Diagnose stekker 070PZ-ZY30100 is er als een origineel honda onderdeel te koop en kost in 2019 ongeveer 20 a 22 euro
je hoopt dat je het nooit nodig zal hebben ,ik ook niet .
toch heb ik deze stekker nu als mini passagier onder mijn zadel aan de diagnose draad bij getaped
ik hoor jullie bijna denken ... ik weet leukere dingen te doen met die 20 eurie
gelukkig voor mij en voor jullie hoeft het ook geen 20 eurie te kosten
even zoeken op aliexpress naar: hm 090 connector (hm090 4pin connector)
leverde mij een mooi en betaalbaar resultaat op .
5 sets waterdicht 4 pin connector hm. 090 sumitomo 6180-4181 6187-4441 draad connector vrouwelijke en mannelijke
voor 3,72 euro (10-2019 price)
geheel compleet met seals en pinnen
kun je voor dat geld wel 5 Diagnose stekkers 070PZ-ZY30100 na maken
(deze hm090 stekker is ook te gebruiken achter onder het dashboard bv voor de mistlampen voor ?)
als je ze eindelijk uit china heb ontvangen moet je nog wel even wat frutselen en een draad loopje maken
als techneut heb ik eenvoudig toegang tot de juiste tangen en meters draad ,
TIP: meeste auto en motorfiets reparatie bedrijven hebben deze gereedschappen in hun bezit ,dealers tegenwoordig zeker.
wat te doen:
2 mannetjes stekkers 2 seals en een stukje draad met elkaar verbinden, +/- 2 a 3 minuutjes werk met de juiste tools
en met een paar klikjes verder kun je de draadjes op de juiste positie plaatsen (zie afbeelding connector)
Controleer: de stekker moeten de grijs/bauwe draad en de groen/blauwe draad van de RODE diagnose stekker met elkaar verbinden
als we dan toch handig bezig zijn maken we gelijk een hm090 vrouwtjes contra stekker aan
2 vrouwtjes stekkers 2 seals en een stukje draad +/- 14cm draad met elkaar verbinden
ik heb deze stekkers contra tov de diagnose stekker geplaatst om slijtage ? te voorkomen.
in de overgebleven lege stekker plaatsen heb ik afgesloten seals geplaatst , deze had ik nog omhanden om het echt waterproof te maken
voor hen die de mee geleverde seals gebruiken zullen in de midden een stukje rond plastic moeten plaatsen om het waterdicht te maken
(laat maar weten wat jullie als oplossing gevonden hebben ? mikado stokjes, balpen punten?)
ik heb het vrouwtjes hm090 stekker nu onder mijn zadel aan de diagnose draad bij getaped en het mannetjes stekker daar op vast geklikt
Altijd bij de hand en valt bijna niet op en is netjes opgeborgen.
Het zou je dag maar eens kunnen redden ?
beter mee verlegen dan om verlegen
en voor de beidehandjes onder ons ,het lukt best ook wel met een paperclip ,maar welke pinnetjes van de 4 waren het ook al weer
Stekker is goed voor foutcode uitlezen (onderweg,in de middle of nowhere)
motor stuur systeem (ecu)
abs
dct
inleren quickshifter 2018+
(inleren gasklep standen ?)
fouten wissen.
Wordt vervolgd >
foutcode,s motor uitlezen via check engine lampje ,Abs via abs lampje,dct via versnellings indicator.
heb je toch eerst mooi Diagnose stekker 070PZ-ZY30100 of gelijkwaardige stekker nodig om dat te kunnen doen.
en ja er is altijd een geweldige dealer direct om de hoek.
helaas zit het in het aard van dit beestje om eerst zelf redzaam te zijn, vandaar deze ondeugd meiner zijnde.
succes met het namaken op een mooie druilerige dag of als mini winter project ?.
O ja,
heb je een foutcode ,film het dan, kun je tijdens het opnieuw bekijken beter beoordelen om welke code het gaat ,
ook kun je jou knippercode dan delen met anderen
en nu maar hopen dat het bij mij jarenlang nutteloos aan de draadboom mag hangen,het is tenslotte een honda.
groet Cwx