggen dat dit zelfs NOG beter stuurt dan de reeds eerder gemodificeerde gouwe-ouwe pijpen. Volgens Bas (HyperPro) gaat dit alleen maar beter veren omdat de poten en glijbussen nu nog op elkaar in moeten slijten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2019 20:15 #44 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Voorvork "stiction" AT2016
Heb jij bestelnummers? Binnenpoot ook nieuw model of past de oude 2016 daarin?

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2019 20:19 #45 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016
Nope! binnen EN buitenpoten zijn geleverd en ben zo slordig geweest om de onderdeel nummers niet te noteren :-(
BenJan heeft de fabrieks-doos met daarin de golden oldies direct retour gekregen van mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2019 20:27 #46 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Voorvork "stiction" AT2016
Jammer. Ik heb destijds alleen nieuwe binnenpoten gekregen onder garantie, maar die is nu wel verlopen. Ach ik ben blij met hoe de mijne stuurt en als die poten weer raar gaan doen laat ik het Bas wel oplossen.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2019 20:29 #47 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016
Een nieuwe HyperPro vork dan maar tegen die tijd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2019 20:44 #48 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Voorvork "stiction" AT2016

RENO schreef : Een nieuwe HyperPro vork dan maar tegen die tijd?


Wie weet. Dit wordt mijn laatste motor, ben ik al achter dus als ik tegen die tijd nog fit genoeg ben zou dat zomaar kunnen.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2019 20:57 - 03 apr 2019 21:01 #49 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Voorvork "stiction" AT2016
Vandaag goed nieuws ontvangen van Jan van BenJan motoren uit Ridderkerk.
Ik mag m'n wielen inleveren voor nieuwe RVS spaken (nieuwe spaken in eigen wielenset) en er liggen nieuwe binnen- en buitenpoten voor me klaar.
Wat een opluchting en wat de feestvreugde zojuist nog verder verhoogde was het bericht van Reno dat de Twin met de nieuwe poten merkbaar beter stuurt dan met de oude 2016-2017 model poten (beide voorzien van Hyperpro veren). Die doen we er dan ook maar direct in :mrgreen:

Afgelopen weekend met Jan en Hanneke naar de Zuid-Eifel geweest waarbij het rijden over een ogenschijnlijk gladde asfaltweg toch een inspannende bezigheid was door de stiction. Dat is binnenkort dus gelukkig verledentijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 22:53 - 16 apr 2019 22:56 #50 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Voorvork "stiction" AT2016
Vandaag de motor bij Benjan in Ridderkerk opgehaald, voorzien van nieuwe RVS spaken die er door Haan wheels waren ingezet. Mooie samenwerking tussen Benjan en Haanwheels, zaterdag ochtend de motor weggebracht, dinsdag middag weer ophalen. Klasse wat een service.
Vrijdag de voorvork demonteren en volgende week vrijdag de nieuwe vorkpoten, model 2018-2019, er weer in met Hyperpro veren. Direct low friction keerringen en stofdoppen van SKF erin ipv OEM Honda.
Beetje jammer dat ik met de Pasen dus niet kan rijden maar daarna.........:P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2019 21:02 #51 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016
Goed bezig !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2019 20:55 - 19 apr 2019 21:01 #52 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Voorvork "stiction" AT2016
Bericht voor J-P
De binnenpoten van een 2016-2017 model hebben het zelfde bestelnr als die van het 2018-2019 model.
Binnenwerk is verder ook ongewijzigd.
De buitenpoten hebben een ander bestelnr. wat dat bestelnr. nu is dat stond niet op de nieuwe set.


Op deze foto kan je goed zien dat de vorm van de 2018-2019 model poten afwijkend is. Het model 2017-2018 is zowel boven als onder de locatie waar de onderste kroonplaat klemt inder taps / konisch gevormd en is daar dus ook nu van dikker materiaal.


De buitendiameter van de buitenpoten is op de plaatsen waar de vork in de bovenste en onderste kroonplaat worden geklemd fractioneel groter, respectievelijk 0,19 en 0,07 mm.

Advies van Hyperpro is om geen verlengde binnenveren te plaatsen als je slechts 'licht' off-road werk doet en het merendeel van de km's on-road rijdt ivm de veranderende stand van de motor. Door de verhoging aan de voorzijde krijg je minder druk op het voorwiel waardoor je bij hogere snelheden een wat vager weggedrag aan de voorzijde zou kunnen gaan krijgen.


Geen Paasrit voor mij B)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2019 22:07 - 19 apr 2019 22:09 #53 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorvork "stiction" AT2016
Die afwijkende maten zijn denk ik gewoon de toleranties op de nominale afmetingen hoor. Als je er geen nieuwe kroonplaten bij krijgt kun je ook niet veel veranderen aan de buitenkant.

Zijn de poten naar binnen toe dikker?

O ik denk dat ik het al zie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2019 22:11 #54 door xrvtuur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2019 00:18 #55 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Voorvork "stiction" AT2016
Wat kosten die buitenpoten precies?

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2019 17:43 #56 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Voorvork "stiction" AT2016
Ik zie prijzen van 317 tot 365 euro staan pers stuk met btw.
www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-sp...s?itemid=51410MKKD01
Komplete poot kost 623,00
www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-sp...s?itemid=51400MKKD01

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 21:10 #57 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016
En? hoe rijdt ie Bram ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 21:56 #58 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Voorvork "stiction" AT2016
Een forse verbetering zo met de nieuwe voorpoten, hyperpro veren, Motorex olie, en correcte afstelling. De standaard instelling heeft Daniël in Alphen nog aangepast omdat ik de demping niet helemaal top vond. Gevolg is nu wel dat de beperking aan de achterkant wel prominenter wordt. Hij staat achter nu maximaal opgedraaid qua voorspanning maar de uitgaande demping is en blijft bij een grotere invering onvoldoende. Lees hij slaat hard terug. Vandaag een toer gemaakt met 21 oud collega's :mrgreen: met lange snelle bochten deint de achterkant weg en zie ik een GS met Ohlins vering langzaam wegrijden.
Kortom ik weet inmiddels al een aardig Sinterklaas / Kerstcadeau :angel: :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 22:34 #59 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Voorvork "stiction" AT2016
Toch geen GS:lol: :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2019 10:46 - 17 mei 2019 10:47 #60 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Voorvork "stiction" AT2016

Pronto schreef : Toch geen GS:lol: :lol:


Van 1985 tot medio 1992 heb ik BMW gereden, toen zo rond de 25.000 - 30.000 km per jaar. R75, R80, R100, K75 en K100 en heel af en toe rij ik nog wel een op een GS-A. Kortom laat je verrassen :) :lol: :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden