Voorvork "stiction" AT2016

17 mei 2019 17:56 #61 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Voorvork "stiction" AT2016
Dat verrassen ken ik, ik ging voor GS kijken en kwam met AT terug. B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2019 18:20 #62 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Voorvork "stiction" AT2016
Reno en ik hebben bij Hyperpro bij het assembleren van de 2018/2019 voor vorkpoten in plaats van de OEM keringen en stofdoppen een set van SKF laten monteren. Na montage van deze set hoef je geen voor vorkpoten meer van een laagje vet oid te voorzien wat in een ander fimpje te zien is dat eerder in dit draadje is geplaatst. Kost wat maar dan heb je ook wat :whistle:

Voor het verschil zie:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2019 16:40 - 12 dec 2019 16:42 #63 door tarantula
Beantwoord door tarantula in topic Voorvork "stiction" AT2016
Ik heb precies hetzelfde stictie probleem op een AT van 2015 (een van de eerste 100 die geleverd zijn begin 2016). Motor is nu bijna 4 jaar oud, met ~14kkm op de teller en verder vrijwel in nieuwstaat.

Vorig jaar (2018) ben ik met het probleem bij de officiele dealer (waar ik de motor had gekocht) geweest, probleem uitgelegd en laten zien dat ik stictie heb en een nieuwe motorfiets dat niet heeft. En dat ik denk te weten wat de oorzaak is.

Hij keek me eerst glimlachend aan, en zei dat er heel veel onzin op internet staat en dat hij, erkende dealer, nog NOOOOIT van het probleem heeft gehoord. Uiteindelijk wilde hij mijn vork checken en indien er problemen zijn, deze naar Honda toe sturen. Hij heeft een week later gereageerd met het bericht: "er is niks met jouw vork aan de hand; hier heb je wat foto's; je kan je motor komen ophalen" Ze hebben zelfs de olie niet vervangen want 'het was als nieuw'.

Ik merk dat de stictie dit jaar nog een stuk slechter is geworden en ik weet gewoon niet bij wie ik terecht kan. Ik voel me gewoon bedonderd, maar de dealer wil niks van me weten. En ik niet van hem. En let op, ik heb in 3 jaar tijd twee nieuwe Honda's bij hem gekocht. Dit is de service die we hedendaags krijgen.

Dus:
1) als ik de foto's kan terugvinden van het geopende vork, kan iemand hier inschatten of er sprake is van slijtage of niet? PS Ik heb nog uitdrukkelijk bijvermeld om het vork eerst schoon te maken omdat de oliefilm anders de slijtage camoufleert; maar nee.. er zat gewoon olie op de verdachte plek.

2) Wat raden jullie mij aan om te doen? Kan Honda een expertise uit laten voeren op mijn voorvork bv?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2019 20:58 #64 door RENO
Beantwoord door RENO in topic Voorvork "stiction" AT2016
Hallo Tarantula, gezien de historie die Honda met de eerste voorvorken heeft, lijkt het mij sterk dat jouw Honda-dealer hier nog nooit van gehoord heeft.
Je zou naar BenJan kunnen gaan en met hem overleggen? zijn relatie met Honda Benelux is solide en wellicht kan ie je helpen?
Verder wil ik je melden dat HyperPro met mijn originele voorvork ook wonderen verricht heeft door uit te schimmen en frictie vrije keerringen te monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden