Ik heb precies hetzelfde stictie probleem op een AT van 2015 (een van de eerste 100 die geleverd zijn begin 2016). Motor is nu bijna 4 jaar oud, met ~14kkm op de teller en verder vrijwel in nieuwstaat.
Vorig jaar (2018) ben ik met het probleem bij de officiele dealer (waar ik de motor had gekocht) geweest, probleem uitgelegd en laten zien dat ik stictie heb en een nieuwe motorfiets dat niet heeft. En dat ik denk te weten wat de oorzaak is.
Hij keek me eerst glimlachend aan, en zei dat er heel veel onzin op internet staat en dat hij, erkende dealer, nog NOOOOIT van het probleem heeft gehoord. Uiteindelijk wilde hij mijn vork checken en indien er problemen zijn, deze naar Honda toe sturen. Hij heeft een week later gereageerd met het bericht: "er is niks met jouw vork aan de hand; hier heb je wat foto's; je kan je motor komen ophalen" Ze hebben zelfs de olie niet vervangen want 'het was als nieuw'.
Ik merk dat de stictie dit jaar nog een stuk slechter is geworden en ik weet gewoon niet bij wie ik terecht kan. Ik voel me gewoon bedonderd, maar de dealer wil niks van me weten. En ik niet van hem. En let op, ik heb in 3 jaar tijd twee nieuwe Honda's bij hem gekocht. Dit is de service die we hedendaags krijgen.
Dus:
1) als ik de foto's kan terugvinden van het geopende vork, kan iemand hier inschatten of er sprake is van slijtage of niet? PS Ik heb nog uitdrukkelijk bijvermeld om het vork eerst schoon te maken omdat de oliefilm anders de slijtage camoufleert; maar nee.. er zat gewoon olie op de verdachte plek.
2) Wat raden jullie mij aan om te doen? Kan Honda een expertise uit laten voeren op mijn voorvork bv?