Rebuild Zwarte Rally Twin

08 juli 2010 22:43 #21 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Ok... vandaag de data voor de Transanatolia rally ontvangen mbt verschepen e.d.
Mijn planning moet ik daardoor nog een weekje vervroegen, dus vanavond toch maar even fanatiek aan de gang voordat bezoek kwam.

Carbs schoon gemaakt, en kleppen gecontroleerd (stellen bleek niet nodig).

Kunnen we weer langzaam aan beginnen met monteren van spullen....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2010 13:13 #22 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Zo, nog even een fotootje van de carborateur zoals ie van de motor af kwam :



Vandaag in ieder geval de achterkap (accubak) weer gemonteerd:


En me eens lekkerlijk gebogen over het voorframe..... denk toch dat ik er vestandig aan doe om eea even opnieuw te laten maken.
Dus zoek ik een handige aluminium lasser.....  (start ik ff een ander topic over).

De zijstandaard even in de hamerite gezet, en de voorkuip eens ontdaan van stickers en ducktape... daarna werd het me allemaal te warm buiten, dus nu maar weer even gestopt...

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2010 21:49 #23 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Even stil geweest, maar zeker niet stil gezeten.

De achterschokdemper is terug van de verenboer. Zijn opmerking.... Je hebt een compleet nieuwe demper in een oude behuizing !! Kosten besparing (exclusief veer zelf) ca. 250 euro (Ja, ik bekijk altijd alles van de positieve kant  ;D )

Zaterdag gekeken of uitdeuken (op een nette manier) van de twee zwaar gehavende tanks een optie was. Helaas.... Zal via een pit methode (of zoiets) moeten. M.a.w. een haak op de deuk lassen, en trekken maar..... a) kan ik niet lassen, en b) zou ik dat helemaal niet aan een tank durven... Maar goed, het alternatief staat er al (in de woonkamer  :-X ) Een ander tank die zeer zeker nog heel goed te benutten gaat zijn.

Zondag 'even' de veer onder de 'blauwe' gemonteerd... tja, je hebt van die dagen dat het niet mee zit. Bevestigingen die zo vast als een huis zitten. Dus het 'eventjes' werd toch al snel een ruime drie-en-een-half uur mee bezig geweest, gezweet, gezucht en maar weer op de slagschroevendraaier meppen. Uiteindelijk alleen de bevestiging van de demper aan het link systeem niet los gekregen. Dan maar zo inleveren.
Ja, de veer van de blauwe gaat ook voor een (hopenlijk) normale revisie naar de verenboer. Daar kunnen we meteen even kijken of de demping van de gereviseerde veer op orde is en eventueel aanpassen.

Vanavond nieuwe bougies gemonteerd, en de carb weer op de plek terug gezet.

Daarna aan de voorkuip verder gegaan. (Had ik zaterdag al een heel eind opgeschuurd met name bij de plekken die echt stuk waren, en zondag al grof reparatie werk met poly-ester uitgevoerd). Schuren, schuren, schuren...... damn , had ik misschien toch maar iets minder moeten doen met dat poly-ester...., maar uiteindelijk wel een degelijk resultaat. Morgen verder met schuren zodat de hele voorkuip blank is, en dan de laatste plekken met poly-ester repareren, dat nog even bijschuren, plamuren, schuren, misschien nog wat plamuren, nog meer schuren, en lakken die handel.....

Ow ja...., voorvork wordt nog een uitdaging om die voor deze rally klaar te krijgen. Het is bouwvak, dus veel bedrijven zijn dicht... morgen even een bel-ronde maken om te kijken of ik toch nog iemand kan porren voor een apart klusje...
Datzelfde geldt natuurlijk voor het subframe.....

In het ergste geval moet ik het frame en vork van de 'blauwe' monteren.......

Nog wat klein spul gedaan zoals de CDI, en wat electronica aan de linker achterzijde te monteren (na schoonmaken en inspuiten van de stekker verbindingen). Maar het meeste werk aan de motor zelf kan ik toch eigenlijk pas doen als ie weer enigsinds op z'n pootjes kan staan....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2010 13:00 #24 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Gisteren van een vriend een adresje gekregen in Amsterdam.
Zojuist even gebeld, en ik ga donderdag even langs om te kijken of we kunnen maken wat we willen.....

Fingers crossed.......

Overigens is het een BMW Boxer specialist...., maar hij schijnt zelfs gewoon cilinders te maken e.d.  dus zou goed moeten kunnen komen....

Ow ja...., ik werd nog even gecorrigeerd... het is geen stuurpen, maar balhoofdpen  ::)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2010 15:39 - 20 juli 2010 16:47 #25 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Dan ben ik toch benieuwd wie dat is Rob ;D

Die kan dan misschien mijn verhoogbussen ook wel aanpassen :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2010 17:18 #26 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Rudy Ottenhof : www.scuderia-ro.nl/

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2010 22:02 #27 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Zo, vanavond even de buren helemaal dol gemaakt met het geschuur......

was meer werk dan ik in eerste instantie gedacht had. Zaterdag had ik de voorkant al geschuurd, en daar al een paar reparaties uit gevoerd. Eigenlijk omdat ik het idee had dat het niet zo zou houden, maar niets blijkt minder waar. Vandaag dus de zijkanten blank geschuurd en nu met tintelende vingertjes even het forum updaten.

Morgen de scheuren en plekken die versteviging behoeven aanpakken met poly-ester. Overmorgen de gaten en kleine oneffenheden wegwerken met ruw plamuur, daarna nog een keertje opschuren en hopenlijk goed genoeg voor de gronverf lagen......


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2010 10:09 #28 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Wat is dat toch met dat bmw ;D  .
Maar zie er goed uit , en schuren met dit weer , plakt goed denk ik dat stof .


Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2010 21:23 #29 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Zo, gisteravond ook de tank maar weer geschuurd.... Wat een werk zeg. Dacht even een uurtje nodig te hebben, ben ik bijna 3 uur aan het schuren geweest. (Tot groot plezier van de hele buurt) Die stickers blijken echt goed vast te zitten. Zelfs als de blanke lak er af is trek je de stickers er echt niet zomaar vanaf. Heb ze dus maar gewoon af geschuurd.....

Vanavond de voorkuip geplamuurd op de plekken waar grove plamuur nodig was en alweer op geschuurd.

Volgende week maar aan het spuitwerk beginnen.

Vanmiddag ook even de kroonplaten weg gebracht. Echt een hele aardige man, en lekker kletsen over de race tijd en voor wie die niet allemaal al een keer iets gemaakt heeft. Van zuigers, tot race frames, echt je kon het zo gek niet bedenken of hij had er wel een voorbeeldje van liggen. Verwacht dat dit wel goed gaat komen.

Zaterdag maar eens even pauze om te rijden.....
Zondag dan ook maar meteen een ritje doen om de achterdemper eens even goed te testen....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2010 21:55 #30 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Achterdemper doet z'n werk goed. Ritje zonder problemen door gekomen (anders dan dat ik de reserve kraan-hendel verloren ben)

Nu nog in afwachting van een aantal spullen die anderen voor me moeten (klaar)maken, dus kan weinig echt technisch werk doen. Dus maar aan het spuit werk begonnen (wat tenslotte natuurlijk best veel tijd kost).

De voorkuip is vanavond in de lak gegaan...., morgen de tank


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 16:09 #31 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
De kroonplaten zijn binnen.
Vanavond even aan het passen en monteren om te kijken of het wil lukken. Ook met stuuraanslagpennen e.d.

Mooi staaltje vakmanschap is hier gebruikt, en het was nog niet zo eenvoudig. Rudy zij al dat mensen soms denken dat hij een tovenaar is, en als ik dit kunstwerkje zie en die bussen van pim, dan is ie dat ook !!!




@PIM: je verlengde draagarm is ook klaar :)  De las is sterker dan het materiaal eromheen, dus als er wat breekt is het niet de lasnaad :D

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 19:45 #32 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Plaatsen van de kroonplaten was een relatief eitje.
Eerst maar eens gepast en de lengte was perfect.

Daarna het busje ietsjes uitgeschuurd zodat het iets makkelijk los zou laten. (Moet tenslotte met het verwijderen ook eenvoudig eraf). Balhoofdlagers passen er prima op.
Daarna de lager schalen uit het balhoof geslagen en nieuwe geplaatst. Alles in gevet en gemonteerd. Past perfect :




Vervolgens maar eens naar de aanslag kijken. Het is niet ideaal, hij raakt duidelijk het frame. Maar ik heb een aanslag voor nood. Zal zodra ik ga rijden meteen langs amsterdam. Denk dat een fatsoenlijk aanslag nokje er snel genoeg op zit.





En toen kwam de eerste (potentieel verwachtte) tegenslag. Toen ik de kroonplaten net weg gebracht had bedacht ik me al dat ik nog niet gekeken had of de stuurpennen (die door de bovenste kroonplaat heen gaan waar je stuur op vast gezet wordt) wel pastten.
Niet dus  :-\

Nu dus 'even' op zoek naar KTM pennen voor een 22m stuur.


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 19:58 #33 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Misschien even een belletje doen naar De doelen in Zaandam? Die heeft bakken achter liggen met oud spul van crossers. Misschien wel iets dat past.
Je mag daar ook komen grabbelen, moet je het even opmeten.

Ik had er eigenlijk geen twijfel in hoor Rob, alles wat ik tot nu toe heb laten doen door Rudy past perfect  :))

Steek er eens poten door dan  :-X  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 20:03 #34 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Net een poot op de weegschaal gezet.
Scheelt 600 gram per poot dat de KTM lichter is !!!!!!  dus da's ook alweer 1,2 kg.
Dalijk nog een keer remklauwen vs remklauw en wiel met enkele remschijf vs wiel met dubbele remschijf en we kunnen optellen wat het alleen al aan gewicht gaat besparen....

Ga nu ff poten doorsteken en ff fotootje schieten.....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 21:05 #35 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Poten erin :



Voorwielen even vergeleken, en deze had ik niet verwacht. Het verschil in gewicht is gigantisch !!
Maar liefst 1,7 kg verschil....  Maar goed, gewicht is niet alles, dus eerst maar even verder. Bandje zetten en zoeken naar de juiste stuur bevestiging (of toch een compleet KTM stuur.... )

Ow ja, nog niet laten zien... de tank en voorkuip (achterkuip hoefde geen opknapbeurt)


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 21:24 #36 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Bandje nog maar niet gezet. Dacht de bib-mouse nog wel een keer te kunnen gebruiken (net als achter), maar niets was minder waar. De stukken vielen er al vanaf.
Ik kijk het ff aan of ik op tijd een mouse band kan scoren. En mocht ik snel kunnen proef rijden voordat de mouse band er is dan heb ik snel genoeg even een band met binnenband gemonteerd.... dus even geen rubber er op tot ik denk te kunnen gaan proefrijden of hij echt op z'n pootjes moet gaan staan.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 23:05 #37 door HaRRuK
Beantwoord door HaRRuK in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Mooi hoor. Goed bezig! Hoe dik zijn die onderpoten? En waar komen ze uit?

Honda Transalp XL 650 V '00
KTM 660 Rallye '00

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 16:21 #38 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Ziet er mooi uit zeg die vork  :angel:

Enkele remschijf , dacht toch dat het een 950 vork was of vergis ik me .
Die hebben toch dubbele schijven ?

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 16:29 #39 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Hier even de info van de voorvork plus wiel e.d. :

De binnenpoten zijn 48mm en de buitenpoten die in de kroonplaten klemmen zijn 60mm (vandaar de naam WP 4860) en de (holle) as is 25mm doorsnede. Vork heeft oorspronkelijk in een 2003 of  2004 KTM enduro gezeten.
Verder heeftie 285mm veerweg, verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning.
De veren en de demping is al aangepast aan het gewicht van een Twin, dit is gedaan door HK-suspension, deze hebben ook meteen de hele vork gereviseerd, dus nieuwe glijbussen, keerringen, chroom van de binnenpoten weer gepolijst enz. Hij is dus technisch als nieuw.
Kroonplaten zijn van een LC8 Adventure (er kan dus een contactslot op)
De lengte van de vorkpoten is +/- 7cm hoger dan de Twin-poten maar door de grotere negatieve veerweg (vanwege de grotere veerweg) zal hij effectief een cm of 5 hoger uitkomen dan de standaardvork.

Het wiel is een splinternieuw ktm endurowiel (21" x 1.65 Exxel velg) remschijf  is van een LC8 en zo goed als nieuw. Remklauw is ook van een LC8 en ook splinternieuw incl. de remblokken. Dit alles ivm met het hogere gewicht van een Twin t.o.v. een Enduro. De enkele LC8 schijf moet trouwens ruim voldoende zijn, ook op de weg.  Dr. Bean (Gerben, LC8 Forum) rijdt vaak offroadritten met deze setup op z'n LC8.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 16:57 #40 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Lc8 kroonplaten dus .

Enkele remschijf zal zeker voldoen , kijk maar naar de grote rally kannonen in Le Dakar , gewoon enkel schijfje voor .
En die gebruiken ze toch echt om af te remmen .

Ben ook echt wel benieuwd naar het resultaat , en vooral de rij eigenshappen .

Dus effe de schouders eronder voor komend weekend  ;)

Heb je ook al een spatbord ? hoog/laag




AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden